LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] uw huis veilig.nl

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door plumber »

Uwhuisveilig.
Doe net als ik.Heb een bel met twee platte monitoren een in
de huiskamer en een op zolder.Zie precies wie er voor de deur staat
en wordt nog gefotografeerd ook. Kosten 180€ en daar heb ik nog
20 verschillende melodieën voor.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 05 okt 2018 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Uw Huis Veilig
Berichten: 70
Lid geworden op: 15 mar 2012 14:51

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Uw Huis Veilig »

(bron: Kiwa.nl Productregistratie)

Ieder beveiligingssysteem, voor brand en inbraak, is opgebouwd uit een aantal componenten. Een ketting is echter niet sterker dan zijn zwakste schakel. Dit geldt zeker voor beveiligingscomponenten. Door het gebruiken van goede installatievoorschriften in combinatie met de bestaande CCV-Regelingen, kan in ieder geval gewaarborgd worden dat de installatie goed wordt aangelegd. Maar of er de juiste componenten zijn gebruikt, is hiermee niet geregeld.

In de huidige CCV-Regelingen wordt geëist dat alle te gebruiken componenten dienen te voldoen aan de geldende normen. Het is de taak van de installateur om vast te stellen of de door hem gebruikte componenten aan de normen voldoen. Hiervoor dient hij te controleren of de gebruikte component over een productcertificaat beschikt. Een certificaat dat verkregen kan worden op basis van testresultaten van geaccrediteerde testhuizen in Europa (VdS, LPCB, ANPI, Telefication, IMQ, CNPP, etc), dan wel op basis van andere te respecteren normen en standaarden. Het zal duidelijk zijn dat dit voor de gemiddelde installateur veel werk betekent. Om hierin behulpzaam te zijn, heeft NCP Certificatie, als grootste instelling in Nederland op dit gebied, een productregistratiesysteem opgezet waarin deze productcertificaten zijn geregistreerd. Voor een installateur is het raadplegen van dit systeem voldoende om te achterhalen of de gebruikte component over het juiste certificaat beschikt of heeft beschikt.

De eisen die de wet (Wet Particuliere Beveiligingsorganisaties en Recherchebureaus) aan een alarmsysteem voor inbraakbeveiliging stelde, zijn eind 2004 komen te vervallen. Het is dus niet langer wettelijk verplicht voor een installateur om gebruik te maken van NCP geregistreerde componenten. Maar binnen het kader van de CCV-Regelingen is het gebruik van gecertificeerde componenten dus wel degelijk van belang.
NCP Productregistratie biedt de volgende voordelen:

Naamsbekendheid bij installateurs, verzekeraars, eindgebruikers en inspectie-instellingen.
Registratie van alle (Europese) leveranciers, mits het product gecertificeerd is.
Toegankelijk voor alle leveranciers, ongeacht branchelidmaatschap.
Alle geregistreerde producten overzichtelijk in één lijst.
Installateur kan verwijzen naar de lijst met het betreffende gecertificeerde product.

NCP Keur™

Naast de registratie van gecertificeerde beveiligingscomponenten, kent het NCP ook nog NCP-Keur™. Hierbij worden producten door NCP beoordeeld op basis van een drietal aspecten:

Eigenschappen zoals door de fabrikant opgegeven.
Gebruik van andere / bestaande normen.
Resultaten van testen, uitgevoerd door erkende testhuizen als TNO, ANPI, LPCB, etc.

Voorwaarde is wel dat er voor het betreffende product geen gangbare normen bestaan die tot een normaal certificaat zouden kunnen leiden.

Bijssel
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 apr 2012 14:35

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Bijssel »

Denk eraan, we hebben het hier over verschillende dingen:

Het product heeft een NCP keurmerk
De meldkamer is NCP BORG gecertificeerd/erkend
De installatie wordt gedaan door een derde, aangesloten bij de VEB (Vereniging Europese Beveiligingsbedrijven)

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 05 okt 2018 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Rick73
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 apr 2012 14:04

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Rick73 »

Leo The Emperor schreef:Uw Huis Veilig, Bedankt voor de quote.

Hieruit blijkt dus ook dat aan alarmsysteem niet NCP gecertificeerd kan zijn. ( Wat ik nu al tig keer heb verteld )

Er bestaan NCP gecertificeerde bedrijven en er bestaan NCP geregistreerde componenten, maar dat is beide iets heel anders dan een gecertificeerd systeem.

(Het lijkt misschien muggenziften, maar dat is het zeker niet. De indruk wordt hier gewekt dat het systeem een certificaat heeft, en daarom geschikt beoordeeld is voor het beveiligingsdoel. Dit is echter allerminst zeker, want geen enkel onafhankelijke heeft het systeem beoordeeld. De consument kan dus onder het mom van NCP-gecertificeerd opgescheept worden met een installatie die voor de beoogde toepassing volledig ongeschikt is. Dit wordt dan helaas pas pijnlijk duidelijk als het kalf verdronken is)
Ik vindt het idd muggenziften, het spijt me zeer...

Even in het kort;

- wij hebben het systeem laten installeren en zijn zeer tevreden.
- maandelijkse melkamerkosten 5 jaar lang optellen is totaal niet relevant (dienstverlening kost nu éénmaal geld).
- De manier van verkopen... kom met iets nieuws, iedere verkoper spiegeld de dingen altijd iets mooier voor (dat leer je op iedere verkoper opleiding)
- Diegene die liever een hond nemen of gewoon de deur opslot doen, waarom hier dit systeem zwart maken, ik zeg praat niet mee als het je niet aangaat.
- Het lijkt er een beetje op dat mensen hier verwachten dat er gegarrandeerd binnen 1 minuut een politie agent op de stoep staat en dan het liefst voor €0,-
- @ Leo; heb jij niets te doen verder, of ben je er gebaat bij om deze firma te beschadigen?

Conclusie; Ik vind dit pure stemming makerij!

Met vriendelijke groet, Rick.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 05 okt 2018 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Rick73
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 apr 2012 14:04

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Rick73 »

Ik ben nergens bij gebaat, echter ben ik in tegenstelling tot de meesten die hier mee zitten te schrijven wel iemand met ervaring met dit bedrijf/product.
Deze ervaring is positief, ik weet niet of hier ook ruimte voor positieve ervaringen is of alleen voor negatieve?

De kern is wat mij betreft dat de starter van dit topic in de eerste instantie gekozen heeft voor een product dat hem/haar een bepaald bedrag aan geld kost, maar er bij nader inzien spijt van heeft.
Dit kan natuurlijk gebeuren, dan is het gewoon een kwestie van opzeggen en niet zeuren verder.
Nu gaat het over wel/niet certificeren van de dienst en/of het product.

Het verhaal krijgt mijns inziens idd een heel eigen wending.

@ Leo, ik heb mij inderdaad speciaal hier voor geregistreerd, ik zal mij dan ook niet bemoeien verder met zaken waar ik geen ervaring mee heb.
Als iedereen dit zou doen, zou e.e.a. niet zo vertroebelen en potentiele kopers van een product zouden een helderder beeld krijgen.
Ik bedoel dus mensen MET ervaring, zowel positief als negatief.

Met vriendelijke groet, Rick.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 05 okt 2018 12:39, 2 keer totaal gewijzigd.

Rick73
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 apr 2012 14:04

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Rick73 »

2450,- is niet voor het product he, op de meldkamer werken mensen, 24/7.
Die mensen ontvangen salaris, zodat ze kunnen eten, ik begin mij serieus af te vragen waar jij je mee bezig houd om brood op de plank te krijgen.

Het verhaal van de verkoper was bij ons in ieder geval wel helder, maargoed, als dit louter een "afzeik forum" is, dan meld ik mij snel weer af, ik krijg daar namelijk nogal jeuk van.

Met vriendelijke groet, Rick.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 05 okt 2018 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Rick73
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 apr 2012 14:04

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Rick73 »

Leo The Emperor schreef:
2450,- is niet voor het product he, op de meldkamer werken mensen, 24/7.
Men gaat bij aankoop een verplichting aan voor 2.450 euro zonder mogelijkheid tot tussentijdse opzegging, en dat wordt niet verteld. Hoe misleidend wilt u het hebben?
Een systeem zonder meldkamer abonnement heeft niet zoveel zin volgens mij, dus waarom erg om te blijven betalen?
Lijkt mij geen probleem....

Rick73
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 apr 2012 14:04

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Rick73 »

Leo The Emperor schreef:
Het verhaal van de verkoper was bij ons in ieder geval wel helder, maargoed, als dit louter een "afzeik forum" is, dan meld ik mij snel weer af, ik krijg daar namelijk nogal jeuk van.
Dit is een consumentenforum, en daar worden malafide bedrijven wel eens hard aangepakt. Meestal zijn deze bedrijven na jaartje ook weer verdwenen .. :mrgreen:
Je zult er wel ervaring mee hebben, ik (nog) niet.
De tijd zal het leren, ik vind de informatie hier over het algemeen erg éénzijdig en weinig onderbouwd.
Aan jouw emoticon aan het einde kan ik in ieder geval wel zien waar het jou om te doen is, je hebt er duidelijk veel lol in.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 05 okt 2018 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Beuler
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2012 14:40

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Beuler »

Leo The Emperor schreef: Ten eerste : Er zijn ook systemen die uitbellen naar de buren, kennisen of een familielid. Bijkomend voordeel is dat die er vaak veel sneller zijn.

Ten tweede : Het punt is niet zozeer wat er betaald moet worden, maar wat er verteld wordt bij het sluiten van de overeenkomst. De meeste consumenten komen er pas achteraf achter dat het een onopzegbare overeenkomst voor 5 jaar betreft. Waarom niet gewoon een overeenkomst voor 1 jaar aanbieden, of op te zeggen per maand?.


( antwoord : omdat dan het systeem niet zo goedkoop kan worden aangeboden en de mensen direct zien wat de werkelijke kosten zijn . Het systeem werkt namelijk alleen maar als de consumenten misleidt worden)
Leo wat een verschrikkelijk onwetend en irritant mannetje ben jij zeg.
Maar door blijven zaniken, aannemen dat er zaken niet verteld worden tijdens de advisering terwijl u zelf niet eens een dergelijk gesprek van uwhuisveilig heeft aangehoord, u begrijpt hoop ik dat soortgelijke uitspraken erg dom overkomen.
Oftwel ; Een mening ergens over hebben zonder de persoonlijke ervaring te hebben.

Ja ik heb ook een adviseur van het genoemde bedrijf over de vloer gehad en alle details die belangrijk waren voor het totale kostenplaatje werden mij keurig kenbaar gemaakt. Als u verteld wordt dat iets 30 euro per maand kost aan abbo kosten op basis van een 5 jarig contract kunt u toch zelf wel de rekensom maken? .. Ook de aansluitkosten meldkamer en installatiekosten worden keurig aangegeven zodat voordat u ook maar overweegt een handtekening te zetten al uw totale kosten van dit pakket kunt bekijken over de contractduur die je zelf kiest. Ik heb besloten om het niet te doen, omdat ik niet zeker wist of ik wel 30 euro per maand wilde betalen gedurende 5 jaar. Ditzelfde verhaal gold ook voor een 5 of 6 vrienden waar dit bedrijf is langsgeweest.

Ja negatieve reclame verspreid zich sneller dan positieve, dankzij figuren als u, die kennelijk niets beters te doen hebben dan gal spuwen gebaseerd op andermans ervaringen.

Daarnaast bent u op alle punten abuis.
De meeste zijn reeds van tafel gegooid. Maar gezien het enige mogelijke punt dat u nog heeft omtrent certificering van een fysiek product ook fout is wil ik dat toch nog even aangeven, notabene van dezelfde site waar u claimt al uw wetenswaardigheden van af te hebben ;

http://www.kiwa.nl/fss/ncp-keur.aspx?menuid=15260

Ja er bestaat wel degelijk een kiwa-npc keurmerk voor bedrijven EN producten.

Nu terug naar uw hol van onwetendheid en pessimisme.

agnesm
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 nov 2011 17:46

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door agnesm »

Leo wat een verschrikkelijk onwetend en irritant mannetje ben jij zeg.
@Beuler
Nee hoor, hij heeft gewoon gelijk.
Mensen worden zonder erom gevraagd te hebben gebeld dat ze bijna gratis iets krijgen en dat blijkt uiteindelijk zeer veel geld te kosten omdat er een abonnement op een meldkamer bij zit. En omdat er blijkbaar verkopers gebruikt worden die onwetende mensen kunnen overhalen, komen ze zo aan hun opdrachten.

Ik zelf noem dat ook oplichting!
Dus super hoor dat je hier zelfs een nieuw account voor aanmaakt, maar ik geloof geen barst van je verhaal.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 05 okt 2018 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Beuler
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2012 14:40

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Beuler »

agnesm schreef: En omdat er blijkbaar verkopers gebruikt worden die onwetende mensen kunnen overhalen, komen ze zo aan hun opdrachten.

Ik zelf noem dat ook oplichting!
Dus super hoor dat je hier zelfs een nieuw account voor aanmaakt, maar ik geloof geen barst van je verhaal.
Je hoeft het ook niet te geloven, maar zoals een andere poster al aangaf heb ook ik hier inderdaad een nieuwe account voor aangemaakt, puur om een realistische en op persoonlijke ervaring berustte mening te kunnen geven, in plaats van die onzin die jullie uitkramen, berust op? Precies, helemaal niets ook maar enigzins gerelateerd aan genoemd bedrijf.

Nogmaals, mijn ervaring met het verkoopverhaal was positief, een no-nonsense verhaal, maar ook ik ben niet met de partij in zee gegaan, wat niet wegneemt dat het een solide en duidelijk verhaal was, niets misleidends aan.

En dat u vindt dat er ergens verkopers gebruikt worden om onwetende mensen over te halen oplichting? Ooit wel eens gewoon gewinkeld in de kalverstraat? Kom onder die rots vandaan!

Ik ga me niet verder verdedigen, maar elk objectief weldenkend mens kijkt dwars door jullie colportage razzia heen, gewoon omdat een mening over iets waar je geen ervaring mee hebt, niet en helemaal niets waard is.
Incompetentie is het enige woord wat me nog te binnen schiet.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 05 okt 2018 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.

anitap1986
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2012 22:34

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door anitap1986 »

tsjonge jonge..

Ik ben een jonge moeder van 25 met een zoontje van 2 en een kindje op komst. Mijn partner werkt nogal onregelmatig en is vaak 's nachts ook weg.

Dinsdag 12 juni 2012 kwam hier ook een adviseur aan de deur van uwhuisveilig.nl en securitas. Dat er een promotie actie was en of hij dan woensdag 13 juni 2012 wel langs kon komen voor een VRIJBLIJVEND gesprek.

Vrijblijvend is bij mij altijd nog: je bent tot niets verplicht.

Vandaag ben ik even gaan googlen over de werking van uwhuisveilig en securitas.
Daar kwam ik deze topic tegen.

Ik wil daar toch graag even op reageren: Ons is verteld dat de aanschaf van zo'n alarm systeem in een keer 2595 euro kost. Maar dat we voor 99 euro, eenmalige kosten voor de aanmelding bij de meldkamer het systeem konden kopen. En daarbij de kosten voor de meldkamer van (uit mijn hoofd) 1.18 euro per dag. Dit is dus een 35.95 euro per maand.
Omdat wij het systeem niet in 1 keer kunnen betalen, hetzelfde geldt voor mijn samsung galaxy s2, waar ik dan ook een hi abonnement bij neem, hebben wij besloten om het wel te doen.

Wij wonen hier in een niet zo veilige wijk, we wonen in een tussenwoning met in totaal 5 woningen. Daarvan hebben er 4 een alarm en 1 niet, dat waren wij! Vanaf december 2010 tot april 2012 is er bij ons al 5 keer geprobeerd in te breken. Hiervan hebben wij het zelf een paar keer vernomen 's nachts en is mijn vriend uit bed gegaan ( ook dit vind ik geen prettig idee) en 2 keer waren we met vakantie en zijn ze zelfs binnen geweest!

Geloof me, dan slaap je niet meer fijn en ben je blij met een alarm systeem.
Een hond? Prima, maar als ik 2 weken met vakantie ga dan nemen we de hond mee.

Ik vind het dus wel een top systeem hoe dit in elkaar is gezet en de verkoper die bij ons kwam, vertelde heel duidelijk wat de kosten waren enz. Maar ook wat we van hun kunnen verwachten!

Voor mensen die een duur alarm systeem niet kunnen betalen en zich erg onveilig voelen in hun huis en daarvan nachten wakker liggen (zoals ik) is het een goed doordacht systeem. Je betaalt het alarm niet, maar de kosten voor de meldkamer. Ik heb alles tot op de kleine letters aan toe gelezen en ik kon niets vreemds ontdekken.

En wat betreft de buren betreft? Daar komt vaak het gespuis vandaan. daar gebruiken ze drugs, zitten ze zelf om de haverklap vast voor heeling (?) en diefstal, dus die mensen zou ik nooit vertrouwen en vertellen van goh: ik ga twee weken op vakantie, letten jullie op ons huis? Nu houdt een alarm de boel in de gaten.

Super..ik kan er heerlijk om slapen!

Gesloten