LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] uw huis veilig.nl

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
treinreiziger
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2007 21:29

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door treinreiziger »

Ik heb vandaag twee verkopers aan de deur gehad, ik heb gelukkig geen overeenkomst afgesloten. Ik gaf direct aan dat ze een alarm wilde verkopen, maar ze wilde niets verkopen maar "investeren in mijn veiligheid". Daar wordt ik erg wantrouwig van en inderdaad bevestigde hij even later dat hij een abonnement wilde verkopen met een alarmsysteem. Contractperiode (5 jaar) werd wel benoemd. Maar hun presentatie zat vol met allerlei verkooptrucjes. "Wat zegt het u dat bedrijven als KLM, Scania en de politie bij ons klant zijn?" En "hoe snel zou u de hulpdiensten willen zien bij brand of inbraak?" Tegelijkertijd kon men geen serviceniveau beloven. Volgens hun was het alarmsysteem wat ik heb (ook met meldkamer) kinderspeelgoed, maar zonder dat ze enige technische kennis hadden (heb ik ook niet), daarmee maakte zichzelf ongeloofwaardig. Ik zou heel erg oppassen met UwHuisVeilig, en alleen al omdat het zulke vervelende verkopers zijn zou ik het afraden.

AmourIR
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2015 22:47

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door AmourIR »

Er word ook niet verteld dat de hoofdunit 1x per dag belt naar de centrale.
Bij Ziggo, afhankelijk van abonnementsvorm, betaal je elke dag € 0,10 starttarief.
Per dag lijkt dit niks, maar gedurende vijf jaar x 365 dagen kom je uit op een bedrag van € 182,50

Kosten voor aangetekend versturen € 7,95

Mocht er enige schade zijn aan de apparaten (sirene werkt vaak niet volledig meer, alleen piepjes hoorbaar bij het inschakelen, bij het uitschakelen niet, zowel via het paneel als met de afstandsbediening) voor het verwijderen, dat de afnemer geen kosten verschuldigd is.

Meeste mensen werken doordeweeks en zijn in het weekend vrij, waardoor ze bij installatie, onderhoudsbeurt(en) en verwijdering steeds een vrije dag moeten opnemen.

Dit staat niet in de voorbeeldbrief.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door thecure »

treinreiziger schreef:Ik heb vandaag twee verkopers aan de deur gehad, ik heb gelukkig geen overeenkomst afgesloten. Ik gaf direct aan dat ze een alarm wilde verkopen, maar ze wilde niets verkopen maar "investeren in mijn veiligheid". Daar wordt ik erg wantrouwig van en inderdaad bevestigde hij even later dat hij een abonnement wilde verkopen met een alarmsysteem. Contractperiode (5 jaar) werd wel benoemd. Maar hun presentatie zat vol met allerlei verkooptrucjes. "Wat zegt het u dat bedrijven als KLM, Scania en de politie bij ons klant zijn?" En "hoe snel zou u de hulpdiensten willen zien bij brand of inbraak?" Tegelijkertijd kon men geen serviceniveau beloven. Volgens hun was het alarmsysteem wat ik heb (ook met meldkamer) kinderspeelgoed, maar zonder dat ze enige technische kennis hadden (heb ik ook niet), daarmee maakte zichzelf ongeloofwaardig. Ik zou heel erg oppassen met UwHuisVeilig, en alleen al omdat het zulke vervelende verkopers zijn zou ik het afraden.
wat voor systeem heb je nu? daar ben ik dan wel benieuwd naar.

ja en duhh, elke meldkamer heeft wel een paar grote klanten. of je nu smc, g4s, europac of securitas heet.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door thecure »

AmourIR schreef:Er word ook niet verteld dat de hoofdunit 1x per dag belt naar de centrale.
Bij Ziggo, afhankelijk van abonnementsvorm, betaal je elke dag € 0,10 starttarief.
Per dag lijkt dit niks, maar gedurende vijf jaar x 365 dagen kom je uit op een bedrag van € 182,50

Kosten voor aangetekend versturen € 7,95

Mocht er enige schade zijn aan de apparaten (sirene werkt vaak niet volledig meer, alleen piepjes hoorbaar bij het inschakelen, bij het uitschakelen niet, zowel via het paneel als met de afstandsbediening) voor het verwijderen, dat de afnemer geen kosten verschuldigd is.

Meeste mensen werken doordeweeks en zijn in het weekend vrij, waardoor ze bij installatie, onderhoudsbeurt(en) en verwijdering steeds een vrije dag moeten opnemen.

Dit staat niet in de voorbeeldbrief.
ik snap niet dat ze nog systemen op analoge lijn verkopen, ip wordt steeds meer de norm. dan heb je geen gesprekskosten meer omdat de doormelding via internet gaat.

en in geval van ziggo en andere drie in een pakketaanbieders: een kiezer voor analoge lijn mag je alleen op een 'echte' analoge lijn aansluiten.
via de voip poort van een kabelmodem, experiabox enz is dat niet betrouwbaar.

mbassano
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 okt 2015 12:56

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door mbassano »

Ook ik ben één van de slachtoffers van UwHuisVeilig. Ik heb al sinds 2 jaar een onopgelost conflict met ze (ik zal hier niet in details treden) wat er uiteindelijk toe heeft geleid dat ik het hele systeem heb gedemonteerd en teruggezonden. Daarvoor had ik reeds een incassoblokkade bij de bank ingevoerd. Sindsdien krijg ik iedere maand rekeningen/herinneringen/aanmanigen (die ik al 2 jaar lang allemaal ongeopend retour afzender stuur). In het verleden heb ik ook een aantal brieven van een incassobureau gekregen, waar ik uiteraard wel op heb geantwoord.
Ik was dus blij verrast toen ik toevallig het dossier bij SRB tegenkwam en daar las dat mijn contract nietig is. Ik heb dus de voorbeeldbrief enigszins aangepast aan mijn situatie (demonteren hoeft in mijn geval immers niet meer) en deze gisteren per e-mail verstuurd (vandaag gaat hij ook aangetekend op de post). Vanmorgen meteen een reactie ontvangen van [persoonsgegevens verwijderd] (de grote baas zelf?). Hier volgt een citaat:
Ik heb de brief gelezen en moet het verzoek tot terugbetaling van de kosten met een nee beantwoorden.
De rechtszaak waar u het over heeft is nooit door mijn bedrijf gevoerd, sterker nog ik ben pas sinds kort op de hoogte van deze uitspraak.
Ik kan mijzelf totaal niet vinden in de uitspraak van de rechter.
Vervolgens somt hij op waarom hij het niet met de rechter eens is. Het is natuurlijk zijn goed recht om het oneens te zijn met de rechter, maar m.i. is een rechterlijke uitspraak toch bindend en zou UHV hier gehoor aan moeten geven. Of heb ik iets gemist?
De volgende opmerking in de brief vind ik ook erg mooi:
Verder is het zo dat er nu 4 jaar lang kosten zijn gemaakt en als het bedrijf dan alles zou moeten terug betalen is een faillissement van Family Alert de enige optie. Hiermee worden klanten die momenteel gebruik maken van het alarmsysteem gedupeerd, want daar zou het toegezegde niet waargemaakt kunnen worden.
Het is roerend dat dit bedrijf opeens zo begaan is met de belangen van hun klanten. Persoonlijk heb ik hier echter nooit iets van gemerkt. Ik ben door hen misleid, bedrogen, genegeerd, van het kastje naar de muur gestuurd en bedreigd. Maar oprechte belangstelling voor mijn probleem / klacht en de wil om tot een bevredigende oplossing te komen hebben ze mij nooit getoond.
Laatst gewijzigd door Radar op 02 okt 2015 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

mbassano
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 okt 2015 12:56

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door mbassano »

Ik vind het tijd worden dat TROS Radar in de TV-uitzending eens aandacht besteed aan de praktijken van Uw Huis Veilig / Family Alert, alsook aan de rechtzaak die ze hebben verloren, zodat zoveel mogelijk mensen worden gewaarschuwd. Ik had TROS Radar zo'n 1½ jaar geleden ook al een brief hierover geschreven en aangeboden om in de uitzending mijn verhaal te doen. Helaas is hier nooit op gereageerd. En ondertussen zijn er alleen maar meer slachtoffers bijgekomen. Erg jammer. Dat had denk ik voorkomen kunnen worden.

caplu
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2015 19:23

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door caplu »

Ik werd door een medewerker van Uw Huis Veilig benaderd op een parkeerplaats. Of ik tijd had voor een vragenlijst. Uit de deelnemers zouden een aantal winnaars worden getrokken van een gratis brand- en beveiligingssysteem. En je raadt het al: een paar dagen later werd ik gebeld, als winnaar van het gratis brand- en beveiligingssysteem. Toen dacht ik al: dit is geen zuivere koffie. Dus direct stelde ik de vraag: "zijn er voor ons geen kosten aan verbonden?" "Nee mevrouw, alleen een kopje koffie en uw tijd". Nou, tijd kostte het zeker: de presentatie bij ons thuis duurde 1 uur en 3 kwartier!!! En als het nu een prettige 1 uur en 3 kwartier was, maar het was inderdaad een aaneenschakeling van bangmakerij. Daarnaast werd er geen advies gegeven, maar heerste er een betweterige, belerende sfeer. Met als klap op de vuurpijl dus de conclusie dat er wel degelijk kosten waren verbonden aan deze geweldig prijs, namelijk de installatiekosten en de kosten voor de verbinding met de meldkamer. Kortom, Uw Huis Veilig is vooral goed in liegen: 1. er was helemaal geen sprake van een loterij waarvan ik de winnaar was geworden. 2. mijn vraag werd niet eerlijk beantwoord. 3. Er zijn WEL kosten! En deze zijn niet zuinig: € 300,- voor de installatiekosten (eenmalig) en € 40,- in de maand voor de connectie met de meldkamer. Maar volgens onze adviseur was dit geen geld voor de veiligheid van ons gezin. Het was immers maar € 1,30 per dag........

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 05 okt 2018 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.

dtrapman
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2015 11:01

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door dtrapman »

Ik heb sinds 10-09-2012 een contract met UHV. Bij mij staat wel op de voorzijde het opzegtermijn van 8 dagen. Wat mij echter niet verteld was, was dat het onderhoud 129 euro zou kosten. Dit zou bij de prijs inbegrepen zijn. Ik kom er echter niet helemaal uit. Kan ik nu wel of niet de voorbeeldbrief van SRB gebruiken? Als ik kijk bij de voorbeeldbrief van consuwijzer dan staat er maar een kort briefje die niet rept over terugbetaling of iets dergelijks.
Iemand die hier een idee over heeft?

mbassano
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 okt 2015 12:56

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door mbassano »

dtrapman schreef:Ik heb sinds 10-09-2012 een contract met UHV. Bij mij staat wel op de voorzijde het opzegtermijn van 8 dagen. Wat mij echter niet verteld was, was dat het onderhoud 129 euro zou kosten. Dit zou bij de prijs inbegrepen zijn. Ik kom er echter niet helemaal uit. Kan ik nu wel of niet de voorbeeldbrief van SRB gebruiken? Als ik kijk bij de voorbeeldbrief van consuwijzer dan staat er maar een kort briefje die niet rept over terugbetaling of iets dergelijks.
Iemand die hier een idee over heeft?
Ik denk dat u gewoon de voorbeeldbrief van SRB kunt gebruiken, want de rechtszaak waar deze brief naar verwijst ging ook over 3 verschillende contracten. Ik vermoed dat u zo'n contract heeft waarbij wel de opzegtermijn van 8 dagen, maar niet het volledige adres van UHV, op de voorzijde vermeld staat. Ook die contracten zijn nietig verklaard, heb ik begrepen.
Maar verwacht niet al te te veel van die brief. Natuurlijk zult u hem moeten versturen om uw geld terug te vragen, maar u moet er niet van uitgaan dat UHV dan ook daadwerkelijk gaat betalen. Waarschijnlijk weigeren zij gewoon te betalen, zoals ook in mijn geval. Maar u moet gewoon het stappenplan van SRB volgen. Uiteindelijk zult u waarschijnlijk toch naar SRB of een andere rechtswinkel moeten stappen om verdere juridische stappen te ondernemen om uw geld terug te krijgen. UHV geeft zich niet zomaar gewonnen, helaas.

dtrapman
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2015 11:01

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door dtrapman »

Bedankt, ook al geven ze zich niet zo gauw gewonnen, dat doe ik ook niet. :)

xenootje
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2015 19:50

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door xenootje »

Toen ik Uw huis veilig confronteerde met wat ik op internet vond kreeg ik het volgende antwoord.

Het klopt dat er een uitspraak is geweest van de rechtbank van Amsterdam op 9 april 2015. De berichten die echter zijn verspreid op internet berusten niet op de waarheid daar de overeenkomsten die nietig zijn verklaard geenzins overeenkomsten van UwHuisVeilig betreft. Indien u hier meer vragen over heeft ben ik meer dan bereid dit mondeling aan u toe te lichten.

Ik heb meerdere vragen dus wacht ik af.

mbassano
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 okt 2015 12:56

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door mbassano »

Ze proberen natuurlijk alles wat ze maar kunnen verzinnen om maar niet te betalen, inclusief liegen. En daar zijn ze, zoals uit de talloze berichten op dit forum blijkt, erg bedreven in. Als ze aan iedereen met zo'n nietig contract zijn/haar geld terug moeten betalen, zullen ze namelijk failliet gaan, zoals ze zelf ook aangeven.
Laatst gewijzigd door mbassano op 17 nov 2015 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Holliday
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:44

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Holliday »

Mooie reactie van uw huis veilig wil graag het advies geven geen contract te sluiten. De meldkamer is ook echt alleen maar een meldkamer zodra er iets is bellen ze een contact persoon op die jij zelf hebt door gegeven en die moet gaan kijken wat er aan de hand is. Tevens krijg je een code die je moet door moet geven als er contact is met de meldkamer maar daar word nooit naar gevraagd wat dus inhoud als je telefoon thuis ligt en een kwaadwilligen is in je huis en pakt de telefoon aan en zegt dat er door een foutje het alarm is afgegaan vind de meldkamer dit goed en word de melding afgedaan. ik ben er in getrapt hoop dat mijn contract snel is afgelopen kan mijn huis beter beveiligen dan uw huis veilig.
Gr Hans

tocar
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2015 18:00

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door tocar »

Hallo,

Ik ben er in 2012 wel ingetrapt, omdat mijn vrouw bed liggend is door een rugletsel.
Ik dacht dat is makkelijk dan is zei in ieder geval beschermd als ik nachtdienst loopt.
Nu afgelopen maand ben ik erachter gekomen dat het colportage was en heeft een rechtsbijstand verzekering. daar heb ik het aan overgedragen en ze zullen kijken wat ze kunnen betekenen. Er is dit jaar ook een rechtzaak geweest en er staat dat je alles terug kunt halen van het abonnement en onderhoudskosten.ik weet dat sommige nu denken o o hoe kan je erin trappen, maar zo zie je maar weer hoe een mens is.
Ik heb een brief en de uitspraak van de rechtbank erbij gedaan en zal wel zien hoe het verder gaat en ook naar de rechtsbijstand verzekering gestuurd. Kunnen zei niets betekenen dan gaat ik naar rechtswinkel bijlmermeer die de zaak heeft aangespannen.

Mari1972
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2016 10:46

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Mari1972 »

Januari 2013 heb ik een colporteur aan de deur gehad, die mij een contract met UwHuisVeilig aangesmeerd had. Hij zei dat het bedrijf heel voordelig het alarm systeem aanbied. De beveiliging systeem had ik toen nodig daarom had ik toen hun dienst geaccepteerd. Op den duur ging het systeem gebreken te vertonnen door steeds losse alarm af te geven. Enkele keer ging het s'nachts hard gloeien ook was ik regelmatig gebeld tijdens mijn vakantie dat de brand alarm afging (terwijl het sprake van vals alarm was) . Dat wilde ik stoppen door het contract met UwHuisVeilig te beendegen en het systeem te laten demonteren. Maar tot mijn verrassing gingen ze daar niet mee akkoord en hebben mij aangeboden dat systeem door hun monteur laten repareren. Maar dat aanbod heb ik niet geaccepteerd en dat liet ik aan hun weten. Tot mijn verrassing heb ik van hun te horen gekregen dat ik 5 jaar aan het contract vast moet zitten anders ben ik verplicht een straffe te betalen. Het kwam voor mij echt als verrassing. Bij de Verkoopvoorwaarden van UwHuisVeilig was het wel aangegeven , maar het tekst was zo goed als onleesbaar en dat kwam door de heel kleine letters .

Ik heb dus alsnog een contract wilde beëindigen en stuurde e-mail met het opzeggen van het abonnement. Maar echt mijn verzoek was niet gehonoreerd ook heb ik geen enkele reactie van UwHuisVeilig gekregen.

Momenteel zit ik zonder enige inkomsten en ben niet meer in staat abonnement kosten te betalen. Ook kan ik en wil ik geen gebruik meer maken van het alarm systeem , maar ondanks van alles blijft UwHuisVeilig zijn rekeningen te versturen. Het is nu zodanig ver gekomen dat ze de incasso bedrijf ingeschakeld hebben . Om die reden zit ik met heel grote probleem en ik wil graag u advies daarover horen.

ververver
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2016 13:51

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door ververver »

Ik volg deze forum al een tijdje.
Sinds het begin al eigenlijk.
Ik was betrokken bij het opzetten van dit bedrijf.

Ik weet vanuit binnen hoe ze omhoog met mensen / klanten.
Dit is allemaal een lachertje, zolang het geld maar binnen stroomt.
Ze doen me beetje denken aan de Wolf of Wallstreet.

Persoonlijk ben ik van mening dat dit allang in TROS RADAR had moeten komen.
Zelf wouden ze ook dat ik uiteindelijk voor hun de verkoop ging doen, gelukkig nooit gedaan of eraan begonnen.

Ben tot heden zeer verbaasd dat bedrijven in Nederland op deze manier kunnen functioneren.
Klachten die stromen daar dagelijks binnen en dagelijks worden er mensen overgehaald om hun systemen aan te schaffen. ( Dit komt gewoon uit China voor een paar euro's. )
Als je tijdens het google zo hoog staat met Tros Radar met je bedrijf als Uwhuisveilig, vindt ik dat het tijd is om te stoppen en de boel te verkopen aan een beveiligingsboer die wel eerlijk is !

Gras is niet groener aan de overkant maar er zijn genoeg andere bedrijven die het veel eerlijker doen.

stonewall1971
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2016 19:14

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door stonewall1971 »

Ook wij zijn helaas in de verkooppraatjes van UHV getrapt. Na heel wat frustatie kwam ik op de site van de rechtswinkel Bijlmermeer. Ik heb gehandeld volgens hun stappenplan. Uiteraard is UHV het hier niet mee eens en blijf ik facturen krijgen. Ik ben op dit moment aan het bekijken of een rechtszaak haalbaar is. Aangezien ik van mening ben dat we samen sterker zijn wil ik iedereen die dit ook overweegt om mij een pb te sturen. Wellicht kunnen we onze krachten bundelen.

heerh1
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 jul 2015 07:19

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door heerh1 »

Beste Stonewall,

Ik zou mij graag willen aan te sluiten met een rechtzaak tegen Uw Huisveilig en Family Alert.
Ook zij blijven mij facturen sturen die steeds hoger en hoger worden en nu dreigen met een incassobureau.

Groetjes,
Discovery1963

cpater
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2016 15:01

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door cpater »

Ook ik zou graag willen aansluiten aan een eventuele rechtszaak :

Hier in november 2012 een contract laten aansmeren waarbij ze heel slim hebben ingespeeld op mijn angsten (ik heb oog in oog met een inbreker gestaan in ons oude huis). De meneer vertelde ons dat wij door de wet van Dam na 2 jaar kosteloos van ons contract af zouden kunnen, maar toen wij daadwerkelijk 2 jaar later (omdat we totaal niet tevreden waren/zijn over de diensten) een brief hierover stuurden kregen wij een afwijzing terug. Óf ik moest het contract afkopen.

Eerst maar zo gelaten, maar gisteren stuitte ik op deze website en heb meteen de voorbeeld brief ingevuld en vandaag gemaild, hij gaat daarnaast ook vandaag per aangetekende brief op de post voor de extra zekerheid. Door omstandigheden na mijn te vroege bevalling is mijn man zijn baan kwijt geraakt en hadden we dus geen inkomen meer, daardoor zijn wij diep in de problemen gekomen en worden we nu eindelijk geholpen door de stadsbank. Het zou ons dus ontzettend goed uitkomen om het betaalde geld weer terug te ontvangen omdat we dan sneller uit de "****" zijn.

Gesloten