LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] uw huis veilig.nl

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Ss1981
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2016 13:00

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Ss1981 »

De adviseur van UHV probeert de boel op te lichten; deze persoon antidateert overeenkomsten waardoor annulering bijna niet meer mogelijk is.

stonewall1971
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2016 19:14

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door stonewall1971 »

Ik heb een tijdje niet op het forum gekeken en zie nu dat er al aardig wat reacties zijn. De situatie is nog niet veranderd en krijg nog steeds facturen. Wil iedereen die zich evt wil aansluiten mij een persoonlijk bericht sturen?

Marcel Karst
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2016 14:59

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Marcel Karst »

Naar aanleiding van het bericht dat Uw huis veilig een zijn klanten op een onjuiste manier contracten heeft verkocht, https://beveiligingnieuws.nl/nieuws/bed ... ugvorderen heb ik d.m.v een verzoekschrift http://www.rechtswinkelbijlmermeer.nl/u ... f_opzeggen laten weten het contract te ontbinden de betaalde bedragen terug te storten en de automatische incasso te stoppen (mijn contract is afgesloten op 11 juli 2013

Ik kreeg hier een antwoord op van Uw huis veilig!

Men is niet voornemens aan het door mij verzocht gehoor te geven, en verzoekt mij mijn maandelijkse betalingen voor te zetten , doe ik dit niet dan wordt er ook aanspraak gemaakt op rente en kosten.

Graag advies!

Met vriendelijke groet,

Marcel Karst

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Marcel Karst schreef:Naar aanleiding van het bericht dat Uw huis veilig een zijn klanten op een onjuiste manier contracten heeft verkocht, https://beveiligingnieuws.nl/nieuws/bed ... ugvorderen heb ik d.m.v een verzoekschrift http://www.rechtswinkelbijlmermeer.nl/u ... f_opzeggen laten weten het contract te ontbinden de betaalde bedragen terug te storten en de automatische incasso te stoppen (mijn contract is afgesloten op 11 juli 2013

Ik kreeg hier een antwoord op van Uw huis veilig!

Men is niet voornemens aan het door mij verzocht gehoor te geven, en verzoekt mij mijn maandelijkse betalingen voor te zetten , doe ik dit niet dan wordt er ook aanspraak gemaakt op rente en kosten.

Graag advies!

Met vriendelijke groet,

Marcel Karst
Beste Marcel,

Als je het vonnis waarover gesproken wordt in jouw links leest, staat daar het volgende:
Vonnis schreef:Colporteurs bezoeken eisers 1 t/m 5 in hun woningen nadat tevoren daartoe een afspraak was gemaakt. De colportageaktes vermelden de mogelijkheid van ontbinding niet, zodat de gesloten overeenkomsten reeds daarom nietig zijn. Het is vaste jurisprudentie dat de informatieplicht van de leverancier inhoudt dat het voor de consument op het eerste gezicht duidelijk moet zijn dat hij of zij de overeenkomst kan ontbinden en hoe dat moet worden aangepakt. Door de ontbindingsmogelijkheid in haar Algemene Voorwaarden op te nemen en alleen op de achterzijde van de overeenkomsten af te drukken heeft de leverancier niet aan haar informatieplicht voldaan. De overeenkomsten met eisers zijn derhalve nietig en hetgeen zij op grond van die overeenkomsten hebben betaald dient als onverschuldigd te worden terugbetaald.

Het beroep van een eiser op de vernietigbaarheid van de contracttermijn die langer is dan 1 jaar wegens het onredelijk bezwarende karakter snijdt hout. Deze overweging leidt ertoe dat deze eiser gerechtigd was de overeenkomsten per 15 januari 2014 op te zeggen.
Hiervoor kun je dus de volgende dingen controleren:
- Is jouw overeenkomst via colportage tot stand gekomen?
- Staat er de mogelijkheid van ontbinding op je contract, welke je hebt gekregen van de colporteur? Zo ja: alleen op de achterkant?

Let op dat dit belangrijk is voor of en wat je kan eisen van UHV. In het vonnis staat namelijk ook een verschil tussen de eisers en in hoe deze hebben opgezegd, per wanneer dit kon, en wat er wel of niet verschuldigd was.

Als het zelfde geldt voor jou als in de situatie zoals beschreven in het vonnis kun je UHV schriftelijk op de hoogte stellen dat je de overeenkomst nietig verklaart vanwege schending van de informatieplicht. Beroep je hierbij op dit vonnis. Omdat er volgens jou derhalve geen sprake is van een rechtsgeldige overeenkomst trek je per direct de machtiging voor automatische incasso in, zal je geen betalingen meer doen, en eis je de reeds betaalde bedragen als onverschuldigd terug.

Uiteraard moet je dan ook eisen dat ze het product komen verwijderen of ophalen.

cainman2000
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mei 2016 07:03

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door cainman2000 »

Hoi Marcel
Ik heb er precies hetzelfde probleem.Contract in augustus 2013 getekend.Een opzegging in april 2016 verstuurd naar Uw Huis Veilig.
Zij schrijven terug dat ik verder moet betalen tot einde contract.(2018)
Ik sta er geregistreerd bij het Juridisch loket.Zo nodig wordt er een advocaat ingeschakeld.
Bankmachtiging is al stop gezet.

Marcel Karst
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2016 14:59

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Marcel Karst »

Hallo,

Ik heb mijn rechtsbijstand verzekering ingeschakeld, deze gaan met het dossier aan de slag.

Bedankt voor het advies! Ik houd jullie op de hoogte.

Met vriendelijke groet,

Marcel Karst

cainman2000
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mei 2016 07:03

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door cainman2000 »

Goed zo Marcel,ik heb ook een advocaat ingeschakeld.
Ze blijven maar e-mails schrijven en dreigen.Vreselijk....
Ik houd jullie ook op de hoogte.
Groetjes....

Raebabe
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2016 16:58

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Raebabe »

Om een lang verhaal kort te maken, net als zoveel mensen die reageert op deze forums ben ik ook in de praatjes van Uw Huis Veilig getrapt.
Ook heb ik de voorbeeld brief van Rechtswinkel Bijlmermeer gedownload, aangepast op mijn situatie en meerdere maal naar Uw Huis Veilig zowel per email als aangetekend post opgestuurd.
Net als iedereen hier zijn mijn verzoeken om zowel het overeenkomst nietig te laten verklaren als alle reeds door mij betaalde bedragen met terugwerkende kracht terugbetalen door Uw Huis Veilig afgewezen.

Dus heb ik de stappenplan van het rechtswinkel gevolgt en ben meteen naar de juridisch loket gestapt met kopieen van mijn eigen administratie, het SRB dossier van de Rechtswinkel, en ook het antwoord op mijn brief van Uw Huis Veilig.
Meteen was ik door de jurdische loket naar een advocaat verstuurd.
Kortom, Uw Huis Veilig wilde ook niet op het verzoek van mijn advocaat om de overeenkomst te ontbinden ingaan... sterker nog heeft Uw Huis Veilig elke verzoek volledig genegeerd... dus mijn advocaat heeft een dagvarding verstuurd.

De datum van de zitting is reeds bekend en ik zit vol met spanning te wachten om die dag tegemoet zien komen en hoop natuurlijk op een positieve voor mij uitspraak van de rechter.
Het is ook juist wegens deze zitting wil ik weinig loslaten over mijn vieze strijd met Uw Huis Veilig.

Ik denk dat de kantonrechter straks helemaal vol zit met Uw Huis Veilig rechtszakken.
Eigenlijk hoop ik wegens hun vieze handelswijze en manier van zaken doen dat de rechter straks Uw Huis Veilig gewoon van de baan veegt!

cainman2000
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mei 2016 07:03

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door cainman2000 »

Veel succes...!!!
Ik ben ook benieuwd....

heerh1
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 jul 2015 07:19

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door heerh1 »

Dit bericht kreeg ik vandaag binnen.

Zoals in onze eerdere verzonden email gaan wij niet over op restitutie van het abonnementsgeld.
De reden hiervan hebben wij aan u uitgelegd.

Wij gaan er van uit dat u bekend bent met het feit dat het geenszins mogelijk is om rechten te ontlenen aan het vonnis van een ander. Uw stelling dat u rechtsgeldig de nietigheid van de overeenkomst heeft ingeroepen snijdt derhalve geen hout. Derhalve zal FA geenszins gehoor geven aan uw niet bestaande vordering van EUR 1317,-

Wellicht ten overvloede maken wij u er opnieuw op attent dat de overeenkomst van u zonder tussenkomst van een rechter onverminderd van kracht is. Hierdoor bent u gehouden om aan uw verplichtingen onder die overeenkomst (maandelijkse betaling) te voldoen. Indien u niet tot tijdige en volledige betaling over gaat, zal FA niet alleen aanspraak maken op de verschuldigde betalingen, maar ook op rente en kosten.

Vertrouwende u voldoende te hebben geïnformeerd en onder voorbehoud van alle rechten en weren, teken ik.

Welk advies zou de beste optie zijn? Betalen voel ik weinig voor en heb de vertrouwen al opgezegd maar ze reageren nergens op alleen dat je, je overeenkomst na moet komen.

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes,
Eric :roll:

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Julie4444 »

heerh1 schreef:Dit bericht kreeg ik vandaag binnen.

Zoals in onze eerdere verzonden email gaan wij niet over op restitutie van het abonnementsgeld.
De reden hiervan hebben wij aan u uitgelegd.

Wij gaan er van uit dat u bekend bent met het feit dat het geenszins mogelijk is om rechten te ontlenen aan het vonnis van een ander. Uw stelling dat u rechtsgeldig de nietigheid van de overeenkomst heeft ingeroepen snijdt derhalve geen hout. Derhalve zal FA geenszins gehoor geven aan uw niet bestaande vordering van EUR 1317,-

Wellicht ten overvloede maken wij u er opnieuw op attent dat de overeenkomst van u zonder tussenkomst van een rechter onverminderd van kracht is. Hierdoor bent u gehouden om aan uw verplichtingen onder die overeenkomst (maandelijkse betaling) te voldoen. Indien u niet tot tijdige en volledige betaling over gaat, zal FA niet alleen aanspraak maken op de verschuldigde betalingen, maar ook op rente en kosten.

Vertrouwende u voldoende te hebben geïnformeerd en onder voorbehoud van alle rechten en weren, teken ik.

Welk advies zou de beste optie zijn? Betalen voel ik weinig voor en heb de vertrouwen al opgezegd maar ze reageren nergens op alleen dat je, je overeenkomst na moet komen.

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes,
Eric :roll:
Naar de rechter gaan en je eigen vonnis halen om zodoende betaling af te dwingen.

mbassano
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 okt 2015 12:56

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door mbassano »

Het probleem is dat naar de rechter gaan ook aardig wat geld kost, zeker als je er ook nog een advocaat bij moet betrekken. En dan nog is er geen enkele garantie dat je de rechtszaak ook daadwerkelijk wint. Kortom, er is een reële kans dat je door zo'n actie uiteindelijk alleen maar nog meer geld kwijt bent. Bedrijven als FA/UHV weten dat natuurlijk ook en houden dus gewoon hun poot stijf. En zo komen ze er in de meeste gevallen toch mee weg. Het is een schande, maar helaas is dit de praktijk.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Julie4444 »

In heerh1's verhaal staat dat ze willen dat hij maandelijks doorgaat met betalen. Als hij dat weigert kan hij misschien wel "gratis" naar de rechter. Evengoed is het wél relevant dat je dan even kijkt naar de voorwaarden uit het vonnis hierboven.

mbassano
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 okt 2015 12:56

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door mbassano »

Ook die kans acht ik klein. Ik weiger nu ook al 2½ jaar te betalen. Krijg keurig iedere maand een herinnering of aanmaning in de brievenbus. Heb ook al brieven van een incassobureau gehad. Maar ik houd mijn poot ook stijf. Binnenkort eindigt gelukkig ook de contractperiode.

MICHAELD
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2016 14:56

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door MICHAELD »

Mijn vraag is of er meer gedupeerden in Enschede of omgeving zijn en het een idee is gezamenlijk op te trekken of dezelfde advocaat te nemen zodat we zeker zijn dat deze goed op de hoogte en ingelezen is in de materie.

Mvg, Michael

roamin
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2010 12:07

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door roamin »

Het kosten berekend voor een beveiligingssysteem in Nederland zijn zowiezo echt belachelijk.
Dit jaar via Ebay.co.uk een SUPER beveiligingssysteem gekocht.
* Digitaal Centrale met accu,
* 6 x draadloos magnetische deur/raam contacten,
* 6 x draadloos beweging melders - speciaal voor huizen met dieren,
* Draadloos Rook Alarm,
* Binnen Sirene,
* Zware draadloos Buitensirene met accu - ook met flitslicht,
* 5 x Remote Controles.
* GSM SMS meldingen naar verschillende nummers,
* Telefoon alarm met eigen gesproken tekst
....... en alles voor +/- €175 inc. post (uit Engeland) en heel makkelijk te installeren ... het werkt PERFECT !!

Het systeem stuurt jij of/en andere een SMS en/of ingesproken waarschuwing, veel snelle dan een meldcentrale zal doen.
Met een Infrarood (ook nachtvisie) WIFI camera (+/- €50) kan jij dan zelf kijken via je mobiele wat er aan het hand is, en neem zelf nodige actie.

VEEL beter dan een installatie met meldkamer contract ...
** Basis installatie voor deze omvang veel GOEDKOPER
** Direct EIGEN control
** Veel SNELLER meldingen
** GEEN contract/meldkamer maandkosten
** Geen EXTRA KOSTEN voor valse meldingen etc
Echt ONZIN om dure systemen and dure contracten te nemen voor iets jij kan veel beter en VEEL VEEL goedkoper ZELF doen.

MM919
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 jun 2016 19:32

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door MM919 »

Het is al een keer gezegd maar er lijkt helemaal geen sprake van een vorm ven beveiliging doch slechts telefonische doormelding. Dat kunt U ook gratis via de meldkamer van de plaatselijke Politie. Colportage aan de deur met 'beveiliging' is altijd twijfelachtig. Afmelden dus.

Vand
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2016 21:45

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Vand »

Hallo,

Ik heb mij ook even aangemeld. Ik had ook een contract bij uwhuisveilig echter dacht ik voor 1 jaar. En wilde het contact opzeggen na 1 jaar. Dit kom telefonisch en het was helemaal geregeld volgens de persoon van uhv. Zonder openstaande kosten werd gezegd. Echter maanden later ontvingen we een incasso met een zeer hoge afkoopsom, dit is nu een jaar geleden en ik ben nog steeds aan het afbetalen aan het incassobureau.
Van deze hele zaak wist ik niets tot vandaag.
Is het nog mogelijk om geld terug te krijgen, aangezien ik dit artikel vond op de site van uhv: https://www.uwhuisveilig.nl/is-er-gebeurd/

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Vand schreef:Hallo,

Ik heb mij ook even aangemeld. Ik had ook een contract bij uwhuisveilig echter dacht ik voor 1 jaar. En wilde het contact opzeggen na 1 jaar. Dit kom telefonisch en het was helemaal geregeld volgens de persoon van uhv. Zonder openstaande kosten werd gezegd. Echter maanden later ontvingen we een incasso met een zeer hoge afkoopsom, dit is nu een jaar geleden en ik ben nog steeds aan het afbetalen aan het incassobureau.
Van deze hele zaak wist ik niets tot vandaag.
Is het nog mogelijk om geld terug te krijgen, aangezien ik dit artikel vond op de site van uhv: https://www.uwhuisveilig.nl/is-er-gebeurd/
Lees even mijn post waarin gerefereerd wordt naar het vonnis dat Marcel noemde.

belumcukur
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2006 21:12

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door belumcukur »

Dit recente vonnis is positief voor UHV http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... eyword=UHV

Gesloten