LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] uw huis veilig.nl

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Julie4444 »

belumcukur schreef:Dit recente vonnis is positief voor UHV http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... eyword=UHV
Verschil met het vonnis waar UHV geen gelijk heeft gekregen is het feit dat de bedenktijd en referentie voorwaarden op de voorkant van het papier stonden, terwijl dit op de achterkant stond bij de eisers welke wel hadden gewonnen.

Vandaar is het dus van belang dit te controleren.

Punkie2013
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2016 12:45

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Punkie2013 »

Ikben ook 5 jaar geleden benaderd door huis veilig,een jonge knul kwam met een prachtig verhaal over een alarm installatie en daar wij een week ervoor een poging tot inbraak hebben gehad en mijn man nachtdiensten draaiden was ik hier erg gevoelig voor!!mooie verhalen en alleen meldkamer kosten en het mooie was zei tie dat we er een certificaat bijzouden krijgen omdat we een alarminstallatie hebben en dat zou ons een flinke korting geven op onze inboedel verzekering.. ook wij zijn erin gestonken en het alarm werd geinstaleert maar wat ze niet verteld hadden was dat we installatiekosten moeten betalen en we verplicht een onderhoudscontract van 129 euro per jaar moesten tekenen voor vijf jaar en dan het meldkamer bedrag van 30,45 euro per mnd,we zouden als het op de dag was geinstaleerd een certificaater zouden krijgen maar die jongen zei nee dat doen we niet meer dus vals voor gelicht en zijn gaan bellen je begrijpt een bonk ellende dus toen maar onze rechtsbijstand ingeschakeld die er achter kwam dat het certificaat dat ze erbij gaven was afgenomen omdat ze niet aan de wensen van zo certificaat vodeden maar dat we het later opgestuurt zouden krijgen dus wij ook onze maandelijkse kosten niet betaald waarop wij ook alleen maar dreigmails en rekeningen kregen en moesten betalen dus toch maar gedaan en later gelukkig certificaat gekregen alarm meedere malen afgegaan en alleen maar gebeld worden maar geen politie ingeschakeld heel raar want daar betaal ik toch voor??onderhoud heb ik na twee jaar opgezegd omdat ik het niet meer kon betalen en zelf de batterijen allemaal vervangen dat koste me 25euro terwijl het bij hun 129 euro was hoezo verdienen..nu zit mijn 5 jaar er eindelijk op en er werd gezegd dat ik per mailkon opzeggen en dat ook gedaan en invermeld graag reactie terug na 2 weken nog geen reactie en maar weer een boze mail gestuurt met graag reactie op mijn mailtoen wel reactie gehad alles was in goede orde ontvangen en per 4-10-2016 opgezegd en moest na die tijd bellen met FA ivm bediengspaneel ze zijn bereikbaar tussen 9 en 12 uur krijg te horen u krijgt zo medewerker aan de telefoon maargelijk over in de voice mail die heb ik ingesproken maar nog steeds geen reactie meldkamer gebeld en uitgelegd hoe de situatie is hun gekeken in de adminstratie nog steeds bij hun niet bekend dat het meldkamer abonnement is afgelopen terwijlFA dit allang had moeten doen ik ben echt zo boos hoezovan kastje naar de muur gestuurt heb securitas ook even vermeld dat ikgeen rooie cent meer aan ze betaal en dat ik de stekkers eruit ga trekken dit alarmsysteem heeft me al teveel geld gekost WIE OW WIE HEEFT DIT OOK ONDERVONDEN EN KAN IK OOK NOG SCHADEVERGOEDING VRAGEN ZOALS HIERBOVEN VONNIS VD RECHTER UITSPRAAK IK HOOR HET HEEL GRAAG

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Punkie2013 schreef:Ikben ook 5 jaar geleden benaderd door huis veilig,een jonge knul kwam met een prachtig verhaal over een alarm installatie en daar wij een week ervoor een poging tot inbraak hebben gehad en mijn man nachtdiensten draaiden was ik hier erg gevoelig voor!!mooie verhalen en alleen meldkamer kosten en het mooie was zei tie dat we er een certificaat bijzouden krijgen omdat we een alarminstallatie hebben en dat zou ons een flinke korting geven op onze inboedel verzekering.. ook wij zijn erin gestonken en het alarm werd geinstaleert maar wat ze niet verteld hadden was dat we installatiekosten moeten betalen en we verplicht een onderhoudscontract van 129 euro per jaar moesten tekenen voor vijf jaar en dan het meldkamer bedrag van 30,45 euro per mnd,we zouden als het op de dag was geinstaleerd een certificaater zouden krijgen maar die jongen zei nee dat doen we niet meer dus vals voor gelicht en zijn gaan bellen je begrijpt een bonk ellende dus toen maar onze rechtsbijstand ingeschakeld die er achter kwam dat het certificaat dat ze erbij gaven was afgenomen omdat ze niet aan de wensen van zo certificaat vodeden maar dat we het later opgestuurt zouden krijgen dus wij ook onze maandelijkse kosten niet betaald waarop wij ook alleen maar dreigmails en rekeningen kregen en moesten betalen dus toch maar gedaan en later gelukkig certificaat gekregen alarm meedere malen afgegaan en alleen maar gebeld worden maar geen politie ingeschakeld heel raar want daar betaal ik toch voor??onderhoud heb ik na twee jaar opgezegd omdat ik het niet meer kon betalen en zelf de batterijen allemaal vervangen dat koste me 25euro terwijl het bij hun 129 euro was hoezo verdienen..nu zit mijn 5 jaar er eindelijk op en er werd gezegd dat ik per mailkon opzeggen en dat ook gedaan en invermeld graag reactie terug na 2 weken nog geen reactie en maar weer een boze mail gestuurt met graag reactie op mijn mailtoen wel reactie gehad alles was in goede orde ontvangen en per 4-10-2016 opgezegd en moest na die tijd bellen met FA ivm bediengspaneel ze zijn bereikbaar tussen 9 en 12 uur krijg te horen u krijgt zo medewerker aan de telefoon maargelijk over in de voice mail die heb ik ingesproken maar nog steeds geen reactie meldkamer gebeld en uitgelegd hoe de situatie is hun gekeken in de adminstratie nog steeds bij hun niet bekend dat het meldkamer abonnement is afgelopen terwijlFA dit allang had moeten doen ik ben echt zo boos hoezovan kastje naar de muur gestuurt heb securitas ook even vermeld dat ikgeen rooie cent meer aan ze betaal en dat ik de stekkers eruit ga trekken dit alarmsysteem heeft me al teveel geld gekost WIE OW WIE HEEFT DIT OOK ONDERVONDEN EN KAN IK OOK NOG SCHADEVERGOEDING VRAGEN ZOALS HIERBOVEN VONNIS VD RECHTER UITSPRAAK IK HOOR HET HEEL GRAAG
Alinea's, punten en commas maken je verhaal een stuk leesbaarder.
Lees eerst eens de tips die ik eerder heb gegeven en stel dan je vraag.

LeonieLV
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2016 19:15

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door LeonieLV »

Ook wij zijn er in getrapt.
Maart 2013 een vriendelijke jonge man aan onze voordeur met een mooi verhaal om ons huis te beveiligen.
gratis alarmsysteem voor maar 38,95 per maand en eenmalig 99 aansluitkosten.
Er waren veel inbraken bij ons in de buurt en met deze collectieve aanbieding en een geheel gratis systeem zouden wij er goed aan doen, en wij zouden ook nog eens een flinke korting op onze verzekering krijgen
Wij hebben het gedaan (Helaas) .
In 2015 werden er dubbele maandkosten afgehouden , na telefonisch contact te hebben gehad, bleek dat te kloppen ze hadden een maand of 5 terug niet automatisch geïncasseerd.
Heb aangegeven dat ik het contact graag op wil zegen helaas was dat niet mogelijk omdat we het voor 5 jaar hebben afgesloten.
Wij betalen nu al een paar maanden 39,95 en wij hebben geen idee waarom dit is verhoogt met 1 euro.
Mijn vraag is: kan ik ook nog onder het contract uit, is het hele verhaal hier nog van toepassing.
Op uw huis veilig staat dat het niet mogelijk is .

Verwijderd

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Verwijderd »

@LeonieLV.

Hoe het met dit soort contracten zit weet ik niet, maar bij mobiele telefonie-contracten is het zo dat wanneer er een verandering plaats vindt in het contract (zoals in jouw geval een prijsverhoging) de telecomaanbieder dit per brief moet laten weten waarbij jij de kans hebt om je contract te ontbinden, waarmee je aangeeft niet akkoord te gaan met de prijsstijging. Een prijsstijging is namelijk een aanpassing van het contract. Een contract mag niet eenzijdig worden aangepast en dus heb je dan, bij mobiele telefonie in ieder geval, een reden om je contract te ontbinden.

Als Uw Huis Veilig dus inderdaad eenzijdig een verandering heeft aangebracht in een bindend contract dat jullie samen zijn aangegaan, mag je volgens mij gewoon kosteloos je contract ontbinden.

http://blog.iusmentis.com/2007/08/17/co ... omaar-goh/

"Eenzijdig aanpassen van voorwaarden mag in Nederland op zich wel, mits aan twee voorwaarden is voldaan.

Ten eerste moet in de oorspronkelijke overeenkomst zijn afgesproken dat de partij in kwestie het recht heeft om de voorwaarden eenzijdig aan te passen. Staat dat nergens, dan mogen de voorwaarden alleen worden aangepast als beide partijen daarmee instemmen.

Ten tweede moet de wederpartij in dat geval het recht hebben de overeenkomst op te zeggen. Dit blijkt uit de wettelijke regeling omtrent algemene voorwaarden: een beding dat een partij het recht geeft de overeenkomst zomaar te wijzigen, wordt vermoed onredelijk bezwarend te zijn (art. 6:237 sub C BW). Bij een overeenkomst tussen twee (grote) bedrijven ligt dit anders. Als die met elkaar willen afspreken dat de een zomaar de overeenkomst mag aanpassen, dan mag dat. Je zou alleen wel gek zijn als bedrijfsjurist als je daarmee instemde."

Verwijderd

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Dit is inmiddels een topic van 4 jaar oud, maar ik heb alles met zeer veel interesse gelezen. Hulde ook voor o.a. Leo die standvastig de onwaarheden van Uw Huis Veilig voor het voetlicht bleef brengen.

Ik kwam nog een paar 'statistieken' tegen van Uw Huis Veilig waar ik heel hard om moest lachen. Op pagina 11 zegt Uw Huis Veilig 20.000 klanten te hebben en dat de verkopers van Uw huis Veilig dagelijks (!) 10.000 gesprekken voeren. Als je na 10.000 gesprekken per dag pas 20.000 klanten hebt, doe je toch iets niet goed.

Op pagina 12 zegt Uw Huis Veilig vervolgens (op 25 feb 2013) dat deze 10.000 gesprekken per dag gevoerd worden door 200 medewerkers (!!) Dat houdt in dat elke medewerker per dag 50 gesprekken voert. Uitgaande van een werkdag van 8 uur betekent dit dat elke medewerker 6,25 gesprekken per uur moet voeren. Dan hebben ze voor elke klant dus nog geen 10 minuten om de presentatie te doen, de papieren door te nemen en de mensen te laten tekenen. En dan heb ik nog geen pauzes meegerekend. Dan kan het niet anders dan dat deze medewerkers zéér onzorgvuldig te werk zijn gegaan.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 05 okt 2018 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Dickens1964
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2016 13:01

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Dickens1964 »

De meerwaarde van de meldkamer is te verwaarlozen: Men belt net zo lang 1 van de opgegeven nummers totdat ze iemand aan de lijn krijgen. Resultaat: Op dat moment mag je het allemaal zelf doen!! Werd tijdens mijn vakantie in Oostenrijk gebeld dat het alarm was af gegaan. "Of ik misschien de buren zou kunnen inlichten". M.a.w. of ik mijn buurman/vrouw wil vragen om een mogelijke inbreker te verjagen??? Ik heb een contract met UwHuisVeilig, niet met m'n buren!!! Het proces zoals op een kladje werd uitgelegd, klopt niet met de praktijk. Daarom zijn minimaal 4 telefoonnummers verplicht, dit geeft hen de garantie dat ze nooit hoeven uit te rukken.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door thecure »

Dickens1964 schreef: Daarom zijn minimaal 4 telefoonnummers verplicht, dit geeft hen de garantie dat ze nooit hoeven uit te rukken.
Uitrukken doet een meldkamer nooit, dit doet de alarmopvolging. dit is een beveiligingsdienst waarvoor apart een contract moet worden afgesloten.
Deze kunnen meteen al uitrukken, bij de eerste alarmmelding. Daar hoeft geen contactpersoon of sleutelhouder aan te pas te komen.

het is maar net hoe het is afgesproken (en daar hangt natuurlijk een bijbehorend prijskaartje aan)

Rililo
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2017 09:56

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Rililo »

Op 16 april 2013 zijn wij aan de deur benaderd door een deur-aan-deur verkoper met een snelle en goede verkooppraat over het geweldige beveiligingssysteem :-(
Ik was op dat moment alleen thuis en de verkoper haakte daar slim op in. Tja als vrouw alleen thuis loop je echt risico...
Maar goed puntje bij paaltje kwam hij 's avonds terug toen mijn man thuis was en begon zijn verhaal van voor af aan, mijn man wilde er eigenlijk niet aan maar na het lezen van alle media ben ik mij er terdege van bewust dat hij zich steeds dwingender ging opstellen en wat een geweldige kans dit voor ons zou zijn met alle gratis (ja ja...not - 387 euro) producten van het systeem. Wij hebben het basis systeem A, met een looptijd van 5 jaar. Na 2 jaar hebben wij al eens contact opgenomen met UwHuisVeilig om van het contract af te komen omdat er niet of veel te laat gereageerd werd door de meldkamer, dit was niet mogelijk enkel met een flinke afkoopsom.
Nu heb ik dus dit hele topic gelezen en vraag mij af kunnen wij nu ons contract opzeggen? na de gerechtelijke uitspraak.

Tevens wil ik hier ook even benoemen dat UwHuisVeilig per 8 mei j.l. "ZoVeilig" heet. Er zou aan ons een e-mail gestuurd zijn met deze mededeling ?? Maar mag dit zomaar?
Wij open dat we snel antwoord hier ontvangen zodat wij dit wurgcontract met loze beloftes snel kunnen laten ontbinden, want wij zouden nu nog 1 jaar er aan vast zitten.

Smuldersj
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2017 17:10

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Smuldersj »

Hallo
Ik heb dit allemaal zitten lezen en ik moet toch zeggen dat mijn ervaring met uwhuisveilig echt niet zo fijn is.
Wij kregen in2013 bezoek van2 meiden affijn na een lang gesprek zijn we toch accoord gegaan met een contract van1 jaar.
Dit was ons echt toegezegd en zoals wij gezien hebben op het orgineel formulier ook een kruisje bij1 jaar.
Na1 jaar wilde we het afzeggen daar we heel het alarm niet gebruikte en het best een kostenplaat was in ons budget.
Gebeld en kreeg botweg te horen dat we een contract van5 jaar hebben.
Vele gesprekken gehad met een echt niet zo'n lieve dame zo vreselijk bot en cru en werd gezegd dat we inmiddels ook een achterstand hadden.
Nu na4 jaar nog steeds aan het contract vast als we er vanaf willen moeten we het afkopen wat niet te doen is.
Inmiddels achterstand afgelost maar helaas nog een jaar dat contract wat ons een doorn in het oog is.
Maar wat we ook geprobeerd hebben we worden gewoon afgesnauwd helaas.
Gr. Petra

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Smuldersj schreef:Hallo
Ik heb dit allemaal zitten lezen en ik moet toch zeggen dat mijn ervaring met uwhuisveilig echt niet zo fijn is.
Wij kregen in2013 bezoek van2 meiden affijn na een lang gesprek zijn we toch accoord gegaan met een contract van1 jaar.
Dit was ons echt toegezegd en zoals wij gezien hebben op het orgineel formulier ook een kruisje bij1 jaar.
Na1 jaar wilde we het afzeggen daar we heel het alarm niet gebruikte en het best een kostenplaat was in ons budget.
Gebeld en kreeg botweg te horen dat we een contract van5 jaar hebben.
Vele gesprekken gehad met een echt niet zo'n lieve dame zo vreselijk bot en cru en werd gezegd dat we inmiddels ook een achterstand hadden.
Nu na4 jaar nog steeds aan het contract vast als we er vanaf willen moeten we het afkopen wat niet te doen is.
Inmiddels achterstand afgelost maar helaas nog een jaar dat contract wat ons een doorn in het oog is.
Maar wat we ook geprobeerd hebben we worden gewoon afgesnauwd helaas.
Gr. Petra
Als er op de papieren een jaar was aangekruist waaarom betaal je dan nog door?
heb je de orginele papieren nog? Heb je een kopie daarvan verstuurd naar UHV?

benny.van-beers
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2017 11:30
Contacteer:

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door benny.van-beers »

Goede dag allemaal,

Ook wij hebben in 2013 een contract afgesloten. In 2015 het alarm afgesloten en het contract proberen op te zeggen. Geen reactie gehad en geen rekening voor 1.5 tot een aantal maanden geleden een verzamelfactuur twv 934 euro op de mat viel. Op basis hiervan heb ik gebeld met secuitas zonder enige redelijk uitleg werd ons verteld dat een fout zat in de administratie en hierdoor de facturen nog openstonden.. met het verzoek deze dan te betalen. Op basis hiervan heb ik het contract opgevraagd bij securitas en deze hebben ze met netjes gestuurd. In hoofdstuk 5 staat netjes vermeld een 5 jarig contract á €39.95 p/m ( dit is een optie die banaan kunt vinken). Echter in het originele contract wat we zelf gelukkig goed bewaard hebben (doordrukformulier) Word nergens gesproken over een maandelijks bedrag, hierop is namelijk ook niets aangevinkt.

Nu na een aantal aangetekende brieven en dreigmails heb ik het laatste verzoek gehad tot betaling alvorens er een dagvaarding zou komen.

Hoe nu verder?

Verwijderd

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Verwijderd »

benny.van-beers schreef:Goede dag allemaal,

Ook wij hebben in 2013 een contract afgesloten. In 2015 het alarm afgesloten en het contract proberen op te zeggen. Geen reactie gehad en geen rekening voor 1.5 tot een aantal maanden geleden een verzamelfactuur twv 934 euro op de mat viel. Op basis hiervan heb ik gebeld met secuitas zonder enige redelijk uitleg werd ons verteld dat een fout zat in de administratie en hierdoor de facturen nog openstonden.. met het verzoek deze dan te betalen. Op basis hiervan heb ik het contract opgevraagd bij securitas en deze hebben ze met netjes gestuurd. In hoofdstuk 5 staat netjes vermeld een 5 jarig contract á €39.95 p/m ( dit is een optie die banaan kunt vinken). Echter in het originele contract wat we zelf gelukkig goed bewaard hebben (doordrukformulier) Word nergens gesproken over een maandelijks bedrag, hierop is namelijk ook niets aangevinkt.

Nu na een aantal aangetekende brieven en dreigmails heb ik het laatste verzoek gehad tot betaling alvorens er een dagvaarding zou komen.

Hoe nu verder?
Dat klinkt als valsheid in geschrifte. Misschien een idee om daar aangifte van te doen? Als u zeker weet dat u nooit ergens iets hebt aangevinkt waarin staat dat u 5 jaar lang een maandelijks bedrag moet betalen en als dat in tegenspraak is met de papieren die u zelf hebt, dan zou ik een kopie daarvan doen toekomen aan UwHuisVeilig en zeggen dat u op grond daarvan een eventuele rechtszaak met vertrouwen tegemoet ziet. En vooral niet betalen.

benny.van-beers
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2017 11:30
Contacteer:

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door benny.van-beers »

Zo denk ik er dus ook over... al diverse malen opgestuurd e.d. het verweer van securitas is dat ik de eerste periode wel heb betaald en daarmee me eigen heb verbonden aan een contract van 5 jaar met een bepaald maandbedrag. Over het gedeelte valsheid in geschrifte wordt niet op gereageerd... kan ik daarmee gewoon naar het politiebureau?

Verwijderd

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Verwijderd »

benny.van-beers schreef:Zo denk ik er dus ook over... al diverse malen opgestuurd e.d. het verweer van securitas is dat ik de eerste periode wel heb betaald en daarmee me eigen heb verbonden aan een contract van 5 jaar met een bepaald maandbedrag. Over het gedeelte valsheid in geschrifte wordt niet op gereageerd... kan ik daarmee gewoon naar het politiebureau?
Volgens mij kunt u daarvoor inderdaad bij de politie terecht.

https://www.ls-advocatenstrafrecht.nl/v ... geschrifte

Een kopie van de aangifte kunt u dan altijd weer opsturen naar UwHuisVeilig. Heeft u hun papieren ook waarin een kruisje zou staan dat het gaat om een 5-jarig contract? Heeft u per pagina van het contract een paraaf moeten zetten? Zo nee, dan zal UwHuisVeilig moeten aantonen dat u inderdaad die bewuste pagina hebt gelezen en hebt aangekruist. Dat kunnen ze dan niet. Dus aangifte doen bij de politie en van elke stap die u zet brengt u UwHuisVeilig op de hoogte. Niet betalen en laat hen maar een rechtszaak beginnen of een incassobureau er op zetten.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Costnix »

Bij mij komt een colporteur nooit verder dan de drempel van mijn voordeur.

rpvanoyen
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jul 2011 23:22

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door rpvanoyen »

Heel jammer hier te lezen dat er zoveel mensen benadeeld zijn. Adviseurs die onjuiste informatie verstrekken om zo snel mogelijk de contracten getekend te krijgen en zoveel mogelijk slachtoffers te behalen per avond. Maar weet dat er in het Consumentenrecht ook een bedenkingstermijn is opgenomen, doorgaans 14 dagen, soms 7 dagen maar ook wel 30 dagen komt voor. Na deze termijn wordt het inderdaad een stuk lastiger, maar dat is logisch.

Ik woon midden in bebost buitengebied en had langs de rand van mijn perceel een aantal afschrik- en beveiligingsmethoden geplaatst, zowel mechanische als elektronische, zoals berenklemmen maar ook laserdetecties, natuurlijk nachtcamera's en led-schijnwerpers. Dat heeft vele jaren uitstekend gefunctioneerd omdat ik vanuit huis werkte, totdat een crimineel zijn onderbeen kwijtraakte. Op laste van de politie moesten de vallen verwijderd worden...

Inmiddels was ik weer regelmatig op reis en had enkele offertes van beveiligingsbedrijven bestudeerd, totdat ik werd benaderd door een adviseur van (destijds) Uw Huis Veilig. Volgens mijn wensen en ideeën werd een offerte opgesteld en deze heb ik nauwgezet vergeleken. Na drie weken heb ik met hem alles vastgelegd en gekozen voor een contractduur van 5 jaar (meldkamer) maar zonder de 6 Euro p/m voor de installatiekosten (maandtermijn dus van 32,95). Verder een aantal logische eenmalige kosten: aansluiting op de meldkamer (99 Euro), montage/programmering/testen van het systeem door een monteur (229 Euro) en 5 extra melders en reserve afstandbediening (595 Euro). Totaal dus 972 Euro. Alleen het eerste (verplichte) jaar heb ik het onderhoudscontract gehad (135 Euro) want ik ga zorgvuldig met mijn spullen om dus als het goed werkt op dag 1, dan werkt het ook nog op dag zoveel, en de batterijen zijn ook eenvoudig zelf te vervangen (ook al "raadt men dat niet aan" volgens de handleiding). Totaal 1107 Euro (eenmalig). Na (bijna) 5 jaar kost mij dit dus 3084 Euro All-in. De offertes van alle concurrenten waren hoger dan dit voor ALLEEN een alarmsysteem, zonder installatie, meldkameraansluiting en 5 jaar gebruik.

Met het op zich vrij eenvoudig uitziend systeem, ben ik ook erg content. Juist omdat het zo eenvoudig werkt en trefzeker. Ieder jaar vernieuw ik de batterijen en loop dan de hele villa door om alle melders te testen (althans, een extra persoon bij het bedieningspaneel met een portofoon werkt makkelijk en snel). Sporten doe ik al in de fitnesskelder.
Afijn, detecties worden altijd vlotjes opgevolgd, doorgaans binnen 15 seconden en dat vind ik keurig. Wel al heel wat valse meldingen gehad, maar dat waren (achteraf gezien) mijn eigen minder intelligente acties geweest. Daarom heb ik meerdere kaartjes gemaakt met daarop de belangrijkste functiecodes e.d. zodat ik dat altijd bij me heb (natuurlijk niet de persoonlijke codes!).

Nee hoor, ik ben zeker tevreden, helaas in de minderheid hier...

Gesloten