LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vast aan jaarcontract bij 'gratis' Regiobedrijvengids

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Appie K.
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 dec 2016 15:13

Vast aan jaarcontract bij 'gratis' Regiobedrijvengids

Ongelezen bericht door Appie K. »

Er is ons een email gestuurd waarin op een misleidende manier wordt gesuggereerd dat de vermelding Gratis is. Ook als je naar de site gaat lijkt het erop dat de vermelding Gratis is. Pas als je naar beneden scrollt wordt er op de tekst verwezen, tekst wat zeer waarschijnlijk niet zichtbaar was tijdens de aanmelding, gezien de vele klachten ook van andere gedupeerden in zeer korte tijd. Na 30 dagen zit je automatisch vast aan een jaarabonnement. Bovendien is het de vraag of die gratis vermelding enkel voor 30 dagen en daarna een jaarlijks abonnement van €299,- er toen al bijstond. Ook in het aanmeldingsformulier wordt hier niet op gewezen. Na informatie te hebben opgevraagd wordt vermeld dat er vanuit ons IP adres de aanmelding is uitgevoerd. Er wordt een beetje tussen neus en lippen verwezen naar de algemene voorwaarden. Opzegging geven ze geen gehoor aan. Er is geen opzegmogelijkheid op de site en op emailverzoeken om het zogenaamde abonnement op te zeggen wordt geweigerd deze te bevestigen.
Laatst gewijzigd door Appie K. op 20 dec 2016 20:37, 4 keer totaal gewijzigd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vast aan jaarcontract bij 'gratis' Regiobedrijvengids

Ongelezen bericht door berndv »

Appie K. schreef:Er is ons een email gestuurd waarin op een misleidende manier wordt gesuggereerd dat de vermelding Gratis is. Ook als je naar de site gaat lijkt het erop dat de vermelding Gratis is. Na 30 dagen zit je automatisch vast aan een jaarabonnement. Bovendien is de vraag is of die gratis vermelding enkel voor 30 dagen gold er toen al bijstond of niet. Bovendien blijkt in eerste instantie uit niets dat je daarna aan een abonnement vastzit van €299,-. Na informatie te hebben opgevraagd wordt vermeld dat er vanuit ons IP adres de aanmelding is uitgevoerd. Er wordt een beetje tussen neus en lippen verwezen naar de algemene voorwaarden. Opzegging geven ze geen gehoor aan.
Op zich zijn ze er op hun site vrij duidelijk over:
https://regiobedrijvengids.nl/index.php/add-listing/
30 dagen gratis proberen
U kunt onze advertentiemogelijkheden 30 dagen gratis proberen. Als u niet tevreden bent om welke reden dan ook dan kunt u binnen 30 dagen uw advertentie zonder kosten opzeggen.
en daarnaast staat:
Moet ik na 30 dagen betalen?
Ja, indien u de advertentie niet binnen 30 dagen opzegt dan zal deze automatisch doorlopen in een basis abonnement. De kosten hiervan staan vermeld op de website.
Op zich redelijk duidelijk, en niet geheim naar de voorwaarden verwijzen. Daarbij gaat het hier om een zakelijke overeenkomst, met maar 1 doel, en dat zal bedrijfsmatig zijn. Consumentenbescherming is hier niet heel erg van toepassing, en naar mijn idee kan de reflexwerking hier ook niet echt op toegepast worden.

Appie K.
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 dec 2016 15:13

Re: Vast aan jaarcontract bij 'gratis' Regiobedrijvengids

Ongelezen bericht door Appie K. »

Het is toch opvallend, dat ik niet de enige gedupeerde ben, maar dat er vele klachten over zijn. Bovendien is het de vraag of die informatie er al in stond ten tijde van aanmelding. Tenslotte wordt er in de mail waarin dit wordt aangeprezen niets verteld over dat het na 30 dagen niet gratis is. Het zou mij ook niets verbazen dat zelfs een groot deel van de huidige leden hierdoor misleid is.

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Vast aan jaarcontract bij 'gratis' Regiobedrijvengids

Ongelezen bericht door absent »

En weer een ondernemer die niet leest en niet googelt.
De fout is gemaakt door TS zelf. En wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten....

stofzuigertje

Re: Vast aan jaarcontract bij 'gratis' Regiobedrijvengids

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ik dus 1 maand niets doe zit moet ik betalen?

Niet aangemeld is niets betalen en op mail word niet altijd gereageerd en niets doen is contract mag nooit.
Nu begrijp ik uit bovenstaande waarom dat incasso bureau van mij iets wil.
Ze doen maar, ik tekende niets.

Appie K.
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 dec 2016 15:13

Re: Vast aan jaarcontract bij 'gratis' Regiobedrijvengids

Ongelezen bericht door Appie K. »

Enkel het feit dat er zoveel klachten zijn in zo'n korte tijd en de starre houding van de firma geeft al aan dat er nagedacht is om opzettelijk te misleiden. Sterker nog, waarschijnlijk stond die tekst er niet eens tijdens de aanmelding http://www.klacht.nl/regiobedrijvengids-nl/

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Vast aan jaarcontract bij 'gratis' Regiobedrijvengids

Ongelezen bericht door absent »

Die stond er wel, alleen dacht u zelf makkelijk reclame te kunnen maken en u hoorde het woordje "gratis". Het consumentenrecht is hier niet van toepassing, als ondernemer wordt u geacht over verstandelijke vermogens te beschikken. En eerst te lezen voordat u instemt

Appie K.
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 dec 2016 15:13

Re: Vast aan jaarcontract bij 'gratis' Regiobedrijvengids

Ongelezen bericht door Appie K. »

Blijkbaar ben je helderziend en een medewerker van de desbetreffende firma gezien het hoge emphatische vermogen ten gunste van regiobedrijvengids.nl. Bewijs maar eens dat die tekst er stond ten tijde van aanmelding. Bovendien wordt ook in de ongevraagde email hier niet op gewezen en duidelijk geadverteerd met "Gratis aanmelding". Gratis vrijblijvende aanmeldingen worden tenslotte geregeld aangeboden, zodat nieuwe klanten eerst eens kunnen testen of het wat is, voordat wordt overgegaan naar een betaalde aanmelding. Dit gaat dan in goed overleg met de firma. De starre houding na klachten en de bewuste onduidelijkheden dat aanmelding niet gratis is, geeft aan dat men te kwade trouw heeft gehandeld. In een tijdperk van 30 dagen is tenslotte niet te beoordelen of een aanmelding werkelijk zoveel opbrengt zoals in de email en op de site wordt gesuggereerd. Daarvoor is de tijdsspanne te kort.

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Vast aan jaarcontract bij 'gratis' Regiobedrijvengids

Ongelezen bericht door absent »

Ja natuurlijk werk ik voor oplichtersbende.nl en traptuermaarin.eu en zegmaarneedankrijgtuderekening.com . Maar ook voor Ziggo , DouweEgberts, Euroshopper en de ambachtelijke bandenplakker. Tevens ben ik ook zelfstandig ondernemer en heb werkelijk nooit de gestelde problemen gehad. Iets met lezen.

Appie K.
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 dec 2016 15:13

Re: Vast aan jaarcontract bij 'gratis' Regiobedrijvengids

Ongelezen bericht door Appie K. »

Waarom gaat iedereen ervan uit dat de voorwaarden leesbaar of aanwezig waren tijdens de aanmelding, daar is geen bewijs voor. Ik steek mijn hand in het vuur dat dit op het moment van aanmelden niet op de site stond. Ook in het aanmeldformulier en de bevestiging staat niets over "30 dagen gratis en daarna een jaarabonnement van €299,-". En in de email staat duidelijk GRATIS.
En het is wel degelijk gebruikelijk om een gratis aanmelding op bedrijvengidsen aan te bieden met allerlei beperkingen. Zodra het bevalt en blijkt dat het resultaten oplevert, ga je over naar een betaald abonnement. Niets anders dan list en bedrog.
Nogal simpel om te stellen dat er niet goed gelezen is of de stelling gratis bestaat niet. Dat weet iedere ondernemer.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Vast aan jaarcontract bij 'gratis' Regiobedrijvengids

Ongelezen bericht door k2p »

Omdat dat bewijs er wel is. En ik hoop dat je je hand verzekerd hebt. Wanneer had jij je aangemeld?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vast aan jaarcontract bij 'gratis' Regiobedrijvengids

Ongelezen bericht door berndv »

geen idee wanneer u zich heeft aangemeld, maar de eerste klacht op klacht.nl geeft al aan dat er naar beneden moet worden gescrolld en dat daar de regels staan over het gratis gedeelte. Ja, het is heel sneaky, eerst gratis voor 30 dagen zeggen en dan daarna aangeven dat u zich wel moet afmelden binnen die periode. Iedereen weet natuurlijk dat er na het woordje gratis meteen alle mogelijkheden om verder te lezen ontnomen zijn voor veel mensen.
Appie K. schreef:Bovendien wordt ook in de ongevraagde email hier niet op gewezen en duidelijk geadverteerd met "Gratis aanmelding". Gratis vrijblijvende aanmeldingen worden tenslotte geregeld aangeboden
maar een "gratis aanmelding" is wel iets heel anders dan een "gratis vrijblijvende aanmelding".
Appie K. schreef:Blijkbaar ben je helderziend en een medewerker van de desbetreffende firma gezien het hoge emphatische vermogen ten gunste van regiobedrijvengids.nl.
ach gossie, u krijgt niet het antwoord waar u op zit te wachten. Vervelend hoor.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vast aan jaarcontract bij 'gratis' Regiobedrijvengids

Ongelezen bericht door Moneyman »

Appie K. schreef:Blijkbaar ben je helderziend en een medewerker van de desbetreffende firma gezien het hoge emphatische vermogen ten gunste van regiobedrijvengids.nl.
Ah, daar istie alweer: de standaard kinderachtige reactie in het geval van tegengas en bij gebrek aan echte argumenten.
Appie K. schreef:Bewijs maar eens dat die tekst er stond ten tijde van aanmelding.
Ehm... volgens mij mag JIJ bewijzen dat het er niet stond. Wie stelt, bewijst.
Appie K. schreef:Gratis vrijblijvende aanmeldingen worden tenslotte geregeld aangeboden, zodat nieuwe klanten eerst eens kunnen testen of het wat is, voordat wordt overgegaan naar een betaalde aanmelding.
En dat is precies wat hier gebeurt is: de aanmelding IS ook gratis, je kunt ook eerst testen. Alleen moet je niet vervolgens achterover leunen en niets doen als je er vanaf had gewild. Maar ja, het woordje "gratis" lijkt heel war mensen te verblinden.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Vast aan jaarcontract bij 'gratis' Regiobedrijvengids

Ongelezen bericht door k2p »

Moneyman schreef:
Appie K. schreef:Bewijs maar eens dat die tekst er stond ten tijde van aanmelding.
Ehm... volgens mij mag JIJ bewijzen dat het er niet stond. Wie stelt, bewijst.
Dat ben ik niet met je eens. Het bedrijf dat de AV hanteert heeft de bewijslast. Maar ik vertrouw er op dat Regio Bedrijvengids wel kan bewijzen dat het er stond.

Appie K.
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 dec 2016 15:13

Re: Vast aan jaarcontract bij 'gratis' Regiobedrijvengids

Ongelezen bericht door Appie K. »

Dit staat met grote letters in de email
Wilt u ook beter gevonden worden?
Meld u dan GRATIS aan op onze website!
Zodra je naar de site surft via de click zie je de voorwaarden voor de aanmelding niet
Niets geen kinderachtig reactie, als die tekst er wel stond, zoals gesteld wordt, zou ik hier graag bewijs voor willen zien. Hoe is dit te achterhalen?
Blijft nog steeds staan dat er niet voor niets zoveel klachten zijn in zo'n kort tijdsbestek.
En er zijn genoeg bedrijvengidsen die een gratis aanmelding hebben met beperkingen en indien het bevalt je daarna overgaat naar een vast contract.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vast aan jaarcontract bij 'gratis' Regiobedrijvengids

Ongelezen bericht door Moneyman »

k2p schreef:
Moneyman schreef:
Appie K. schreef:Bewijs maar eens dat die tekst er stond ten tijde van aanmelding.
Ehm... volgens mij mag JIJ bewijzen dat het er niet stond. Wie stelt, bewijst.
Dat ben ik niet met je eens. Het bedrijf dat de AV hanteert heeft de bewijslast. Maar ik vertrouw er op dat Regio Bedrijvengids wel kan bewijzen dat het er stond.
Exact, en dan is het aan TS om te bewijzen dat het er niet zou hebben gestaan.

Appie K.
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 dec 2016 15:13

Re: Vast aan jaarcontract bij 'gratis' Regiobedrijvengids

Ongelezen bericht door Appie K. »

Mijn tegengas is bedoeld om te meten hoe sterk mijn argumenten zijn, daarvoor allemaal hartelijk dank. Ik laat het aan de rechter over.

Blijft staan dat hier wel degelijk sprake is van misleiding en dat dit bedrijf gestopt moet worden, zodat hier niet nog meer slachtoffers vallen.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vast aan jaarcontract bij 'gratis' Regiobedrijvengids

Ongelezen bericht door alfatrion »

Appie K. schreef:Waarom gaat iedereen ervan uit dat de voorwaarden leesbaar of aanwezig waren tijdens de aanmelding, daar is geen bewijs voor. Ik steek mijn hand in het vuur dat dit op het moment van aanmelden niet op de site stond. Ook in het aanmeldformulier en de bevestiging staat niets over "30 dagen gratis en daarna een jaarabonnement van €299,-". En in de email staat duidelijk GRATIS.
Je kunt het bestaan van de overeenkomst, in de vorm die zij voor ogen hebben, gemotiveerd betwisten. Als zij iets willen dan zullen ze in beweging moeten komen.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 21 dec 2016 10:42, 2 keer totaal gewijzigd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vast aan jaarcontract bij 'gratis' Regiobedrijvengids

Ongelezen bericht door berndv »

De enige stelling die ik hier voorbij zie komen die enige kansen biedt is dat de link die ts krijgt schijnbaar uit komt op een andere pagina dan de pagina die algemeen zichtbaar is als je op de site komt en op de knop aanmelden klikt.

In de algemene voorwaarden wordt geen melding gemaakt van de constructie van een gratis aanmelding van 1 maand waarna de aanmelding doorloopt in een jaar contract. Dus als ts een screenshot heeft van de pagina waar de link die ts in de mail heeft gekregen op uit komt en hier staat niets vermeld van het doorlopen na 30 dagen in een betaald contract, dan heeft ts een punt, want dan is de aanmelding misleidend geweest. Maar het lastige is dat het woordje gratis voor veel mensen als rode lap werkt en er na het woordje gratis niet meer gelezen wordt wat er precies gratis is.
Appie K. schreef:Mijn tegengas is bedoeld om te meten hoe sterk mijn argumenten zijn
welke argumenten? :shock:
Appie K. schreef:Blijft nog steeds staan dat er niet voor niets zoveel klachten zijn in zo'n kort tijdsbestek.
dat is voor de rechter een weinig valide argument.
Appie K. schreef:En er zijn genoeg bedrijvengidsen die een gratis aanmelding hebben met beperkingen en indien het bevalt je daarna overgaat naar een vast contract.
Dat is mooi, maar ook een nietszeggend argument. Er zijn ook bedrijvengidsen die helemaal geen gratis opties hebben en waar er betaald moet worden vanaf aanmelding.
Appie K. schreef:Ik steek mijn hand in het vuur dat dit op het moment van aanmelden niet op de site stond.
zou ik niet doen, dat doet pijn en zal uw zaak ook niet krachtiger maken.
Appie K. schreef:En het is wel degelijk gebruikelijk om een gratis aanmelding op bedrijvengidsen aan te bieden met allerlei beperkingen. Zodra het bevalt en blijkt dat het resultaten oplevert, ga je over naar een betaald abonnement.
Nogmaals, geen sterk argument
Appie K. schreef:Bewijs maar eens dat die tekst er stond ten tijde van aanmelding.
En bewijst u maar dat die tekst er niet stond
Appie K. schreef:Enkel het feit dat er zoveel klachten zijn in zo'n korte tijd en de starre houding van de firma geeft al aan dat er nagedacht is om opzettelijk te misleiden.
Tja, de ene ondernemer noemt het geld verdienen, de andere noemt het misleiding. Of er sprake is van misleiding zal een rechter zich over moeten buigen. Zoals ik het nu kan lezen, is het vrij duidelijk, maar goed, ik heb dan weer geen idee op welke pagina de link uit komt die u heeft ontvangen, als die op een andere pagina uit komt dan de info die nu op de site staat, kan er inderdaad sprake zijn van misleiding.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vast aan jaarcontract bij 'gratis' Regiobedrijvengids

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
k2p schreef:Dat ben ik niet met je eens. Het bedrijf dat de AV hanteert heeft de bewijslast. Maar ik vertrouw er op dat Regio Bedrijvengids wel kan bewijzen dat het er stond.
Exact, en dan is het aan TS om te bewijzen dat het er niet zou hebben gestaan.
Hoe zou dit bedrijf bewijzen dat er in overeenstemming met de wet gewezen is op de algemene voorwaarden? Een screenshot zal niet voldoende zijn, omdat dit gemakkelijk betwist kan worden.

Gesloten