LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wehkamp 7,50 korting

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Anoniem123456
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2014 11:00

Wehkamp 7,50 korting

Ongelezen bericht door Anoniem123456 »

Eens in de zoveel tijd heeft Wehkamp een kortingsactie. Met een kortingscode zodat je 7,50 korting krijgt op je bestelling. Leuke actie vooral omdat de verzendkosten 5,95 zijn bij een bestelling dus dat scheelt dan toch weer. Tot voor kort trok Wehkamp de 7,50 gewoon van je rekening af.

Maar wat schetst mijn verbazing de laatste twee keer? Als je 10 artikelen besteld halen ze 1/10 per artikel korting ervanaf. Stuur je vervolgens 5 artikelen terug dan ontvang je dus geen 7,50 maar 3,75 korting. Of als je maar 1 artikel houdt is de korting maar 0,75 cent.

Aangezien Wehkamp een postorderbedrijf is en fikse verzendkosten rekent besteld de meerderheid van de klanten denk ik meerdere artikelen per bestelling. Zo ook wij. Dus kun je dus bijna niet profiteren van 7,50 korting.

Ik vind dit persoonlijk erg misleidend en niet eerlijk. Mag dit zomaar?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Wehkamp 7,50 korting

Ongelezen bericht door newmikey »

Lijkt me eigenlijk een vrij logische actie om te voorkomen dat mensen 10 dingen bestellen, 9 terug sturen en de hele korting in de zak steken.

mh73

Re: Wehkamp 7,50 korting

Ongelezen bericht door mh73 »

Waarschijnlijk werd er nogal misbruik gemaakt van dit soort acties. Dus wordt er paal en perk aan gesteld. Logisch.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Wehkamp 7,50 korting

Ongelezen bericht door tenormin »

mh73 schreef:Waarschijnlijk werd er nogal misbruik gemaakt van dit soort acties. Dus wordt er paal en perk aan gesteld. Logisch.
Misschien, maar dan zou het ook helder vermeld moeten staan welke restricties er zijn aan kortingsacties, toch? Maar grote kans dat het webcare team van Wehkamp wel even voorbij wandelt en de TS een suggestie doet.

Webcarewehkamp.nl
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 jan 2010 15:00

Re: Wehkamp 7,50 korting

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Hallo Anoniem123456,

Ik begrijp dat je een klacht hebt over de voorwaarden van onze kortingscode.
Wil je je gegevens en de klacht mailen naar [email protected]? Dan kijken wij wat we voor je kunnen betekenen.

Met vriendelijke groet,

Webcareteam Wehkamp

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wehkamp 7,50 korting

Ongelezen bericht door kweenie »

Aangezien Wehkamp een postorderbedrijf is en fikse verzendkosten rekent besteld de meerderheid van de klanten denk ik meerdere artikelen per bestelling. Zo ook wij. Dus kun je dus bijna niet profiteren van 7,50 korting.
Wat een onzin. Als je meerdere producten bestelt krijg je toch gewoon die korting? Het wordt pas een probleem als je dingen bestelt die je terug wil sturen. Maar ik vind het zelf belachelijk om tien dingen te bestellen en dan de helft weer terug te gaan sturen. Waarom zouden normale klanten de dupe moeten worden van zulk gedrag?

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Wehkamp 7,50 korting

Ongelezen bericht door Jefdus »

kweenie schreef:
Aangezien Wehkamp een postorderbedrijf is en fikse verzendkosten rekent besteld de meerderheid van de klanten denk ik meerdere artikelen per bestelling. Zo ook wij. Dus kun je dus bijna niet profiteren van 7,50 korting.
Wat een onzin. Als je meerdere producten bestelt krijg je toch gewoon die korting? Het wordt pas een probleem als je dingen bestelt die je terug wil sturen. Maar ik vind het zelf belachelijk om tien dingen te bestellen en dan de helft weer terug te gaan sturen. Waarom zouden normale klanten de dupe moeten worden van zulk gedrag?
Misschien geldt de korting pas vanaf een bepaald minimumbedrag? In dat geval is deze constructie er waarschijnlijk voor om te zorgen dat mensen niet meerdere items bestellen om aan dit bedrag te komen om vervolgens het merendeel weer terug te sturen

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Wehkamp 7,50 korting

Ongelezen bericht door tenormin »

Jefdus schreef: Misschien geldt de korting pas vanaf een bepaald minimumbedrag? In dat geval is deze constructie er waarschijnlijk voor om te zorgen dat mensen niet meerdere items bestellen om aan dit bedrag te komen om vervolgens het merendeel weer terug te sturen
Nee hoor, zo werkt het niet. Je krijgt gewoon korting op 1 product, kunt u zelf nazien op de Wehkamp site. Als ik b.v. kleding bestel dan doe ik wel 1 kledingstuk in 2 maten, je weet nooit waar het gemaakt is, Italiaanse kleding valt veel kleiner uit dan Duitse spullen. Dus dan stuur je iets terug. Vind 10 dingen bestellen en er (b.v.) 9 sturen ook wel erg raar. Ik heb geen aandelen in Wehkamp, werk er ook niet enz. enz. :mrgreen:

Kan toch niet
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2015 11:34

Re: Wehkamp 7,50 korting

Ongelezen bericht door Kan toch niet »

En Wehkamp blijft maar gebruik maken van deze actie.
Ik heb laatst besteld met de kortingscode "korting" als je voor meer dan €40,- bestelt krijg je € 7,50 korting zetten ze mooi neer in hun reclamemail.
Ook ik heb enkele artikelen teruggestuurd omdat ze niet mooi pasten en ook bij mij word nu een deel van de korting niet meer verleend omdat ze het over alle bestelde artikelen hebben verdeeld.
Terwijl mijn totaal bedrag boven de € 40,- blijft uitkomen.
Toen ik contact opnam per telefoon kreeg ik te horen dat ik dan de "kleine lettertjes" beter had moeten lezen. :idea:
Toen ik erop wees dat in hun reclame staat dat ik bij een bestelling boven de €40,- euro de korting van € 7,50 zou krijgen werd mij alleen een vergoeding voor mijn belkosten voorgesteld (€ 2,-) die ik heb geweigerd.
Ik kan de dame van de klantenservice niets kwalijk nemen, zij heeft mij zeer netjes geholpen, want toen ik zei dat ik daar geen genoegen mee nam omdat ik nog € 4,06 van Wehkamp als korting hoorde te krijgen en hier dus een klacht over zou gaan indienen, zei zij dat ik dat vooral moest doen.
"Hoe meer klachten er zouden komen hoe eerder er iets aan gedaan word hopelijk" was haar reactie.
Dus ik ben benieuwd wat Wehkamp met mijn klacht gaat doen, word vervolgd... :arrow:

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Wehkamp 7,50 korting

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Nou, ik vind het wel terecht.
Vroeger (in de tijd van de dikke catalogus, voordat internet bestond) gaven ze nog cadeautjes weg: mijn moeder bestelde dan een willekeurige rok, kreeg een set koffiemokken erbij, rok terug en koffiemokken houden :)

Toen vond ik dat asociaal maar ook wel grappig - nu ben ik zelf werkzaam in de retail en zie ik de humor er niet meer van in. Ik moet er niet aan denken dat ik online kleding zou verkopen. Er gaan geruchten dat Zalando 75% van hun zooi terugkrijgt. Ik weet uit ervaring dat het uitzoeken van retouren een heleboel werk inhoudt en het levert niks op.

Waarom zou je in godsnaam 10 dingen bestellen en de helft terugsturen? Als je gaat winkelen in de stad koop je toch ook geen 10 kledingstukken? Waarom wel online? Oh ja, omdat je de helft terug kan kieperen naar de winkel en dan mogen ze het daar lekker uitzoeken.

Online winkels hebben tegenwoordig fantastische productfoto's, 360 graden foto's, filmpjes en correcte maat-tabellen - als je dan nog zo asociaal bent om een trui in drie kleuren te kopen terwijl je het ook op je scherm goed kunt beoordelen - dan verdien je niet anders dan dat je korting door je neus wordt geboord. En dan ook nog inhalig en beledigd klagen op een online forum, foei toch.

Webcarewehkamp.nl
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 jan 2010 15:00

Re: Wehkamp 7,50 korting

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Kan toch niet schreef:En Wehkamp blijft maar gebruik maken van deze actie.
Ik heb laatst besteld met de kortingscode "korting" als je voor meer dan €40,- bestelt krijg je € 7,50 korting zetten ze mooi neer in hun reclamemail.
Ook ik heb enkele artikelen teruggestuurd omdat ze niet mooi pasten en ook bij mij word nu een deel van de korting niet meer verleend omdat ze het over alle bestelde artikelen hebben verdeeld.
Terwijl mijn totaal bedrag boven de € 40,- blijft uitkomen.
Toen ik contact opnam per telefoon kreeg ik te horen dat ik dan de "kleine lettertjes" beter had moeten lezen. :idea:
Toen ik erop wees dat in hun reclame staat dat ik bij een bestelling boven de €40,- euro de korting van € 7,50 zou krijgen werd mij alleen een vergoeding voor mijn belkosten voorgesteld (€ 2,-) die ik heb geweigerd.
Ik kan de dame van de klantenservice niets kwalijk nemen, zij heeft mij zeer netjes geholpen, want toen ik zei dat ik daar geen genoegen mee nam omdat ik nog € 4,06 van Wehkamp als korting hoorde te krijgen en hier dus een klacht over zou gaan indienen, zei zij dat ik dat vooral moest doen.
"Hoe meer klachten er zouden komen hoe eerder er iets aan gedaan word hopelijk" was haar reactie.
Dus ik ben benieuwd wat Wehkamp met mijn klacht gaat doen, word vervolgd... :arrow:
Goedendag,

Alle feedback over het verwerken en het gebruik van de waardebonnen wordt door ons doorgegeven zodat wij dit kunnen evalueren. Onlang heeft de Reclame Code Commissie een uitspraak gedaan m.b.t. het verdelen van de korting en het laten vervallen bij een gedeeltelijke retour. Deze uitspraak vind je op https://www.reclamecode.nl/webuitspraak ... 015&acCode

Met vriendelijke groet,

Webcareteam wehkamp.nl

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Wehkamp 7,50 korting

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

"Gelet op het bovenstaande wijst de voorzitter de klacht af."

Ha! Gerechtigheid.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Wehkamp 7,50 korting

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Online winkels hebben tegenwoordig fantastische productfoto's, 360 graden foto's, filmpjes en correcte maat-tabellen - als je dan nog zo asociaal bent om een trui in drie kleuren te kopen terwijl je het ook op je scherm goed kunt beoordelen - dan verdien je niet anders dan dat je korting door je neus wordt geboord. En dan ook nog inhalig en beledigd klagen op een online forum, foei toch.
Nou weet ik niet waar jij die correcte maattabellen vandaan haalt, maar bij mij kloppen die niet. Als ik bij wehkamp bestel heb ik bij het ene merk maat 40 en bij het andere maat 38, met dezelfde maattabel. Helaas heb ik ook niet zo'n lichaam als de modellen van de wehkamp en zien die kledingstukken er bij mij 360 graden gedraaid er altijd toch echt net anders uit.
Nu ben ik het wel met je eens dat het weinig zin heeft om 3 kleuren te gaan bestellen, maar ik heb in het verleden best vaak broeken gewoon in twee maten besteld, om de maat die paste te houden. Ook is het wel eens voorgekomen dat een model mij gewoon niet zat, en dat kun je niet op het scherm zien.

isabel

Kan toch niet
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2015 11:34

Re: Wehkamp 7,50 korting

Ongelezen bericht door Kan toch niet »

Ik pas in de winkel soms ook meer dan dat ik koop en dat doet bijna iedereen wel die kleding koopt.
De rest laat je dan ook achter en in geval van een webwinkel stuur je het dus terug.
Waar ik me aan stoor is dat er in de reclame word neergezet dat je bij afname van meer dan 40 euro aan producten 7,50 korting krijgt.
Dus als je boven dit bedrag blijft ga je ervan uit dat je gewoon de 7,50 korting blijft behouden.
Zo werkt het bij een normale winkel tenminste wel.
Dus wat mij betreft kan Wehkamp deze kortingsactie net zo goed afschaffen en beter hetzelfde gaan doen als de meeste webshops.
Stop met het vragen van verzendkosten boven een bepaald bestelbedrag, dat scheelt waarschijnlijk een hoop geklaag en gezeur van mensen die de "kleine lettertjes" niet lezen.
Ik maak alleen maar gebruik van de actie omdat deze in mijn ogen de verzendkosten laat vervallen.
Dus ik zou zeggen Wehkamp, stop met deze kortingsactie en verzin wat beters of zet er voortaan bij dat je maximaal 7,50 korting krijgt bij een bestelling boven de 40 euro.

Gesloten