Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
rvjapio

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door rvjapio » 09 feb 2019 17:34

Ik koop altijd bij de accommodatie waar het concert plaats vindt. Ook ticketmaster vraagt het dubbele daarvan. en bij de rest ga ik niet eens kijken.

k2p

Ongelezen bericht door k2p » 09 feb 2019 23:29

NeoDutchio schreef:
09 feb 2019 15:57
Viagogo heeft niet de intentie (ten minste, dat is niet gebleken) om bewust kaarten te verkopen die zij zelf niet kunnen inkopen. Viagogo levert wel kaartjes van andere concerten, dus is van oplichting geen sprake. Wel van het niet nakomen van een overeenkomst.
Ik las juist dat ze kaartjes verkochten die ze niet (konden) hebben, niet leverden en geen geld terug gaven. Daarom noemde ik ze oplichters en gaf ik de vergelijking met de bruggenverkopers. Leveren ze nou wel?

Ik heb niks tegen doorverkopers. Ook niet als ze woekerprijzen hanteren. Zolang ze het maar eerlijk doen.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 10 feb 2019 09:06

k2p schreef:
09 feb 2019 23:29
NeoDutchio schreef:
09 feb 2019 15:57
Viagogo heeft niet de intentie (ten minste, dat is niet gebleken) om bewust kaarten te verkopen die zij zelf niet kunnen inkopen. Viagogo levert wel kaartjes van andere concerten, dus is van oplichting geen sprake. Wel van het niet nakomen van een overeenkomst.
Ik las juist dat ze kaartjes verkochten die ze niet (konden) hebben, niet leverden en geen geld terug gaven. Daarom noemde ik ze oplichters en gaf ik de vergelijking met de bruggenverkopers. Leveren ze nou wel?

Ik heb niks tegen doorverkopers. Ook niet als ze woekerprijzen hanteren. Zolang ze het maar eerlijk doen.
De werkwijze van Viagogo is dat ze op voorhand al beginnen met verkopen. Zodra de officiële verkoop in gaat proberen ze zo veel mogelijk kaartjes te bestellen. Deze worden dan weer doorgeleverd aan hun klant. Niets mis mee, behalve dat de klant het verpest door die woekerbedrijven in stand te houden en er dus weinig kans is om via normale wegen aan kaartjes te komen.
Het is dus gewoon een overeenkomst tussen 2 partijen. Viagogo heeft de intentie te gaan leveren.
Echter, als zij niet aan kaartjes kunnen komen, dan kunnen ze niet leveren. Dat is gewoon een civiele zaak. Net zo goed bij elke webwinkel die niet levert. De koper zal Viagogo in gebreke moeten gaan stellen.

Plaats reactie