LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

k2p schreef:
09 feb 2019 23:29
NeoDutchio schreef:
09 feb 2019 15:57
Viagogo heeft niet de intentie (ten minste, dat is niet gebleken) om bewust kaarten te verkopen die zij zelf niet kunnen inkopen. Viagogo levert wel kaartjes van andere concerten, dus is van oplichting geen sprake. Wel van het niet nakomen van een overeenkomst.
Ik las juist dat ze kaartjes verkochten die ze niet (konden) hebben, niet leverden en geen geld terug gaven. Daarom noemde ik ze oplichters en gaf ik de vergelijking met de bruggenverkopers. Leveren ze nou wel?

Ik heb niks tegen doorverkopers. Ook niet als ze woekerprijzen hanteren. Zolang ze het maar eerlijk doen.
De werkwijze van Viagogo is dat ze op voorhand al beginnen met verkopen. Zodra de officiële verkoop in gaat proberen ze zo veel mogelijk kaartjes te bestellen. Deze worden dan weer doorgeleverd aan hun klant. Niets mis mee, behalve dat de klant het verpest door die woekerbedrijven in stand te houden en er dus weinig kans is om via normale wegen aan kaartjes te komen.
Het is dus gewoon een overeenkomst tussen 2 partijen. Viagogo heeft de intentie te gaan leveren.
Echter, als zij niet aan kaartjes kunnen komen, dan kunnen ze niet leveren. Dat is gewoon een civiele zaak. Net zo goed bij elke webwinkel die niet levert. De koper zal Viagogo in gebreke moeten gaan stellen.

Florisrimpen
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 feb 2019 17:09
Contacteer:

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Florisrimpen »

Mijn vriend heeft gekocht en alles is in orde

marcel.hopman
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jun 2019 11:50

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door marcel.hopman »

Ik ben gisteren 25-06-2019 naar Kiss geweest met kaarten van viagogo. Kennelijk heb ik wel geluk gehad daar ik geen problemen ondervond. Toch zal ik in de toekomst geen gebruik meer maken van de site. Zoals eerder vermeld is de stress of je wel een geldig kaartje krijgt/hebt het niet waard. De eerste reactie die ik kreeg van ze was namelijk ; Wanneer zal ik de tickets ontvangen?
De e-tickets zullen in de week voorafgaand aan het event beschikbaar zijn om te downloaden. Wij laten je het weten zodra je tickets klaar staan voor de download. Je kunt op elk gewenst moment de status van je aankoop volgen in Mijn Account of via de viagogo Tickets app.
En vervolgens ; Status - in afwachting van de release van het ticket door de organisator van het evenement
Aangezien we geen controle hebben over het feit dat tickets worden vrijgegeven door evenement-organisatoren, kunnen we de levering
niet versnellen.
Dit waar je normaal de tickets direkt per email ontvangt. Dat de site/verko(o)p(st)er nauwelijks of niet bereikbaar is werkt ook niet echt geruststellend. Wat wel kan, en ik ook gedaan heb, is Topticketservice bellen en vragen of de gegevens op het ticket correct zijn. Ze mogen uiteraard geen persoonlijke informatie geven maar kunnen je wel vertellen of het ticket overeen komt met naam en klantnummer. Waar ik ook niet blij mee was was het feit dat ik een ticket kocht voor €85,- en pas na akkoord via de visa-kaart er achter kwam dat ik €120,- betaald had zonder dat ik daarvan op de hoogte werd gesteld voor het afrekenen. Er werd ook niet gevraagd om een authenticatie van de card, maar gelijk afgeschreven. Wel raad ik het gebruik van een (visa)card of PayPal (indien geaccepteerd) aan daar je dan eventueel gebruik kan maken van de verzekering als de ticket niet geleverd wordt of vals is. Verder adviseer ik om voor kaarten bij de organisator rechtstreeks te kijken. Zo kocht ik onlangs kaarten voor K3 droomstoelen voor €89,99 bij studio100 terwijl dezelfde stoelen bij Topticketshop €130,50 moeten kosten. Een officiële woekersite dus.

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Fijn dat u het concert kon bezoeken, maar de rest van uw verhaal is toch al jarenlang bekend?

marcel.hopman
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jun 2019 11:50

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door marcel.hopman »

Ik heb ook zeker van het concert genoten, maar ook al is het (mijn) verhaal wellicht bekend...ik wist het nog niet. En ik vrees met mij vele mensen niet.

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als u op Viagogo inlogt, staat daar.

Wij zijn 's werelds grootste secundaire platform voor live event tickets. Alle tickets zijn volledig beschermd door onze garantie. Prijzen worden vastgesteld door verkopers en kunnen hoger of lager zijn de oorspronkelijke verkoopprijs.


Daaruit valt toch al te concluderen dat zij niet het officiële verkoopkantoor zijn.

gerritdinajohanna
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2020 11:53

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door gerritdinajohanna »

werd door oosterpoort groningen door gestuurd naar via gogo, had nog op ticketmaster gekeken, maar daar stond nog niets
dus in blind vertrouwen kaartjes besteld . met een vervelend onderbuik gevoel had ik daar maar naar geluisterd

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

gerritdinajohanna schreef:
15 feb 2020 12:56
werd door oosterpoort groningen door gestuurd naar via gogo, had nog op ticketmaster gekeken, maar daar stond nog niets
dus in blind vertrouwen kaartjes besteld . met een vervelend onderbuik gevoel had ik daar maar naar geluisterd
Hallo, ik weet niet door wie van de Oosterpoort bent doorverwezen.
De website vermeldt: 'Hoe kom ik aan kaarten voor een uitverkocht(e) concert of voorstelling?
'Je kunt jezelf op de eventpagina op de wachtlijst plaatsen. Je wordt dan gebeld of gemaild wanneer er kaarten beschikbaar komen.'

https://www.spotgroningen.nl/informatie ... de-vragen/
Geen doorverwijzing naar andere (dubieuze) verkoopkanalen.
Mocht u door een medewerker doorverwezen zijn dan zou ik m'n beklag daar zeker doen.

Gesloten