LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Folkert24
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2017 16:26

Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Folkert24 »

Iemand ervaring met Viagogo As?. Ik heb kaarten gekocht voor een concert van de Staat in Nijmegen. Vasim. De kaarten waren veel duurder dan bv ticketmaster. En ook de recensies zijn dermate dat het lijkt op fraude. Ik hoef mijn geld niet terug, maar zeker weten dat ik er bij kan zijn. De kaarten heb ik gedownload, maar lees dat eerder bezoekers de toegang geweigerd werden omdat de kaarten niet geldig waren. De Staat treed op in november, en middels dit medium kan Viagogo gekieteld worden, want per mail of telefoon geven ze niet thuis, en Oja, ik weet dat ik zorgvuldiger de zaak had moeten voorbereiden, dus die ondersteunende tip mag achterwege gelaten worden.

Zie Viagogo op Facebook of Google ervaringen met dit systeem.

Bvd Folkert

[Offtopic passage verwijderd door moderatie]
Laatst gewijzigd door Radar op 10 jul 2017 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic passages verwijderd, onderwerp aangepast

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik hoef niet eens te zoeken naar de site om nu al te weten dat het om een doorverkoopsite gaat met woekerwinsten. U weet wel, zo'n verkoper waar enorm veel voor gewaatschuwd wordt. Een waarschuwing die aangeeft dat u alleen via de officiele verkoopkanalen moet kopen.
Kaartjes van andere aanbieders kunnen inderdaad omgeldig verklaard worden, maar dat merkt u pas bij de ingang.

En Viagogo kietelen via hier? Denk niet dat het veel indruk zal maken.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door renewouters »

Er zijn toch nog gewoon tickets via Ticketmaster te koop (in ieder geval voor de vrijdag). Waarom kom je dan bij zo'n site terecht?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door sjohie »

Folkert24 schreef:Iemand ervaring met Viagogo As?. Ik heb kaarten gekocht voor een concert van de Staat in Nijmegen. Vasim. De kaarten waren veel duurder dan bv ticketmaster. En ook de recensies zijn dermate dat het lijkt op fraude. Ik hoef mijn geld niet terug, maar zeker weten dat ik er bij kan zijn. De kaarten heb ik gedownload, maar lees dat eerder bezoekers de toegang geweigerd werden omdat de kaarten niet geldig waren. De Staat treed op in november, en middels dit medium kan Viagogo gekieteld worden, want per mail of telefoon geven ze niet thuis, en Oja, ik weet dat ik zorgvuldiger de zaak had moeten voorbereiden, dus die ondersteunende tip mag achterwege gelaten worden.

Zie Viagogo op Facebook of Google ervaringen met dit systeem.

Bvd Folkert

[Offtopic passage verwijderd door moderatie]
Als je zoekt op viagogo via google, zie je op de eerste pagina een aantal beoordelingen, niet zo duidelijk, want de meesten zijn maar 1 v/d 5 sterren :shock: , maar dat zou je vraag luid en duidelijk moeten beantwoordden lijkt me.

Het is zoals ook bij de zoekresultaten staat, een ticketmarktplaats, oftewel een wederverkoper. Dan zit je in het grijze gebied qua ticket verkoop, want al dit soort clubs zijn dus geen officiële verkopers, en dan zijn er veel niet al te sjieke clubs die gebruik maken van de mogelijkheid hiertoe die de Nederlandse wetgeving (nog) biedt, om grof geld te verdienen. En zolang mensen, al dan niet onbewust, de kaarten blijven kopen, ondanks diverse campagnes en smeekbedes van artiesten op bijvoorbeeld social media (Jochem Meyer en You v/h Hek in Nederland), blijven ze bestaan.

In dit geval geldt dus, "If you're not part of the solution, you're part of the problem". Zolang er vraag is, zullen ze blijven bestaan. :wink:

Dianade hoon
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2017 14:12

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Dianade hoon »

ook wij hebben twee kaarten gekocht voor concert van U2 afgelopen 30 juilie via deze site. automatische kwamen we erop toen het kaartverkoop was op 23 januari j.l. .Geen ervaring met concertkaarten. Paar dagen voor concert kregen we mail dat de kaarten niet meer beschikbaar waren of we andere wilden of ons geld terug. omdat we bij nader inzien de kaarten 400 euro voor twee toch wel erg prijzig vonden kozen we voor geld terug. Echter nog steeds geen geld terug ontvangen. Heeft iemand hier ervaring mee ? en wat nu te doen om geld terug te krijgen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door renewouters »

breien schreef:
renewouters schreef:Er zijn toch nog gewoon tickets via Ticketmaster te koop (in ieder geval voor de vrijdag). Waarom kom je dan bij zo'n site terecht?
Viagogo staat bovenaan bij Google. Het is een doorverkoopsite. Ik heb geen ervaring met doorverkoopsites, omdat ik mijn tickets koop bij de officiele iverkoopsite als Tocketmaster (Duitsland) en Martiniplaza.
Bij doorverkoopsites koopt men veel te dure tickets, maar vaak zijn ze wel geldig.
Bij mij staat Ticketmaster gewoon bovenaan. Verder alleen wat advertenties, en waarom zou je daar op klikken als je zoekresultaten wilt zien?

Dianade hoon
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2017 14:12

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Dianade hoon »

tsja als ik dat wist
nu zijn we 405 euro kwijt

Dianade hoon
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2017 14:12

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Dianade hoon »

graag advies om ons geld terug te krijgen
op hun site staat niets om te reageren.
we zouden 3 maanden hebben om te reageren, nu is het ongeveer 15 dagen geleden en we kunnen nu al niet meer reageren

dieneked
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2017 22:13

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door dieneked »

Wij zitten in hetzelfde schuitje met tickets voor Adele. Concert in Londen Op 1 juli afgelast. Veel te dure tickets gekocht maar we hadden het ervoor over....
Nu nog steeds niets terug en als je in gaat loggen staat er dat we er geen vraag meer over kunnen stellen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door renewouters »

dieneked schreef:Wij zitten in hetzelfde schuitje met tickets voor Adele. Concert in Londen Op 1 juli afgelast. Veel te dure tickets gekocht maar we hadden het ervoor over....
Nu nog steeds niets terug en als je in gaat loggen staat er dat we er geen vraag meer over kunnen stellen.
Je kunt het er wel voor over hebben, maar daardoor houd je wel die criminele bendes in leven....

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door kweenie »

Waarschijnlijk kun je de originele ticketprijs wel terugkrijgen van de organisator in Londen. Maar de extra kosten bovenop de normale prijs zul je hoogstwaarschijnlijk kwijt zijn.

Danalee
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2017 09:54

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Danalee »

Ik heb ook hier met mijn stomme kop tickets gekocht voor Toto, ik heb maar 20 extra per kaartje betaald dan de normale prijs ...ik heb ook een Eticket gekregen waar een bestelnummer op staat.Dat moet Ticketmaster toch kunnen nakijken want als het een geldig ticket is is het daar gekocht ....kan alleen geen bezoek adres vinden van Ticketmaster.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door sjohie »

Danalee schreef:Ik heb ook hier met mijn stomme kop tickets gekocht voor Toto, ik heb maar 20 extra per kaartje betaald dan de normale prijs ...ik heb ook een Eticket gekregen waar een bestelnummer op staat.Dat moet Ticketmaster toch kunnen nakijken want als het een geldig ticket is is het daar gekocht ....kan alleen geen bezoek adres vinden van Ticketmaster.
Wat zou je willen bereiken op het kantoor van Ticketmaster? Ik bedoel, je bent een overeenkomst aangegaan met viagogo, ze hebben geleverd, en dan is de kous dus af.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door renewouters »

Danalee schreef:Ik heb ook hier met mijn stomme kop tickets gekocht voor Toto, ik heb maar 20 extra per kaartje betaald dan de normale prijs ...ik heb ook een Eticket gekregen waar een bestelnummer op staat.Dat moet Ticketmaster toch kunnen nakijken want als het een geldig ticket is is het daar gekocht ....kan alleen geen bezoek adres vinden van Ticketmaster.
Staat gewoon onderaan de webpagina van Ticketmaster:

Ticketmaster BV © 2017

Regulusweg 5, 2516 AC Den Haag
Telefoonnummer Contact Center: 0900-3001250 (60 cpm)


Misschien is het wel een interessante nieuwe dienst voor TM om aan te gaan bieden: tegen betaling doorverkochte tickets valideren.

Verwijderd

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Verwijderd »

renewouters schreef: Misschien is het wel een interessante nieuwe dienst voor TM om aan te gaan bieden: tegen betaling doorverkochte tickets valideren.
Toen ik dat 3 jaar geleden al voorstelde hier werd ik voor gek verklaard omdat het technisch gezien niet mogelijk zou zijn. Onzin natuurlijk.

Anjavandal
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2018 09:19

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Anjavandal »

Barcelona tickets
Ik ben zeer tevreden over viagogo onze mannen zijn naar Barcelona geweest en hebben daar een voetbalwedstrijd gekeken deze kaartjes heb ik gekocht bij viagogo. Alles ging gewoon goed we werden ook steeds goed op de hoogte gehouden van een wisseling van datum en tijd. Dus houd altijd je mail in de gaten en geef respons terug als dat gevraagt word. Ze hebben een geweldige wedstrijd gezien dus wij zullen zeker nog een keer gebruik maken van viagogo
Mvg fam. Van Dal

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Altijd lekker betrouwbaar, een recentie van iemand die speciaal een account aanmaakt om een zeer positieve recentie te geven voor een bedrijf dat hier wordt afgebrand.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door sjohie »

JohnTheBassist schreef:
renewouters schreef: Misschien is het wel een interessante nieuwe dienst voor TM om aan te gaan bieden: tegen betaling doorverkochte tickets valideren.
Toen ik dat 3 jaar geleden al voorstelde hier werd ik voor gek verklaard omdat het technisch gezien niet mogelijk zou zijn. Onzin natuurlijk.
Een startup is hier dmv blockchain technologie al mee bezig, ze worden oa financieel ondersteund door Youp van't Hek, Guus Meeuwis, en Jochem Myjer. Zaten laatst ermee bij de wereld draait door hiermee. Dmv hun investering kunnen ze de techniek en app opschalen zodat deze ook geschikt zal zijn voor grote venues, en dan is de techniek om dit voor eens en altijd uit te bannen er.

JanDuif
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2018 14:52

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door JanDuif »

Ik heb zelf net ook een ticket aangeschaft.
Gaat om een Ticket voor Babymetal voor 6 Juni 2018..

Prijs was uiteindelijk ongeveer het dubbele van wat er op ticketmaster werd gevraagd, maar helaas was het daar al helemaal uitverkocht.
Ook op marktplaats gekeken, maar door ervaringen uit het verleden daar uiteindelijk vanaf gezien.

Uiteindelijk op Viagogo terecht gekomen en die naam klonk mij (en vrienden) i.i.g wel bekend in de oren dus gewoon maar via daar gekocht.

Natuurlijk wel jammer dat het duurder is, maar dat heb ik er wel voor over.
Enige waar ik nu mee loop is een ziek onderbuik gevoel omdat ik de E-Ticket pas vanaf 3 dagen voor het concert krijg opgestuurd..
En aangezien ik al jaren niet naar een concert ben geweest en dus weinig tot geen ervaring heb met E-tickets weet ik niet of dat de normale gang van zaken is.
Ik dacht altijd dat je die meteen naar je mail kreeg gestuurd en kon uitprinten.

Hoop dat iemand van jullie daar misschien iets meer over weet.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Zijn dure tickets via Viagogo wel betrouwbaar?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tik dan op Google maar eens in Viagogo ervaringen of klachten en huiver.

Gesloten