LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afvalpas verloren 25€

Recyclen, scheiden, verbranden. Wat is jouw mening over afval?
josdevries
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2020 16:45

Afvalpas verloren 25€

Ongelezen bericht door josdevries »

Ik woon in een appartement in Krimpen aan den IJssel en ben mijn Afvalpas verloren. Voorheen bestelde je deze bij Cyclus maar sommige gemeenten hebben deze service overgenomen van Cyclus. Cyclus hanteerde daarbij coulance wanneer dit binnen een aantal jaren een keer gebeurde en de kosten voor een nieuwe pas bleven sowieso beperkt. Ook mijn gemeente heeft dit nu in eigen beheer maar vraagt mijne inziens wel een heel fors bedrag bij aanvraag van een nieuwe pas. Wat is redelijk en wat zijn de prijzen in het land?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Afvalpas verloren 25€

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Waarom vindt u dat een fors bedrag? Voor dat geld moeten handelingen verricht worden en een nieuwe pas besteld worden. Dat pasje is niet gratis en de medewerker moet ook betaald worden. Dat het voorheen uit coulance gedaan werd wil dus gewoon zeggen dat die kosten uit de grote hoop betaald werden. Nu betaald de veroorzaker.

witte angora
Berichten: 30558
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Afvalpas verloren 25€

Ongelezen bericht door witte angora »

Hier is het een tientje lager; maar als je verhuist moet je je pasje in de woning achterlaten. Het pasje is namelijk woninggebonden. Toen ik in de woning kwam ontbrak het; ik heb dus een mail gestuurd dat de kosten eigenlijk op de vorige bewoner verhaald moeten worden. Gevolg: ik hoef nu niet te betalen.

Een en ander hangt inderdaad af van de plaats waar je woont. In mijn vorige woonplaats had je zelfs geen pasjes; je moest je enkel legitimeren, maar dat werd eigenlijk nooit gecontroleerd.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Afvalpas verloren 25€

Ongelezen bericht door Lowieze »

25 euro vind ik wel erg veel. Wij moeten, bij een verloren pas, 7.50 euro betalen voor een nieuwe pas.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Afvalpas verloren 25€

Ongelezen bericht door moederslink »

Hebben jullie het over een afvalpas vwb grof vuil??
Wij kregen deze ook , gratis, voor nop dus!
Het storten kost wel geld en niet zo weinig ook, €15 per kuub.
Voorheen kon je de stort gewoon bellen en dan werd het gratis opgehaald.
Nu wordt het eea waarschijnlijk weer teruggedraaid omdat men hun grof vuil massaal ging dumpen , in bermen, op stoepen en in de bossen :x

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Afvalpas verloren 25€

Ongelezen bericht door scontra »

josdevries schreef:
13 nov 2020 16:56
Wat is redelijk en wat zijn de prijzen in het land?
Wat wilt u met deze vraag en de antwoorden die dit oplevert ?
U heeft met de Gemeente te doen waarin u woont en zal moeten betalen wat de Gemeente voor de vervanging van de pas vraagt.
Aan de tarieven welke de andere Gemeenten in rekening brengen heeft u helemaal niets, iedere Gemeente bepaald nl. zelf de tarieven voor alle Gemeentelijke heffingen en dienstverlening.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Afvalpas verloren 25€

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik vind 25 euro anders veel geld voor zo'n pasje, hier is het 10 euro.

Arma
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 okt 2020 18:33

Re: Afvalpas verloren 25€

Ongelezen bericht door Arma »

Ik vind dat ook dat het heel hoog is 25 euro, hier heb je er namelijk 5 voor nml. 4euro vijf en twintig per stuk!

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Afvalpas verloren 25€

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dit is wel een heel letterlijk voorbeeld van “de vervuiler betaalt”.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Afvalpas verloren 25€

Ongelezen bericht door Jablan »

Hier eveneens 10 euro en binnen twee/drie maanden na verhuizing gratis.

Aygulf
Berichten: 373
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Afvalpas verloren 25€

Ongelezen bericht door Aygulf »

Hier €17.50 Afvalbedrijf ACV

mariannnekuh
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jul 2014 08:40

Re: Afvalpas verloren 25€

Ongelezen bericht door mariannnekuh »

25euro is best een hoop geld, maar het stimuleert waarschijnlijk wel om beter en oplettender met je pas om te gaan.
T.s misschien niet, maar er zijn veel mensen die heel nonchalant met hun spullen omgaan en steeds van alles en nog wat kwijtraken. Met die 25 euro in je achterhoofd ga je misschien bewuster met de spullen om. Ik zou willen dat ik er 1 had! Hier moeten we nog steeds met een foeilelijke grijze afvalbak 14 dagen ons vuilnis opslaan :?
Laatst gewijzigd door mariannnekuh op 16 nov 2020 08:33, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Afvalpas verloren 25€

Ongelezen bericht door 16again »

Naast de neiuwe pas betaal je natuurlijk ook voor het blokkeren van de oude pas. En overzetten gegevens.
Dit vergt administratieve handelingen, de prijs lijkt mij niet onredelijk.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Afvalpas verloren 25€

Ongelezen bericht door Brahms »

Euro 25 is een net bedrag. Het is kostendekkend en een stimulans voor mensen welke altijd alles kwijt maken, om wat zorgvuldiger met (in dit geval) andermans spullen om te gaan.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Afvalpas verloren 25€

Ongelezen bericht door berndv »

josdevries schreef:
13 nov 2020 16:56
Wat is redelijk en wat zijn de prijzen in het land?
Ik mis de relevantie van deze vraag. Het is volgensmij toch niet zo dat u naar een naburige gemeente kunt gaan om daar een afvalpas kunt aanvragen. Of deze prijs redelijk is, kan wellicht aangegeven worden, ik vind het hoog, maar u kunt er helemaal niets mee.

wieskerbusch
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2020 11:52

Re: Afvalpas verloren 25€

Ongelezen bericht door wieskerbusch »

Belachelijk veel geld voor een nieuwe pas. Hoeveel handelingen zal vervanging überhaupt met zich meebrengen? Een paar klikken en klaar.

edgaroke1
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2020 21:06

Re: Afvalpas verloren 25€

Ongelezen bericht door edgaroke1 »

Ik betaald hier 12.50

ateurlings
Berichten: 80
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:14

Re: Afvalpas verloren 25€

Ongelezen bericht door ateurlings »

Beetje een onzin vraag. Elke gemeente regelt op zijn manier de afval inzameling en elke gemeente bepaalt zelf hoe kosten worden doorbelast.
Misschien is in uw gemeente de afvalstoffenheffing wel heel laag en betaal je weer meer voor het vervangen van een pas als je deze kwijt bent.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Afvalpas verloren 25€

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

wieskerbusch schreef:
18 nov 2020 13:26
Belachelijk veel geld voor een nieuwe pas. Hoeveel handelingen zal vervanging überhaupt met zich meebrengen? Een paar klikken en klaar.
Wilt u dan ook even een kostenraming maken wat dat pasje kost, wat het versturen kost (niet alleen de porto, het moet ook verpakt worden), het personeelslid dat het administratief moet verwerken, enz, enz. En dan niet vergeten dat die medewerker op dat moment geen ander werk kan doen, dubbele kosten dus.

Gesloten