LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afvalscheiding en omgekeerd inzamelen

Recyclen, scheiden, verbranden. Wat is jouw mening over afval?
eco mind
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2015 17:56

afvalscheiding en omgekeerd inzamelen

Ongelezen bericht door eco mind »

In mijn gemeente gaat de procedure om het huisvuil in te zamelen op de schop.

Situatie
Vanaf juli 2016 krijgen de huishoudens drie rolemmers: één voor groente- fruit- en tuinafval (gft), één voor plastic, metaal en drankkartons (pmd) en één voor oud papier. Daarnaast krijgt iedereen een pasje voor de ondergrondse restafvalcontainers die op strategische plekken in het dorp komen. Voor elke zak restafval die daarheen wordt gebracht, moet ongeveer vijf euro worden betaald (omgekeerd inzamelen). Daar staat tegenover dat de afvalstoffenheffing met 20 procent naar beneden gaat. De inzameling van glas blijft hetzelfde. Het nieuwe systeem vergt voor de gemeente een investering van 2,25 miljoen euro, inclusief 750.000 euro voor het plaatsen van veertig ondergrondse restafvalcontainers

Initieel plan
In het plan dat aanvankelijk op tafel lag (gedifferentieerd inzamelen) en waarover uitgebreid gediscussieerd is, zouden de huishoudens een rolemmer voor restafval krijgen met daarin een chip, die registreert hoeveel er in wordt gegooid (5 euro per container). Op het laatste moment is dat plan echter aangepast. Het aantal van drie rolemmers blijft gehandhaafd, echter de derde is voor papier. Maar het restafval wordt niet opgehaald en moet door de bewoners zelf worden weggebracht.

Overweging
Betalen voor restafval (per container) lijkt me in deze tijden geen vreemde maatregel, de vervuiler betaald. De wijziging in het amendement lijkt mij te ver gaan, omdat je nu de volle vuilniszakken zelf moet wegbrengen en je desondanks 3 containers een plek moet geven.

Praktische bezwaren: Gezeul met volle vuilniszakken (goed vol natuurlijk, want je betaald per zak), te zwaar voor sommige bewoners (ouderen, gehandicapten), meer rommel rond verzamelplaatsen, veel ruimte nodig voor 3 containers, extra kosten voor de restafvalinzameling én hogere kosten voor de bewoners. Ook is de kans op zwerfafval (of afval verplaatsing naar andere locaties) natuurlijk veel groter als je toch zakken afval moet gaan vervoeren.
Overigens vond ik het wegbrengen van papier en glas naar de bestaande afvalcontainers nooit een probleem.

Mijn vraag is hoe daar door anderen over wordt gedacht. Los van het indienen van een onverwacht amendement gaat het mij met name om het principe van 'omgekeerde inzameling' die gaat worden toegepast.

stofzuigertje

Re: afvalscheiding en omgekeerd inzamelen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Afval toeriste?

Ja, ik zou de prullenbak in het park vullen met restafval....
Of in buurgemeente die het niet doet.

En wat dacht je van een houtkachel, sommige noemen het een alles branden en de as door het toilet en ik zit op 0 kg per jaar!

Als dit echt doorgaat, ik weet van gemeentes die gingen wegen en per Kg lieten betalen wat er fout ging.
Alleen als kachel verkoper gouden tijden daar meegemaakt en ook de parken, nog steeds overvolle afvalbakken....

Ja, de weeg bakken, even die van de buren bijvullen want als ik er maar vanaf ben.....
Dit is een zeer slecht systeem en als protest al je vuil anoniem bij de Burgemeester op de stoep zetten is met meerdere bewoners een goed protest...

De rest mag bij de Wethouders of de raadsleden die voor dit plan stemde natuurlijk ook neergezet worden!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: afvalscheiding en omgekeerd inzamelen

Ongelezen bericht door kweenie »

MichielFRL schreef:Belachelijk plan!
Afval is een grondstof, of je het nu gescheiden aanbiedt of niet, en dus geld waard.
Afval dat gescheiden wordt, is nóg meer geld waard. Vooral als de meest waardevolle en meest makkelijk te recyclen zaken apart worden aangeleverd.

Hier heeft het lang geduurd voor ze plastic apart zijn gaan inzamelen, maar toen ze hier vorig jaar ook op zijn overgegaan, mochten er dus ook drankpakken bij. Plastic en pakken in aparte zakken en restafval als vanouds in de grijze container. Die kun je hier ongeveer een keer per maand gratis buiten zetten, pas als je een x-aantal keer de bak buiten hebt gezet, moet je daar extra voor betalen.

Mijn ervaring is dat het mij verbaast hoe weinig restafval je dan eigenlijk overhoudt als je gewoon goed nadenkt en normaal scheidt. Wij zetten, met een normaal gezin, de grijze bak ongeveer eens in de twee maanden buiten. Etenswaar gaat in de groene bak, het meeste verpakkingsmateriaal kan in de plastic-zak of in de oud-papier bak die maandelijks door de verenigingen wordt geleegd, blikjes en ander metaal wordt apart opgehaald en glas breng je natuurlijk naar de glasbak. Als je nagaat hoe weinig je in het dagelijks leven overhoudt als je gewoon 'normaal' scheidt, dan is het eigenlijk raar dat daar zo'n grote grijze bak voor is.

Dus mijn ervaring is dat het bij ons met een centrale afvalcontainer veel handiger zou zijn en dat ik er juist blij mee zou zijn geweest als al het 'recycle-materiaal' in de grote container zou gaan.

Maar het hangt er ook wel vanaf hoe netjes je scheidt. Je hebt hier in de buurt ook mensen die gewoon alles in de zelfde bak gooien. Of althans, die bijna iedere keer de grijze bak buiten zetten. Dat je dan veel voor je afval moet gaan betalen heb je dan toch zelf in de hand.

En ik vind dat ze hier in de gemeente een prima oplossing tegen afvaltoerisme etc. hebben door je alleen te laten betalen als je de container echt vaak aan de weg zet.

stofzuigertje

Re: afvalscheiding en omgekeerd inzamelen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hoeveel kost de controle op afval toeriste?

Elke bewoner kan een zak huisvuil in een willekeurige zakken wijk zoals vaak in het Centrum moet omdat daar gescheiden ophalen geen ruimte is.

En wat gaat die controle kosten.

Ook het alternatief van 0% restafval door een alles brander als privé huisvuil verbranding te gebruiken en de as kan door het toilet, mag niet maar hoe controleer en handhaaf je dit?

In gemeentes waar de grijze bakken gewogen worden of gelijkwaardige ontduiken mensen vaak deze kosten.
Voor je iets invoerde, kijk eerst vooral na de nadelen en hoe zij dit oploste en ik denk dat zolang niet geheel Nederland hier op over gaat het afval toerisme en verbranden in alles brander een moeilijk te bestrijden ongewenst bij effect zal opleveren.

eco mind
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 dec 2015 17:56

Re: afvalscheiding en omgekeerd inzamelen

Ongelezen bericht door eco mind »

Ik vind afval scheiden geen probleem. Ik vind het principe van omgekeerd inzamelen absurd.

Omgekeerd inzamelen betekent dat ze alles bij je thuis komen afhalen (ook je kranten), behalve het restafval, dat moet je wegbrengen, per zak! ... Klinkt revolutionair, maar is natuurlijk zeer asociaal.

Ik denk aan de problemen die dit geeft voor ouderen (je wilt de zak zo vol mogelijk hebben als je moet betalen en dat lijkt me dus lastig voor de oudjes). Ook wordt zwerfafval gestimuleerd (kleine moeite om je wekelijkse afval even ergens anders te droppen als je het netjes wilt doen) en bovendien moet iedereen nu zeulen met stinkende overvolle afvalzakken.

De toevoeging van omgekeerd inzamelen is er in onze gemeente (Lisse) door de coalitiepartijen D66, Nieuw Lisse, SGP/ChristenUnie en de fractie van PvdA/Groen Links even snel doorgedrukt, nadat de motie van gescheiden inzamelen (en betalen voor restafval geaccepteerd was). De extra investering is daarbij ook meteen geaccepteerd, terwijl er over veel kleinere bedragen langdurig gediscussieerd wordt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: afvalscheiding en omgekeerd inzamelen

Ongelezen bericht door sjohie »

MichielFRL schreef:Belachelijk plan!
Afval is een grondstof, of je het nu gescheiden aanbiedt of niet, en dus geld waard.
De gemeente mag blij zijn dat er afval is waar ze op kunnen verdienen.
Afval scheiden vind ik zo wie zo belachelijk. We importeren grote hoeveelheden gemixt afval vanuit Azië om als brandstof voor de industrie te gebruiken. Zolang er echter ondeskundigen in de gemeenteraad zitten zullen er van dit soort idioterieën bedacht worden.
De kwaliteit van het huisvuil, en dus de grondstof, verschilt nogal. Zo zit er ~3kg batterijen in elke ton huisvuil, tenminste dat was het toen ik er mijn afstuderen op deed bij de VAM in wijster. Daardoor is het afgescheidde oud-ijzer, verreweg de meest waardevolle fractie in het grijze restafval, ineens chemisch afval, wat geld kost om te laten verwijderen, ipv dat het geld oplevert.

En als je bewust scheidt, loop je grofweg 1x maand met 1 zak huisvuil naar zo'n container, en als je het wat leep uitkient, neem je die even mee als je met de auto op pad moet, dan hoef je niet te sjouwen.

En als je het echt minutieus doet, dan kan je zelfs helemaal zonder grijs huisvuil, en hoef je er dus nooit mee te sjouwen. Daar is hier nu een proef mee, een X aantal gezinnen zijn bezig om 100% te recyclen, en dat lukt, met wat moeite, echt.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: afvalscheiding en omgekeerd inzamelen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het idee is leuk, alleen zijn Nederlanders niet volwassen genoeg om hier fatsoenlijk mee om te gaan. De kans is erg groot dat sloten vol komen te liggen met vuilniszakken die 's nachts per ongeluk daar uit de auto vallen om zo een paar euro te kunnen besparen.

Ondergrondse containers zijn op zich wel weer een goed idee (mits je er niet per zak voor hoeft te betalen).

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: afvalscheiding en omgekeerd inzamelen

Ongelezen bericht door sjohie »

GJvdZ schreef:Het idee is leuk, alleen zijn Nederlanders niet volwassen genoeg om hier fatsoenlijk mee om te gaan. De kans is erg groot dat sloten vol komen te liggen met vuilniszakken die 's nachts per ongeluk daar uit de auto vallen om zo een paar euro te kunnen besparen.

Ondergrondse containers zijn op zich wel weer een goed idee (mits je er niet per zak voor hoeft te betalen).
Als ze dat niet doen, dan wordt er niks gescheiden, en komt alles in die container, want ome Henk wist op de laatste verjaardag van moeders te vertellen dat alles toch in 1 grote vrachtauto gaat, en je opgelicht wordt etc etc. En er zijn niet genoeg ondergrondse containers te plaatsen in een wijk om die stroom aan te kunnen. Dan zijn de losse containers per huishouden rendabeler.

Op deze manier is er een positieve beloning op op scheiden thuis, zowel financieel, want minder keren grijze zak betaald aanbieden in container, als een praktische, namelijk minder sjouwen er naar toe.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: afvalscheiding en omgekeerd inzamelen

Ongelezen bericht door kweenie »

Betalen per zak hoeft op zich nog niet zo'n probleem te zijn, als de eerste zoveel zakken maar gratis zijn. Als je bijvoorbeeld (gemiddeld) iedere 2 weken gratis een zak kunt wegbrengen, dan hoeft in principe het gros van de mensen niet bij te betalen als ze normaal scheiden.

Bovendien houd je het zo ook hygiënisch. Ik weet dat bijvoorbeeld van sommige katten dat ze niet op de kattenbak gaan als daar 'groene' korrels in zitten, dus zullen er in elk geval kattenbakkorrels in de grijze bak moeten. Het lijkt mij niet echt verstandig om mensen te stimuleren om gebruikte kattenbakkorrels langer dan twee weken in huis te laten.

Overigens weet ik ook dat sommige gemeentes al veertig jaar geleden werkten met een prijs per vuilniszak. Je mocht toen alleen de speciale vuilniszakken van de gemeente aan de weg zetten, die ze gewoon bij de supermarkt verkochten maar die wel wat duurder waren dan de grijze vuilniszakken. Daar zat dus een heffing op per zak. Dat leidde toen totaal niet (merkbaar) tot afvaltoerisme. Waarschijnlijk zullen zulke maatregelen bij invoering wel even tot weerstand leiden en tot vuilnis bij de 'buurgemeente' achterlaten, maar na een tijdje wint het gemak van het gewoon thuis weggooien het van de paar centen die je misschien zou kunnen besparen.

vronie
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 aug 2006 04:15

Re: afvalscheiding en omgekeerd inzamelen

Ongelezen bericht door vronie »

Even mijn frustratie kwijt.
Hier in de gemeente Noord-Holland is groene bak verplicht en een grijze bak (wordt na 4 weken geledigd)en sinds kort ook een bak voor plastic.
In mijn schuur kan ik minimaal 2 bakken kwijt omdat er een filter staat voor mijn koi vijver

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: afvalscheiding en omgekeerd inzamelen

Ongelezen bericht door kweenie »

Dan zet je de bak buiten de schuur...

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: afvalscheiding en omgekeerd inzamelen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Niets te klagen. Ik heb er nog een papierkliko naast staan. Keurig vier op een rij - buiten mijn garage.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: afvalscheiding en omgekeerd inzamelen

Ongelezen bericht door sjohie »

MichielFRL schreef:Belachelijk plan!
Afval is een grondstof, of je het nu gescheiden aanbiedt of niet, en dus geld waard.
De gemeente mag blij zijn dat er afval is waar ze op kunnen verdienen.
Afval scheiden vind ik zo wie zo belachelijk. We importeren grote hoeveelheden gemixt afval vanuit Azië om als brandstof voor de industrie te gebruiken. Zolang er echter ondeskundigen in de gemeenteraad zitten zullen er van dit soort idioterieën bedacht worden.
Mijn afstudeeronderzoek ging over batterijen in huisvuil. Dat is bedoelt voor het chemisch afval, en wie ondanks alle campagnes en voorlichting nog niet weet dat dit niet in het huisvuil thuishoort, heeft de laatste jaren in een grot in Afghanistan geleefd. Desondanks zit er in Nederland per ton huisvuil ~0,3% aan batterijen, oftewel 3kg. hierdoor is de meest waardevolle fractie, het metaal, ineens chemisch afval, en dus kost het 10x zoveel om te verwerken dan dat het als niet vervuild met batterijen, op zou leveren voor een afvalverwerker. Dat soort aan de bron kleine dingen, "ach een batterij of stripje pillen in mijn grijze zak valt niemand op", die gedachtegang zegmaar, kan verderop in de keten serieuze gevolgen hebben.

Daardoor is elke gemeente ook zo bezig met afval, en het opvoeden van de burgers.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: afvalscheiding en omgekeerd inzamelen

Ongelezen bericht door sjohie »

vronie schreef:Even mijn frustratie kwijt.
Hier in de gemeente Noord-Holland is groene bak verplicht en een grijze bak (wordt na 4 weken geledigd)en sinds kort ook een bak voor plastic.
In mijn schuur kan ik minimaal 2 bakken kwijt omdat er een filter staat voor mijn koi vijver
Vissen even door bierbeslagje en frituren, hoppa, beter voor het mileu, want dat filter verbruikt stroom, je hebt een lekker maaltje, en je kan die container kwijt.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: afvalscheiding en omgekeerd inzamelen

Ongelezen bericht door Moneyman »

sjohie schreef:
vronie schreef:Even mijn frustratie kwijt.
Hier in de gemeente Noord-Holland is groene bak verplicht en een grijze bak (wordt na 4 weken geledigd)en sinds kort ook een bak voor plastic.
In mijn schuur kan ik minimaal 2 bakken kwijt omdat er een filter staat voor mijn koi vijver
Vissen even door bierbeslagje en frituren, hoppa, beter voor het mileu, want dat filter verbruikt stroom, je hebt een lekker maaltje, en je kan die container kwijt.
:lol: :lol: :lol: :mrgreen:
Dat is nog eens denken in oplossingen :wink:

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: afvalscheiding en omgekeerd inzamelen

Ongelezen bericht door kokka »

ik zou in dat geval meteen een voedselvermaler in mijn gootsteen laten plaatsen. dan kan je al je etensresten zo in je gootsteen gooien. die dingen vermalen zelf de botten van je karbonaadje

Oblomova
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: afvalscheiding en omgekeerd inzamelen

Ongelezen bericht door Oblomova »

In mijn gemeente zijn er ook 3 containers (1 is er onlangs bijgekomen). Papierafval wordt apart opgehaald.

Ik sta verbaasd over het systeem waarbij de burger afval moet wegbrengen èn ervoor moet betalen. We betalen er al voor via de belasting, dus dat lijkt me een melkkoe.

De drie containers in mijn gemeente werken mi niet goed omdat er nu te weinig wordt opgehaald, groen afval om de week is ok, zo was het ook voorheen, maar het plastic + blik (2e container) en de restafval (3e) nu maar 1x per maand. Aan plastic en blik zitten ook voedselresten, die gaan stinken. De hele buurt meurt ervan en het trekt vliegen aan die maden achterlaten. Onhygiënisch dus en mi slecht voor de gezondheid.

(Ook bij de gemeente laten weten die toegeeft dat inmiddels 30% van de bewoners hierover klaagt. Verder geen bericht over wat ze met dat mi grote aantal klachten gaan doen.)

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: afvalscheiding en omgekeerd inzamelen

Ongelezen bericht door sjohie »

Oblomova schreef:In mijn gemeente zijn er ook 3 containers (1 is er onlangs bijgekomen). Papierafval wordt apart opgehaald.

Ik sta verbaasd over het systeem waarbij de burger afval moet wegbrengen èn ervoor moet betalen. We betalen er al voor via de belasting, dus dat lijkt me een melkkoe.

De drie containers in mijn gemeente werken mi niet goed omdat er nu te weinig wordt opgehaald, groen afval om de week is ok, zo was het ook voorheen, maar het plastic + blik (2e container) en de restafval (3e) nu maar 1x per maand. Aan plastic en blik zitten ook voedselresten, die gaan stinken. De hele buurt meurt ervan en het trekt vliegen aan die maden achterlaten. Onhygiënisch dus en mi slecht voor de gezondheid.

(Ook bij de gemeente laten weten die toegeeft dat inmiddels 30% van de bewoners hierover klaagt. Verder geen bericht over wat ze met dat mi grote aantal klachten gaan doen.)
Plastic en blik kan je ook rudimentair schoonmaken alvorens je het in de container gooit. Wij hebben hetzelfde systeem, en onze PMD-container stinkt niet.

Wat betreft het bredere plaatje, de gekozen systematiek heeft een aantal facetten, efficiëntie onder andere, maar ook een stukje cultuur- & gedragsverandering bij de burgers, wat betreft het goed gescheiden aanbieden van afval. Iets simpels als een batterij in het de grijze container gooien door een burger, ipv bij het KCA, kan betekenen dat aan het eind van de keten, de metaalfractie afkomstig uit die lading huisvuil, ineens als chemisch afval verwekt moet worden, en dus geld kost, ipv als oud ijzer geld oplevert. Die kosten komen terug bij de gemeente als dit te vaak gebeurd. Tijdens het testen tijdens mijn afstuderen, kwamen we uit op 0,05 tot 0,15% batterijen per ton huisvuil, zegmaar 1kg batterijen per ton dus. Dat soort dingen zijn voor een enkele burger triviaal, maar bepalen soms de onderhandeling van meerjarige miljoenencontracten voor een gemeente.

Thoomass
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 okt 2016 21:35

Re: afvalscheiding en omgekeerd inzamelen

Ongelezen bericht door Thoomass »

Dit topic spreekt me aan omdat in de gemeente Gouda waar ik woon over een jaar ook zo'n systeem ingevoerd gaat worden.
Nu schijnt de gemiddelde burger alhier 250 kg restafval aan te bieden. Bij juiste scheiding zou dat 100 kg of minder moeten zijn.
We gaan betalen per keer dat we een zak in de ondergrondse container gooien. Je haalt je pas erover die op naam staat en per keer dat de bak opent betaal je.

Roept bij mij de volgende vragen op;
1. Het gaat lonen om zo'n pas van iemand te roven, hoe borg je die veiligheid?
2. Als je het ontzettend netjes doet, zou je vrijwel afvalvrij kunnen leven. Vertrouwt de gemeente je en tikken ze dan 0 euro af? Of controleren ze je meer dan driedubbel omdat je het wel verbijsterend goed doet.....?
3. De ondergrondse containers stinken. Zeker in wijken met laagopgeleide mensen waarvan een aantal echt analfabeet zijn en buitenlandse mensen die de taal (nog) niet machtig zijn. Zij begrijpen de NL talige brieven niet. Ik lees ze voor, maar dan nog. Onthouden is ook een dingetje en in andere landen kijkt men anders tegen afval aan.
Ik denk dat de stank gaat toenemen, en de klachten erover ook; dat aanhoren en oplossen kost toch ook medewerkers dus ook geld? Moeten we daar dan weer een jaar later alsnog voor gaan betalen? Zijn daar al ervaringen over in kaart gebracht?
4. Inderdaad het is al gezegd; ouderen, mensen met een handicap, mensen die ziek zijn willen liever wat vaker een klein zakje weggooien. Maar de betaalt per keer dat de ondergrondse container opent. Of het nu 2 kg of 32 kg weegt. Niet alleen is daarop nog geen beleid, ik zou ook eerlijk gezegd niet weten hoe daarop beleid te ontwikkelen. Is daar al ervaring mee?
5. Her en der hoor ik over punt 4 dat als je zelf boodschappen kunt doen, je ook zelf je afval gescheiden kunt aanbieden. En dat je anders je mantelzorger of hulpverleners die aan huis komen moet vragen. De thuiszorghulp van de buurvrouw gaf aan dat zij alleen verzekerd is voor werkzaamheden binnenshuis..... Iemand andere ervaringen?
Op genoemde vragen heeft gemeente geen reactie gegeven.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: afvalscheiding en omgekeerd inzamelen

Ongelezen bericht door witte angora »

MichielFRL schreef:Recent nog in het nieuws dat plastic scheiden niks oplevert en bakken met geld kost.
We importeren notabene schepen vol afval om onze energiecentrales te voorzien van brandstof. De gemeenten moeten wakker worden, stoppen met populistisch groen gepraat en ons afval verhandelen.
Dat afval verhandelen gebeurt al. De milieustraat hier in het dorp krijgt geld voor in ieder geval gescheiden hard plastic, kleding, en metaal. Alleen: het moet wel goed gescheiden zijn. Als er teveel ander spul tussen het hard plastic zit, krijgt de gemeente een dikke vette boete. De medewerkers zitten er dan ook boven op om in de gaten te houden of het goed gaat. Maar ja, wat er bij de mensen thuis gebeurt, dat weten ze dus niet.

Dát is dus het probleem dat plastic scheiden niks oplevert en bakken met geld kost. Het wordt niet goed gescheiden, dus kunnen de gemeentes er niks mee. Terwijl de boetes best in de papieren lopen.

Gesloten