LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BDR Containerreiniging

Recyclen, scheiden, verbranden. Wat is jouw mening over afval?
MeKKeR666
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jan 2009 13:52

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door MeKKeR666 »

Maxiem, bedankt!

Ik had reeds een brief gestuurd met deze strekking als inhoud, maar uiteraard heeft BDR deze niet ontvangen.

Dat wordt dus aangetekend versturen.

Op de eerste faktuur van het proefabonnement heeft BDR direct maar een deurwaarder (GGN) gezet (+ kosten/rente), hier loopt nog een bezwaar over bij GGN, aangezien de originele faktuur nooit is verstuurd naar mijn schoonvader en hij 5 maanden heeft moeten wachten op zijn stickers.

Wat een gezeik bij deze lui, telefonisch heb je er niks aan en brieven kunnen ze blijkbaar niet ontvangen. Het zal de eerste keer in 20 jaar zijn dat een door mij verstuurde brief niet is afgeleverd door PTT Post/TNT/PostNL. Wel erg toevallig dat dit vaker gebeurt bij BDR.

MAXIEM

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Waarschijnlijk krijg je de aangetekende brief ook als geweigerd terug. Maak hem dan niet open!!!, want dan heb je geen bewijs meer dat je de inhoud van de envelop (de brief zelf dus) ook daadwerkelijk aan deze fraaie firma hebt verstuurd.

Maxiem.

MeKKeR666
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jan 2009 13:52

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door MeKKeR666 »

Wat een laag volk!

Wordt tijd dat deze mensen eens in het zonnetje worden gezet op TV.

Gert v W
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 apr 2012 11:04

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Gert v W »

Met BDR ben je zo nog maar niet klaar lijkt het. Tot nog toe heb ik precies gedaan wat Maxiem geadviseerd heeft. Omdat de aangetekende brief werd geweigerd door BDR heb ik de brief nogmaals afgedrukt en per gewone post verzonden. Als antwoord krijg ik nu dat wij als klant zijn uitgeschreven per 2-4-2013. Volgend jaar dus pas!! Ik ben nu in tweestrijd wat ik zal doen. Ik kan niets doen en afwachten wat de volgende stap van BDR zal zijn of toch nog een brief sturen waarin ik benadruk dat de overeenkomst, met reden van wanprestatie, gewoon niet doorgaat. Ook overweeg ik om aangifte te doen van oplichting maar wat is wijsheid?

Erikjanb
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2012 14:16

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Erikjanb »

ik kan trouwens hun hele adres niet vinden om op te zeggen.

Gebeld, geen gehoord..
Gebeld, ging over, werd doodleuk weggedrukt...
Opnieuw gebeld:
''Ik wil graag opzeggen''
Dat kan alleen per brief wees die mevrouw me op.
Over de telefoon zei die mevrouw iets over Albert Einsteinstraat, maar meer niet...
Ik was ook best pissig, dus verbrak ik de verbinding.

Kan het trouwens zo maar dat je ALLEEN per brief kan opzeggen?

Heeft iemand het goede opzeg adres voor mij?

MeKKeR666
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jan 2009 13:52

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door MeKKeR666 »

http://www.bdr.nu/contact/

BDR Containerreiniging
Albert Einsteinstraat 26
3261 LP Oud-Beijerland
Tel: 0186-61 05 76

Verstuur het maar direct aangetekend, want een normale brief komt nooit aan blijkbaar. Ratten zijn het.

Erikjanb
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2012 14:16

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Erikjanb »

aha, op hun inschrijfformulier staat www.uwcontainerschoon.nl
en daar is zo 1,2,3 niks op te vinden!
Bedankt voor je hulp.

Ik zal het direct aangetekend versturen, bedankt voor de tip.

MAXIEM

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Erikjanb

Advies: als je de aangetekende brief retour krijgt (omdat er geweigerd is hem in ontvangst te nemen), maak hem dan niet open, want daarmee vernietig je je bewijs, als je hen in rechte moet/gaat aanspreken.

Maxiem.

MeKKeR666
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jan 2009 13:52

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door MeKKeR666 »

Erikjanb schreef:aha, op hun inschrijfformulier staat http://www.uwcontainerschoon.nl
en daar is zo 1,2,3 niks op te vinden!
Bedankt voor je hulp.

Ik zal het direct aangetekend versturen, bedankt voor de tip.
Volgens mij is het verplicht om contactgegevens beschikbaar te maken, anders kun je toch nooit opzeggen?

Sowieso maken het ze je heel moeilijk door alleen schriftelijke opzeggingen te accepteren. Normale brieven ontvangen ze zelden, dus altijd aangetekend (onredelijk bezwarend voor de klant). Telefonisch contact loopt (druk ik me nog netjes uit) zeer stroef.

Aan de wet 'van Dam' houden ze zich niet, want je mag vrolijk een jaar doorbetalen ipv per maand opzeggen bij verlenging, omdat 'het in de algemene voorwaarden staat'. Wat een waanzin, die gaan nooit boven de wet. Stel paupers daar.

Erikjanb
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2012 14:16

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Erikjanb »

het meest stomme is nog dat mijn vriendin het heeft geregeld, dus heb gebeld namens haar, en de brief geregeld namens haar...

Kreeg ook niet een heel positief gevoel toen ik hun belde.

MAXIEM, ik zal het doorgeven, wij gaan gewoon niet betalen...
Grote jongen die hier dan voor de deur komt te staan met een handje open... :twisted:

satonl
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2012 22:42

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door satonl »

Ook hier een slechte ervaring met BDR, maar gelukkig op tijd. Gisteren (09/06/2012) kwam er een werver aan de deur die mijn vriendin forceerde om een overeenkomst te tekenen. Het leek een heel mooi aanbod, maar het feit dat de werver op zaterdag langs kwam en haar vertelde dat zij hem op zijn mobiele nummer moest opbellen als ze zich zou bedenken wekte bij mij argwaan. Helemaal toen ik hoorde dat hij haar verteld had dat ze voor maandag terug moest bellen want dan zou hij de overeenkomsten afgeven op het kantoor.
Ik ging meteen googelen en zag niet veel goeds over BDR. Heb meteen gebeld naar het mobiele nummer (3 keer) en kreeg alleen maar de voicemail. Ingesproken en nummer achter gelaten, maar geen telefoontje. Vanavond nogmaals geprobeerd en warempel, ik kreeg de werver aan de telefoon. En, niks telefonisch opzeggen, de overeenkomst was al afgegeven op kantoor en ik kon alleen maar via aangetekend schrijven opzeggen. Volgens hem had hij mijn vriendin duidelijk gezegd dat ze nog diezelfde zaterdag moest bellen als ze de overeenkomst wilde opzeggen. Dit was uiteraard niet waar en mijn vriendin ging uit haar dak, maar nu kunnen we wel de kosten van het aangetekend scrijven maken om een overeenkomst tegen te houden. Gelukkig maken we de overeenkomst ongedaan binnen de genoemde termijn van 8 dagen, dus zou het zonder problemen moeten verlopen. Zodra ik meer info heb zal ik een update geven.
Voor alsnog voor een ieder die "BDR Containerreiniging" tegen komt, niks tekenen of anders direct via aangetekend schrijven ongedaan maken. Niet te vertouwen.

MAXIEM

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door MAXIEM »

satonl

*Je kunt jouw bericht natuurlijk ook op andere consumentenfora plaatsen. Wellicht dat je daar lotgenoten/bondgenoten aantreft, die hetzelfde overkomt. Hieronder volgen een aantal mogelijke forumadressen, waaruit je zelf kunt kiezen.

*Consumentenforums:

http://www.consumentenbond.nl/forum/
http://www.klachtenkompas.nl/?cid=sea_g ... htenkompas
http://kassa.vara.nl/discussies/
http://forum.www.trosradar.nl/
http://www.klacht.nl/
http://www.groetenvanmax.nl/?waxtrapp=faarjEsHnHUVcBT

*Ben of word je niet goed behandeld door een bedrijf of denk je dat een bedrijf zich niet aan de (wettelijke) regels houdt?
Dan ontvangt ConsuWijzer graag je klacht (klik op: Hoe dien ik een klacht in):

http://www.consuwijzer.nl/

Maxiem.

Julian1971
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2012 22:14

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Julian1971 »

Mijn moeder 85 jaar (licht dementerend) is door een colporteur benaderd voor het reinigen van haar containers door BDR uit Oud Beijerland. Het verhaal is door colporteur zo gebracht dat zij er vanuit ging dat dit verplicht zou zijn. Ikzelf kwam helaas na 2 weken pas achter dat ze een overeenkomst met dit bedrijf had afgesloten omdat zij een (welkomsbrief) brief had ontvangen van BDR incl. een aantal stickers en de overeenkomst was helaas al een feit. Ik heb een brief aan BDR verstuurd (met reden) met het verzoek de overeenkomst teniet te doen, maar deze gaven al vrij snel te kennen dat mijn moeder er een jaar aan vast zit en dat de bedenktermijn van 8 dagen volgens de colportagewet al verstreken was. Het eerste bedrag was reeds van mijn moeders rekening afgeschreven en heb ik gestorneerd. De manier om oude mensen die in zo'n staat verkeren te benaderen en een verhaal voor te houden waarin zij makkelijk over gaan tot het aangaan van zo'n overeenkomst is ronduit vrij onbehoorlijk te noemen. Ik heb ook begrepen dat BDR containerreiniging gevestigd in Oud Beijerland op 24 april 2012 failliet is verklaard en vraag mij af of zij juridisch gezien nog contracten kunnen aangaan of riekt dit naar oplichting? Heeft iemand soortgelijke ervaring met dit bedrijf? En zijn er wellicht andere opties om van dit gezeur af te komen?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door berndv »

Julian1971 schreef:Mijn moeder 85 jaar (licht dementerend) is door een colporteur benaderd voor het reinigen van haar containers door BDR uit Oud Beijerland. Het verhaal is door colporteur zo gebracht dat zij er vanuit ging dat dit verplicht zou zijn. Ikzelf kwam helaas na 2 weken pas achter dat ze een overeenkomst met dit bedrijf had afgesloten omdat zij een (welkomsbrief) brief had ontvangen van BDR incl. een aantal stickers en de overeenkomst was helaas al een feit. Ik heb een brief aan BDR verstuurd (met reden) met het verzoek de overeenkomst teniet te doen, maar deze gaven al vrij snel te kennen dat mijn moeder er een jaar aan vast zit en dat de bedenktermijn van 8 dagen volgens de colportagewet al verstreken was. Het eerste bedrag was reeds van mijn moeders rekening afgeschreven en heb ik gestorneerd. De manier om oude mensen die in zo'n staat verkeren te benaderen en een verhaal voor te houden waarin zij makkelijk over gaan tot het aangaan van zo'n overeenkomst is ronduit vrij onbehoorlijk te noemen. Ik heb ook begrepen dat BDR containerreiniging gevestigd in Oud Beijerland op 24 april 2012 failliet is verklaard en vraag mij af of zij juridisch gezien nog contracten kunnen aangaan of riekt dit naar oplichting? Heeft iemand soortgelijke ervaring met dit bedrijf? En zijn er wellicht andere opties om van dit gezeur af te komen?
Er is een holding onder de naam bdr uit die plaats failliet gegaan, of dit dezelfde bv is als waar uw moeder de overeenkomst mee heeft gesloten lijkt me sterk, tenzij ze een doorstart hebben gemaakt. Een bedrijf als dat is vaak opgebouwd uit meerdere BV's, als er één failliet gaat, wil dat nog niet zeggen dat het bedrijf niet meer bestaat, ze dumpen alle schulden in 1 bv, die laten ze ploffen en de rest draait vrolijk verder.

De bedenktermijnmis inmiddels ook voorbij, dus ook daar kunt u zich niet meer op beroepen. Het storneren vind ik persoonlijk een domme zet, behalve colportage heeft bdr zich nergens schuldig aan gemaakt, en u kunt uw moeder op deze manier meer problemen bezorgen, aangezien de overeenkomst rechtsgeldig lijkt. Ik weet dat in de telecom en energie sector er een gedragscode bestaat over de leeftijd, mede dankzij pretium telecom, maar zoiets geldt er niet voor de markt van bdr.

U zou zich nog kunnen beroepen op de dementie, maar dan zou het betekenen dat uw moeder handels onbekwaam moet zijn, en dat si bij lichte dementie niet aan de orde.

Oftewel, uw moeder heeft helaas een overeenkomst van een jaar, die door de stornering wellicht eerder wordt beëindigd, mede door een incassoburo .

lexenli
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2012 11:04

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door lexenli »

ik had eerder onderzoek moeten doen.

Ook ik ben in het trotse bezit van een containerreinigingservice die uiteraard mijn container niet schoonmaakt. helaas is ook deze BDR genaamd.

Heb meerdere klachten ingediend en zojuist mijn opzeggen gemaakt en klaar voor versturen.

Gister gebeld en was echt in alle staten, zelfs in dusdanige staat dat ik mijn vreselijk smerige container achter in de bus wilde zetten en op het punt stond om deze te legen in het kantoor van BDR.

ik ga er vanuit dat mijn brief zeker aankomt, en wacht met smart af op de bevestiging hiervan.
Krijg ik deze niet zal ik nogmaals vriendelijk verzoeken om het abonnement op te zeggen en het contract te beeindigen.

Krijg ik hier weer geen gehoor op, kom ik met liefde alle containers ophalen van gedupeerden om deze dan bij BDR op het kantoor te gaan legen.

wellicht zijn er zelfs een aantal die dan gezellig met mij bij bdr op de koffie willen.

ik houd jullie op de hoogte.

bobmarlies
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2012 22:21

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door bobmarlies »

BDR containerreiniging pfff wat een zooitje ongeregeld die hun afspraken TOTAAL NIET nakomen.

tot mijn grote spijt 1 jaar klant geweest en dat was dus 1 jaar teveel en 1 jaar weg gegooid geld wat ik aan hun betaald heb.

met klachten doen ze niets terweil wat staat er op de site:

Kijk eerst of u zelf kunt ontdekken wat de reden is dat er niet (goed) schoongemaakt is. Mocht uw container zonder aanwijsbare reden niet zijn gereinigd, geef dit dan altijd direct aan ons door. Zonder uw hulp kunnen wij de oorzaak niet achterhalen en kunnen wij geen passende maatregelen nemen. U kunt uw opmerking online doorgeven met het opmerkingenformulier. U krijgt dan snel een schriftelijk antwoord. Wij zoeken altijd naar een passende oplossing voor uw opmerking

nou blijkbaar zoeken ze nog steeds na die passende oplossing want die is dus NOOIT geleverd. meerdere malen zijn me containers niet schoongemaakt. zonder rede, t weer was goed dus ook daar lag het niet aan.

na opzegging moeten bellen waarom krijg ik geen brief schriftelijk in mijn brievenbus. antwoord we hebben geen opzegging ontvangen. dus ik het adres opnoemen wat ik notabene van hun site had gehaald zegt de vrouw aan de lijn ja dat klopt niet. WAAROM zetten ze dan dat adres erop ????? dus ik krijg een ander adres, en nog een nummer waar ik ook nog na toe zou kunnen bellen, dus dat doe ik. eerst spelletje me neus bloed gespeeld en niet gezegt dat ik een ander nummer had gebeld. dus zelfde vraag gesteld waarom ik nog geen brief heb ontvangen van bevestiging opzegging.
ja niets ontvangen was het antwoord. dus ik het adres opnoemen, ze zegt ja dat klopt gewoon. ow klopt dat, bla bla ik verteld wat die andere vrouw zei. zegt deze vrouw dat ze post altijd door sturen. jaja

maar goed ik opnieuw de zelfde brief gestuud, 2 weken later nog geen bericht. dus weeeer bellen!! dit keer hadden ze t wel ontvangen. maar gewoon niets terug gestuurd. dus ik daar weer boos over want dat zouden ze wel doen.

komt er een brief 2 weken later met bevestiging van mijn opzegging, iig opluchting dat ik daar vanaf was.
wat staat daar zwart op wit in:
dat na de laatste reiniging door de chaufeur de stickers verweiderd zullen worden. nooit meer een laatste reinigiging gehad.
dat is dus diefstal want ik heb daar voor betaald. heb minimaal nog 2 reinigingen tegoed 1 per kliko.
email daar over gestuurd, met vraag waarom is dat NOG niet gebeurd, of krijg ik geld terug aangezien ik voor iets betaald heb dat ik niet krijg. nu maar weer een poosje afwachten op antwoord en anders maar weer en weer en weer proberen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Wat een (piep) bedrijf:
http://www.dichtbij.nl/groot-alkmaar/re ... boete.aspx

ALKMAAR - Deurverkopers van BDR containerreiniging houden er wel heel vreemde praktijken op na. Met de opmerking dat 'volgende week geïnspecteerd wordt op vieze huisvuilcontainers met als gevolg een boete van 175 euro bij een vieze bak', wordt een abonnement aangeboden van het reinigingsbedrijf.
...

Ook in de Westfalenstraat in Daalmeer liepen twee heren met deze verkooptruc. Ook patrouilleerden twee Buitengewoon Opsporingsambtenaars (BOA) door de wijk. Naar aanleiding van verschillende klachten uit de buurt kwamen zij verhaal halen bij de verkopers. 'Wij schrijven geen boetes voor vieze containers', aldus de BOA's.

De gemeente Alkmaar laat weten niet betrokken te zijn bij het (laten) reinigen van vuilcontainers. Woordvoerder Kees Kraakman: 'Burgers zijn zelf verantwoordelijk voor de schoonmaak. Het zijn particuliere bedrijven die burgers schoonmaakdienst aanbieden en daarbij 'langs de deuren' gaan om schoonmaakabonnementen te verkopen. De gemeente geeft hier dus geen opdracht voor, heeft er geen bemoeienis mee en doet ook geen controles. Dat deze bedrijven zich kennelijk soms 'als zijnde' of 'namens' de gemeente presenteren is dus onterecht. Het gaat dan duidelijk om "verkooppraatjes''.

BDR, gevestigd in Zeeland, is niet blij met deze verkooptruc en zegt actie te ondernemen.
Even ter info - zo`n bedrijf is BDR dus.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

...Dat deze bedrijven zich kennelijk soms 'als zijnde' of 'namens' de gemeente presenteren is dus onterecht. Het gaat dan duidelijk om "verkooppraatjes''.
Als deze voorlichter van de gemeente Alkmaar dit echt heeft gezegd........ Dit is geen verkooppraatje, maar keiharde oplichting en in strijd met de Wet Oneerlijke Handelspraktijken. De gemeente Alkmaar zou hier aangifte van moeten doen, maar daar hebben ze kennelijk geen zin in.

http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/We ... praktijken

Ijgenweis
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2012 11:57

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Ijgenweis »

Helaas, ook wij zijn slachtoffer van de Firma List en Bedrog die zich BDR containerreiniging noemt.
Behalve de weg via consuwijzer heb ik ook mijn gemeente ingelicht hierover. Zij nemen de klacht serieus en spelen die ook door naar het bedrijf binnen de gemeente dat voor het afval verantwoordelijk is. Ik hoop hiermee (maar misschien een illusie) dat zij bij voldoende klachten niet meer actief mogen zijn binnen de gemeente. Verder ga ik hun bankrekening laten blokkeren zodat ze een nieuwe termijn niet kunnen afschrijven als ze dat zouden proberen. Ik heb inmiddels wel al opgezegd (wat voor de verandering eens wel is aangekomen).
Mijn verhaal? Niet gereinigde containers, mijn betaalstatus zou zogenaamd door een computerstoring niet na te gaan zijn en ik moest gaan bewijzen dat ik wel betaald had. Brieven die zogenaamd niet aankomen, grote mond aan de telefoon, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Waar ik vooral van schrik, is dat dit dus al JAREN bekend is?! Wat erg! Had ik maar gegoooglet.. Waarom is blijkbaar niemand in staat dit een halt toe te roepen?

Ijgenweis
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2012 11:57

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Ijgenweis »

En ben overigens gaarne bereid mijn vuile volle container in Oud Beijerland leeg te kiepen..

Gesloten