LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BDR Containerreiniging

Recyclen, scheiden, verbranden. Wat is jouw mening over afval?
starlight1975
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2012 11:43

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door starlight1975 »

Hoi hoi.....

Ook wij zijn er in getrapt bij BDR.
Ze zijn bij ons aan de deur geweest en heb een aanmeldingsformulier in gevuld.
We zouden na drie dagen een informatiepakket ontvangen en aan de hand daarvan konden we nog altijd nog opzeggen. Nou na twee weken nog niks ontvangen dus heb maar eens gebeld.
Kreeg te horen dat ze nooit informatiepakketten deden versturen en dat we te laat waren met opzeggen want de 8 dagen waren al voorbij. Opzeggen kon alleen schriftelijk dus deze week maar eens opsturen. We hebben gezegd dat we de automatische afschrijving door de bank terug zouden laten halen en toen werd er gedreigd dat we een aanmaning zouden krijgen als we dat deden.
We hebben de bank zelf gebeld en de situatie uitgelegd en we konden het laten terug halen en laten blokkeren. Ben benieuwt hoe het gaat aflopen want heb veel gehoord over slechte ervaringen met dit bedrijf.

misterzuinig
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 okt 2006 17:39

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door misterzuinig »

Ik kreeg vandaag zomaar een brief van BDR containerreiniging met stickers voor op de container, terwijl ik helemaal niets heb getekend. Ik heb hun daarover gebeld en ze zouden mij een kopie van het contract sturen. Aan de telefoon heb ik BDR containerreiniging uitgescholden voor oplichters en criminelen en heb ik gedreigd met Radar en Kassa en om ook naar de rechter te stappen. Volgens hun had ik op 28 november aan de deur getekend, terwijl ik aan het werk was. Aan de hand van de kopie van het contract kan ik zien of de handtekening wel klopt. Wil ik het opzeggen dan moest ik volgens hun naar de BDR containerreiniging een kopie van mijn ID-bewijs sturen, wat eigenlijk bij de wet verboden is.

Wat moet ik nu in dit geval doen?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Jolijn »

Wat je moet doen ? ? Niks. Waarom zou jij wat moeten doen?
Nou ja, dit topic kun je lezen, altijd handig. Je zou natuurlijk geschoffeld zijn (op iets op te zeggen wat je niet eens aangegaan bent) als je een kopie van je ID zou opsturen......

misterzuinig
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 okt 2006 17:39

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door misterzuinig »

En mochten er acceptgiro's van BDR bij mij binnenkomen, dan ga ik natuurlijk lekker niet betalen aan deze criminelen. Maar kunnen zij daardoor wel een deurwaarder naar mij toesturen om het openstaande bedrag te vorderen?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Guardian72 »

misterzuinig schreef:En mochten er acceptgiro's van BDR bij mij binnenkomen, dan ga ik natuurlijk lekker niet betalen aan deze criminelen. Maar kunnen zij daardoor wel een deurwaarder naar mij toesturen om het openstaande bedrag te vorderen?
Men zal beginnen - als ze doorzetten - met een incassocowboy.
Die kunt u dan, eenmalig, aanschrijven/faxen/mailen met het verzoek om te staken, want geen overeenkomst.
Als een deurwaarder komt, kunt u deze dan een afschrift van uw verzoek overhandigen en vragen of hij rechtsgeldig kan aantonen dat er een overeenkomst heeft, daar u nooit een overeenkomst bent aangegaan.

Trouwens, als u kunt aantonen die dag niet thuis te zijn geweest (ze komen ook in de avond) dan zou ik aangifte doen van oplichting (door valsheid in geschrifte)...

Graaf2
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 dec 2012 23:41

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Graaf2 »

Bedrijf komt aan de deur met een reeds ingevuld formuliertje. Vermoedelijk uit het telefoonboek gehaald, maar het zou me niet verbazen als ze ook dit op illegale wijze hebben verkregen. Verkoper doet zich voor alsof ze namens / in opdracht van de gemeente werken. Er staat al een fantasierekening ingevuld. Het rekeningnummer boeit namelijk helemaal niet. Ze willen maar een ding, en dat is nog gelukt ook: er wordt je een handtekening ontfutseld. Het spel van aanmaningen en bedreigingen kan beginnen. Ondanks dat er duidelijk NEE is gezegd en het formuliertje verscheurd is nadat men erachter is dat die gasten helemaal niet van de gemeente zijn. Maakt niet uit, die handtekening plakken ze wel ergens onder.

Het toegestuurde contract raakt kant nog wel. Er wordt uitgegaan van een stilzwijgende verlenging (onwettig). Er wordt automatisch geincaseerd (machtiging hiervoor is nooit verleend dus onwettig). In geen enkel geval lijk je recht te hebben op restitutie (onwettig). Contract wordt je opgelegd, terwijl je dit nooit hebt ondertekend (enkel een aanmeldingsbon). Contract mag eenzijdig gewijzigd worden (onwettig). Colportage gebeurt geheel tegen de wet in, er wordt GEEN prijsopgaaf gedaan, er wordt een aanmeldingsbon gegeven en geen koopovereenkomst, deze overeenkomst is niet gedagtekend door de KvK, er wordt niet gewezen op de bedenktijd tot slot doet de verkoper zich voor als gemeentewerker.

Waarom kan dit bedrijf al zo lang bestaan? In wat voor samenleving leven wij dat dit soort praktijken gewoon beloond lijken te worden.

Graaf2
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 dec 2012 23:41

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Graaf2 »

Wij doen overigens aangifte en ik roep meer gedupeerden op dat te doen. Dit bedrijf heeft geen recht van bestaan en alle medewerkers moeten eens flink een lesje krijgen.

misterzuinig
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 okt 2006 17:39

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door misterzuinig »

@Graaf:
Waarom kan dit bedrijf al zo lang bestaan? In wat voor samenleving leven wij dat dit soort praktijken gewoon beloond lijken te worden.
Volgens mij is BDR een bedrijf dat banden heeft met de Vrijmetselarij. Kijk maar naar het logo van BDR-containerreiniging. Zie je de driehoek waar je het Alziend Oog in kunt zien? Dit soort lui doen wel vaker dit soort wanpraktijken.

Ik heb BDR gevraagd om een kopie van het contract. Staat daar een valse handtekening op, dan doe ik aangifte bij de politie wegens oplichting. Heeft het zijn om ook de Tweede Kamerfracties van de VVD, PvdA en het CDA aan te schrijven over deze wanpraktijken van BDR?

Op http://www.bdr.nu/contact/ kun je BDR stalken met van alles en nog wat. Heeft iemand trouwens een email adres van dat 'bedrijf'? Want dan kunnen we BDR via de mail bestoken met van alles en nog wat. Dun zullen zij hun lesje wel leren.

En kan ik d.m.v. een aangetekende brief het 'contract' opzeggen? Is dat wel zo verstandig, want op de aangetekende brief staat dan wel mijn handtekening die BDR zou kunnen misbruiken. Op de stickers voor op de containers staat een nummer dat begint met 570758, dat nummer zou ik dan in de aangetekende brief moeten vermelden.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Jolijn »

misterzuinig schreef:
Ik heb BDR gevraagd om een kopie van het contract. Staat daar een valse handtekening op, dan doe ik aangifte bij de politie wegens oplichting.
Prima

Op http://www.bdr.nu/contact/ kun je BDR stalken met van alles en nog wat. Heeft iemand trouwens een email adres van dat 'bedrijf'? Want dan kunnen we BDR via de mail bestoken met van alles en nog wat. Dun zullen zij hun lesje wel leren.

En kan ik d.m.v. een aangetekende brief het 'contract' opzeggen?
Is dat wel zo verstandig, want op de aangetekende brief staat dan wel mijn handtekening die BDR zou kunnen misbruiken. Op de stickers voor op de containers staat een nummer dat begint met 570758, dat nummer zou ik dan in de aangetekende brief moeten vermelden.
Jolijn » 13 dec 2012 20:31
Wat je moet doen ? ? Niks. Waarom zou jij wat moeten doen?
Nou ja, dit topic kun je lezen, altijd handig. Je zou natuurlijk geschoffeld zijn (op iets op te zeggen wat je niet eens aangegaan bent) als je een kopie van je ID zou opsturen......Als je misterzuinig bent, houd dat geld van een aangetekende brief dan in je zak

misterzuinig
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 okt 2006 17:39

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door misterzuinig »

Voor diegenen die een brief naar BDR containerreiniging willen toesturen zonder daar zelf postzegels op willen te plakken, kan op http://www.antwoordnummer.nl/zoeken.php ... mit=zoeken het antwoordnummer van BDR gebruiken. Deze luidt als volgt:
BDR Containerreiniging Antwoordnummer 16026 4730 WN Oudenbosch
BDR Containerreiniging Antwoordnummer 100 3260 VB Oud-Beijerland
Een mooie methode om BDR containerreiniging flink de voet dwars te zetten, want BDR moet namelijk betalen voor de post die zij via dat antwoordnummer ontvangen.

misterzuinig
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 okt 2006 17:39

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door misterzuinig »

Ik heb vandaag het kopie van het valse contract gekregen. Er staat inderdaad een valse handtekening op en ook mijn rekeningnummer bij de ING die op het contract vermeld staat, klopt niet. Dit is valsheid in geschrifte en ik doe zeker aangifte bij de politie.

Moet ik ook de ING inlichten dat er op het BDR-contract een valse rekeningnummer op mijn naam staat? Ik wil niet hebben dat er bij de rechtmatige eigenaar van deze girorekeningnummer onterecht geld afgeschreven wordt.

Via het contactformulier op www.bdr.nu heb ik BDR op de hoogte gebracht dat het contract vals is en heb ik verteld dat ik genoodzaakt ben om aangifte te doen bij de politie wegens valsheid in geschrifte.

misterzuinig
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 okt 2006 17:39

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door misterzuinig »

Ik had BDR zelf al over ingelicht dat het girorekeningnr. en de handtekening vals waren. Ik kreeg dit als antwoord:

"Geachte heer ***,

Wij vinden het zeer vervelend dat het zo gelopen is.
Natuurlijk willen wij graag het probleem oplossen, want dit is echt onze bedoeling niet.

Wij verzoeken u vriendelijk een kopie van uw identiteitsbewijs naar ons te sturen.
Dit mag uiteraard ook per email.
Wanneer wij dit ontvangen hebben en de handtekening komt inderdaad niet overeen,
zullen wij het per direct annuleren.
Tevens zullen wij u dan, per post, een bevestiging sturen dat u per direct uit ons klantenbestand verwijderd bent.

Uw kopie zal dan, met het contract zoals wij het hier ontvangen hebben, geretourneerd worden aan het
colportagebureau zodat de desbetreffende werver op zijn handelen zal worden aangesproken.
Natuurlijk zijn er voor de desbetreffende werver consequenties aan verbonden, dus u kunt er zeker van zijn
dat er aktie ondernomen wordt.

Onze excuses voor het ongemak.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,
Met vriendelijke groet,
Team BDR Containerreiniging"

Aan zulke lieden geef ik absoluut geen kopie van mijn ID-bewijs!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Guardian72 »

misterzuinig schreef:...
Uw kopie zal dan, met het contract zoals wij het hier ontvangen hebben, geretourneerd worden aan het
colportagebureau zodat de desbetreffende werver op zijn handelen zal worden aangesproken.
Natuurlijk zijn er voor de desbetreffende werver consequenties aan verbonden, dus u kunt er zeker van zijn
dat er aktie ondernomen wordt.
..
Aan zulke lieden geef ik absoluut geen kopie van mijn ID-bewijs!
Dus zij geven toe dat ze de wet gaan overtreden door uw kopie ook nog eens door te sturen?
Hmm... CPB, word u even wakker..

Als men serieus is, kan je ze uitnodigen met hun documenten op het politieburo te (woonplaats) alwaar in bijzijn van een agent ze je ID mogen controleren. Als dan inderdaad falsificatie blijkt - kan je direct aangifte doen. En het 'colportage buro'.... die werken in opdracht van BDR, en dus onder verantwoording van BDR...

misterzuinig
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 okt 2006 17:39

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door misterzuinig »

Guardian72 schreef:
misterzuinig schreef:...
Uw kopie zal dan, met het contract zoals wij het hier ontvangen hebben, geretourneerd worden aan het
colportagebureau zodat de desbetreffende werver op zijn handelen zal worden aangesproken.
Natuurlijk zijn er voor de desbetreffende werver consequenties aan verbonden, dus u kunt er zeker van zijn
dat er aktie ondernomen wordt.
..
Aan zulke lieden geef ik absoluut geen kopie van mijn ID-bewijs!
Dus zij geven toe dat ze de wet gaan overtreden door uw kopie ook nog eens door te sturen?
Hmm... CPB, word u even wakker..

Als men serieus is, kan je ze uitnodigen met hun documenten op het politieburo te (woonplaats) alwaar in bijzijn van een agent ze je ID mogen controleren. Als dan inderdaad falsificatie blijkt - kan je direct aangifte doen. En het 'colportage buro'.... die werken in opdracht van BDR, en dus onder verantwoording van BDR...
Ik doe volgende week maandag aangifte bij de politie in min woonplaats. Uiteraard neem ik wel mijn paspoort en bankpas mee.

misterzuinig
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 okt 2006 17:39

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door misterzuinig »

Ik heb BDR het volgende geschreven en aangetekend verstuurd. Verder heb ik deze brief niet ondertekend om te voorkomen dat BDR misbruik van mijn handtekening zou maken.

Hier volgt nu de brief dik ik BDR gestuurd heb:
"Betreft: Overeenkomst met BDR gesloten achter mijn rug om, verzoek tot nietig verklaren.


Geachte heer/mevrouw,

Op donderdag 13 december ontving ik van uw bedrijf een bevestiging van een op 26-11-2012 gesloten overeenkomst met daarbij stickers voor op de containers. Terwijl ik met uw bedrijf nooit contact heb gehad en ook GEEN overeenkomst heb gesloten. En volgens de colportagewet moet het contract zijn ondertekend door zowel de klant als de aanbieder. Hier is dat absoluut niet het geval en daarom verzoek ik u om dit valse contract met onmiddellijke ingang nietig te verklaren!

Aangezien er geen sprake is van een door mij verrichte toestemming - ook geen mondelinge toestemming - welke nodig is om een overeenkomst tot stand te doen komen, beschouw ik deze overeenkomst als ongeldig. Zolang u niet slaagt een bewijs van mijn toestemming te verschaffen, zal ik mij niet gebonden achten aan het contract en niet verplicht zijn u iets te betalen. Uit de kopie van het zogenaamde contract blijkt dat mijn handtekening gefingeerd is en ook mijn rekeningnummer bij de ING die op het contract vermeld staat, klopt niet.

Dit is Valsheid in Geschrifte en ik ben daarom genoodzaakt om daarover aangifte te doen bij de politie.

Uit eerdere reacties daarover waaronder uw antwoord per email op 17-12-2012 hebt u mij verzocht om u een kopie te sturen van mijn ID-bewijs om mij uit uw klantenbestand te verwijderen. Dit ben ik geenszins van plan, omdat het volgens het Burgelijk Wetboek niet zomaar mag. Op http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... drijf.html lees ik het volgende:

Een bedrijf of instelling mag niet van u eisen dat u uw identiteitsbewijs laat kopiëren, tenzij u er wettelijk toe verplicht bent.

Ik verwacht per omgaande een reactie op deze brief, ik eis u om dit contract nietig te verklaren en ik verwacht geen verdere rekeningen van uw bedrijf meer te ontvangen."

misterzuinig
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 okt 2006 17:39

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door misterzuinig »

Vandaag kreeg ik van BDR-containerreining de bevestiging dat ik uit hun klantenbestand ben uitgeschreven. Uiteraard moet ik bij de politie nog wel aangifte doen vanwege Valsheid in Geschrifte. Want dit soort praktijken dienen wel aangepakt te worden.

theike
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 okt 2008 11:47

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door theike »

Tot mijn stomme verbazing zag ik gister een BDR reinings auto een container reinigen in Munstergeleen,ben vergeten aan de medewerker te vragen of hij verdwaald was :lol:

jolanda1966
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 feb 2013 17:13

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door jolanda1966 »

Rova waarschuwt voor containerreinigers
Geplaatst op:30 juli 2012Laatste update:30 juli, 15:41
ZWOLLE - Afvalbedrijf Rova waarschuwt voor wervingspraktijken in Zwolle in opdracht van containerreinigingsbedrijf BDR. Momenteel worden in opdracht van het bedrijf inwoners van Zwolle benaderd voor het afsluiten van een schoonmaakcontract voor containers.

Daarbij wordt, aldus Rova, ten onrechte gesuggereerd dat BDR in opdracht van of samenwerkt met Rova of de gemeente Zwolle, of dat de afvalinzameling wordt overgenomen door het bedrijf. Bij Rova zijn ongeveer tien vragen en klachten binnengekomen. BDR heeft Rova toegezegd het wervingsbureau er op aan te spreken.

Vorige maand gebeurde precies hetzelfde in Amersfoort. Ook daar kwamen klachten van inwoners die benaderd waren voor een contract. Hen werd ook verteld dat de gemeente voortaan boetes zou uitdelen voor containers die niet schoon zijn.

BDR excuseert zich voor de gang van zaken. Het bedrijf had het ingehuurde wervingskantoor vorige maand al op de vingers getikt na de klachten in Amersfoort. "Toen hebben we afscheid genomen van wervers waarover wij klachten hadden ontvangen en een extra training gegeven aan de overgebleven wervers. Vanmorgen, toen bleek dat er door het zelfde kantoor vergelijkbare klachten uit Zwolle kwamen, hebben we van het gehele wervingskantoor afscheid genomen. Alle wervers zijn ook per direct uit Zwolle verwijderd en de ID-passen zijn ingenomen", aldus hoofd commercie Willem Schulte van BDR. "We hebben al excuses gemaakt aan de Rova en doen dat bij deze ook aan de bewoners van Zwolle en Amersfoort. sterker dit wervers bedrijf genaamd miec marketing neemt het bdr bedrijf over dus ze gaan gewoon door en zijn nooit gestopt dr mee allemaal leugens

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Guardian72 »

jolanda1966 schreef:
BDR excuseert zich voor de gang van zaken. Het bedrijf had het ingehuurde wervingskantoor vorige maand al op de vingers getikt na de klachten in Amersfoort. "Toen hebben we afscheid genomen van wervers waarover wij klachten hadden ontvangen en een extra training gegeven aan de overgebleven wervers. Vanmorgen, toen bleek dat er door het zelfde kantoor vergelijkbare klachten uit Zwolle kwamen, hebben we van het gehele wervingskantoor afscheid genomen. Alle wervers zijn ook per direct uit Zwolle verwijderd en de ID-passen zijn ingenomen", aldus hoofd commercie Willem Schulte van BDR. "We hebben al excuses gemaakt aan de Rova en doen dat bij deze ook aan de bewoners van Zwolle en Amersfoort. sterker dit wervers bedrijf genaamd miec marketing neemt het bdr bedrijf over dus ze gaan gewoon door en zijn nooit gestopt dr mee allemaal leugens
Als BDR serieus zou zijn- zou men de naam van dit wervingskantoor bekend maken....

jolanda1966
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 feb 2013 17:13

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door jolanda1966 »

Miec marketing

Gesloten