LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BDR Containerreiniging

Recyclen, scheiden, verbranden. Wat is jouw mening over afval?
Gamer69
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 dec 2012 21:34

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Gamer69 »

Ik heb op 10 oktober 2012 een contract met BDR containerreinniging afgesloten en heb getekend voor E88,50 per jaar. Dit zou in delen per maand worden afgeschreven. In plaats daarvan werd in 1 keer het bedrag van E91,50 afgeschreven.
Contact opgenomen met BDR containerreinuging: het zou gaan om de BTW verhoging. Mijn contract is afgesloten NA 1 oktober en 2% belastingverhoging over E88,50 is geen E3,00 extra. Mag dit zomaar???
Tot nu toe is mijn zwarte bak 2x gereinigd, en mijn groene bak 1x. Met feestdagen, sneeuw en vorst wordt er niet gereinigd. Dit staat in de voorwaarden. Ook als het overdag gewoon boven nul is, wordt er niet gereinigd, vanwege vorst in de grond. Dan mag men niet met water werken en wordt de container NIET gereinigd. Vorige week waren de weersomstandigheden zo dat er wel kon worden gereinigd. Echter, mijn bak is NIET gereinigd. Ik heb tot nu toe dus E30,50 betaald voor 3x containerreinigen. Als ik dit van te voren had geweten...Contract dus per direct opgezegd. Wat een waardeloos bedrijf. Ik blijf erbij dat ze niet zomaar een ander bedrag dan waarvoor getekend af hadden mogen schrijven. Graag wil ik hier antwoord op.

JohnvdDorpel
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2013 21:41

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door JohnvdDorpel »

Sinds enkele jaren heb ik een overeenkomst met BDR containerreiniging. Telkens voor de periode van 1 jaar voor het laten reinigen van mijn CFT container.
Elk jaar ontving ik hiervoor in de maand december de nota met het verzoek het bedrag in één keer te betalen.
De nota voor het jaar 2012 was € 74,50 te betalen. Dit heb ik gedaan.
Voor 2013 heb ik tot 23februari geen nieuwe nota ontvangen. Voor 4 maart moet ik deze nu betalen. Wat schetst mijn verbazing. Zonder enige vooraankondiging is de nota voor 2013 verhoogd naar € 94,50.
Dit is een tariefstijgingen van 25%. Met deze kostenstijging ben ik het uiteraard niet eens.
Vervolgens heb ik via de website http://www.bdr.nu te kennen geven de overeenkomst met ingang van 1 maart te beëindigen.
Hierop kreeg ik de reactie dat ik de overeenkomst voor dit jaar niet zomaar kan opzeggen. Het opzeggen kan niet per mail maar moet altijd per brief.

Hier ben ik het niet mee eens. In mijn opzegging heb ik aangegeven dat ik tot 1 maart 2013 de kosten wil betalen.

Graag verneem ik welke actie ik kan ondernemen om van deze overeenkomst af te komen.

coby123
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2013 10:12

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door coby123 »

Weet je waar ik nu net ben achtergekomen? Ze lopen nu onder een andere naam. Cleanprofs. En deze firma is onderdeel van MIEC Marketing. ( zie KVK) Grappig he! Waarschijnlijk gewoon klanten werven onder andere naam. Zal vast gewoon door BDR gereinigd worden. Nieuwe contruktie dus. :evil:

manta2
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 apr 2013 17:31

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door manta2 »

inderdaad het is de zelfde club en de zelfde top ze denken nu met een ander naam [Ongefundeerde bewering verwijderd door de Moderator] nu ze met miec in zee zijn gegaan maar er komt nog steeds een auto van bdr de bakken wassen dus mensen trap er niet in wand ze doen daar aan zelf verrijking met bo en willem aan de leiding
Laatst gewijzigd door Radar op 30 jun 2014 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

manta2
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 apr 2013 17:31

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door manta2 »

ja inderdaad miec heeft bdr gekocht en ze geeft de aandelen af maar mensen ga gewoon naar een goed bedrijf wand al zou je het niet zeggen die zijn er ook hoor bdr en miec verzieken de helle markt maar er zijn wel degelijk bedrijven die wel schoon komen maken kijk maar goed is in de regio rond maar word nooit aan de deur lid dan kom je bedrogen uit de kleineren bedrijven in de regio moeten leven van goed werk en je naam veranderen helpt niet haal je geld terug en ga naar een ander die wel hun afspraak na komen

gisja
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2013 09:17

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door gisja »

:roll: Ook ik ben gedupeerde van BDR containerreiniging.
Zeer agressieve verkoop aan de deur door een of ander jong ventje. Kwam midden in de winter, op 30 november 2012. Zijn collega stond 2 deuren verder met een sigaret in zijn mond aan te bellen. En alhoewel ik al meerder malen aangaf dat wij zelf onze container schoon maken bleef hij aandringen. Ik vertelde dat, mochten wij van hun product gebruik willen maken, ik sowieso eerst met mijn man wilde overleggen.
Desondanks bleef hij verder aan dringen. Vertelde dat voor weinig geld mijn container 2 wekelijks gereinigd zou worden. Ik zei weer vooralsnog geen interesse te hebben.
Hij stelde voor onder een vals bankrekeningnummer mijn naam in te vullen. Dan kon ik in alle rust met mijn man overleggen en de dag erna naar een nummer bellen om, mocht dat nodig zijn, een en ander annuleren.
Omdat ik niet van hem af kwam en ik een zeer ongemakkelijk gevoel van hem kreeg, akkoord gegaan met zijn voorstel.
De dag erna hebben zowel mijn man als ik meerdere malen telefonisch contact gehad met het telefoonnummer dat de verkoper ons aanwees. Wij werden afgekat, niet netjes te woord gestaan, wij werden niet gehoord etc.
Vervolgens plakte opeens stickers op onze container tbv reiniging. Wat een arrogantie! Blijf met je fikken van onze container af!
Opzeggen lukte ook al niet, we werden van het kastje naar de muur verwezen.
De sticker heb ik laten zitten. Dat zij mijn container willen schoon maken moeten ze dan maar zelf weten.
Echter ook hier klopt hun voorlichting niet. Er werd mij verteld dat dit elke 2 weken zou gebeuren. Dit blijkt echter ook al niet waar.
Op 10 6 2013 kreeg ik een herinnering. Of ik aub even €93,50 over wilde maken.

Helllp! Wat moet ik hiermee. Ik voel me een dief van mijn eigen beurs als ik hiermee akkoord zou gaan.

De loper
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2013 18:48

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door De loper »

Vandaag bezoek gehad van iemand van Cleanprofs, belde aan, vroeg of ik de hoofdbewoner was en vertelde mij dat hij een sticker op mijn afvalbak wilde plakken....hoezo vroeg ik....nou u zult ons weleens gezien hebben met die witte wagens dat wij containers cleanen....Oh ik weet van niets...maar met wie heeft u dan een overeenkomst...Met de gemeente of zo..? nee met de bewoners...Oké zei ik ik heb met niemand een overeenkomst...Toen begon deze man een heel verhaal op te hangen waarna ik hem vriendelijke verzocht heb mij met rust te laten en ik hier niet van gedient ben.

Ik heb vervolgens de gemeente gebeld die een overeenkomst niet herkent en ook niet erkent en vervolgens de politie die er werk van zou gaan maken. Dat zou ook de inspecteur doen van de gemeente.

Ongehoord, zeggen dat je een sticker plakt, want iedereen heeft een overeenkomst, nou dus niet en die buurvrouw die volgens hem zo tevreden zou zijn heeft een contract met een ander bedrijf.

niet intrappen, op de site zie je ook al niets staan over adresgegevens
Laatst gewijzigd door Radar op 30 jun 2014 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd

Marja5353
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2013 13:19

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Marja5353 »

Vorig jaar is mijn vader overleden, net drie weken nadat hij voor een jaar had betaald aan BDR containerreiniging. Ik belde daarover om restitutie te vragen, omdat er geen gebruik meer gemaakt ging worden van het 'abonnement'. De dame aan de telefoon zei dat 'ze nooit restitueren' daar doen ze niet aan, maar ik kon eventueel het abonnement overnemen. toen ik zei dat ik geen container had die reiniging behoeft (heb een gezamenlijke ondergrondse container waar 40 huishoudens gebruik van maken) zei ze dat ik 'pech had' en hing op :? en nu lopen ze weer te werven hier in de omgeving, alleen onder een andere naam

Annie20
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 okt 2013 11:45
Contacteer:

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Annie20 »

Merkwaardig. Het bedrijf Miec Marketing is het wervingskantoor EN de eigenaar is eigenaar van beiden bedrijven. Van restitutie voor de ellende en de kosten willen zij niets horen. Ik heb ze 25 maal gebeld en ben herhaaldelijk afgewezen met mijn klachten. Ik heb enkele forums op internet gelezen en ben naar websites over Miec gedirigeerd en het is mij zo duidelijk geworden dat DBR en Miec heel slecht te werk gaan met klanten.

Door deze onthullende post ben ik veel wijzer geworden naar de gang van zaken omtrent werving door Miec
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 8&t=136461

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Annie20 schreef:Merkwaardig. Het bedrijf Miec Marketing is het wervingskantoor EN de eigenaar is eigenaar van beiden bedrijven. Van restitutie voor de ellende en de kosten willen zij niets horen. Ik heb ze 25 maal gebeld en ben herhaaldelijk afgewezen met mijn klachten. Ik heb enkele forums op internet gelezen en ben naar websites over Miec gedirigeerd en het is mij zo duidelijk geworden dat DBR en Miec heel slecht te werk gaan met klanten.

Door deze onthullende post ben ik veel wijzer geworden naar de gang van zaken omtrent werving door Miec
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 8&t=136461
Weet je wat ik merkwaardig vind? Dat je hier een reactie plaatst, maar niet vermeldt wat je klachten zijn betreft BDR :?

Buiten dat schrijf je dat Miec Marketing en BDR dezelfde eigenaar hebben, maar ik kan dat nergens bevestigd zien.
Voor zover ik weet behoren Cleanprofs containerreiniging en Miec Marketing tot dezelfde groep van Premium Solutions BV. en heeft BDR containerreiniging daar niets mee te maken.

Annie20
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 okt 2013 11:45
Contacteer:

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Annie20 »

weetnietveel schreef:
Annie20 schreef:Merkwaardig. Het bedrijf Miec Marketing is het wervingskantoor EN de eigenaar is eigenaar van beiden bedrijven. Van restitutie voor de ellende en de kosten willen zij niets horen. Ik heb ze 25 maal gebeld en ben herhaaldelijk afgewezen met mijn klachten. Ik heb enkele forums op internet gelezen en ben naar websites over Miec gedirigeerd en het is mij zo duidelijk geworden dat DBR en Miec heel slecht te werk gaan met klanten.

Door deze onthullende post ben ik veel wijzer geworden naar de gang van zaken omtrent werving door Miec
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 8&t=136461
Weet je wat ik merkwaardig vind? Dat je hier een reactie plaatst, maar niet vermeldt wat je klachten zijn betreft BDR :?

Buiten dat schrijf je dat Miec Marketing en BDR dezelfde eigenaar hebben, maar ik kan dat nergens bevestigd zien.
Voor zover ik weet behoren Cleanprofs containerreiniging en Miec Marketing tot dezelfde groep van Premium Solutions BV. en heeft BDR containerreiniging daar niets mee te maken.

Mijn klachten hebben betrekking tot de brutale manier waarop hun mensen twee maal bij mij aan de deur hebben getracht binnen te dringen. Ik kon hen maar niet weg krijgen.
Met mijn woning in Amsterdam is het hen gelukt mij een energie contract te verkopen dat mij €600 duurder is uitgekomen, terwijl mijn verbruik dat jaar niet hoger was dan de voorgaande jaren.
Laatst gewijzigd door Radar op 30 jun 2014 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Annie20 schreef: Mijn klachten hebben betrekking tot de brutale manier waarop hun mensen twee maal bij mij aan de deur hebben getracht binnen te dringen. Ik kon hen maar niet weg krijgen.
Met mijn woning in Amsterdam is het hen gelukt mij een energie contract te verkopen dat mij €600 duurder is uitgekomen, terwijl mijn verbruik dat jaar niet hoger was dan de voorgaande jaren.
Colporteurs krijgen voor ieder contract dat ze verkopen een bonus. Dit zal o.a. de reden zijn waarom ze vaak zo vasthoudend zijn en van alles uit de kast halen om jou dat contract te laten tekenen. Maar er zijn natuurlijk grenzen.
Wat ik niet begrijp is dat je ze niet weg kon krijgen, want je kunt de deur toch gewoon dicht doen. Ik geloof veel, maar niet dat een colporteur voor een gesloten deur blijft staan.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door weetnietveel »

jolanda1966 schreef:Rova waarschuwt voor containerreinigers
Geplaatst op:30 juli 2012Laatste update:30 juli, 15:41
ZWOLLE - Afvalbedrijf Rova waarschuwt voor wervingspraktijken in Zwolle in opdracht van containerreinigingsbedrijf BDR. Momenteel worden in opdracht van het bedrijf inwoners van Zwolle benaderd voor het afsluiten van een schoonmaakcontract voor containers.

Daarbij wordt, aldus Rova, ten onrechte gesuggereerd dat BDR in opdracht van of samenwerkt met Rova of de gemeente Zwolle, of dat de afvalinzameling wordt overgenomen door het bedrijf. Bij Rova zijn ongeveer tien vragen en klachten binnengekomen. BDR heeft Rova toegezegd het wervingsbureau er op aan te spreken.

Vorige maand gebeurde precies hetzelfde in Amersfoort. Ook daar kwamen klachten van inwoners die benaderd waren voor een contract. Hen werd ook verteld dat de gemeente voortaan boetes zou uitdelen voor containers die niet schoon zijn.

BDR excuseert zich voor de gang van zaken. Het bedrijf had het ingehuurde wervingskantoor vorige maand al op de vingers getikt na de klachten in Amersfoort. "Toen hebben we afscheid genomen van wervers waarover wij klachten hadden ontvangen en een extra training gegeven aan de overgebleven wervers. Vanmorgen, toen bleek dat er door het zelfde kantoor vergelijkbare klachten uit Zwolle kwamen, hebben we van het gehele wervingskantoor afscheid genomen. Alle wervers zijn ook per direct uit Zwolle verwijderd en de ID-passen zijn ingenomen", aldus hoofd commercie Willem Schulte van BDR. "We hebben al excuses gemaakt aan de Rova en doen dat bij deze ook aan de bewoners van Zwolle en Amersfoort.
Dit artikel is afkomstig uit de Stentor ---> http://www.destentor.nl/regio/zwolle/ro ... -1.1757697
Voor de duidelijkheid: wat hieronder staat is afkomstig van jolanda1966 zelf.
jolanda1966 schreef: sterker dit wervers bedrijf genaamd miec marketing neemt het bdr bedrijf over dus ze gaan gewoon door en zijn nooit gestopt dr mee allemaal leugens
Ik weet niet of jolanda nog meeleest. Maar mocht dit nu wel zo zijn dan zou ik graag willen weten waar zij deze "informatie" vandaan heeft gehaald.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door weetnietveel »

puma73 schreef:
Ik weet niet of jolanda nog meeleest. Maar mocht dit nu wel zo zijn dan zou ik graag willen weten waar zij deze "informatie" vandaan heeft gehaald.
Dat is toch niet interessant.
Maar als jij ook beweert dat BDR container reiniging is overgenomen door Cleanprofs container reiniging dan zou ik daar graag het bewijs van willen zien, want ik geloof er niets van!
Laatst gewijzigd door Radar op 03 okt 2013 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Nog geen bewijs geleverd - alleen verdachtmakingen.

....

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Anti-miec-marketing schreef: Of bedoel ik Cleanprofs BV? :roll:
Je schrijft toch echt dat BDR containerreinging een bedrijf is van de eigenaar van Miec Marketing.

Cleanprofs behoort trouwens ook niet meer tot Premium Solutions---> http://www.kvk.nl/uitgebreid-zoeken/?ha ... spersoon=1

jolanda1966
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 feb 2013 17:13

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door jolanda1966 »


florijnm
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2014 10:41
Contacteer:

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door florijnm »


evert55
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jan 2014 08:20

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door evert55 »

Is het niet zo dat de gemeente ook de containers reinigt?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: BDR Containerreiniging

Ongelezen bericht door Guardian72 »

evert55 schreef:Is het niet zo dat de gemeente ook de containers reinigt?
Misschien bij sommige gemeenten -maar echt niet overal.

Gesloten