LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kopotte banden

Recyclen, scheiden, verbranden. Wat is jouw mening over afval?
Dutch_Polo
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 nov 2012 11:01

Kopotte banden

Ongelezen bericht door Dutch_Polo »

Hallo,

Ik vroeg me af wat ik het beste kann doen met kapotte banden. Heb hier een aantal oude banden liggen en will er graag vanaf.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Kopotte banden

Ongelezen bericht door Dirkie »

Vraag het bij je gemeente. Er is meestal wel een afval breng station

Dutch_Polo
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 nov 2012 11:01

Re: Kopotte banden

Ongelezen bericht door Dutch_Polo »

Dankje Dirkie, ga er zo even langs.

rose61
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2015 14:32

Re: Kopotte banden

Ongelezen bericht door rose61 »

M.a.w. de afvalhoopjes liggen dagenlang op straat te slingeren. Weer en wind, kinderen die er spelen schijnt ze niks te deren, maar volgens mij moet volgens de wet deze rotzooi gelijk op dezelfde dag worden opgehaald. Weet iemand hoe het juridisch in elkaar steekt? Vraag hier dus vooral om een juridisch advies.




_____________________________________
:*RosE*:

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Kopotte banden

Ongelezen bericht door Dirkie »

rose61 schreef:M.a.w. de afvalhoopjes liggen dagenlang op straat te slingeren. Weer en wind, kinderen die er spelen schijnt ze niks te deren, maar volgens mij moet volgens de wet deze rotzooi gelijk op dezelfde dag worden opgehaald. Weet iemand hoe het juridisch in elkaar steekt? Vraag hier dus vooral om een juridisch advies.




_____________________________________
:*RosE*:
Probeer het nogeens in te tikken en lees het dan nog door om te kijken of je nog snapt wat je geschreven hebt. Ik snap het niet in ieder geval.....
Laatst gewijzigd door Radar op 16 mar 2015 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Beledigende opmerking verwijderd

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Kopotte banden

Ongelezen bericht door langste adem »

Het zal per gemeente verschillen , maar in mijn gemeente kun je maximaal 5 autobanden (zonder velg) gratis inleveren las ik net.
Bij een garage betaal je volgens mij 3 euro verwijderingsbijdrage per band. Voortaan dus tegen kwikfit zeggen dat je dat niet wilt betalen en dat je de banden zelf wel wegbrengt :)

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Kopotte banden

Ongelezen bericht door kweenie »

De verontreinigingsbijdrage moet je betalen onafhankelijk van of je oude banden inlevert. Dus als je je banden zelf wegbrengt, dan zul je toch die verontreinigingsbijdrage moeten betalen.

Dat is juist gedaan om te voorkomen dat mensen anders de banden zelf wel 'wegbrengen' en ze vervolgens ergens in de sloot belanden.

Gesloten