LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Papier in tuin verbranden, mag dat ?

Recyclen, scheiden, verbranden. Wat is jouw mening over afval?
witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Papier in tuin verbranden, mag dat ?

Ongelezen bericht door witte angora »

De buurt kan de boom in met z'n kuthonden en BBQ's en vuurkorven, elektrische grasmaaiers, heggentrimmers, kantmaaiers, gettoblasters, boormachines, schuurmachines, cirkelzagen , bladblazers, eindeloos rinkelende telefoons en ringtones, knetterende snorfietsen, akelige subwoofers en grenzeloos schreeuwende kinderen die overal tegenaan 'mogen' ballen, vuurtjestoken en vernielen. Nederland lijkt wel één groot gesticht!
Tijd voor het bejaardenhuis?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Papier in tuin verbranden, mag dat ?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

witte angora schreef:
De buurt kan de boom in met z'n kuthonden en BBQ's en vuurkorven, elektrische grasmaaiers, heggentrimmers, kantmaaiers, gettoblasters, boormachines, schuurmachines, cirkelzagen , bladblazers, eindeloos rinkelende telefoons en ringtones, knetterende snorfietsen, akelige subwoofers en grenzeloos schreeuwende kinderen die overal tegenaan 'mogen' ballen, vuurtjestoken en vernielen. Nederland lijkt wel één groot gesticht!
Tijd voor het bejaardenhuis?

Nee dat lijkt me niet, weet je hoeveel geluiden je daar hoort. :wink:

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Papier in tuin verbranden, mag dat ?

Ongelezen bericht door witte angora »

Chocomelk schreef:
witte angora schreef:
De buurt kan de boom in met z'n kuthonden en BBQ's en vuurkorven, elektrische grasmaaiers, heggentrimmers, kantmaaiers, gettoblasters, boormachines, schuurmachines, cirkelzagen , bladblazers, eindeloos rinkelende telefoons en ringtones, knetterende snorfietsen, akelige subwoofers en grenzeloos schreeuwende kinderen die overal tegenaan 'mogen' ballen, vuurtjestoken en vernielen. Nederland lijkt wel één groot gesticht!
Tijd voor het bejaardenhuis?

Nee dat lijkt me niet, weet je hoeveel geluiden je daar hoort. :wink:
In ieder geval geen: kuthonden en BBQ's en vuurkorven, elektrische grasmaaiers, heggentrimmers, kantmaaiers, gettoblasters, boormachines, schuurmachines, cirkelzagen , bladblazers, eindeloos rinkelende telefoons en ringtones, knetterende snorfietsen, akelige subwoofers en grenzeloos schreeuwende kinderen die overal tegenaan 'mogen' ballen, vuurtjestoken en vernielen

Maar goed, ik kan me voorstellen dat het gerinkel van de kopjes in de recreatiezaal ook niet alles is. En dan al die visite die anderen krijgen! :lol: En ja, aangezien het halve bejaardenhuis stokdoof is, zullen de tv's ook wel op geluidsstandje maximaal staan. Bejaardenhuis is dus idd niet echt een oplossing. :?

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Papier in tuin verbranden, mag dat ?

Ongelezen bericht door mihoen »

laten we beginnen om de limburgers een eigen euro en een eigen postzegel te geven en grenscontroles in te stellen. scheelt weer een probleem :mrgreen:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Papier in tuin verbranden, mag dat ?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

mihoen schreef:laten we beginnen om de limburgers een eigen euro en een eigen postzegel te geven en grenscontroles in te stellen. scheelt weer een probleem :mrgreen:
:?: :?: :?:

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Papier in tuin verbranden, mag dat ?

Ongelezen bericht door witte angora »

mihoen schreef:laten we beginnen om de limburgers een eigen euro en een eigen postzegel te geven en grenscontroles in te stellen. scheelt weer een probleem :mrgreen:
Ik kan hier geen vlaai van maken, eigenlijk...

raymie112
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 dec 2012 18:03

Re: Papier in tuin verbranden, mag dat ?

Ongelezen bericht door raymie112 »

Tja verbranden van papier.
Ik weet het nog zo net niet, papier is een natuur product.
En wat dacht je van vuurwerk? al het vuurwerk zit in een soort papier verpakt.
Dus als je papier niet mag verbranden omdat dat in een wet geschreven staat, dan mag je ook geen vuurwerk afsteken, en als daar ontheffing voor is (oudjaarsdag) dan mogen we dus ook dan papier in de fik steken. vreemd.

Als papier bedrukt is dan is er sprake van niet alleen papier, maar ook giftige dampen van de inkt.
Dus misschien is het zo dat blanko papier wel verbrand mag worden, maar bedrukt papier niet.

Zal het niet echt weten, wel vreemd

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Papier in tuin verbranden, mag dat ?

Ongelezen bericht door sadfly »

Ik mis er nog 1, de ergste. STINKENDE openhaarden die zijn echt erg.
of het zijn wel de vuurkorfen. al is dat niet echt een dag er voor.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Papier in tuin verbranden, mag dat ?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

1 a4-tje verbranden in je tuin mag wel
1 m3 oude kranten in de hens zetten mag niet

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: Papier in tuin verbranden, mag dat ?

Ongelezen bericht door Renske99 »

pfff in de stad zou ik niet zo snel mijn fikton aanzetten om oud papier, snoeiafval en andere prut op te fikken.

Gelukkig wij wonen in een dorp halleluja.
Maar als je nou denkt dat daar niet gezeurd en gezeikt wordt dan heb je het mis.

Vooral de bejaarden ................... hebben we de verlichting om de paardenbak aan omdat er s avonds met paarden gereden wordt in eigen tuin dan staan ze al te gillen, licht uit.
Terwijl overdag vinden ze het prachtig om de paarden en varkens te zien.
Hebben we s zomers de fikton aan dan vliegen ze al naar buiten zodra de lucifer een vlammetje heeft, want dat stinkt, dus uit, niet doen.
Ligt er ijs in de sloot en (kleine) kinderen schaatsen er, dan vliegen ze naar buiten, ssssttttt, we kunnen de tv niet horen. (overdag)

Nou sorry, flikker op, dat zijn van die lui die anders niks meer te doen hebben dan opletten wat er buiten gebeurd, kunnen zichzelf niet meer vermaken, moeten zeuren en klagen.

Ik geloof niet dat we overlast veroorzaken, in de zin van stank of veel lawaai als we s avonds in het donker een uurtje met paardenbeest door de zandbak rennen, zand ja, geen afvalt, we gillen er niet bij, doen een rustig drafje, galopje of sprongetje, het is hier geen manege, puur eigen dier in eigen tuin, die ook nogeens ver genoeg van hun tuinen afligt, dat licht??...........oh ja zo hinderlijk s avonds om 7 of 8 uur, ga toch weg, s nachts rond 12 uur of later, dat zou ik hinderlijk vinden ja, maar vroeg in de avond? kom op zeg.
Tuurlijk kwamen ze ook hier klagen, dat moest maar overdag, yeah sure, de meiden gaan overdag naar school en werk, dus s avonds is er een uurtje (of 2 of 3) voor paardenbeest, vaak gaan we ook nog met de auto en trailer met paardenbeest naar de manege 10 km verderop. (ohja dat lawaai daar kan ik niet van slapen, sorry hoor maar slapen doe je maar na 9 uur ofzo)
Klagen mag, ik wil als het kan overal rekening mee houden, maar je moet ook reeel blijven en je niet overal aan willen ergeren.
Als ik me wil ergeren kan ik dat ook heus wel, de buurkatten schijten mijn tuin en paardenbak vol, en als ze het kunnen redden ook mijn huis, dus ik moet zowieso deuren en ramen gesloten houden om hun dieren te weren, iets wat ik ook niet altijd leuk vind.
Dus nee niet zeuren als we licht aandoen buiten dan zijn we daar ook als we klaar zijn gaat het licht uit punt uit.

1 buurman kwam al toen we de verlichting aanlegden, wat is de bedoeling?
Uitgelegt en nee daar had meneer geen problemen mee, enkel met de kerstdagen wilde hij geen verlichting om de paardenbak.
Prima daar kan ik best mee leven, dat vind ik redelijk, bovendien op kerstdagen is er overdag genoeg tijd en licht om het paardenbeest te vermaken.

De fikton aan?
tuurlijk moesten de ouden van dagen klagen, maar als je dan hoorde wat ze vroeger zelf allemaal opfikten?
Nee dan niet nu bij mij zeuren, we steken het ding aan met oud papier en snoeiafval, daarna gaan er blokken hout in puur voor de gezelligheid.
En weet je wat zo gek is?
De hele straat komt erbij want het is zo gezellig.
Als ze zeuren omdat ik niet geschikt hout aan het fikken ben en dat meurt de wereld uit, ja dan hebben ze een punt, dat zal ik ook niet doen, dat heet rekening met elkaar houden.

Als de buurman van 2 deuren verder zijn open haart aansteekt ruiken we dat buiten en binnen ook, ik vind het niet erg hoor, dan moet je een hutje op de mokerhei zien te bemachtigen.

En hoe leuk is een fikton?
Hartstikke leuk, 2 weken terug hebben we het ding midden op straat gezet, warme gluhwein en de bbq van de buurman, alle buren waren er, we hebben een vreselijke gezellige avond met elkaar gehad, nog leuker, doen jullie het volgend jaar weer?
Tuurlijk.

Zeker men zal ook heus weleens last van ons hebben, de haan die kraait, de varkens die lawaai maken omdat het etenstijd is, het paard wat hinnikt omdat we eraan komen, maar sorry hoor, we wonen op een dorp en als het hier niet kan, kan het nergens.
Je overal aan ergeren en je kwaad maken is echt van deze tijd, ik begin er dus niet aan.
Het voordeel is dan ook dat wij bekend staan als die mensen die nooit zeuren en zo gemakkelijk zijn, als iemand hulp nodig heeft en wij kunnen dat bieden dan zullen we dat doen, als iemand de trailer wil gebruiken om bv een eethoek of bankstel op te halen dan kan dat, auto niet geschikt? oh dan rijd ik wel even met je mee.

Zelf hebben we 3 honden, maar men weet ons te vinden als ze een pup hebben en die moet eruit als ze zelf moeten werken, buuf?
Ja joh breng maar.
Zoals gezegt, ik maak me niet druk, help iemand waar ik kan, en raad eens?
Ik leef ontzettend prettig, sta op goede voet met alle buren.

Sabje_a
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2013 16:04
Locatie: Ergens op Aarde

Re: Papier in tuin verbranden, mag dat ?

Ongelezen bericht door Sabje_a »

Waarom durf je niet gewoon langs te gaan? Je kan toch gewoon vragen of ze hier rekening mee willen houden en dat ze het jou van te voren laten weten, zodat je de deuren en ramen kan sluiten om de geur te voorkomen?

Om direct te betellen met de gemeente vind ik weer onnodig.

Tara-
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2013 15:58

Re: Papier in tuin verbranden, mag dat ?

Ongelezen bericht door Tara- »

Alles kan worden overlegd naar mijn mening!

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Papier in tuin verbranden, mag dat ?

Ongelezen bericht door ruud_a »

Chocomelk schreef:
umberto56 schreef: De buurt kan de boom in met z'n kuthonden en BBQ's en vuurkorven, elektrische grasmaaiers, heggentrimmers, kantmaaiers, gettoblasters, boormachines, schuurmachines, cirkelzagen , bladblazers, eindeloos rinkelende telefoons en ringtones, knetterende snorfietsen, akelige subwoofers en grenzeloos schreeuwende kinderen die overal tegenaan 'mogen' ballen, vuurtjestoken en vernielen. Nederland lijkt wel één groot gesticht!

Uhhh mischien een hutje op de hei een idee voor je ?
en dan klagen over de heidebrand?

Sivan
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2013 13:34

Re: Papier in tuin verbranden, mag dat ?

Ongelezen bericht door Sivan »

Tara- schreef:Alles kan worden overlegd naar mijn mening!
Ja ik zou inderdaad ook gewoon even een praatje maken, als ze de hint dan niet begrijpen kun je altijd nog een klacht indienen wegens rookoverlast/stankoverlast.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Papier in tuin verbranden, mag dat ?

Ongelezen bericht door dhc »

Tuurlijk...de vraag is al 5 en een half jaar oud en dan wil jij nog overleggen...waarover?

Gesloten