LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UCS en BDR

Recyclen, scheiden, verbranden. Wat is jouw mening over afval?
schoonvelde
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2012 13:01

UCS en BDR

Ongelezen bericht door schoonvelde »

Op 23-02-2011 heb ik mij(voor de zoveelste keer) laten overhalen om een abonnement te nemen om mijn containers te laten reinigen. Dit loop bij UCS (Uw Container Schoon) en het reinigen wordt uitbesteed aan BDR. Over het reinigen op zich heb ik geen klachten, maar over de communicatie tussen beide bedrijven zeer zeker wel. Op 28-09-2011 heb ik UCS gebeld omdat 1 REST-container kwam te vervallen. Ik kon telefonisch dit abonnement opzeggen en vanaf de volgende abonnementsperiode zou ik nog betalen voor 1GFT en 1REST-bak. Toen begon de ellende: Op 29-05-2012 werd er geld van mijn rekening afgeschreven voor 3 bakken en na zo'n 12 telefoontjes vanaf 1 juni dit jaar sta ik bij UCS met 2 bakken geregistreerd en bij BDR met 1. Dus uiteindelijk heb ik voor 3 bakken betaald en wordt er nog maar 1 gereinigd.MIJN ACTIE? De €52,00 abonnementsgeld heb ik gestorneerd. CONSEQUENTIE? Uiteindelijk een deurwaarder? Prima! Die kan ik dan mijn verhaal doen. Uiteraard wil ik gewoon betalen voor de diensten die ik van BDR heb ontvangen. Jammer genoeg is deruimte van 6000 tekens niet genoeg om wat meer over de inhoud van de gesprekken te vertellen. Van eventuele verdere ontwikkelingen zal ik jullie op de hoogte houden.
O ja, mijn abonnement heb ik nu opgezegd. Tegen de dame aan de telefoon zei ik dat ik na al deze ellende niet ook nog eens geld wou uitgeven aan een postzegel (al die telefoontjes hadden mij tenslotte al het nodige gekost). Haar antwoord hierop was dat ik alleen schriftelijk kon opzeggen en dat, wanneer ik geen postzegel op de brief plakte, deze waarschijnlijk niet aan zou komen. En, ach ja.......een postzegel kost uiteindelijk maar €0,44. Zelfs deze informatie was niet goed, een postzegel kost toch al geruime tijd €0,50.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: UCS en BDR

Ongelezen bericht door Jolijn »

Die telefoontjes hebben je geld gekost en niks opgeleverd.
Hoeveel bewijs heb je nu dat je opgezegd hebt?
Hoeveel gaat je dat kosten?

paulvetter
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2012 15:20

Re: UCS en BDR

Ongelezen bericht door paulvetter »

Ik ben begin dit jaar op gaan letten mbt de reiniging, en kwam tot de conclusie dat onze groene bak regelmatig "vergeten" werd, en als die al gereinigd werd, dat dit maar zeer oppervlakkig gebeurt. Ik heb de klacht bij BDR neergelegd en weiger verder te betalen voor een service die niet of nauwelijks geleverd wordt a raison van € 128/jaar. BDR wil nu een incasso kantoor inschakelen om alsnog dit geld te vorderen. Wettelijk is geregeld dat jaarcontracten afgesloten NA december 2011 per maand opzegbaar zijn; helaas maken wij al langer gebruik van deze "service" dan vanaf dec. 2011 en zijn wij volgens de letter van het contract alsnog verplicht om dit geld te storten, maar gezien de klachten op dit forum hoop ik BDR een hak te kunnen zetten.

ole
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2013 08:12

Re: UCS en BDR

Ongelezen bericht door ole »

:!: ucs bdr wandelen nu in Utrecht en provincie om je bak te reinigen. als je ze vriendelijk bedankt krijg je nog een lekkere scheldtornado om je oren. de ucs zei dat ze een deal hadden met de gemeente Utrecht, :lol: Ze hebben van die reflectie jasjes aan (zonder logo van de gemeente trouwens). Dus mocht je ze zien "door de deur" of camera niet open doen. kan je nog beter een deal sluiten met :twisted:, kom je ook niet meer vanaf :!: Prijs was ook ongeveer 0.30 cent per bak :wink:

Gesloten