LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bijbetalen bij grofvuil ophalen

Recyclen, scheiden, verbranden. Wat is jouw mening over afval?
koho
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 jul 2005 16:08

bijbetalen bij grofvuil ophalen

Ongelezen bericht door koho »

Vorig jaar hadden we een zooi grofvuil klaarstaan (voorjaarsschoonmaak!). Er stonden ook enkele (kleine) pallets bij. Die mochten niet mee, het overschreed een of andere maximum norm.
Geen probleem mee, ergens moeten ze een grens stellen, we hadden al aardig wat staan.

Echter toen de vuilniswagen-chef aanbelde om te melden dat die pallets niet meekonden, zei hij daar meteen wel bij dat als wij hem €15 betaalden, het eigenlijk wél meegenomen kon worden.
Zij het wel cash. En nee, een bonnetje kon hij dan niet geven.

Leuk geprobeerd ...

(sorry, je speelt dan toch met je baan?? Ik ga echt dat niet zitten melden bij de gemeente hier, maar je zal als vuilnisman speurend naar een extra zakcentje maar net de verkeerde voor je hebben ...)

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: bijbetalen bij grofvuil ophalen

Ongelezen bericht door nevermind »

(sorry, je speelt dan toch met je baan?? Ik ga echt dat niet zitten melden bij de gemeente hier, maar je zal als vuilnisman speurend naar een extra zakcentje maar net de verkeerde voor je hebben ...)
Waarom meld je het dan hier?
Om dit in vervolg uit te sluiten, had je de gemeente moeten verwittigen, anders treft het de volgende keer je buurman.
Bij ons is dit al opgelost, je mag niet cash betalen, maar alleen via PIN, natuurlijk met een bonnetje.

zusjej21
Berichten: 171
Lid geworden op: 19 okt 2011 22:11

Re: bijbetalen bij grofvuil ophalen

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Waarom gun je die man niet een extraatje?
Bij onze milieu straat vissen de medewerkers ook de goede spullen eruit en die zullen ze dan wel weer verkopen. Ik heb daar geen problemen mee. Dat weet de gemeente heus wel.
Laatst hadden we erg veel snoei afval wat we zelf niet weg konden brengen (geen aanhangwagen). Bij de overburen was de tuinman bezig. Hij nam het mee, het geld: dat zal hij vast niet aan zijn baas gegeven hebben. Hij blij, wij blij.
:D

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: bijbetalen bij grofvuil ophalen

Ongelezen bericht door Winterman »

zusjej21 schreef: Bij de overburen was de tuinman bezig. Hij nam het mee, het geld: dat zal hij vast niet aan zijn baas gegeven hebben. Hij blij, wij blij.
:D
Heeft hij jou aangeboden het voor geld weg te brengen, of heb jij het hem gevraagd en toen geld gegeven? Dat is namenlijk wel een verschil.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: bijbetalen bij grofvuil ophalen

Ongelezen bericht door nevermind »

Winterman schreef:
zusjej21 schreef: Bij de overburen was de tuinman bezig. Hij nam het mee, het geld: dat zal hij vast niet aan zijn baas gegeven hebben. Hij blij, wij blij.
:D
Heeft hij jou aangeboden het voor geld weg te brengen, of heb jij het hem gevraagd en toen geld gegeven? Dat is namenlijk wel een verschil.

Klopt.
Misschien was de tuinman ook nog zelfstandig of een beun, dan hoef er met niemand te delen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: bijbetalen bij grofvuil ophalen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ik zou blij zijn dat ik voor 15 euro voor de extra rommel vanaf zou
zijn.

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: bijbetalen bij grofvuil ophalen

Ongelezen bericht door electomonteur »

natuurlijk speelt de vuilnisman met zijn baan

maar voor het karige salaris wat een vuilnisman ontvangt moet deze bij sommige hoppen grofvuil bijna bodybuilder zijn om het weg te halen
het na deel is dat sommige op maandag pas weten dat ze de rest van de week grofvuil dienst hebben dus een week zich kapot mogen tillen aan de troep van een ander

en ze willen het wel maar proberen enige extra centen te verdienen

bij ons is de max gesteld op 1 m3 en max gewicht op 30 kilo 1x per jaar gratis of als je het van te voren aangeeft dat het veel is betaal je 35 euro voor elke m3 meer
is het meer of zwaarder laten ze het gewoon staan en mag je het zelf naar de milieu straat brengen en daar betaal je ook 35 euro per kuub
en dan is het altijd duurder want voor de 2e kuub word het voor de deur opgehaald
en anders moet je het zelf inladen heen rijden en lossen en weer terug rijden
en dat kost tijd(geld) benzine(geld) dus duurder

het voor deel is wel dat als er bij jou thuis nog iets van waarde of bruikbaars in zit ze dit mee kunnen nemen
op de milieustraat hangen bij ons overal camera's en zit een de hele dag te kijken of er niet iemand iets mee neemt
zo ja staat de politie al bijna voor de deur en krijg je diefstal aan je broek
wij haalde iets uit de hoop wat de vereniging kon gebruiken en werden gelijk gewaarschuwd niet mee nemen want buiten de poort staat de politie je bijna op te wachten

dus de gene die het neer gooide heeft het weer mee genomen en later aan ons over handigt en hadden we het als nog maar terwijl dat gebeurde kwam de politie de mensen achter me arresteren wegens diefstal van de gemeente werf van een plastic speelgoed pannetje wat een ander had weggegooid voor hun kleinkind
moeders had een uitkering dus geen geld het extra pannetje te koppen voor het speel kook set

de agent begreep het en liet het gaan maar eigenlijk was het diefstal en was er een keuze boete van 180m euro of mee naar het bureau en een zaak van maken

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: bijbetalen bij grofvuil ophalen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik snap je punt wel,ze proberen het...
idd die chauffeurs verdienen niet veel,ik weet het heb kennissen.
maar ik denk dat ik het wel gedaan zou hebben,maar wel even laten merken dat ik wel weet dat het niet hoort,maar zou blij zijn dat ik van die zooi af ben...

snap dat je niet wilt bellen,je weet nooit...

wij kunnen hier onbeperkt op laten halen en wegbrengen.
maar dorp verderop werken ze met punten 2 punten,en dan daarna moet je bijbetalen..

Gesloten