Geen geschikte zakken voor Curver pedaalemmer

Recyclen, scheiden, verbranden. Wat is jouw mening over afval?
Janar
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2017 13:08

Geen geschikte zakken voor Curver pedaalemmer

Ongelezen bericht door Janar »

Ik heb een mooie Curver pedaalemmer gekocht bij bol.com: een DecoSlim Bin 25 liter.
Nu kan ik nergens pedaalemmerzakken voor die emmer kopen.
Ik heb Curver gemaild, waar ik die kan kopen.
Hun antwoord was: dat zij dat ook niet exact kunnen zeggen.
Hoe kan je een product verkopen, die je niet netjes kan gebruiken..
Graag reactie!


caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Geen geschikte zakken voor Curver pedaalemmer

Ongelezen bericht door caruso »

Werkelijk...?
Het wordt steeds gekker.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Geen geschikte zakken voor Curver pedaalemmer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bij de bekende blauwe, gele, rode en groene supermarkten is een keur aan pedaalemmerzakken van 25 of 30 liter verkrijgbaar, zie ik. Een zak van 30 liter is iets te groot, maar dat is geen belemmering voor het gebruik.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Geen geschikte zakken voor Curver pedaalemmer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik koop altijd eerst de pedaalemmerzakken en zoek daar dan een passende pedaalemmer bij.🤫

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Geen geschikte zakken voor Curver pedaalemmer

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Janar schreef:
15 dec 2021 21:32
Ik heb een mooie Curver pedaalemmer gekocht bij bol.com: een DecoSlim Bin 25 liter.
Nu kan ik nergens pedaalemmerzakken voor die emmer kopen.
Ik heb Curver gemaild, waar ik die kan kopen.
Hun antwoord was: dat zij dat ook niet exact kunnen zeggen.
Hoe kan je een product verkopen, die je niet netjes kan gebruiken..
Graag reactie!
Ik lees bij https://www.binqer.nl/curver-flip-bin-2 ... -antraciet :
Mede door het stevige kunststof is het grondig schoonmaken van deze Curver ook geen probleem.


We willen minder plastic. Je kan het afval gewoon in de bak gooien.
(Het is niet het gewicht van die zakjes maar vooral het oppervlak aan plastic wat zo veel milieuschade veroorzaakt.)

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen geschikte zakken voor Curver pedaalemmer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Geip Suusje schreef:
15 dec 2021 22:08
Ik lees bij https://www.binqer.nl/curver-flip-bin-2 ... -antraciet :
Mede door het stevige kunststof is het grondig schoonmaken van deze Curver ook geen probleem.
Alleen jammer dat TS een heel ander type pedaalemmer heeft.


TS heeft deze. En het mooie is dat Bol.com zelf als een combideal met zakken aanbiedt, namelijk met deze. Niet dat ik ze zou kopen, maar het toont wel aan wat een non-issue dit topic is.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Geen geschikte zakken voor Curver pedaalemmer

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Erthanax schreef:
15 dec 2021 21:46
Bij de bekende blauwe, gele, rode en groene supermarkten is een keur aan pedaalemmerzakken van 25 of 30 liter verkrijgbaar, zie ik. Een zak van 30 liter is iets te groot, maar dat is geen belemmering voor het gebruik.
Daarnaast ook de non-food-discountwinkelketen in het blauw, Huishoudelijke artikelen in zwart met een oranje stip erachter en zo zullen nog meer winkels zijn.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Geen geschikte zakken voor Curver pedaalemmer

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Moneyman schreef:
15 dec 2021 22:24
Geip Suusje schreef:
15 dec 2021 22:08
Ik lees bij https://www.binqer.nl/curver-flip-bin-2 ... -antraciet :
Mede door het stevige kunststof is het grondig schoonmaken van deze Curver ook geen probleem.
Alleen jammer dat TS een heel ander type pedaalemmer heeft.


TS heeft deze.
Dat is helemaal niet jammer, want die is ook van kunststof.
Zonde, zondig en onzinnig om daar zakken van plastic folie bij in te stoppen. Een beetje milieubewust wezen doet zoiets niet.

Methusalah
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Geen geschikte zakken voor Curver pedaalemmer

Ongelezen bericht door Methusalah »

Geip Suusje schreef:
16 dec 2021 09:58
Moneyman schreef:
15 dec 2021 22:24
Geip Suusje schreef:
15 dec 2021 22:08
Ik lees bij https://www.binqer.nl/curver-flip-bin-2 ... -antraciet :
Mede door het stevige kunststof is het grondig schoonmaken van deze Curver ook geen probleem.
Alleen jammer dat TS een heel ander type pedaalemmer heeft.


TS heeft deze.
Dat is helemaal niet jammer, want die is ook van kunststof.
Zonde, zondig en onzinnig om daar zakken van plastic folie bij in te stoppen. Een beetje milieubewust wezen doet zoiets niet.

Ik snap je punt maar het is ranzig om geen vuilniszakken te gebruiken. Of ga jij dagelijks dat ding ontdoen van koffie prut, restjes kattenvoer en andere meuk dat plakt en composteert? Voor het schoonmaken heb je dan weer water nodig wat je ook kan zien als een verspilling. Vuilniszakken belanden doorgaans niet op straat (hehe, okay misschien voordat ze opgehaald worden) en gaan dus direct naar de afval verwerking.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geen geschikte zakken voor Curver pedaalemmer

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar ja, ik snap wel wat het probleem is. Die zak kan, vanwege de twee scharnieren, niet helemaal om de ton heen worden gevouwen. En dan blijft het dus niet goed zitten.

Het probleem is dus niet dat er geen zakken verkrijgbaar zijn, het probleem is de constructie van de vuilnisbak. De mijne kan ik niet vinden, maar het is ongeveer dit idee, exact om die reden: https://www.bol.com/nl/nl/p/afvalbak-me ... oductTitle

Wat de plastic zak betreft: Het huisvuil hier wordt geacht in een ondergrondse container te worden gegooid. Denk niet dat de gemeente blij zou zijn met alle losse theezakjes, mandarijnenschillen en weet ik veel wat nog meer.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen geschikte zakken voor Curver pedaalemmer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Methusalah schreef:
16 dec 2021 10:14
Ik snap je punt maar het is ranzig om geen vuilniszakken te gebruiken. Of ga jij dagelijks dat ding ontdoen van koffie prut, restjes kattenvoer en andere meuk dat plakt en composteert? Voor het schoonmaken heb je dan weer water nodig wat je ook kan zien als een verspilling. Vuilniszakken belanden doorgaans niet op straat (hehe, okay misschien voordat ze opgehaald worden) en gaan dus direct naar de afval verwerking.
Los daarvan kan je gewoon biozakken gebruiken. Maar de hele discussie van Geip Suusje is sowieso offtopic.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Geen geschikte zakken voor Curver pedaalemmer

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Methusalah schreef:
16 dec 2021 10:14
Geip Suusje schreef:
16 dec 2021 09:58
Moneyman schreef:
15 dec 2021 22:24

Alleen jammer dat TS een heel ander type pedaalemmer heeft.


TS heeft deze.
Dat is helemaal niet jammer, want die is ook van kunststof.
Zonde, zondig en onzinnig om daar zakken van plastic folie bij in te stoppen. Een beetje milieubewust wezen doet zoiets niet.

Ik snap je punt maar het is ranzig om geen vuilniszakken te gebruiken.
Ik vind het helemaal niet ranzig. Ik keer de afvalemmer om boven de kliko. Gebruik je misschien ook kliko zakken? Die mocht eens vies worden...
Mijn beste, accepteer nou maar dat een afvalbak in aanraking komt met afval. Dat hoort gewoon zo. Als het er niet uit valt is het toch prima?!
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Vergeet die zakken.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Geen geschikte zakken voor Curver pedaalemmer

Ongelezen bericht door sjohie »

Geip Suusje schreef:
15 dec 2021 22:08
Janar schreef:
15 dec 2021 21:32
Ik heb een mooie Curver pedaalemmer gekocht bij bol.com: een DecoSlim Bin 25 liter.
Nu kan ik nergens pedaalemmerzakken voor die emmer kopen.
Ik heb Curver gemaild, waar ik die kan kopen.
Hun antwoord was: dat zij dat ook niet exact kunnen zeggen.
Hoe kan je een product verkopen, die je niet netjes kan gebruiken..
Graag reactie!
Ik lees bij https://www.binqer.nl/curver-flip-bin-2 ... -antraciet :
Mede door het stevige kunststof is het grondig schoonmaken van deze Curver ook geen probleem.


We willen minder plastic. Je kan het afval gewoon in de bak gooien.
(Het is niet het gewicht van die zakjes maar vooral het oppervlak aan plastic wat zo veel milieuschade veroorzaakt.)
Onze grijze container wordt nog maar ~3x per jaar geleegd, dus afval ligt er maanden in. Dan vind ik het wel fijn ivm geurtjes en ongedierte, dat ons keukenafval in kleinere zakken er in ligt, in plaats van alles los.

HandigeHarrie
Berichten: 1355
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Geen geschikte zakken voor Curver pedaalemmer

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Het is geen levensbedreigend issue, maar wij hebben ook geen bio-zakken (dus afbreekbare) kunnen vinden die in het gootsteenkastje om de vuilnisbakjes passen (2 stuks). Als de fabrikanten i.p.v. liters nu eens de afmetingen zouden vermelden, dan kan de consument beoordelen of deze zakken passen (bij ons 23 x 30 cm; 35 cm hoog - we willen geen megazakken).

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen geschikte zakken voor Curver pedaalemmer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Geip Suusje schreef:
16 dec 2021 10:36
Mijn beste, accepteer nou maar dat een afvalbak in aanraking komt met afval. Dat hoort gewoon zo.
Onzin, dat hoort helemaal niet zo. Je kunt hooguit zeggen dat het kán. De standaard situatie is nog altijd dat men in een pedaalemmer pedaalemmerzakken gebruikt. En dát is waar het topic over gaat.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Geen geschikte zakken voor Curver pedaalemmer

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Je moet het 'ongedierte' wel een kans geven om hun biologisch afbreekfunctie uit te voeren.
Er is niets beter dan leven in een afvalbak! Men noemt dat compostering.

Als je in de keukenafvalbak een bodempje legt van tuinafval blijft hij zindelijk.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Geen geschikte zakken voor Curver pedaalemmer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Humor ligt op straat, zegt men wel.
Geip Suusje schreef:
16 dec 2021 10:36
(...) Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Vergeet die zakken.
Geip Suusje schreef:
16 dec 2021 10:52
Je moet het 'ongedierte' wel een kans geven om hun biologisch afbreekfunctie uit te voeren.
Er is niets beter dan leven in een afvalbak! Men noemt dat compostering.

Als je in de keukenafvalbak een bodempje legt van tuinafval blijft hij zindelijk.
Een meurende composthoop in de pedaalemmer in de keuken? Waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan? Een pedaalemmerzak!

Methusalah
Berichten: 1134
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Geen geschikte zakken voor Curver pedaalemmer

Ongelezen bericht door Methusalah »

Geip Suusje schreef:
16 dec 2021 10:36
Methusalah schreef:
16 dec 2021 10:14
Geip Suusje schreef:
16 dec 2021 09:58


Dat is helemaal niet jammer, want die is ook van kunststof.
Zonde, zondig en onzinnig om daar zakken van plastic folie bij in te stoppen. Een beetje milieubewust wezen doet zoiets niet.

Ik snap je punt maar het is ranzig om geen vuilniszakken te gebruiken.
Ik vind het helemaal niet ranzig. Ik keer de afvalemmer om boven de kliko. Gebruik je misschien ook kliko zakken? Die mocht eens vies worden...
Mijn beste, accepteer nou maar dat een afvalbak in aanraking komt met afval. Dat hoort gewoon zo. Als het er niet uit valt is het toch prima?!
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Vergeet die zakken.

Voor de duidelijkheid, ik bewoon een appartement. Ik heb een pedaalemmer in de keuken en een ondergrondse stortbak buiten. Zomers schijnt de zon op de keuken. Dat gaat gewoon stinken als je hem niet schoon houd en daar heb ik geen behoefte aan. Tevens heb ik geen ruimte om afval te scheiden (wat altijd al een onzalig idee is geweest. Doe dat bij de centrale en verwacht niet dat iedereen dat zelf kan en wil doen. Draai het om en je hebt meer werkverschaffing en meer gescheiden afval), dus alles gaat in één emmer.

Anyhoe, on topic. Ik heb nooit gehad dat een zak niet meer past in emmer en daarmee bedoel ik, dan koop ik grotere zakken. Ik mis dus het hele issue een beetje.

HandigeHarrie schreef:
16 dec 2021 10:47
Als de fabrikanten i.p.v. liters nu eens de afmetingen zouden vermelden, dan kan de consument beoordelen of deze zakken passen (bij ons 23 x 30 cm; 35 cm hoog - we willen geen megazakken).

Volgens mij staan de afmetingen vaak gewoon standaard vermeld op de verpakkingen. Komo vermeld het iig wel. En bij de AH staan ze bv ook op de website:

https://www.ah.nl/producten/product/wi2 ... akken-50-l
https://www.ah.nl/producten/product/wi2 ... -sluitclip

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geen geschikte zakken voor Curver pedaalemmer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Je kan 30 liter potgrond in zakken kopen, maar waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan. De inhoud van een kofferbak word niet voor niets in liters uitgedrukt, dus gewoon los storten in de auto. En zo ook met een prullenbak, waarom een losse zak uit de bak tillen als je ook de hele bak mee kan zeulen over straat om in een ondergrondse container te dumpen waar je eerst nog de resten van een buurtbewoner moet gaan uitschrapen. Om vervolgens zelf de aangekoekte rommel uit je eigen bak te graaien. Om daar nu een discussie over te gaan houden….

Gesloten