LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geinpregneerd hout en tuinaarde geweigerd

Recyclen, scheiden, verbranden. Wat is jouw mening over afval?
robbbb
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2009 21:45

Geinpregneerd hout en tuinaarde geweigerd

Ongelezen bericht door robbbb »

Laatst bij de gemeentelijke afvalverwerking. Werd het geimpregneerd hout en tuinaarde geweigerd. Alles in de auto geladen. Werd niet geaccepteerd. Werd naar een commercieel afvalverwerkings bedrijf dorgestuurd waar ik het tegen betaling kon wegbrengen, die natuurlijk zaterdags weer gesloten bleek. Kon het gelukkig nog even in de auto laten. Maar moest er wel weer onder werktijd de maandag erop naar toe.

Ik had niet zo heel veel gelukkig. Maar je zou maar net op een zaterdag een aanhanger speciaal gehuurd hebben en helemaal volgeladen. Sta je dan bij het hek van de gemeentelijke afvalplaats. Nou dan krijg je wel neigingen om het in het ergens te dumpen, door zo'n beleid. Je gaat het toch ook weer niet thuis uitladen. En betaal je per jaar 300 a 400 euro aan gemeentelijke afvalbelasting, moet je dus nog extra betalen.

foxman
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 feb 2006 13:20

Re: Geinpregneerd hout en tuinaarde geweigerd

Ongelezen bericht door foxman »

Dat is wel erg raar
Hier in de prov Zeeland kan ik het gewoon naar de milieustraat brengen zonder kosten
Wel moet het geimpregneerde hout in rest onbrandbaar ipv gewoon hout
En tuinaarde kan gewoon bij grond gegooid worden
Hele vreemde gang van zaken

A.Warnaar
Berichten: 253
Lid geworden op: 08 feb 2009 13:45

Re: Geinpregneerd hout en tuinaarde geweigerd

Ongelezen bericht door A.Warnaar »

Hier in Noord-Holland mag je het wel inleveren maar tegen betaling.

stofzuigertje

Re: Geinpregneerd hout en tuinaarde geweigerd

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zou bij weigeren of betalen ( ik betaalde al huisvuilbelasting..) achteruit rijden en voor hun ingang een noodstop maken...

Wedden dat ze met deze snel gemaakte verkeersdrempel niet blij zullen zijn.
Verder is het vaak per regio of woonplaats verschillend en zo krijg je afval toeristen.

Ik zou voor het tuinhout kinderen vragen voor kampvuurtje en dan kunnen de resten in grijze bak.
Schone grond is vaak welkom op bouwplaatsen waar al veel licht.

Lees eerst in de voorwaarden hoeveel U mag aanleveren want bij mijn is er een maximale hoeveelheid puin mogelijk dus ik ging 3x rijden...
dan is het wel gratis.

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: Geinpregneerd hout en tuinaarde geweigerd

Ongelezen bericht door vladja »

Ja en ze lachen nog veel harder als die verkeersdrempel op jouw kosten wordt opgeruimd. En de gemeente weet van rekeningen schrijven. Twee ambtenaren opruimen, gelijk een derde erbij als chef. Dat is al een vork met drie tanden.

Gesloten