LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] uwcontainerschoon.nl

Recyclen, scheiden, verbranden. Wat is jouw mening over afval?
InspectorGadget
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2011 12:50

uwcontainerschoon.nl

Ongelezen bericht door InspectorGadget »

Een tijd geleden kreeg ik opeens een rekening van het bovengenoemde bedrijf omdat ik voor hun services moest betalen. Ik heb me nooit aangemeld hiervoor en hiervoor heb ik ze ge-email. Ik heb hier nooit wat van gehoord. Nu krijg ik een brief met rekening voor het schoonmaken van 2 containers en dat dit de laatste aanmaning is en hierna een incassobureau wordt ingeschakeld.
Kunnen ze dit echt doen?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: uwcontainerschoon.nl

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ja, inschakelen wel, daar zijn ze vrij in. Dat wil natuurlijk niet zeggen dan je dan zomaar verplicht zou zijn om te betalen.
Ik neem tenminste aan dat als ik je hier zeg dat je moet betalen voor mijn reactie, dat je dat niet zomaar klakkeloos doet.
Als jij niet betaalt, kan er niet geïncasseerd worden.

BTW: wat was de reden dat je hen emailde?

InspectorGadget
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2011 12:50

Re: uwcontainerschoon.nl

Ongelezen bericht door InspectorGadget »

De reden dat ik hen mailde is dat ik een brief kreeg waarin ze stelden dat ik me had aangemeld incl een rekening en in het mailtje heb gezegd dat ik dat niet heb gedaan.

theike
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 okt 2008 11:47

Re: uwcontainerschoon.nl

Ongelezen bericht door theike »

Als je even Googled kom je er achter dat "Uw container schoon "een onderdeeel is van KCR en die weer van BDR dus allemaal één pot nat. :x

emmyg
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2011 20:32

Re: uwcontainerschoon.nl

Ongelezen bericht door emmyg »

Ik ben begin dit jaar een overeenkomst aangegaan met uwcontainerschoon. Heb in een erg dom moment aan de deur een overeenkomst getekend. Werd mij toegezegd dat ik gewoon kon tekenen want de overeenkomst ging pas in na het telefoontje dat ik de volgende dag zou krijgen. (snap achteraf zelf niet dat ik dit geloofde). Natuurlijk is er nooit gebeld.

Kreeg wel een envelop met stickers en een rekening. Had op het formulier niet mijn echte rekeningnummer vermeld. Heb toen via e-mail contact opgenomen maar daar werd niet echt op gereageerd. Alleen een simpel mailtje met 2 zinnen.
Had in de mail aangegeven dat in mijn ogen het contract ontbonden was omdat er niet is gehouden aan de mondelijke overeenkomst met hun medewerker.

Heb daarna nog een keer een aangetekende brief gestuurd waar ik een standaard brief voor terug kreeg. Nu hebben ze een incassobureau mijn kant op gestuurd (trust and law). heb op hun website gekeken en deze bestond uit 1 plaatje met daaronder een e-mailadres. Ben toen gaan googlen en kwam in dit topic terecht.

Naar aanleiding van dit en andere topics ben ik bij de kvk gaan kijken of uwcontainerschoon ook geregisteerd was. Op hun contractje staat een kvkhandel nummer (5061678). Maar deze kan ik dus niet vinden. Heb vervolgens op de naam gezocht maar vond daarop ook niks Nu is mijn vraag is het contract wel rechtsgeldig aangezien ze onjuiste gegevens op het contract hebben gezet om mensen een gevoel van veiligheid te geven.

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: uwcontainerschoon.nl

Ongelezen bericht door electomonteur »

beste
het bedrijf is wel degelijk te vinden
plaats maar een 0 voor hun kvk nummer dan word het wel gevonden
https://www.kvk.nl/handelsregister/zoek ... 0616780000
alleen gezien de ervaringen uit het verleden kan u er van uit gaan dat ze slechte service leveren

vaag bij de factuur om bewijs dat uw container is gereinigd
indien u deze niet krijgt kan u dat bij uw rechthulp verzekering aan tonen

als hun beweren dat hun op bepaalde dagen langs komen kunt u na het legen van de container/ ervoor een foto maken en om 7 uur 'avonds(als u hem binnen haald) met het bewijs dat de container nog vies is

deze kan u dan ook gebruiken als bewijs dat hun niet zijn langs geweest
zet in de foto wel de datum en de tijd als extra bewijs

MAXIEM

Re: uwcontainerschoon.nl

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Mijn gewaardeerde collega draait de boel een tikkeltje om. Bij betwisting, dien jij als klant niet te bewijzen dat de dienst niet geleverd is, nee.................de firma moet bewijzen, dat de dienst wél geleverd is. Het enige wat de klant dus moet doen, is, bijhouden of de bak wel of niet is schoongemaakt.

Maxiem.

Wallieanw
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 nov 2011 19:50

Re: uwcontainerschoon.nl

Ongelezen bericht door Wallieanw »

MAXIEM schreef:@

Mijn gewaardeerde collega draait de boel een tikkeltje om. Bij betwisting, dien jij als klant niet te bewijzen dat de dienst niet geleverd is, nee.................de firma moet bewijzen, dat de dienst wél geleverd is. Het enige wat de klant dus moet doen, is, bijhouden of de bak wel of niet is schoongemaakt.

Maxiem.

En dat is de enige juiste wijze.
Container schoon wil dat u betaalt voor een dienst die niet is aangevraagd door u.
Laat Container schoon maar bewijzen dat u met hen in zee gegaan bent.

Niet meer reageren op mail of dreigbrieven is een veel betere oplossing dan de moeite nemen ze te bereiken.
Ik persoonlijk zou overwegen of ik aangifte zou doen bij de politie op vermoeden van valsheid in geschrifte. Container schoon wekt immers het idee dat u ergens ooit een overeenkomst met ze bent aangegaan.
Laat ze die dan maar te voorschijn toveren, met uw handtekening erop.
Als u inderdaad nooit hebt getekend zitten ze volledig fout.
Redenen te over om dan een flinke schadevergoeding te eisen en een middels justitie opgelegde straf.
Rug recht houden en niet zwichten voor deze terreur. Want dat is het.
Houdt wel rekening met volgende stappen van dit bedrijf, het zou me niets verbazen dat ze in staat zouden zijn aan de deur verhaal te komen halen.
Alleen daarvoor al zou u kunnen overwegen e.e.a. kenbaar te maken bij politie middels een email waarin u uw zorgen uitspreekt.
Het is vreselijk dit te moeten adviseren maar kennelijk kan de afval maffia zeer ver gaan in Nederland.
Het lijkt de verzekeringsmaffia wel.

kimberleyt
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 dec 2011 19:23

Re: uwcontainerschoon.nl

Ongelezen bericht door kimberleyt »

Ik ben er ook ingetrapt.

ik ben lid geworden vorig jaar nadat ze in den haag aan de deur kwamen,
ik moest betalen via een brief zonder acceptgiro ,
maar mijn container word nooit schoongemaakt!
ik heb daar meerdere maalen voor gebeld en moest het in de gate houden .
weer gebeld maar het hielp niks.
Ook als we belde kregen we steeds zelfde vrouw aan de telefoon en kregen we een grote bek , en zei deze vrouw u container word nu al helemaal niet meer schoongemaakt .
Ik heb 2 maanden geleden 2 brieven gestuurd 1 klachtbrief waar ik nooit een reactie op heb gehad, en 1 opzeg brief .
Toen stond erin dat het per 2 mei2011 opgezegt is maar ik moet voor die paar maanden wel 47 euro betalen terwijl ik aan de telefoon had aangegeven te willen opzeggen toen werd me toegezegt dat die opgezegt was.
ook ben ik naar het politie burau gweest en die zeide dat het bedrag niet klopt in verhouding met het jaar bedrag. en dat de extra kosten ook niet kloppen.
hij zei mij niet te betalen, ook heb ik vandaag opgebeld , en werd weer de verbinding verbroken door dezelfde vrouw!! gelukkig kost mij dit niks (Denkt ze volgens mij) .
Toen ik met een ander nummer terug belde moest ik 10 min wachten en werd zonder wat te zeggen de verbinding verbroken!
toen ik weer terug belde was hij ineens gesloten.
ook bij het 1e gesprek van vandaag ging de vrouw een discussie aan over dat mijn vriend ruzie had gemaakt . terwijl wij wat vroegen ! ik wou alleen antwoord op me vraag en vraag niet om het verleden op te halen.

KAN IEMAND VERTELLEN WAT IK NU KAN DOEN????
TRAP ER NIET IN MENSEN !!!

MAXIEM

Re: uwcontainerschoon.nl

Ongelezen bericht door MAXIEM »

kimberleyt

Je moet vooral niet bellen met dit *******. Schrijf een briefje dat zij de overeenkomst niet nakomen (de container niet schoonmaken) en dat je derhalve per direkt de overeenkomst schriftelijk ontbindt en niets meer zult betalen. Stuur die brief wel aangetekend weg. Zet onderaan die brief wél je naam en adres, maar NIET je handtekening. Het zal immers niet de eerste keer zijn, dat een bedrijf in dit kikkerland door creatief plakken en knippen een handtekening gebruikt, om een nepovereenkomst in elkaar te knutselen (valsheid in geschrifte dus).

Aanvulling:
Er zijn nogal wat bedrijfjes in Nederland, die erop geilen, dat je telefonisch kontakt opneemt als je een klacht hebt. Zij beloven dan de hemel op aarde en vervolgens komen ze niets na. Ook onbeschoft verbaal gedrag komt vrij vaak voor en het bewust in de wacht zetten of opzettelijk de verbinding verbreken is een bekende truc. Allemaal naar mijn mening bewust gehanteerde tactieken om de klant aan het lijntje te houden en vaak bedoelt om geld op te strijken voor niet verleende diensten.

Sukses, Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 01 jan 2012 18:13, 3 keer totaal gewijzigd.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: uwcontainerschoon.nl

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: uwcontainerschoon.nl

Ongelezen bericht door MAXIEM »

seconds-out

Hoe denk je nou een consument met een probleem op deze wijze te helpen?

Maxiem.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: uwcontainerschoon.nl

Ongelezen bericht door dhc »

MAXIEM schreef:seconds-out

Hoe denk je nou een consument met een probleem op deze wijze te helpen?

Maxiem.

Uhh....ben jezelf je nietszeggende bijdragen vergeten....
Pot....ketel....

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: uwcontainerschoon.nl

Ongelezen bericht door dhc »

Melding verwerkt door moderator, waarvoor dank.
Laatst gewijzigd door dhc op 30 dec 2011 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: uwcontainerschoon.nl

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 23:28, 2 keer totaal gewijzigd.

kimberleyt
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 dec 2011 19:23

Re: uwcontainerschoon.nl

Ongelezen bericht door kimberleyt »

ik ga maandag gelijk een brief sturen bedankt

kimberleyt
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 dec 2011 19:23

Re: uwcontainerschoon.nl

Ongelezen bericht door kimberleyt »

Heel erg bedankt in ieder geval ik zou ook niet meer bellen!!

Wallieanw
Berichten: 25
Lid geworden op: 02 nov 2011 19:50

Re: uwcontainerschoon.nl

Ongelezen bericht door Wallieanw »

Zodra je van mening bent dat je ergens onterecht aan vast zit altijd schriftelijk handelen.
Email kan ook nog, maak wel een 'hard copy' door uit te printen of maak op zijn minst een back-up.

Alles wat je telefonisch zegt kan tegen je gebruikt worden.
Mooiste is als je een brief verzend om zelf een kopie of een scan te houden.
Stuur altijd het origineel op!
Het veranderen/wijzigen van een origineel is moeilijker dan een kopie aanpassen.

Succes en eigenlijk zou het natuurlijk zo moeten zijn dat de verstrekker van de vuilcontainers (gemeente?) dit bedrijf op de lip zou moeten zitten.
Inventariseer de klachten en maak een eind aan dit soort praktijken.
Met verschrikkelijke boetes, dan kan voor de burger de jaarlijkse afdracht aan de gemeente omlaag....you believe it? :mrgreen:

the_hurricane
Berichten: 164
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:55

Re: uwcontainerschoon.nl

Ongelezen bericht door the_hurricane »

Wallieanw schreef:
Succes en eigenlijk zou het natuurlijk zo moeten zijn dat de verstrekker van de vuilcontainers (gemeente?) dit bedrijf op de lip zou moeten zitten.
Inventariseer de klachten en maak een eind aan dit soort praktijken.
Met verschrikkelijke boetes, dan kan voor de burger de jaarlijkse afdracht aan de gemeente omlaag....you believe it? :mrgreen:
waarom zou de gemeente dat moeten doen dan ? als jij ervoor kiest om niet zelf je container schoon te maken maar iemand anders daarvoor in de arm te nemen en die levert de dienst niet dan moet de gemeente het maar voor je opknappen ? lekker is dat

MAXIEM

Re: uwcontainerschoon.nl

Ongelezen bericht door MAXIEM »

the_hurricane
Waarom zou de gemeente dat moeten doen dan? Als jij ervoor kiest om niet zelf je container schoon te maken maar iemand anders daarvoor in de arm neemt en die levert de dienst niet,dan moet de gemeente het maar voor je opknappen?
Een terechte opmerking. De gemeente heeft helemaal niets met een particulier bedrijf te maken. Dat zou wel het geval zijn, als een bedrijf beweert dat ze met de gemeente samenwerken. Maar dit soort bedrijven zijn slim genoeg om dat niet bij hun aquisitie en/of bij hun colportage te zeggen. Mocht het toch het geval zijn, dan is het wel raadzaam om dit bij de gemeente en Hermandad te melden.

Maxiem.

Gesloten