LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reklamefolders Ja/Nee en Nee/Nee-sticker. Hoog en Laag.

Recyclen, scheiden, verbranden. Wat is jouw mening over afval?
Ed4508
Berichten: 41
Lid geworden op: 08 okt 2010 16:34

Reklamefolders Ja/Nee en Nee/Nee-sticker. Hoog en Laag.

Ongelezen bericht door Ed4508 »

Reklamefolders, de meeste mensen slikken dit gewoon omdat men denkt dat er weinig aan te doen is. Een Ja/Nee-sticker helpt maar ten dele, veel bezorgers van huis-aan-huisbladen vouwen reklamefolders gewoon in hun ook al veel reklame bevattende inhoud. Zo ook het Renkumse suffertje "Hoog en laag".

Het ligt niet zo zeer aan de huis-aan-huisbladen als meer aan de verspreiders. In Renkum ging men zelfs zover, dat als je een Ja/Nee-sticker op je brievenbus had, je helemaal geen huis-aan-huisblad meer kreeg en je buren ook niet.

Reklameverspreider "vdKamp" in Renkum is er zo één. Op woensdag wordt "Hoog en laag" bezorgd, maar dit kan ook donderdag het geval zijn. Ik heb een omkeerbare Ja/Nee-sticker met aan de achterzijde een Nee/Nee-sticker. Op vrijdag wordt een ander huis-aan-huisblad bezorgd, het is dus zaak de juiste sticker dan weer voor het raampje te hebben. Maar eigenlijk is dit te gek voor woorden. Ik koop naar behoefte en niet wat er in de reklame staat.

Google gaat mij helpen dit probleem te tekkelen, zoals dit in het verleden al gebeurd is met een computerboer. Dat probleem is opgelost.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Reklamefolders Ja/Nee en Nee/Nee-sticker. Hoog en Laag.

Ongelezen bericht door nevermind »

Google gaat mij helpen dit probleem te tekkelen, zoals dit in het verleden al gebeurd is met een computerboer. Dat probleem is opgelost.
Ok, laat weten, als ook dit probleem is opgelost. :wink:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Reklamefolders Ja/Nee en Nee/Nee-sticker. Hoog en Laag.

Ongelezen bericht door ciske »

nevermind schreef:
Google gaat mij helpen dit probleem te tekkelen, zoals dit in het verleden al gebeurd is met een computerboer. Dat probleem is opgelost.
Ok, laat weten, als ook dit probleem is opgelost. :wink:
:lol: groot probleem , ben benieuwd.

Ed4508
Berichten: 41
Lid geworden op: 08 okt 2010 16:34

Re: Reklamefolders Ja/Nee en Nee/Nee-sticker. Hoog en Laag.

Ongelezen bericht door Ed4508 »

Klacht kenbaar maken en dreigen met maatregelen helpt. "Hoog-en-Laag" wordt weer zonder reklamezooi bezorgd. Zowel "Hoog-en-Laag" als de verspreider zijn aangeschreven, hebben niet gereageerd maar dat werd ook niet verwacht van een arrogante pulpverspreider. Dat dit topic op Google stond helpt kennelijk wel.

Ik heb de bezorger (van buitenlandse afkomst) aangesproken, en hij begreep e.e.a. niet helemaal, kwam zelfs later alsnog met folders langs. Maar ook de Hollanders snappen niet dat sommigen geen afval willen. Maar dat is met meer zaken het geval.

De omkeerbare Ja/Nee - Nee/Nee-sticker staat weer op Ja/Nee. Tot het weer fout gaat.

++antonh
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 okt 2011 22:06

Re: Reklamefolders Ja/Nee en Nee/Nee-sticker. Hoog en Laag.

Ongelezen bericht door ++antonh »

@Ed4508,
wat mij betreft mag er nog meer reclame aan de deur komen.
Denk eens in hoeveel mensen hun boterham verdienen met de folders.
Ook die buitenlandse bezorger van de folders bij jou verdient daar wat mee.
Trouwens wat maakt het uit dat hij uit het buitenland komt?
Volgens mij kun jij ook best "arrrogant" over komen zo las die arrogante pulpverspreider" die bij jou de volders bezorgt.
Wat doe jij trouwens voor werk?

Ed4508
Berichten: 41
Lid geworden op: 08 okt 2010 16:34

Re: Reklamefolders Ja/Nee en Nee/Nee-sticker. Hoog en Laag.

Ongelezen bericht door Ed4508 »

++antonh schreef:@Ed4508,
wat mij betreft mag er nog meer reclame aan de deur komen.
Weet je zeker dat je daar een serieus antwoord op wilt? Mooi, laat dan even je adres achter. Dan dumpen we even een container voor je deur. :D
++antonh schreef:Denk eens in hoeveel mensen hun boterham verdienen met de folders.
Ook die buitenlandse bezorger van de folders bij jou verdient daar wat mee.
Vetpot? Veel mensen hebben zo'n bijbaantje om rijblik te kunnen rijden. Ook wel bekend als oliejunk. Dat is binnenkort afgelopen: http://www.peakoil.nl Ook de afvoer van de pulp draait op olie. Andere diskussie.
++antonh schreef:Trouwens wat maakt het uit dat hij uit het buitenland komt?
Taalprobleempje? Zoals sommige Hollanders ook hebben (Volder)
++antonh schreef:Volgens mij kun jij ook best "arrrogant" over komen zo las die arrogante pulpverspreider" die bij jou de volders bezorgt.
Verspreidt hij tomaten of fietsen? Er wordt pulp verspreid.
++antonh schreef:Wat doe jij trouwens voor werk?
Gaat je eigenlijk geen bal aan en is volledig off-topic, maar OK, je zal wel spijkers op laag water zoeken, ik ben gepensioneerd draaier.

Voor mij is e.e.a. een doorslaand succes, het afvalprobleem beperkt. Er volgt meer "arrogantie". :D

++antonh
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 okt 2011 22:06

Re: Reklamefolders Ja/Nee en Nee/Nee-sticker. Hoog en Laag.

Ongelezen bericht door ++antonh »

Gaat je eigenlijk geen bal aan en is volledig off-topic, maar OK, je zal wel spijkers op laag water zoeken, ik ben gepensioneerd draaier.
Met het draaien van je duimen zeker

Vetpot? Veel mensen hebben zo'n bijbaantje om rijblik te kunnen rijden. Ook wel bekend als oliejunk. Dat is binnenkort afgelopen: http://www.peakoil.nl Ook de afvoer van de pulp draait op olie. Andere diskussie.
Er werken veel mensen in en rond de grafische industrie.

Ook wel bekend als oliejunk
Rij jij soms op een driewieler?

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Reklamefolders Ja/Nee en Nee/Nee-sticker. Hoog en Laag.

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb een omkeerbare Ja/Nee-sticker met aan de achterzijde een Nee/Nee-sticker. Op vrijdag wordt een ander huis-aan-huisblad bezorgd, het is dus zaak de juiste sticker dan weer voor het raampje te hebben. Maar eigenlijk is dit te gek voor woorden.
Inderdaad, er zijn er weinigen die het zo aanpakken, en die er boven op zitten om op het juiste moment die sticker om te draaien.

Eigenlijk kun je net zo goed die reclame in de bus laten donderen, dat naar een oude bananendoos transporteren, en aan het eind van de maand, de volle doos meegeven aan de vereniging die het bij jullie ophaalt. Net zo veel moeite voor jou, en die vereniging is er blij mee.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Reklamefolders Ja/Nee en Nee/Nee-sticker. Hoog en Laag.

Ongelezen bericht door nevermind »

witte angora schreef:
Ik heb een omkeerbare Ja/Nee-sticker met aan de achterzijde een Nee/Nee-sticker. Op vrijdag wordt een ander huis-aan-huisblad bezorgd, het is dus zaak de juiste sticker dan weer voor het raampje te hebben. Maar eigenlijk is dit te gek voor woorden.
Inderdaad, er zijn er weinigen die het zo aanpakken, en die er boven op zitten om op het juiste moment die sticker om te draaien.

Eigenlijk kun je net zo goed die reclame in de bus laten donderen, dat naar een oude bananendoos transporteren, en aan het eind van de maand, de volle doos meegeven aan de vereniging die het bij jullie ophaalt. Net zo veel moeite voor jou, en die vereniging is er blij mee.
Je hebt gelijk.
Bij ons zijn de verenigingen blij met deze folders, welke de kas spekken.
Omdat de sticker voor het raam toch niet werkt, wat hier uit het topic weer blijkt, heb ik ook geen.
Sommige reclame wil ik zelf hebben, en dan neem ik graag de rest voor de vereniging mee.
Beter dan dat de bezorger de reclame ergens gat dumpen.

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Reklamefolders Ja/Nee en Nee/Nee-sticker. Hoog en Laag.

Ongelezen bericht door witte angora »

De sticker werkt sowieso niet.

De folderboys en -girls vertellen heus niet dat ze minder folders nodig hebben vanwege al die stickers. Immers, minder folders, betekent minder centen. Dus inderdaad, het restant verdwijnt in hun eigen kliko of bij de eigen sportvereniging.

Mocht zo'n folderboy of -girl supereerlijk zijn en dit doorgeven, dan zal de distributant de boel wel bij zich houden. Immers, minder folders, is minder inkomsten. Dus die zou hetzelfde doen als de folderboy/girl: oppotten en naar de sportvereniging.

Mocht echter ook de distributeur supereerlijk zijn en doorgeven dat hij minder folders nodig heeft, dan komt het bij de uitgever te liggen. En ja, als die aan zijn adverteerders door moet geven dat hij minder folders nodig heeft, dan gaat hem dat inkomsten schelen. Dus die zou dan hetzelfde doen als de folderboy/girl en de distributeur: gewoon doordrukken, oppotten en naar de sportvereniging.

Mocht echter ook de uitgever supereerlijk zijn en aan zijn adverteerders kenbaar maken dat hij minder folders hoeft te drukken, dan gebeurt er iets heel anders. Ieder bedrijf heeft simpelweg een potje voor reclame. Minder uitgaven is meer winst. Meer winst is meer waarde van het bedrijf. Meer waarde van het bedrijf is een hogere bonus voor de directeur.

En als ik eerlijk mag zijn, die directeur verdient van mij genoeg. Teveel eigenlijk. Liever gun ik het de hardwerkende folderboy/girl. En ja, dat dit meer papier kost? Je gelooft toch zeker zelf niet dat er ooit één folder minder gedrukt gaat worden?

Zinvoller lijkt het mij dat bepaalde branches eigen codes gaan afspreken. Ik krijg hier per week meer folders in de bus voor een nieuw bankstel en een nieuwe eethoek dan van de supermarkten. Ze denken toch zeker niet dat ik iedere dag een nieuw bankstel en een nieuwe eethoek nodig heb? Een herenakkoord in onder andere de meubelbranche om per bedrijf hooguit twee keer per jaar te folderen zou ontzettend veel schelen in papierafval, en de klanten komen toch wel.

++antonh
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 okt 2011 22:06

Re: Reklamefolders Ja/Nee en Nee/Nee-sticker. Hoog en Laag.

Ongelezen bericht door ++antonh »

Ed4550,
zo krijg je het wel druk al je al die folders overal terug moet brengen.
En de reclame heeft zijn doel bereikt.
Er wordt over gesproken.
Geef het toch aan de verenigingen die hebben het graag.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Reklamefolders Ja/Nee en Nee/Nee-sticker. Hoog en Laag.

Ongelezen bericht door nevermind »

++antonh schreef:Ed4550,
zo krijg je het wel druk al je al die folders overal terug moet brengen.
En de reclame heeft zijn doel bereikt.
Er wordt over gesproken.
Geef het toch aan de verenigingen die hebben het graag.

Oh, ik mis inderdaad het bericht van Ed, waarom heeft hij dat verwijderd?

Natuurlijk, de verenigingen staan te popelen om het papier te krijgen, en daar is niets mis mee, anders gaat het de prullenbak in.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Reklamefolders Ja/Nee en Nee/Nee-sticker. Hoog en Laag.

Ongelezen bericht door bprosman »

Er zijn wel meer oplossingen.
Mijn oplossing is... vind ik het blaadje interessant kijk ik het in. Zo nee verdwijnt het in de vuilnisbak.
Volgende wereldprobleem.....

zeebra
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 feb 2012 10:27

Re: Reklamefolders Ja/Nee en Nee/Nee-sticker. Hoog en Laag.

Ongelezen bericht door zeebra »

Er is al een aantal jaren een hele goede oplossing om het aantal folders te verminderen: reclame belasting.
Voor elke folder die verspreid wordt moet aan de gemeente betaald worden. 5 cent voor een folder verhoogt het animo enorm om niet te verspreiden, en naar alternatieven te zoeken. In Belgie wordt dit in vrijwel elke gemeente toegepast. In Nederland is dit totaal onbekend.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Reklamefolders Ja/Nee en Nee/Nee-sticker. Hoog en Laag.

Ongelezen bericht door Wim2007 »

++antonh schreef:wat mij betreft mag er nog meer reclame aan de deur komen.
Denk eens in hoeveel mensen hun boterham verdienen met de folders.
Wat mij betreft niet. Denk eens in hoeveel bomen er onnodig gekapt moeten worden om dergelijke folders te maken. Aanbiedingen en reclames kunnen ook prima per e-mail worden verstuurd. Is vaak ook nog een stuk goedkoper voor de ondernemer. Een krant zonder (gratis) online editie valt tegenwoordig niet meer serieus te nemen.
nevermind schreef:Natuurlijk, de verenigingen staan te popelen om het papier te krijgen, en daar is niets mis mee, anders gaat het de prullenbak in.
U geeft hier zelf het beste argument waarom er wel iets mis mee is: papieren folders en kranten zijn een vorm van verspilling. Het papier voor de folders en kranten had hiervoor niet geproduceerd hoeven worden.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Reklamefolders Ja/Nee en Nee/Nee-sticker. Hoog en Laag.

Ongelezen bericht door nevermind »

5 maanden nodig gehad om op mijn bericht te antwoorden? :shock:
Komkommertijd?

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reklamefolders Ja/Nee en Nee/Nee-sticker. Hoog en Laag.

Ongelezen bericht door ArneLH »

Misschien nog zinvol om op te merken dat bij bezorging van folders ondanks een JA/NEE- of NEE/NEE-sticker je uiteraard een klacht kunt indienen bij de Reclame Code Commissie.

Gesloten