Afspraak maken voor coronavaccinatie, maar de pincode voor de afsprakenlijn van de GGD werkt niet

Marjon18
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2021 10:59

Afspraak maken voor coronavaccinatie, maar de pincode voor de afsprakenlijn van de GGD werkt niet

Ongelezen bericht door Marjon18 »

Afgelopen donderdag heb ik via de huisarts een mail ontvangen voor een corona vaccinatie prik. Ik moet de GGD afsprakenlijn bellen en een pincode invoeren.

Ik heb de lijn de afgelopen dagen regelmatig gebeld maar de pincode wordt door het systeem als onjuist ervaren. Hulplijnen 1400 en 0800 1351 kunnen mij ook niet helpen.

Ik behoor tot een risicogroep en wil graag gevaccineerd worden. Heeft iemand anders deze ervaring ook? Zo ja, wat heeft u eraan gedaan om toch gevaccineerd te worden?
Laatst gewijzigd door Radar op 17 apr 2021 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verhelderd en witregels toegevoegd

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Afspraak maken voor coronavaccinatie, maar de pincode voor de afsprakenlijn van de GGD werkt niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Geen contact opgenomen met de huisarts?

Ik heb bij de GGD gewoon telefonisch een afspraak kunnen maken, maar ik kreeg de uitnodiging rechtstreeks van de GGD. Misschien scheelt dat.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Afspraak maken voor coronavaccinatie, maar de pincode voor de afsprakenlijn van de GGD werkt niet

Ongelezen bericht door scontra »

Het landelijk afspraken nummer van de GGD voor vaccinatie(s) is 0800-7070.

:idea: Blijf wel aan de lijn als u contact heeft, want het kan lang duren alvorens u een medewerker aan de lijn krijgt.
Laatst gewijzigd door scontra op 17 apr 2021 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Afspraak maken voor coronavaccinatie, maar de pincode voor de afsprakenlijn van de GGD werkt niet

Ongelezen bericht door rvjapio »

U hoeft helemaal geen pincode in te voeren. Ik heb gewoon 0800 7070 gebeld (7 dagen in de week bereikbaar tot 5 uur 's middags) en ik had binnen vijf minuten twee afspraken. Ik ben van '48. Bel tegen vijven, dan bent u er zo doorheen en weet u wanneer u aan de beurt bent. Drie dagen na mijn eerste prik (8 april) kreeg ik de uitnodiging in de bus..

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Afspraak maken voor coronavaccinatie, maar de pincode voor de afsprakenlijn van de GGD werkt niet

Ongelezen bericht door Sira »

Ik heb tot nu toe nog van niemand gehoord dat er een pincode moet worden ingevoerd.
Alleen bewoners van instellingen of verpleeghuizen ontvangen een e-mail, maar dan is nog steeds de pincode vreemd.

Dit staat op de site van de Rijksoverheid:

Alleen uitnodigingen per brief

Als u een brief ontvangt, kunt u een afspraak maken voor coronavaccinatie. Zonder brief kunt u geen afspraak maken tenzij u bent geboren in 1952 of eerder. In de brief leest u op welke manier u een afspraak kunt maken voor coronavaccinatie.
Let op bij uitnodiging via e-mail

Alleen bewoners van instellingen of verpleeghuizen ontvangen soms een uitnodiging per e-mail.

Heeft u een uitnodiging voor coronavaccinatie gekregen per e-mail? En vertrouwt u de afzender niet? Dan kan het om een valse e-mail of phishing gaan. Klik nooit op links in deze mails. Lees wat u kunt doen bij phishing.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Afspraak maken voor coronavaccinatie, maar de pincode voor de afsprakenlijn van de GGD werkt niet

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Marjon18 schreef:
17 apr 2021 11:07
Afgelopen donderdag heb ik via de huisarts een mail ontvangen voor een corona vaccinatie prik. Ik moet de GGD afsprakenlijn bellen en een pincode invoeren.
Bel de huisarts die zou de mail hebben verstuurd volgens u. Let wel er gaan ook veel fake berichten rond, bedoeld om uw prive gegevens te verkrijgen.

Thatch22
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 okt 2017 16:58
Contacteer:

Re: Afspraak maken voor coronavaccinatie, maar de pincode voor de afsprakenlijn van de GGD werkt niet

Ongelezen bericht door Thatch22 »

Kreeg ook via de huisarts een brief, met pincode, om bij de GGD een afspraak te maken.
Na een paar keer geen verbinding, eindelijk wel, pincode ingetoetst, en daarna een hele tijd wachten tot ik voor de week daarop een afspraak kon maken en gelijk voor de tweede vaccinatie. Ging goed.

Brief opgehaald bij de huisarts, geen mail gehad.

Ja je moet even wachten, ....

Bel je huisarts over de pincode, en of de mail wel van hen kwam

Gesloten