LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

Ongelezen bericht door witte angora »

Overleg eens met de pakketbezorger, of met het afhaalpunt? Als die dicht zijn wordt er sowieso ook niks terug gestuurd. Of overleg eens met de verzender?

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik had al een antwoord gegeven in de Huiskamer.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

Ongelezen bericht door alfatrion »

Misschien tellen die vijf dagen wel alleen voor de dagen dat ze open zijn. Overleg inderdaad weven.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik denk dat ze het pakket er ook niet af kunnen geven als die punten dicht zijn. Dan zal er ook niemand in die winkel zijn.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

Ongelezen bericht door Lowieze »

breien schreef:
14 dec 2020 13:37
Ik heb met de vraag gesteld aan de leverancier. Het punt is dat het mijn eindejaarsgeschenk is van de werkgever.
Als ik het bij een gewone webwinkel had besteld dan kon ik het annuleren. Nu niet.
Bel of bezoek de desbetreffende winkel even.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

Ongelezen bericht door hebra98 »

Maar, als het afhaalpunt gesloten zal zijn door de maatregelen, gaat het pakket dan niet naar een ander afhaalpunt die wel open blijft?
Want volgens mij kan de bezorger dan ook niet zijn pakketten afgeven als het afhaalpunt gesloten is.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

Ongelezen bericht door kuklos »

J. Deltoer schreef:
14 dec 2020 13:06
Van zo'n probleem zou ik nachten niet kunnen slapen Ik voel diep met u mee. Verschrikkelijk!
Moeten dit soort reactie nou echt? Het is een legitieme vraag die TS stelt. Ik heb je bericht gemeld.

De tip om de winkel te bellen is een goede, maar de winkel zal zelf ook nog niet weten waar het aan toe is.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

Ongelezen bericht door hebra98 »

kuklos schreef:
14 dec 2020 13:57
J. Deltoer schreef:
14 dec 2020 13:06
Van zo'n probleem zou ik nachten niet kunnen slapen Ik voel diep met u mee. Verschrikkelijk!
Moeten dit soort reactie nou echt? Het is een legitieme vraag die TS stelt. Ik heb je bericht gemeld.

De tip om de winkel te bellen is een goede, maar de winkel zal zelf ook nog niet weten waar het aan toe is.
>>
Ik dacht dat het een oprechte reactie was.
Als dat niet zo is... dan is dat wel jammer inderdaad.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

hebra98 schreef:
14 dec 2020 14:03
kuklos schreef:
14 dec 2020 13:57
J. Deltoer schreef:
14 dec 2020 13:06
Van zo'n probleem zou ik nachten niet kunnen slapen Ik voel diep met u mee. Verschrikkelijk!
Moeten dit soort reactie nou echt? Het is een legitieme vraag die TS stelt. Ik heb je bericht gemeld.

De tip om de winkel te bellen is een goede, maar de winkel zal zelf ook nog niet weten waar het aan toe is.
>>
Ik dacht dat het een oprechte reactie was.
Als dat niet zo is... dan is dat wel jammer inderdaad.
Sommige hebben er een groot genoegen in om andere te kleineren.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik kwam net langs een Primera: een rij van hier tot Tokyo... allemaal mensen met pakketjes (die retouren moeten wel tijdig terug natuurlijk).

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

Ongelezen bericht door Jablan »

Zoals Primera op dit moment de situatie inschat, blijven ze open vanwege de postkantoorfunctie. Post was eerder dit jaar een noodzakelijke bezigheid, deze keer opnieuw.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

Ongelezen bericht door berndv »

Dan kunnen de praxis en de gamma ook open blijven, de ene is hier postnl punt, de andere DHL punt

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

Ongelezen bericht door Jablan »

Als afhaalpunt open blijven en de rest van de winkel dicht ??

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat lijkt wel logisch, maar bij die Primera werkte dat volgens mij ook niet zo. Ben wel benieuwd hoe hier concreet mee omgegaan wordt.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bij de bouwmarkten waar ik kom, zit heeft de servicebalie/ het afhaalpunt een balie voor de kassa, dus buiten de winkel. In die situatie kan in principe het afhaalpunt open blijven terwijl de winkel gesloten is. Bij de Primera waar ik kom is dat veel lastiger, omdat daar het afhaalpunt gewoon in de winkel zit, nl. de toonbank/kassa. Het zou mij overigens niet verbazen als een dergelijk praktisch detail in de hitte van de besluitvorming over het hoofd is gezien.

MaaikeM
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:07

Re: Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

Ongelezen bericht door MaaikeM »

Het lastige is wel dat het voor een winkel niet loont om alleen de post/pakketactiviteiten voort te zetten. De winkel verdient hier sowieso al amper aan, het idee is dan dat ze extra verkopen hebben. Dat vervalt natuurlijk als de winkel zelf niet open kan. En het is ook gewoon winkelpersoneel dat daar dan moet staan. Ik weet niet of ze gedwongen kunnen worden door de pakketdiensten om de services voort te zetten. Het is op dit moment nog niet duidelijk welke winkels precies dicht moeten en hoe deze bedrijven hier mee om zullen gaan. Uitwijken naar andere pakketpunten is wellicht een optie, maar de meeste zitten al redelijk vol en kunnen er waarschijnlijk niet zomaar een extra lading bij hebben. Ben heel benieuwd hoe dit geregeld gaat worden.

Ook qua werk, want ik bezorg brievenbuspost en pakketjes, en een redelijk deel daarvan past niet door de bus. Van de afhaalpunten die bij mijn depot horen, zit er maar eentje in een supermarkt. Dus het zal mij benieuwen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hier zit PostNL bij de Primera en DHL bij een benzinestation. Primera verkoopt kantoorartikelen, tijdschriften en rookwaren. Het benzinestation verkoopt brandstof voor gemotoriseerd verkeer en snoep en koek.

Ben benieuwd of ze allebei open blijven. Of dat Primera dicht gaat. Kan ik me eigenlijk niet voorstellen, want hoe verzend je dan een aangetekende brief of laat je een kenteken overschrijven? Postkantoren zijn er niet meer.

MaaikeM
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:07

Re: Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

Ongelezen bericht door MaaikeM »

Lees op twitter van de klantenservice van DHL dat pakketten die nu op een afhaalpunt liggen dat dicht gaat, retour afzender gaan. Pakketten die nog onderweg zijn naar zo'n afhaalpunt, gaan of naar een andere... of retour. Handig.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Primera blijft open voor PostNL-handelingen:

"We zijn open voor het ontvangen en verzenden van brieven en postpakketten."

https://www.primera.nl/coronavirus

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Pakket bezorging bij een niet-essentiele winkel

Ongelezen bericht door moederslink »

Sowieso blijven alle pakket ophaalpunten allemaal open.
Er blijft nog best véél open eigenlijk.

Gesloten