LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Viagogo restitueert niet voor afgelaste voetbalwedstrijd (Feyenoord - Ajax op 23 maart 2020)

ferriepot
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2020 07:50

Viagogo restitueert niet voor afgelaste voetbalwedstrijd (Feyenoord - Ajax op 23 maart 2020)

Ongelezen bericht door ferriepot »

Beste Radar,
Graag advies over een onacceptable vertraging (of weigering) door VIAGOGO om de ticket-kosten van een afgelast evenement te restituteren.
In mijn geval gaat het om kaarten voor de voetbalwedstrijd Feyenoord - Ajax op 23 maart 2020. Zoals bekend is door COVID de Nederlandse voetbalcompetitie gestaakt en is die wedstrijd nooit gespeeld en zal nooit worden gespeeld.
Ondanks vele verzoeken van mijn kant via hun mailsysteem heeft VIAGOGO nog altijd niet de kosten terug betaald en geeft zij als reden op dat 'de organisator van het evenement niet aan VIAGOGO heeft laten weten dat de wedtrijd is gecancelled'. Daarom gaat het VIAGOGO ervanuit dat de wedtrijd is verplaatst en restitutie nog niet kan plaatsvinden.
Uiteraard is het voor iedereen duidelijk dat de wedstrijd niet is uitgesteld maar afgelast. VIAGOGO verwijst naar de organisator van het evenement. Dat is niet de KNVB of Feyenoord, maar in mijn geval is dat de persoon die zijn seizoenskaarten via VIAGOGO voor die wedstrijd tegen betaling beschikbaar heeft gesteld. Die persoon is mij bekend en heeft mij aangegeven dat hij VIAGOGO ook schriftelijk heeft laten weten dat de wedstrijd is afgelast.
Desondanks heeft VIAGOGO nog altijd geen teruggave gedaan en volstaat met standaard antwoorden op de vele verzoeken van mijn kant Heeft RADAR of iemand hiermee ervaring en welk pad moet ik nemen om deze organisatie het geld te retourneren (circa 1000 euro).

Bijvoorbaat dank, Ferrie
Laatst gewijzigd door Radar op 24 aug 2020 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel verhelderd

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Viagogo restitueert niet voor afgelaste voetbalwedstrijd (Feyenoord - Ajax op 23 maart 2020)

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Tja, hoe onacceptabel is het om daar te gaan kopen:
Wij zijn de grootste marktplaats voor tweedehands tickets voor live events. Prijzen worden bepaald door verkopers en kunnen onder of boven de originele prijs liggen
Als u niet via de officiële weg kaartje haalt, dan is recht halen als er iets mis gaat ook vrij lastig. Al jaren wordt gewaarschuwd om alleen op de officiële verkoopsites te gaan bestellen.

Wat u eerst zou moeten doen is uitzoeken wie nu de juridische verkoper is. Is dat ViaGoGo die zich als platform uitgeeft, of is dat diegene die de kaartjes aangeboden heeft. Als de echte verkoper bekend is dat die aangesproken worden en des noods via een juridische weg gesommeerd worden om terug te betalen.

Nijogeth
Berichten: 9922
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Viagogo restitueert niet voor afgelaste voetbalwedstrijd (Feyenoord - Ajax op 23 maart 2020)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Heeft de eigenaar van de seizoenskaart Viagogo wel terug betaald?

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Viagogo restitueert niet voor afgelaste voetbalwedstrijd (Feyenoord - Ajax op 23 maart 2020)

Ongelezen bericht door gosewijn »

Dit snap ik eventjes niet.

U wilt het geld van de kaartjes terug ,of de seizoenkaarten . Heeft u de kaarten via de zwarte markt gekocht.

ferriepot
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2020 07:50

Re: Viagogo restitueert niet voor afgelaste voetbalwedstrijd (Feyenoord - Ajax op 23 maart 2020)

Ongelezen bericht door ferriepot »

Kaarten zijn via VIAGOGO gekocht. Dit bleken in werkelijkheid de seizoenskaarten te zijn van een derde persoon die ik voor de wedstrijd Feyenoord - Ajax kon gebruiken. Dus nee, niet via de zwarte markt, maar via VIAGOGO. Ik heb VIAGOGO betaald en die zou de eigenaar van de seizoenkaarten betalen. Die persoon heeft het geld ook niet ontvangen dus het staat nog op de rekening van VIAGOGO. VIAGOGO restitueert mij niet omdat volgens niet duidelijk is of Feyenoord - Ajax van 26 Maart 2020 is afgelast of uitgesteld. VIAGOGO zegt dat bericht van de eigenaar van de seizoenkaarten moet ontvangen, maar ook dat is al gebeurd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Viagogo restitueert niet voor afgelaste voetbalwedstrijd (Feyenoord - Ajax op 23 maart 2020)

Ongelezen bericht door berndv »

Dan hoop ik dat de verkoper zijn seizoenskaart mag houden:
De seizoenkaart is persoonsgebonden. Dit houdt in dat de Feyenoord seizoenkaart vanuit veiligheidsoverwegingen slechts
overdraagbaar is in privésfeer
https://tickets.feyenoord.nl/assets/pdf ... 0-2021.pdf

Maar goed, dat zou een zaak zijn tussen de eigenaar van de seizoenskaart en viagogo. U zou in ieder geval uw geld terug moeten krijgen.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Viagogo restitueert niet voor afgelaste voetbalwedstrijd (Feyenoord - Ajax op 23 maart 2020)

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

het is vrij simpel, u heeft een vordering op dit bedrijf, stel ze nog eenmaal in de gelegenheid om de kosten terug te betalen, geef ze daarvoor 15 dagen, doe dit aangetekend EN per mail....

voldoen ze hier niet aan dan schakel een gerechtsdeurwaarder in, deze kan eventueel zelfs vordering voor de rechter brengen....

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Viagogo restitueert niet voor afgelaste voetbalwedstrijd (Feyenoord - Ajax op 23 maart 2020)

Ongelezen bericht door omega19 »

Viagogo presenteert zich als een buitenlandse marktplaats ( online ticket exchange site), en de overeenkomst wordt gesloten tussen de verkoper en koper en Viagogo verzorgt alleen het platform en de financiele afhandeling.

Ik zou me kunnen voorstellen dat je de verkoper direct aansprakelijk stelt en het geld van hem wilt terugkrijgen, en dat hij de rest maar met Viagogo regelt.

Lastig is dat Viagogo niet het Nederlands recht van toepasssing verklaard, maar van de USA staat Delaware. Ik durf niet te zeggen of dat ook stand houdt.
7.4 Toepasselijk recht. Deze overeenkomst wordt beheerst door en geïnterpreteerd in overeenstemming met de wetten van de staat Delaware. U stemt toe tot de niet-exclusieve persoonlijke jurisdictie en de locatie van Delaware rechtbanken. viagogo AG is geregistreerd in Zwitserland, Bedrijfsnummer CH-270.3.014.628-0 met het geregistreerde adres: viagogo AG, Rue du Commerce 4, 1204, Genève, Zwitserland

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Viagogo restitueert niet voor afgelaste voetbalwedstrijd (Feyenoord - Ajax op 23 maart 2020)

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
24 aug 2020 14:23
Als u niet via de officiële weg kaartje haalt, dan is recht halen als er iets mis gaat ook vrij lastig.
Dit is natuurlijk een ongefundeerde uitspraak.

Je moet eerst duidelijk hebben wat de constructie is: tussenpersoon, verkoper en daarna kun je overeenkomstig handelen. Dat is niet lastig.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Viagogo restitueert niet voor afgelaste voetbalwedstrijd (Feyenoord - Ajax op 23 maart 2020)

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
27 aug 2020 09:08
NeoDutchio schreef:
24 aug 2020 14:23
Als u niet via de officiële weg kaartje haalt, dan is recht halen als er iets mis gaat ook vrij lastig.
Dit is natuurlijk een ongefundeerde uitspraak.
Nee hoor, koop je een ticket bij de officiële verkoper, dan kan je je daar melden. En aangezien er geen klachten binnenkomen van officiële verkopers mag je er voorzichtig van uit gaan dat zij de zaakjes wel goed op orde hebben.
Als je via tussenpersonen, doorverkoopsites of op straat gaat kopen is het een stuk lastiger om je recht te halen. Dat lastige zit niet altijd in de moeilijkheidsgraad, maar wel in het extra werk dat je moet verrichten.


Gesloten