Bent u ook zo ziek geweest van de Astra Zenica?

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Bent u ook zo ziek geweest van de Astra Zenica?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Ik heb gisteren paracetamol geslikt en heb nu een zere knie. Niemand heeft het daarover. Of zal het door het hardlopen komen? Oftewel: de juiste link tussen oorzaak en gevolg wordt vaak verkeerd gemaakt.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Bent u ook zo ziek geweest van de Astra Zenica?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
08 mar 2021 23:05
En u bent dokter, waardoor u met zekerheid kunt vaststellen dat zij in mei corona gehad geeft?
Nee, dat heeft de GGD vastgesteld. Al is dat natuurlijk altijd met een vraagteken, want zo betrouwbaar schijnen die pcr testen niet te zijn als er geen klachten zijn.

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bent u ook zo ziek geweest van de Astra Zenica?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar zij was dus niet in mei getest, schrijft u zelf.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Bent u ook zo ziek geweest van de Astra Zenica?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
09 mar 2021 15:07
Maar zij was dus niet in mei getest, schrijft u zelf.
Nee, in juni. 3 dagen later testte ze weer negatief en dus ging de GGD er van uit dat ze restjes hebben gevonden en de hele situatie bekijkend (vriendinnen van mijn zusje testen in grote getale positief in mei) concludeerden ze dat ze dus in mei Corona onder de leden gehad moet hebben.

mimi12
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 apr 2021 18:19

Re: Bent u ook zo ziek geweest van de Astra Zenica?

Ongelezen bericht door mimi12 »

Ik heb maandag om 17.00 uur de vacinatie met AstrZenica gehad en werd in de nacht met gigantiche hoofdpijn wakker. s'ochtends kon ik bijna niet uit bed komen omdat alle spieren en gewrichten pijn deden. Ik was zo slap als een vaatdoek. De hoofdpijn was iets minder geworden maar licht aan de ogen was niet plezierig. Daarbij ben ik heel erg moe. De dag erop was de ergste pijnen verdwenen behalve dat ik koorts had en nog steeds geen licht kon verdragen en nog erg moe was. De derde dag ging het iets beter.

opperbom
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 mei 2006 14:13

Re: Bent u ook zo ziek geweest van de Astra Zenica?

Ongelezen bericht door opperbom »

Heb een aantal weken geleden de eerste vaccinatie met AZ gehad. Had een paar uurtjes lichte verhoging en hoofdpijn. En een dag of twee en licht pijnlijke arm. Het enige wat ik me nu afvraag is of ik de tweede vaccinatie nog ga krijgen aangezien ik jonger dan zestig ben, en wat de consequenties zijn als dat niet gebeurt. Neem aan dat je niet kan combineren met een ander vaccin.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Bent u ook zo ziek geweest van de Astra Zenica?

Ongelezen bericht door sjohie »

opperbom schreef:
21 apr 2021 14:19
Heb een aantal weken geleden de eerste vaccinatie met AZ gehad. Had een paar uurtjes lichte verhoging en hoofdpijn. En een dag of twee en licht pijnlijke arm. Het enige wat ik me nu afvraag is of ik de tweede vaccinatie nog ga krijgen aangezien ik jonger dan zestig ben, en wat de consequenties zijn als dat niet gebeurt. Neem aan dat je niet kan combineren met een ander vaccin.
Als er niet al meteen een 2e prik afspraak is gemaakt na het ontvangen van uw eerste AZ prik, zal de uitnodiging daarvoor nog snel volgen, want de indicatie voor AZ is 2 prikken, ik meen 5 of 6 weken uit elkaar, daar wordt niet van afgeweken. Check dit anders even bij uw (huis)arts of GGD, die heeft deze info.

Als u die 2e niet neemt, zal u blijven steken op iets van ~60% bescherming vs >90% na twee prikken, en is er een grote kans dat die 60% sneller naar nul procent gaat, dan dat gebeurd vanaf 90+ procent na 2 prikken. Echter zijn de resultaten van die onderzoeken nog lang niet compleet. Als u hier vragen over heeft, zou ik deze wederom stellen aan uw (huis)arts of GGD.

Combineren met vaccins wordt niet gedaan tot zo ver ik weet.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Bent u ook zo ziek geweest van de Astra Zenica?

Ongelezen bericht door sjohie »

mimi12 schreef:
21 apr 2021 13:05
Ik heb maandag om 17.00 uur de vacinatie met AstrZenica gehad en werd in de nacht met gigantiche hoofdpijn wakker. s'ochtends kon ik bijna niet uit bed komen omdat alle spieren en gewrichten pijn deden. Ik was zo slap als een vaatdoek. De hoofdpijn was iets minder geworden maar licht aan de ogen was niet plezierig. Daarbij ben ik heel erg moe. De dag erop was de ergste pijnen verdwenen behalve dat ik koorts had en nog steeds geen licht kon verdragen en nog erg moe was. De derde dag ging het iets beter.
Dit zijn bekende bijwerkingen, en vergelijkbaar met andere vaccins, want wat die doen, is eigenlijk je immuunsysteem een wanted poster voorhouden, en meteen erna alle soldaatjes de kazerne uit bevelen. Lomp gezegd, een vaccin geeft je immuunsysteem een schop onder zijn/haar hol, en dat merk je aan je lichaam.

Wat wel zo is, is dat de bekende bijwerkingen, die u zo te lezen ervaart, áls deze optreden bij mensen, deze bij AstraZenica nét iets heftiger zijn dan bij BioNTech/Pfizer en Moderna.

Let op, bovenstaande gaat dus niet over die specifieke vorm van trombose waardoor het gebruik van AstraZenica voor mensen jonger dan 60 nu is ingesteld.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Bent u ook zo ziek geweest van de Astra Zenica?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jablan schreef:
08 mar 2021 20:06
De spierpijn op de rug is één van de vele symptomen, die bij het huidige virus horen.
Hoeft niet altijd met het virus te maken hebben hoor, dit soort klachten komen vaker in het "gewone ' leven bij mensen voor.

Laat de diagnose maar aan de artsen over.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Bent u ook zo ziek geweest van de Astra Zenica?

Ongelezen bericht door Sira »

Zou het misschien kunnen zijn dat u ten tijde van de vaccinatie het virus al bij u droeg, maar geen klachten had en dat de vaccinatie er voor zorgde dat u toen wel klachten kreeg? U wordt namelijk met een levend vaccin ingespoten, d.w.z. het vaccin bevat levende virussen/bacteriën, weliswaar zijn deze verzwakt, maar toch.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Bent u ook zo ziek geweest van de Astra Zenica?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Sira schreef:
21 apr 2021 19:27
U wordt namelijk met een levend vaccin ingespoten, d.w.z. het vaccin bevat levende virussen/bacteriën..
Daarnaast bevat het ook nog de ultra minichips van microsoft...misschien is er wel een chip gaan lekken met een of ander metaal of radioactieve substantie...

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Bent u ook zo ziek geweest van de Astra Zenica?

Ongelezen bericht door reggie2 »

J. Deltoer schreef:
21 apr 2021 20:12
Sira schreef:
21 apr 2021 19:27
U wordt namelijk met een levend vaccin ingespoten, d.w.z. het vaccin bevat levende virussen/bacteriën..
Daarnaast bevat het ook nog de ultra minichips van microsoft...misschien is er wel een chip gaan lekken met een of ander metaal of radioactieve substantie...
Doe normaal.

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bent u ook zo ziek geweest van de Astra Zenica?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Sira schreef:
21 apr 2021 19:27
Zou het misschien kunnen zijn dat u ten tijde van de vaccinatie het virus al bij u droeg, maar geen klachten had en dat de vaccinatie er voor zorgde dat u toen wel klachten kreeg? U wordt namelijk met een levend vaccin ingespoten, d.w.z. het vaccin bevat levende virussen/bacteriën, weliswaar zijn deze verzwakt, maar toch.
Het is helemaal geen levend virus.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Bent u ook zo ziek geweest van de Astra Zenica?

Ongelezen bericht door Sira »

Lady1234 schreef:
21 apr 2021 20:37
Sira schreef:
21 apr 2021 19:27
Zou het misschien kunnen zijn dat u ten tijde van de vaccinatie het virus al bij u droeg, maar geen klachten had en dat de vaccinatie er voor zorgde dat u toen wel klachten kreeg? U wordt namelijk met een levend vaccin ingespoten, d.w.z. het vaccin bevat levende virussen/bacteriën, weliswaar zijn deze verzwakt, maar toch.
Het is helemaal geen levend virus.
We hebben het in dit topic over AstraZeneca.
In AstraZeneca zit een gemodificeerd levend verkoudsheidsvirus, dit is bij Janssen ook het geval.

v.d.Heyden
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Bent u ook zo ziek geweest van de Astra Zenica?

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Heb een paar weken geleden de 1e vaccinatie gehad met AstraZenica. Ik stond op de reservelijst (geen idee waarom, ik ben begin 60 en werk niet in de verzorging o.i.d.) en werd 's ochtends gebeld of ik 's middags kon komen. Voor mij geen seconde getwijfeld en dus 's middags 1e prik. Nauwelijks klachten gehad, behalve een paar dagen een gevoelige plek op m'n arm. Halfweg juni de 2e prik halen.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Bent u ook zo ziek geweest van de Astra Zenica?

Ongelezen bericht door Erthanax »

In deze brochure van AstraZeneca (pdf) staat dit:
AstraZeneca schreef:Is het een (verzwakt) levend vaccin?
Het vaccin is niet zoals ‘traditionele’ levende vaccins (die
verzwakte levende bacteriën of virussen bevatten) en bevat geen
levend coronavirus. Het gemodificeerde verkoudheid virus is
levend, maar het kan zich niet vermenigvuldigen of verspreiden
door het lichaam.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Bent u ook zo ziek geweest van de Astra Zenica?

Ongelezen bericht door Sira »

v.d.Heyden schreef:
21 apr 2021 21:20
Heb een paar weken geleden de 1e vaccinatie gehad met AstraZenica. Ik stond op de reservelijst (geen idee waarom, ik ben begin 60 en werk niet in de verzorging o.i.d.) en werd 's ochtends gebeld of ik 's middags kon komen. Voor mij geen seconde getwijfeld en dus 's middags 1e prik. Nauwelijks klachten gehad, behalve een paar dagen een gevoelige plek op m'n arm. Halfweg juni de 2e prik halen.
Ik zit met smart te wachten. Ik ben van 1955, maar de jaren 1956 t/m 1959 zijn vóór mij aan de beurt. Toen Rutte en De Jonge (ik dacht bij de vorige persconferentie) op tv waren, vroeg een journalist ook aan ze of ze het jaar 1955 waren vergeten. Het was hem ook al opgevallen.
Het maakt mij niet uit welk vaccin ik krijg.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Bent u ook zo ziek geweest van de Astra Zenica?

Ongelezen bericht door Jablan »

De spierpijn op de rug is één van de vele symptomen, die bij het huidige virus horen.
reggie2 schreef:
21 apr 2021 18:43
Hoeft niet altijd met het virus te maken hebben hoor, dit soort klachten komen vaker in het "gewone ' leven bij mensen voor. Laat de diagnose maar aan de artsen over.
Dit was een verklaring voor de ervaren spierpijn op de rug na toediening van het vaccin, geen diagnose. Leg mij geen uitspraken in de mond. Diagnostiek is een andere vaardigheid.
Sira schreef:
21 apr 2021 21:07
We hebben het in dit topic over AstraZeneca. In AstraZeneca zit een gemodificeerd levend verkoudsheidsvirus, dit is bij Janssen ook het geval.
Om precies te zijn, betreft het inactieve adenovirussen en Sputnik V bevat dat ook.

sake1987

Re: Bent u ook zo ziek geweest van de Astra Zenica?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Doodziek ben ik van AstraZenica, Jansen enz.
Niet van het vaccin, maar van het gezeur erover.

Misschien kan ik makkelijk praten, heb weken geleden al de 2e prik van Pfizer gehad.(zorg)

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Bent u ook zo ziek geweest van de Astra Zenica?

Ongelezen bericht door reggie2 »

sake1987 schreef:
22 apr 2021 08:57
Doodziek ben ik van AstraZenica, Jansen enz.
Niet van het vaccin, maar van het gezeur erover.

Misschien kan ik makkelijk praten, heb weken geleden al de 2e prik van Pfizer gehad.(zorg)
Ik denk dat jij inderdaad makkelijk praten hebt.

Eerlijk gezegd denk ik dat de meeste mensen "doodziek" worden van dat hele corona, en alles wat er bij komt kijken.

Hopelijk is het gauw een beetje onder controle zodat de normale dingen weer kunnen.

Gesloten