LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

juliomariner
Berichten: 4814
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door juliomariner »

Kan dit onzin topic niet beter een slotje krijgen?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door Jablan »

Hoezo? Voor een paar mensen is het blijkbaar geen onzin. Zelf vind ik de term niet-medisch dodelijk ongelukkig gecommuniceerd.

Voor k2p en TeunBosseman: ik baseer mij op wat artsen, medici mij vertellen. In dit geval zelfs uit vier landen: Canada, Nederland, Kroatië en Duitsland en dat geef ik erbij, omdat die ervaring daarmee los staat van opleiding en cultuur. Veel geluk met jullie keuze, ik ga er zeker niet in mee.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

k2p schreef:
20 mei 2020 16:11
Dat laat onverlet de discussie of de overheid goed bezig is om het te verbieden.
Zucht, zoals al meermaals aangegeven is er geen regelgeving die het verbied! Er staat ook geen boete op het dragen van een "medische mondkapje" het is alleen niet wenselijk. Als iedereen dit toch zou gaan doen kan dit mogelijk veranderen.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
20 mei 2020 08:52
Het lijkt soms wel alsof mensen niet gehoord hebben dat Rutte steeds aangeeft dat het belangrijkste is dat je je gezonde verstand gebruikt...
Maar de regering lijkt ook niet echt te geloven in het gezonde verstand van de mensen, anders hadden ze geen regels opgelegd en straffen eraan verbonden, maar hadden ze het bij advies gehouden.

Dus wat dat betreft is het niet gek dat er een hoop anderen zijn die ook niet in het gezond verstand van anderen geloven.

Melviinbl
Berichten: 102
Lid geworden op: 21 mar 2014 15:43

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door Melviinbl »

Jablan schreef:
20 mei 2020 15:19
@Melvinnbl: zou je ook willen vragen of zelfgemaakt mag?

Uit mijn hoofd weet ik zeker dat dat mag. Alleen moet je jezelf afvragen hoeveel het nou echt beschermd. Als ik de onderzoeken mag geloven en volgens mij zei van Dissel dit ook .. Maar 10 - 40 % . Dat is dus nog minder dan een FFP1 kapje ( 80 % ) .
Mijn vriendin werkt in een bruidszaak waar ze nu fashion mondkapjes maken om te overleven. Loopt als een "trein" :lol: kan ik je vertellen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door Jablan »

Melviinbl schreef:
20 mei 2020 17:44
Uit mijn hoofd weet ik zeker dat dat mag. Alleen moet je jezelf afvragen hoeveel het nou echt beschermd. Als ik de onderzoeken mag geloven en volgens mij zei van Dissel dit ook .. Maar 10 - 40 % . Dat is dus nog minder dan een FFP1 kapje ( 80 % ) . Mijn vriendin werkt in een bruidszaak waar ze nu fashion mondkapjes maken om te overleven. Loopt als een "trein" :lol: kan ik je vertellen.
Mooi en gelukkig wat omzet voor je vriendin.
Sprookjesprins Van Dissel geloof ik absoluut niet meer, die man is bezig zichzelf te verdedigen, omdat hij als laatste in Europa tegen mondkapjes is. Ik kijk liever naar de datum - vanaf wanneer verplicht - en daarna naar de meldingen over besmettingen. Scherpe daling, overal.
Het grote voordeel van die dingen: niemand hoest meer in je gezicht en afstand houden is veel vanzelfsprekender met een mondkapje. Psychologisch effect :wink:

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Sprookjesprins Van Dissel geloof ik absoluut niet meer
En jou geloof ik zo langzamerhand nog veel minder.. Moet je nagaan hoe weinig er dan overblijft ;)

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@jablan

Maar u woont toch in Duitsland. Wat kan het u dan schelen of hier in de bus Ja dan nee een mondkapje wordt gedragen?

Houd u zich dan vast aan Kroatië, Canada en Duitsland, daar zal het ongetwijfeld overal beter zijn. Keus genoeg.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door Jablan »

@Angel: als je nu nog eens zou onderbouwen waarom, dan kom je minder beledigend over. Met dit soort reacties ben je alleen zielig.
@Lady: het is wel handig om te weten hoe het moet, vooral als je je de regels in meer landen tegelijk probeert te volgen.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Niet voor het een of ander, maar u bent herstellend, hebt zelfs nog moeite om 100 meter naar de auto te lopen.

Waarom zou u dan de regels over het openbare vervoer in drie andere landen volgen. Daar maakt u toch helemaal geen gebruik van?

Ik heb een auto voor de deur staan, maak dus geen gebruik van het openbaar vervoer. Waarom zou ik mijn hoofd breken over medische en niet-medische mondkapjes?

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Is “uit interesse” voldoende reden?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door Jablan »

Is het simpele feit, dat we hier een opgroeiende jongen hebben, die heel graag zelfstandig wil reizen, genoeg?
Nu kan het nog niet, omdat er nauwelijks bussen rijden.

De 100 meter was begin april. Inmiddels is het 400 meter in tien minuten. We blijven iedere keer de grens opzoeken, overschrijden, verleggen, want herstel gaat niet vanzelf.

Van Dissel is goed en geloofwaardig als het om de feitelijke ontwikkelingen in Nederland gaat, maar hij heeft of te weinig tijd of te weinig interesse of te weinig ondersteuning om alles buiten Nederland goed te volgen en te weinig lef om zijn eigen mening te veranderen of een te groot ego, dat hem hierbij in de weg zit.
Waarom ik Van Dissel de eretitel sprookjesprins geef, zou je ook zelf kunnen verzinnen. Maar 10 tot 40 procent bescherming? Beide getallen heeft hij ter plekke verzonnen. Nergens in Europa zijn percentages voor zelfgemaakte mond-neus-beschermingsmiddelen genoemd, omdat ze er niet zijn, omdat tot nu toe er geen noodzaak voor was om dit te onderzoeken. Het enige, wat wel bekend is, zijn de cijfers besmet-opgenomen-overleden-hersteld en die kun je goed koppelen aan de ingangsdatum van een maatregel. Over deze combinatie is geen twijfel mogelijk en dat is hard cijfermateriaal, dat elk Tweede Kamerlid ook zelf kan opzoeken.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moneyman schreef:
20 mei 2020 19:07
Is “uit interesse” voldoende reden?
Als dat het zou zijn, zeker, maar ik zie eerder aanleidingen om alles in Nederland af te kraken. Niet dat hier alles perfect gaat, zeker niet, maar zoals ik wel eerder schreef, het is niet goed of het deugd niet.

Het gaat niet ver genoeg, of het gaat veel te ver. Het is niet verplicht, of het zou verplicht moeten zijn. Het zijn slechts adviezen. En ga maar door met de kritiek.

En dat vind ik erg jammer, kijk eens naar iets positiefs.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door Jablan »

Moneyman schreef:
20 mei 2020 15:59
Serieus? Dan val ik gelijk door de mand: ik reis nooit meer met de trein :D
Tegenwoordig alleen als de opdrachtgever in het centrum van de grote steden zit. NS-Businesskaart, reistijden, kosten en je tijd nuttig gebruiken zijn dan de redenen om in de trein te stappen.
Lady1234 schreef:
20 mei 2020 19:41
En dat vind ik erg jammer, kijk eens naar iets positiefs.
Ergens is het jammer, dat je de PB-functie uit hebt staan, want dan zou ik veel completer en uitgebreider ingaan op je opmerkingen. Daarom voor nu: over andere landen zijn we net zo kritisch.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik heb me toch laten overhalen om zo'n maskers aan te schaffen. 50 stuks voor dertig euro. 60 Cent voor een drielagig eenwegmasker. Mijn vrouwtje wil tenslotte weer in Duitsland boodschappen doen. Ik had alweer mijn gehoorapparaten op de grond liggen. Hierbij moet je echt de keuze maken om dan maar minder te horen en die dingen thuis te laten. Juist dat verminderd gehoor beperkt me vooral in drukkere plaatsen zoals winkels. Je hoort alleen maar een dof geroezemoes.

juliomariner
Berichten: 4814
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door juliomariner »

Het nadeel van die ondingen vind ik dat mijn bril constant beslaat omdat de adem naar boven wordt geleid.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Opgerold papieren zakdoekje aan de bovenkant onder het masker over de neus zou moeten helpen. Bril met druppeltje afwasmiddel insmeren en glanzend droog poetsen gebruik ik onder de motorhelm.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door scontra »

juliomariner schreef:
20 mei 2020 20:24
Het nadeel van die ondingen vind ik dat mijn bril constant beslaat omdat de adem naar boven wordt geleid.
Schoonmaken met afwasmiddel, niet afspoelen maar direct afdrogen en geen beslagen glazen meer

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door scontra »

K2p mag z'n mondmasker wel dragen in het OV, want de boete is heden geschrapt.

Gefeliciteerd en wat een topic als deze toch allemaal kan beïnvloeden, is het gekrakeel toch niet voor niets geweest. :oops:

Melviinbl
Berichten: 102
Lid geworden op: 21 mar 2014 15:43

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door Melviinbl »

Kleine update.
Heb vandaag meer collega's gezien als reizigers had ik het idee.
Ik was de enige collega met een mondkapje (kn95). Werd raar aangekeken door ze. Maar dat boeit me niet.

Onder de reizigers telde ik wel een handje vol met een mondkapje. Dat gaf wel een goed gevoel.
Natuurlijk ook genoeg mensen die zelfs nu geen afstand houden van elkaar. Of alle 9 bij dezelfde deur instappen terwijl er toch echt 6 deuren waren.
Maar met een beetje extra bewustwording zie ik 1 juni met vertrouwen tegemoet!

Gesloten