Corona app

pzentjens
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 aug 2014 16:03

Corona app

Ongelezen bericht door pzentjens »

Hallo

Ik zit met een probleem die ik maar niet opgelost krijg.
Mijn 2e vaccinatie is niet goed geregistreerd in de corona app. Waardoor ik heb qr code kan maken.
Ik ben in juni voor de 2e keer geprikt en dus ook al vanaf die tijd aan het bellen met de ggd en de corona app.
Elke keer beloven ze dat het binnen 5 werkdagen wordt opgelost.
Maar nu half jaar verder blijven ze het beloven mag ik kom geen steek verder.
Wat kan ik nog doen om dit opgelost te krijgen. Ik heb mij niet voor niks laten prikken en wil het gewoon goed in de app hebben staan. ????? Help

xflorisx
Berichten: 385
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Corona app

Ongelezen bericht door xflorisx »

Als je in juni voor de 2e keer bent geprikt, kun je nu je aanmelden voor een boosterprik. Zeker als je dat via digid etc doet, is de kans groot in het geautomatiseerde systeem dat het goed gaat.
Ben je ergens anders geprikt in juni, zou het zo kunnen zijn dat er fouten zijn gemaakt met namen (meisjesnaam)
Mijn vrouw is ook al een maand bezig om de booster in de app te krijgen.

pzentjens
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 aug 2014 16:03

Re: Corona app

Ongelezen bericht door pzentjens »

Volgens de ggd medewerker kloppen de gegevens wel in het systeem alleen is het niet naar het rivm gelinkt of gestuurd. Ze beloven elke keer dat ze het gaan oplossen de 10e kan ik mijn booster gaan halen maar zolang ik die 2e vaccinatie niet heb staan in de app krijg ik geen qr code.

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Corona app

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Het is de vraag of 1 prik in juni + een boosterprik in het systeem gaan opleveren dat de QR-code geregistreerd staat. Het zou kunnen helpen als iedereen die dit probleem heeft (o.a. veel mensen die op advies van de minister in de zomer één van de prikken in het buitenland hebben gehaald), naar het ministerie mailt. Als ze daar besluiten dat de papieren bewijzen gezamenlijk geldig zijn om toegang te krijgen, is het opgelost. Nieuwe minister, nieuw elan zullen we maar zeggen :wink:

Lady1234
Berichten: 26912
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Corona app

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Prikken op advies van de minister in het buitenland?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Corona app

Ongelezen bericht door sjohie »

De oplossing om een QR code te krijgen is even inloggen op https://coronacheck.nl/, en daar de uitgelegde stappen volgen. Dat is nog geen QR code in dee app, dat weet ik, maar dan héb je tenminste die QR code op papier, en kan je die gebruiken wanneer dat weer kan.

Daarna zou ik wachten tot na de boosterprik, en kijken wat er dan wel/niet in de app verschijnt.

Als het dan nog niet goed gaat, dien je te bellen met de zorgverlener die die 2e prik heeft gezet, want die kan als het goed is door hen verkeerde ingevulde informatie, corrigeren. Dat kunnen dus meerdere zorgverleners zijn, oa huisartsen, zorginstellingen als ziekenhuizen voor hun eigen personeel, of de GGD. Maar ik lees even niet welke je die 2e prik heeft gegeven.

pzentjens
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 aug 2014 16:03

Re: Corona app

Ongelezen bericht door pzentjens »

Ik heb beide vaccinaties van de ggd gekregen.
Op dezelfde locatie in Helmond.
Maar ik heb gehoord dat het op deze locatie bij veel mensen niet goed gegaan is met de registratie

Ik heb de ggd al 20 keer gebeld elke keer beloven ze dat het opgelost wordt maar gebeurd niks.
Is belachelijk dat de regering iets verplicht terwijl ze het systeem niet eens op orde hebben.
En dan zeggen ze dat je je dan kan laten testen als je een code nodig hebt.

Sknvh19
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2017 20:01

Re: Corona app

Ongelezen bericht door Sknvh19 »

Mijn boosterafspraak van 22 december werd gewijzigd, dag eerder, andere locatie, maar ook andere provincie. 1e afspraak GGD Drenthe, vervolgens GGD Groningen (dichterbij). Nog gevraagd, levert dit geen problemen op want dan laat ik liever mijn afspraak staan. Nee, zou ter plekke worden aangepast en geen probleem. Bij mijn man ging het goed, hij kon de volgende dag de booster toevoegen in de app. Ik heb ondanks iedere week bellen nog steeds de booster niet kunnen toevoegen aan de app, verschijnt ook niet dat ik hem heb gehad. Na mijn 1e telefoontje werd ik zelfs teruggebeld door iemand van de GGD, binnen 5 dagen zou ik een juiste qr-code kunnen downloaden.
De ene medewerker kan zien dat er een fout in mijn gegevens staat, de ander niet. De ene zegt het ligt aan de verschillende GGD’s, volgens een ander maakt dat niet uit. Iedereen is behulpzaam en belooft het op te lossen. Iedere week wordt mij beloofd dat ik een mail krijg en dat binnen 2 weken de nieuwe qr-code te downloaden is. Ik wacht nog steeds op de 1e mail en de de juiste qr-code.

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Corona app

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Lady1234 schreef:
07 jan 2022 11:36
Prikken op advies van de minister in het buitenland?
Ja, de minister zei in de zomer dat vakantieplannen gewoon door konden gaan; je kon 1 van de 2 prikken gewoon in het buitenland gaan halen en dan zou de qr code in orde komen. Er zijn daarover al diverse topics op dit forum over verschenen.

Wai
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2022 21:43

Re: Corona app

Ongelezen bericht door Wai »

Helaas heb ik hetzelfde probleem. Op 27 december heb ik mijn boosterprik gekregen. Tot op heden zie ik deze prik niet terug in de CoronaCheck app en ook niet bij Mijn RIVM. Ik heb verschillende medewerkers van de GGD aan de lijn gehad. Ik ben ook nog twee keer naar de priklocatie geweest. Ze kunnen in het systeem zien dat ik de boosterprik heb gehad, maar ergens is er toch iets niet goed gegaan met de registratie. Er zou contact met mij opgenomen worden. Dat is helaas niet gebeurd. Hoe is het bij jullie afgelopen? Kunnen jullie inmiddels de prik ophalen? Iemand nog tips??

Gesloten