'Corona bijdrage huisarts' in facturenoverzicht?

Volonte75

'Corona bijdrage huisarts' in facturenoverzicht?

Ongelezen bericht door Volonte75 »

In mijn overzicht facturen bij de zorgverzekering kwam ik een factuur tegen onder het mom van "Corona bijdrage Huisarts" van € 10,00. Wij zijn niet bij de huisarts geweest, ook niet telefonisch of zo. Dit blijkt een bijdrage te zijn voor vergoeding. Wij zijn daar niet van op de hoogte gesteld. Vreemde zaak!

Morganlefay

Re: 'Corona bijdrage huisarts' in facturenoverzicht?

Ongelezen bericht door Morganlefay »

Huisartsenhulp valt onder de Basisverzekering en er wordt naast het kwartaalabonnement extra door de huisarts vanwege de Corona epidemie bij de verzekeraar gedeclareerd. (vind het in mijn bescheiden beleving erg weinig).
Als u de rekening van het afgelopen kwartaal bekijkt staan er nog meer extra posten mbt huisartsenhulp.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Morganlefay schreef:
11 jun 2020 14:49
(vind het in mijn bescheiden beleving erg weinig).
Gemiddelde praktijk is meer dan 2000 patienten. Voor 20.000 kun je een hoop handgel kopen

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

Volonte75 schreef:
11 jun 2020 11:41
In mijn overzicht facturen bij de zorgverzekering kwam ik een factuur tegen onder het mom van "Corona bijdrage Huisarts" van € 10,00. Wij zijn niet bij de huisarts geweest, ook niet telefonisch of zo. Dit blijkt een bijdrage te zijn voor vergoeding. Wij zijn daar niet van op de hoogte gesteld. Vreemde zaak!
Is wel in het nieuws geweest.
https://www.ad.nl/binnenland/huisartsen ... ~acedf6b1/
https://www.lhv.nl/actueel/nieuws/akkoo ... huisartsen
Menzis schreef:Huisartsen hebben minder inkomsten omdat minder mensen nu naar de dokter willen of kunnen. Zij krijgen eenmalig 10 euro extra voor elke patiënt die is ingeschreven bij hun praktijk. In Mijn Menzis is deze 10 euro te zien als gedeclareerde huisartsenhulp. U betaalt hier geen eigen risico over. Met deze bijdrage zorgen we ervoor dat ook na de coronacrisis er goede en toegankelijke huisartsenzorg is voor iedereen.
Net als de reguliere periodieke bijdrage omdat u in een huisartsenpraktijk staat ingeschreven, hoeft u die 10 euro niet te betalen en het gaat dus ook niet ten koste van het eigen risico. Het staat alleen op uw overzicht.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De huisartsen hebben veel minder patiënten op hun spreekuren gehad, dat betekent veel minder omzet. En daarvoor is dat tientje.

MichielFRL

Ongelezen bericht door MichielFRL »

Lady1234 schreef:
11 jun 2020 17:03
De huisartsen hebben veel minder patiënten op hun spreekuren gehad, dat betekent veel minder omzet. En daarvoor is dat tientje.
Het wrange is dat de huisartsen daar zelf voor gekozen hebben door niemand meer te willen ontvangen. Dat je dan geen omzet maakt is het gevolg van een eigen keuze.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Het zal wat worden als ieder bedrijf dit gaat doen.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Wat een drukte om een eenmalige bijdrage van 10 euro, waar je zelf niet eens wat van merkt.

Plaats reactie