CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Mijn tweede vaccinatie van afgelopen mei was ook niet te vinden, de coronaCheck app gaf alleen maar de datum van de eerste vaccinatie.
De Corona Check app kon daardoor alleen maar een internationale QR code aanmaken.
Nu vandaag nog eens geprobeerd en kon er wonderwel ook een Nederlandse QR code aanmaakt worden.
Dus, degene die problemen ondervinden, blijven proberen.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Vandaag staat mijn 2e vaccinatie de app. Nu kan ik ook beschikken over de QR-Code voor Nederland. Hiep hoi. (Ben er niet over terug gebeld zoals was beloofd)

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Hier is het nu ook eindelijk gelukt! Bij het RIVM staat de 2e prik weliswaar nog steeds fout geregistreerd!
Maar eindelijk kijken de coronacheck app en de site https://coronacheck.nl/nl/ op een goede manier naar de database van de GGD. Het kan ook zijn dat de database van de GGD niet goed was.
De verbetering is wel wat later gebeurd dan de site https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... atiebewijs aangaf.

Kees murre
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jul 2021 12:48

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Kees murre »

Gefeliciteerd voor al diegene waarbij het is gelukt , hier nog steeds niks nada noppes. Gistermiddag gebeld en zou binnen 48 uur worden teruggebeld maar goed ze hebben nog even maar mijn hoop is al volledig de grond in geboord zo lang het al duurt.

Kees murre
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jul 2021 12:48

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Kees murre »

Ik kom even terug op mijn vorige berichtje en jaaaaaaaaaa ik heb nu ook mijn QR code
Nu maar hopen dat ze niet beginnen te mekkeren dat je buiten die QR code ook nog moet gaan testen. Maar goed dit is alvast gelukt!!!!!!!!!!!!

Henriette25
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jul 2021 09:54

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Henriette25 »

Cornelis7 schreef:
20 jul 2021 10:38

Het is me een keer gelukt om op https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... atiebewijs een klacht in te dienen. Toen kreeg ik onderaan een rood scherm of ik nog verdere aanmerkingen had. Die had ik, want de opmerking, dat het probleem voor 97% is opgelost, slaat nergens op.
Ik hoop eigenlijk dat Tros Radar hier mee aan de gang gaat. Want dat afpoeieren en ontkennen en te weinig belcapaciteit is heel frustrerend en vakanties dreigen in het water te vallen.

Goed idee van die klacht op de site van de rijksoverheid, Cornelis7, dat voorbeeld ga ik volgen en hopelijk komen er meer.
Niet dat ik er ook maar iets van verwacht, maar niks doen en afwachten helpt ook niet.

lfieten
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2021 18:30

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door lfieten »

ik ben al sinds 1 juli bezig mijn corona app op groen te krijgen. Vorig jaar september corona gehad (getest bij GGD ). Een afspraak gemaakt voor 2x vaccineren. Toen kwam in het nieuws dat maar 1x nodig was.. de 2e geannuleerd, precies zoals de bedoeling was. Ik heb ondertussen al een aantal keer gebeld met de GGD, ook mijn man heeft dit meerdere malen gedaan. steeds wordt er gezegd dat we een paar dagen moeten wachten, de app moeten verwijderen en opnieuw moeten installeren enz enz. Toch blijft er maar 1 uit 2 staan. Ik kan me niet voorstellen dat wij de enige 2 in Nederland zijn die tegen dit probleem aanlopen.. is er dan echt niemand die ons kan helpen??? Wij hebben precies gehandeld zoals de GGD heeft geadviseerd,, het is toch van de zotte dat ik me nu nog een keer moet laten vaccineren om de app compleet te krijgen!! Wij willen graag over 2 weken naar het buitenland.. Ik begrijp dat ik kan testen.. maar ik wil gewoon dat de app werkt! Heeft er iemand een tip voor mij?

Hermoso
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jul 2021 09:36

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Hermoso »

Hier ook gelukt!!!!! :-)) Bijna 4 weken na de 2e vaccinatie! Goed werk heeft blijkbaar tijd nodig!
Nu idd maar hopen dat we niet alsnog moeten testen.

Eefjevt_83
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jul 2021 23:13

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Eefjevt_83 »

Hier is het ook opgelost!!!
2e vaccinatie is zichtbaar, QR code is gemaakt én kan als geldig (groen) worden gescand. Meteen even gecheckt door de coronacheck scanner app te installeren op een andere telefoon.
Blij mee!

Henriette25
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jul 2021 09:54

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Henriette25 »

Yesssss, ineens stond de 2e vaccinatie erbij in de app. Beter laat dan nooit!
De manier waarop verdiend zeker geen schoonheidsprijs, maar het werkt nu en dat is het belangrijkste.
Hoop dat het nu bij iedereen goed gaat.

Bedankt mensen voor jullie reakties en meedenken!
Ik wens iedereen nog een mooie zomer en hopelijk hebben we die app niet lang meer nodig ;-))

ps
Wel een beetje jammer dat er taal noch teken kwam van Avro/Tros Radar. Ik snap dat ze niet iedere topic op kunnen nemen in hun televisieprogramma, maar een (korte) reaktie van hun kant was toch wel zo netjes geweest op een forum als dit.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De redactie van Radar zit niet op dit forum. Daarvoor moet je echt bij de redactie zijn.

Yakko
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2021 13:57

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Yakko »

15 juni mijn 2e vaccinatie Astra Zenica gehad. Niet terug te vinden met de Coronacheck app. Helpdesk GGD en helpdesk Coronacheck app kunnen niets voor me doen, zeggen ze.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Yakko schreef:
22 jul 2021 14:05
15 juni mijn 2e vaccinatie Astra Zenica gehad. Niet terug te vinden met de Coronacheck app. Helpdesk GGD en helpdesk Coronacheck app kunnen niets voor me doen, zeggen ze.
2 x geprikt door de huisarts of door de GGD?

Frankasd1051
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2021 00:24

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Frankasd1051 »

Ook bijzonder kreeg een positieve Corona test na twee keer Pfizer. MAAR. mijn QR code scant nog als ✅geldig. Zou toch ergens een vinkje moeten zijn om de QR. uit te zetten bij positieve test.

Wees niet bang ik ga NERGENS heen! Houd me aan de quarantaine regels.

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Radar »

ps
Wel een beetje jammer dat er taal noch teken kwam van Avro/Tros Radar. Ik snap dat ze niet iedere topic op kunnen nemen in hun televisieprogramma, maar een (korte) reaktie van hun kant was toch wel zo netjes geweest op een forum als dit.
Radar heeft de ontwikkelaar van de app en het ministerie van Volksgezondheid deze en andere klachten die we over de app hoorden voorgelegd. Dit artikel is zaterdag verschenen op onze website. https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... -je-weten/.

Erikdepooter
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mei 2018 15:14

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Erikdepooter »

lfieten schreef:
20 jul 2021 18:36
ik ben al sinds 1 juli bezig mijn corona app op groen te krijgen. Vorig jaar september corona gehad (getest bij GGD ). Een afspraak gemaakt voor 2x vaccineren. Toen kwam in het nieuws dat maar 1x nodig was.. de 2e geannuleerd, precies zoals de bedoeling was. Ik heb ondertussen al een aantal keer gebeld met de GGD, ook mijn man heeft dit meerdere malen gedaan. ... Heeft er iemand een tip voor mij?
Ik heb het aldus opgelost: Corona gehad in februari dit jaar. Astra Zeneca vaccin gekregen eind mei. Vorige week stond in de krant dat je je (geboortejaar 1956) kon aanmelden voor een extra vaccin. GGD gebeld, afspraak gemaakt, zelfde avond een Pfizer er overeen gekregen. En nu: zowaar: ik heb mijn QR code met bewegend fietsje! En alles ook netjes in mijn gele boekje gemeld. Bijkomend voordeel: Astra+Pfizer schijnt je de beste bescherming te geven.

lmglaap
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2021 10:51

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door lmglaap »

Ik ondervind hetzelfde probleem. 2e prik AstraZeneca op 2 juli gezet nog steeds niet vermeld bij het Rivm en dus ook niet in de app. Huisarts heeft het al 3x doorgegeven aan het rivm.

lmglaap
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2021 10:51

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door lmglaap »

herstel...mijn 2e vaccinatie is wel te vinden bij de site van rivm, maar de app pakt hem dus niet op.

Lanterfantje
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2021 15:48

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Lanterfantje »

Op 14 juli met GGD gebeld dat er maar 1 vaccinatie zichtbaar was in de app voor mijn moeder (84 jaar). Ze heeft maanden geleden al de 2e vaccinatie gehad. Dit staat ook in de systemen van de GGD. Het probleem was bekend en zou binnen een dag of 10 opgelost zijn. Ze zou bericht krijgen. Nog altijd komt de vaccinate niet binnen in de app. Gister weer gebeld. Ze kreeg dit antwoord: het kan nog weken gaan duren. Dus als ze een code nodig heeft moet ze maar een test laten doen zodat ze een negatief testbewijs kan laten zien. Schandalig! (NB mijn moeder woont in grensgebied en doet regelmatig boodschappen in Duitsland)

cooltje
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2011 17:44

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door cooltje »

Corona check app. De internationale QR code kent geen instantie, winkel, zwembad, openbare gelegenheid in Oostenrijk. We lieten hem bij de ingang telkens zien maar was bij iedereeen onbekend. Hebt er dus helemaal niets aan. Gelukkig hadden we het gele boekje.

Gesloten