CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Bert_V
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 aug 2021 15:23

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Bert_V »

Twee maanden geleden ben ik voor de tweede keer gevaccineerd, evenals de eerste keer door de GGD. Eind juni heb ik de coronacheck-app geprobeerd en alleen de eerste vaccinatie stond erin. Bij MijnRIVM stond ook maar één vaccinatie. Op Coronatest.nl stonden er wel twee.

24 juni met de plaatselijke GGD gebeld, die me vertelde dat zij alles goed deden en verwezen me naar de helpdesk van de Coronacheck App.

Bij de heldesk van de App zeiden ze me dat ze niets konden doen en verwezen me naar de GGD-GHOR.

GGD-GHOR vertelde dat het proibleem bekend was en met enkele dagern zou zijn opgelost.

Een week later weer gebeld met GGD-GHOR, die me vertelde dat mijn tweede afspraak er wel in stond, maar niet dat ik hem ook gehad had. Een verkeerd vinkje dus dat zij herstelde. Met enkele dagen zou dat verholpen zijn en in de app staan.

Na twee weken toen het nog niet werkte weer met GGD-GHOR gebeld, die me vertelde dat ze echt niets kon doen. en gaf me een nummer van het RIVM. Bel die maar werd me verteld.

Dat nummer van RIVM gebeld, bleek het nummer te zijn van de voorlichting van de overheid. Ze kon niets doen en gaf me een nummer van het RIVM.

Met het RIVM gebeld en die zeiden me dat het wel een maand kon duren en dat ik even wat geduld moest hebben. Het was inmiddels al een maand na die tweede vaccinatie.

Na enige tijd toch maar weer met GGD GHOR gebeld en, na weer het hele verhaal, werd een ticket aangemaakt voor de backoffiice, die telefonisch contact met me zou opnemen.

Na weer een week wachten toch maar weer gebeld met GGD GHOR en na het hele verhaal verteld te hebben werd mijh gezegd dat ik maar even geduld moest hebben.

De klachten rond de coronacheck-app zijn dus NIET VERHOLPEN. Ik heb de uren aan de telefoon niet eens meer geteld.

Breeze
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2021 12:10

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Breeze »

Ik heb hetzelfde probleem. Al weken geleden mijn vaccinatie gehad maar nog geen qr code. De app zegt dat er geen vaccinaties bekend zijn. Mijn Janssen vaccinatie was echter al op 9/6. Deze staat goed geregistreerd bij GGD en ik heb ook een bewijs van inenting. Ik heb hierover reeds 4x aan de telefoon gezeten met GGD. Een verklaring waarom het niet werkt krijg ik niet. Wel geeft men aan dat er een zgn. 'ticket' aangemaakt wordt door GGD waarmee (denk ik) handmatig mijn vaccinatie in de app wordt gezet. Dat moet dan wel weer uitgevoerd worden door een andere afdeling/bedrijf en daar gaat het mis. Vorige week voor het laatst gebeld en de mevrouw gaf toe dat er met eerdere 'tickets' nog niets was gebeurd. Eentje daarvan was al van 7 juli. Het verwerken van iets simplels duurt dus nu al bijna een maand. Intussen heb ik nog steeds geen qr code en wordt me doodleuk verteld dat ik gewoon een test kan doen en dan op vakantie kan. Ik heb mij echter laten vaccineren omdat ik niet iedere keer wil testen. Meer mensen met deze ervaring?

peterw59
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2021 20:40

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door peterw59 »

Ik heb 3 weken geleden mijn 2e Astrazeneca vaccin gehad (bij de huisarts) , staat geregistreerd in Mijn Rivm , echter de CoronaCheck app ziet alleen de 1e vaccinatie. helpdesk kan me niet helpen, zou volgens de medewerker om 300000 mensen gaan met dit probleem. Kon enige weken gaan duren. Huisarts zou voor spoedgevallen een bewijs kunnen maken. Vreemde zaak, dat er gewoon niks aan gebeurt!

MartijnJohannes
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2021 14:52

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door MartijnJohannes »

Wat ik lees, is zo herkenbaar en zo frustrerend. Ik hoefde geen tweede vaccinatie omdat ik eerder Corona gehad heb. Met 1 vaccinatie in juni zou ik volledig gevaccineerd zijn. Alleen doordat er een vinkje verkeerd was geplaatst, kreeg ik geen vaccinatiebewijs in de coronacheck app. Meer dan twee weken (21 juli) geleden werd dat door de GGD 0800 5090 geconstateerd: het vinkje werd goed gezet en er werd een ticket aangemaakt. 6 uur later zou het zichtbaar zijn in de app. Dus niet. Nu meer dan twee weken en zes telefoongesprekken later staat er nog geen steeds geen bewijs in mijn app.

Eergisteren, toen ik voor de zesde keer belde, en ik vroeg om duidelijkheid kreeg ik als antwoord: het kan ongeveer vier weken duren. Geen harde toezeggingen, alleen ‘het kan’ of ‘ongeveer’ of ‘haal de app van je iPad en zet hem er weer opnieuw op’, ‘blijf het proberen’. Ik werd ook nog doorgeschakeld naar een andere afdeling van de GGD voor een pdf van mijn bewijs dat naar mij gemaild zou kunnen worden waar ik vervolgens te horen kreeg dat dat toch echt niet kon. Het kost me heel veel tijd en frustratie voor niets.

- niemand kan me uitleggen dat zoiets ogenschijnlijk simpels (goed plaatsen van een vinkje) zo veel tijd in beslag neemt
- niemand kan me precies uitleggen wat de bedoeling is van die tickets en hoe deze afgehandeld worden
- de communicatie vanuit de GGD is buitengewoon onhelder - als er een probleem is, benoem dan het probleem. Dan weet je waar je aan toe bent. Nu tast ik nog steeds in het duister.
- het nemen van de tweede vaccinatie was achteraf slimmer geweest, dan had ik nu wel een bewijs. Wijsheid komt vaak achteraf.

KimR
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2021 20:20

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door KimR »

Mijn verhaal;
In februari positief getest op corona, in juni 1 vaccinatie gehad.
Via de coronacheck app gaat alles goed, internationale en nederlandsw qr code. Vaccinatie staat geregistreerd 1van1. Prima.
Nu wil ik als back up voor mijn reis aankomende dinsdag ook de papieren bewijzen printen.
Helaas gaat het hier mis. Ik ontvang enkel een internationale qr code met daarop 1van2 vaccinatie geregistreerd. Het herstelbewijs haalt de site wel op maar enkel een nederlandse versie .
Met deze papieren bewijzen kan ik dus niet reizen want er staat niet volledig gevaccineerd. Na uren bellen van ggd tot coronacheck heldesk, meerdere personen gesproken en ze verwijzen mij steeds weer naar de ander. Bij de ggd staat alles goed, positieve test, alle vinkjes staan aan, mijn vaccinatie alles. De helpdesk van coronacheck komt er ook niet uit, men zegt dat ze in de hoogste boom navraag hebben gedaan. Verschillende browsers geprobeerd, resetten van site etc. De papieren versie wil niet goed naar boven komen.
Ik heb de app als backup, maar ik vind dit spannend. Wat als de app niet meer werkt!
Mijn man heeft precies de geschiedenis als ik, positieve test en1 vaccinatie, en bij hem staat het over goed, de app en de papieren versie
Heeft iemand deze ervaring of tips? Ben radeloos. Dinsdag op vakantie en denk dat ik dus toch maar ga testen als back up.

peterw59
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2021 20:40

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door peterw59 »

UPDATE : Vandaag, ruim 3 weken ná de 2e vaccinatie kan ik wel een coronabewijs (QR-code) binnenhalen op de coronacheck app. Tevens ook op https://coronacheck.nl/nl/print om af te drukken. Het had blijkbaar meer tijd nodig, jammer dat de overheid hier nooit over communiceert

ingevandijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2021 07:44

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door ingevandijk »

Ik ben nu ruim een maand verder en nog steeds is de 2de datum niet toegevoegd van mijn vaccinatie. Naast dat ik meerdere malen heb gebeld heb ik ook meerdere malen gemaild. De laatste keer heb ik mijn ongenoegen geuit , daar geen reactie op terug gekregen.
Na telefoontje nummer 10 is er een ticket aangemaakt. Ben nu weer 2 weken verder en nog steeds staat het niet goed. Er wordt steeds gesproken dat het maar bij een paar mensen niet goed staat . Daarom snap ik niet dat bij die paar mensen het niet gewoon opnieuw opgevoerd kan worden. Zijn er immers toch niet zoveel? Neee dan zijn t er wel ineens heel veel. Hoe moeilijk kan dit zijn?
Erg frustrerend. Binnenkort ga ik op vakantie dus ben er niet blij mee. Kan ik mij straks laten testen , terwijl ik op advies van de overheid netjes de 2 vaccinaties heb gehaald. Erg frustrerend dit. Heeft iemand nog tips voor mij ?

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Jablan »

Geen idee. Zoon heeft dat ding voor de grap op zijn telefoon gezet en is nog niet verder gekomen dan 'Sorry. Er is op moment een storing. Wil je het op een later moment nog eens proberen?' :twisted:
We hebben alles op papier, daarmee is het voor ons geen probleem.

Bert_V
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 aug 2021 15:23

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Bert_V »

(Update)
5 weken geleden is een ticket aan gemaakt door GGD om de problemen te verhelpen en ik moest nog een geduld hebben. Vandaag toch maar weer eens gebeld wat de stand van zaken was. Het hele verhaal verteld en ineens werd de verbinding verbroken. Opnieuw gebeld en het hele verhaak opnieuw aan een andere telefonist verteld.

Wat bleek? Er was dus helemaal geen ticket aangemaakt en ze konden niets terug vinden. Maar meneer ging wel een nieuwe ticket aanmaken.
Na een ticket dus niet te lang wachten en geduldig zijn maar na een week gewoon weer bellen. Frustatie alom en beetje moedeloos inmiddels.

0800-5090 is gewoon een ingehuurd callcenter en terzake niet deskundig. In plaats van test en vaccinatielocaties te sluiten kan de GGD beter die mensen de ontbrekende gevens in laten voeren bij de coronacheck-app.

Reefer
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2020 19:08

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Reefer »

Het bovenstaande komt mij helaas ook bekend voor….

Op 27 mei de eerste vaccinatie gehad en op 1 juli de tweede vaccinatie gekregen.
Op 2 juli de Corona check app geprobeerd en geconstateerd dat alleen de vaccinatie van 1 juli is te vinden.( er was toen nog geen 2 weken wachttijd)
Gelijk contact opgenomen met de “ backoffice” van GGD-GHOR, want daar konden ze het probleem verhelpen, werd er op de site gemeld…….na 3 kwartier in de wacht te hebben gestaan eindelijk iemand te spreken die een ticket heeft aangemaakt.
Het zou binnen 48 uur opgepakt worden….

Vele telefoontjes later en ellenlange wachttijd met irritante muziekjes is het inmiddels 9 augustus, en op 13 augustus wil ik toch echt zorgeloos en testvrij op vakantie, toch maar weer gebeld…
Deze callcenter medewerker wist mij te vertellen dat er 48 uur van tevoren een “spoedticket” kan worden aangemaakt (!?)
Ik moest dus woensdag de 11e augustus maar even terugbellen.

Woensdag de 11e maar gebeld en voor de weet niet hoeveelste keer het riedeltje van Bsn. nummer, geboortedatum etc, het hele verhaal weer uitgelegd.
Deze callcenter medewerker heeft een “ spoedticket” aangemaakt met de belofte dat ik de volgende dag hoe dan ook mijn QR code heb….., je raad het al wel…..niets!!!

Vrijdag de 13e zo vroeg als mogelijk gebeld.
Na de eerste medewerker het uitgelegd te hebben en in de wacht gezet te zijn werd de verbinding doodleuk verbroken.
Terug gebeld, en met deze medewerker de contactgegevens gecontroleerd, en wist mij te vertellen dat de “spoedticket” op status afgehandeld staat(?!)

Conclusie; we zijn na 1,5 maand ondanks alle wachttijd nog steeds niets verder, geen QR code, geen zorgeloze vakantie en een illusie armer dat onze overheid de boel voor elkaar heeft.
Het is toch godsgeklaagd dat een overheid die zo prat gaat op de kenniseconomie en een gemiddeld hoog opleidingsniveau van de Nederlanders dit nog niet voor elkaar heeft!

Ik ga maandag wel weer bellen ondanks alles toch hopende dat het dit keer wel gaat lukken……(tegen beter weten in)

Groet..😡

Macer
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2021 09:59

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Macer »

Ook ik heb een probleem, bij mij gaat het om het herstelbewijs.

Ik heb mijn eerste vaccinatie gehad, maar op 10 juli helaas toch een positieve test gehad.
Nu probeer ik al sinds 22 juli een herstelbewijs aan te maken in de app, maar dat is nog niet gelukt.

Inmiddels al tientallen belletjes verder, maar ik kom geen steek verder. Tickets, spoedtickets, alles is er al aangemaakt.

Grootste probleem is dat ik op 28 augustus aan een IRONMAN wil meedoen in Hamburg. Vorige week een mail gehad dat je alleen mee mag doen met een volledige vaccinatie op 1 prik + herstelbewijs. Ik voldoe aan deze voorwaarden, maar omdat de app niet meewerkt, gaat dit waarschijnlijk niet lukken.

lucas86
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 aug 2021 10:08

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door lucas86 »

Ik had dit ook, wat je moet doen is al je browser tabbladen sluiten en dan opnieuw alle stappen volgen. Dit is wat de helpdesk mij adviseerde en het werkte ook. Dus als je tabbladen op tablet of telefoon helemaal sluiten zodat er niets meer openstaat qua internet.

Bert_V
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 aug 2021 15:23

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Bert_V »

@Lucas86
Was het maar zo makkelijk. Ik heb het geprobeerd op Ipad, telefoon en PC. Apps verwijderd en opnieuw erop gezet. Alle browsers geprobeerd, Safari, Chrome en Firefox. Het werkt niet.rmulier nu verwijderd.
Inmiddels ook een klacht ingediend bij de GGD via het contactformulier. Helaaqs geden antwoord gehad en bovendien hebben ze het contatactformulier nu verwijders.
Steeds meer een Kafkiaans verhaal.

Bert_V
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 aug 2021 15:23

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Bert_V »

Update:
23-8 GHOR gebeld, er zou spoedticket worden gemaakt en binnen 12 uur zou ik mail met schriftelijk QR code/verklaring krijgen.
Niets ontvangen.

30-8 GHOR gebeld, ticket stond op afgehandeld. Weer nieuw ticket (4e) aangemaakt zou binnen 6 uur mail krijgen.

Ik denk dat er anti-vaccers bij de GHOR wrken. 😡😡😡

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Volgens mij is al meerdere keren aangegeven contact op te nemen met uw lokale GGD als er iets fout is gegaan.

Bert_V
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 aug 2021 15:23

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Bert_V »

@Nijogeth
Daar ben ik begonnen als je het gelezen hebt. Ze verw3ezen me naar Coronaapp helpdesk, die me verwezen naar 0800-5090, die al 4 tickets hebben aangemaakt,

En vandaag na 4e Ticket? Weer niets. 😡

Je kunt beter in een rubberbootje op de boordzee gaan zitten. Dan wordt je gered en alles voor je geregeld.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar ghor is dat niet de overkoepelende organisatie? Anders had u toch wel contact opgenomen met bijvoorbeeld GGD Hollands Midden? Dat bedoel ik eigenlijk.

Bert_V
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 aug 2021 15:23

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Bert_V »

Ik heb eerder al contact gehD GGD Zaanstreek Waterland maar die verwezen me door naar helpdesk Coronacheck-app. Uiteindelijk kan alleen GGD-GHOR die de gegevens beheren van de coronatestn daar iets aan doen.

Vandaag toch maar weer contact opgenomen met de GGD-GHOR (voor de 10e keer) wederom het hele verhaal. Ze zouden vandaag toch echt die verklaring mailen. En anders moest ik morgen maar terugbellen.... pfffff

Bert_V
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 aug 2021 15:23

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Bert_V »

Groundhog Day !!!

Weer geen mail, weer gebeld, kwartier in de wacht en verbinding verbroken. Teruggebeld worden is geen optie. Als je dan terugbelt mag je weer alles vertellen.
Staat het niet in de app? In de map ongewenste mail? Klopt Emailadres? Klopt telefoonnummer.

Wat een prutsers.

erwin1982
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2021 15:58

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door erwin1982 »

Ook bij mij geen 2e vaccinatie te vinden op de CoronaCheck app, na een aantal telefoontjes van kastje naar de muur gestuurd te worden heb ik eindelijk iemand te pakken waar van ik enigszins hoop heb dat dit euvel opgelost gaat worden.

Jawel de GGD Backoffice, (tel: 08005090) met een gratis nummer nog wel! GGD Zaanstad vraagt gewoon vijf cent per minuut terwijl GGD kennemerland geen kosten vraagt maar je niet wilt helpen als je uit een andere regio komt.

Bij GGD Zaanstad verbreekt de verbinding als je het keuzen menu doorloopt, dus vandaar mijn hoop op Kennemerland…

Afin, mocht u met vakantie gaan en u heeft geen tijd om 4 werkdagen te wachten op het resultaat van de Corona Backoffice, dan kunt u urgentie aanvragen en dan wordt u wellicht iets sneller geholpen.

Belachelijk dit! Je zou zeggen dat ze direct gewoon even hun best doen na dat dit bekend is en er een paar mensen op zetten om alles even te controleren, maar ze houden liever een afwachtende houding aan, niet hun probleem als je niet op vakantie kan.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen.

Groet Erwin.

Gesloten