CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Henriette25
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jul 2021 09:54

CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Henriette25 »

Ondanks het feit dat mijn 2e vaccinatie bijna 2 weken geleden is, kan ik geen volledig vaccinatiebewijs krijgen.
De diverse helpdesks kunnen niet helpen, 0800 1421, de helpdesk voor corona check is volledig onbereikbaar.
Bij de vele pogingen op diverse dagen en verschillende tijdstippen is de mededeling om op de website te kijken en de verbinding wordt verbroken.
Deze helpdesk heeft ook een mailadres. Na 2 dagen een reaktie, zonder antwoord op mijn vraag. Wel het afschuifsysteem (kastje naar de muur) en een verwijzing naar de helpdesk van de GGD.

Na een wachttijd van 1uur en 45 minuten kreeg ik hier (0800 5090) wel iemand aan de lijn. Deze helpdeskmedewerker concludeerde wat ik al wist: dat ik 2 Pfizer vaccinaties heb gehad die beide goed geregistreerd staan bij de GGD.
Waarom de 2e vaccinatie niet terug te vinden is in de app en waarom ik geen volledige QR code krijg, snappen ze bij deze helpdesk ook niet.
Aan een volledig vaccinatiebewijs (op papier of digitaal) kunnen ze mij niet helpen, ondanks de registratie van beide vaccinaties.

Ten einde raad zou ik bij het Ministerie van Buitenlandse zaken terecht kunnen met mijn probleem.
Na enige aarzeling een whatsapp bericht gestuurd en na enkele dagen zelfs telefonisch contact gehad met een helpdeskmedewerker van het ministerie. Die wist het ook niet, maar er werd aan gewerkt. Ik zou teruggebeld worden met een oplossing (!)
U raadt het al.........................
Niks meer vernomen.

Van het kastje naar de muur dus, door onze overheid.

Het lijkt dus vrijwel onmogelijk om een volledig vaccinatiebewijs te krijgen. Wie het weet mag het zeggen!
Gezien de drukte op de verschillende helpdesks zullen er veel Nederlanders met dit probleem te kampen hebben.
Misschien een goed onderwerp voor een uitzending en hopelijk weet iemand de oplossing ??

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door sjohie »

Omdat het bij u even niet vlot gaat, moet dat bij de overige Nederlanders ook meteen maar zo zijn? Aparte redenering. Overigens wordt precies uw soort geval beantwoord in de veelgestelde vragen die via de app te bekijken zijn. Samengevat, het probleem is bekend, er wordt aan gewerkt, en als u op korte termijn moet/wilt reizen is het advies om even een testlocatie te bezoeken, en daarmee op reis te gaan. (met uiteraard inachtneming van alle andere bepalingen per land).

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Het lijkt er op dat u na 2 weken wel een QR-code kan aanmaken.

Er zijn echter legio mensen, die hun 2e prik niet terugvinden in de app en ook niet op het papieren bewijs, omdat de data bij het RIVM niet kloppen en ook niet bij de GGD (tenminste de GGD-data die de app moet lezen). RIVM en GGD wijzen nietszeggend naar elkaar.
Als je na lang wachten eindelijk contact krijgt met 0800-5090, dan wordt beloofd: ik heb het aangepast, over 3 dagen staan uw data correct bij het RIVM. Maar dat blijkt een loze belofte. Inmiddels was 0800-5090 vanmorgen helemaal niet meer bereikbaar.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Mijn advies is om te wachten tot de gegevens verwerkt is. Op dit moment is er geen oplossing voor dit probleem.

Bewaar de papieren die je na de prik gekregen hebt goed.

Ook als je niet gevaccineerd bent mag je heel veel doen. Zelfs steeds meer vakanties mag je zonder prik doen (eventueel wel test)

Mocht het echt te lang duren, neem contact op met je rechtsbijstandverzekering. Echter denk ik niet dat hun nu wat ermee kunnen, misschien wel in de toekomst.

Henriette25
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jul 2021 09:54

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Henriette25 »

Dank voor de reakties. Die tip van de rechtsbijstandsverzekering zou ik nog wel eens goed kunnen gebruiken ben ik bang.
Want er is wel degelijk iets fout gegaan, waarbij de tweede vaccinatie niet doorkomt in de coronacheckapp.
Overigens is dit probleem pas sinds een paar dagen bekend en inmiddels nu idd ook opgenomen in de veelgestelde vragen.
Verder is mijn redenering niet zo vreemd hoor. Uit de grote drukte en slechte bereikbaarheid of zelfs onbereikbare helpdesks is toch heel simpel te concluderen dat er meer Nederlanders problemen hebben met de CoronaCheckApp.
Dat deze conclusie juist is, is later ook bevestigd. Het blijkt een algemeen probleem te zijn in de app.

Arizonakid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Selectief probleem dan, ik had zelf direct de dag na mijn 2de vaccinatie, en na het aanmaken van een QR code natuurlijk, beide vaccinaties in de app staan. Het kan dus wel.

Henriette25
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jul 2021 09:54

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Henriette25 »

Fijn voor al die mensen waarbij het wel is gelukt om een volledige QR code te genereren.
Vele andere is dit niet gegeven.
Is deze hoogstaande techniek te hoog gegrepen voor een land als Nederland?
ER zijn vele steken laten vallen, de belofte dat het op 1 juli mogelijk zou zijn is weer eens niet nagekomen.
Zoals verwacht, dat dan weer wel. Juist daarom zou er een alternatief moeten zijn. Hoe moeilijk kan het zijn om mensen een bewijs te geven van hun vaccinatie. Desnoods gewoon op papier als de techniek blijkbaar te ingewikkeld is om goed te werken voor iedereen en de zogenaamde helpdesks een aanfluiting.

Irene van Houte
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

Wij hebben de QR code 2.30 nachts geïnstalleerd, fluitje van een cent. Ook heb ik een kaartje gekregen na de 2de prik met de datums.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door angel1978 »

Henriette25 schreef:
08 jul 2021 09:24
Fijn voor al die mensen waarbij het wel is gelukt om een volledige QR code te genereren.
Vele andere is dit niet gegeven.
Is deze hoogstaande techniek te hoog gegrepen voor een land als Nederland?
ER zijn vele steken laten vallen, de belofte dat het op 1 juli mogelijk zou zijn is weer eens niet nagekomen.
Zoals verwacht, dat dan weer wel. Juist daarom zou er een alternatief moeten zijn. Hoe moeilijk kan het zijn om mensen een bewijs te geven van hun vaccinatie. Desnoods gewoon op papier als de techniek blijkbaar te ingewikkeld is om goed te werken voor iedereen en de zogenaamde helpdesks een aanfluiting.
Maar waar heb je deze dan zo ontzettend snel voor nodig?
Vaccinatiebewijs op papier? Leuk zo'n papiertje, maar als die nergens wordt geaccepteerd omdat het zo te kopiëren is, wat heb je er dan aan?

Hermoso
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jul 2021 09:36

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Hermoso »

Het instaleren van de app is idd een fluitje van een cent. Maar als je niet de juiste gegevens daarin krijgt, is het een heel ander verhaal. Dan heb je een serieus probleem, dat niemand op kan lossen.
Vaccinatiebewijzen zijn momenteel (en wie weet nog hoe lang) nodig voor toegang op diverse plekken en bij reizen naar het buitenland.

Hermoso
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jul 2021 09:36

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Hermoso »

Vaccinatiebewijs op papier? Leuk zo'n papiertje, maar als die nergens wordt geaccepteerd omdat het zo te kopiëren is, wat heb je er dan aan?
[/quote]

Aan een papiertje dat nergens wordt geaccepteerd heb je idd niks. Wel aan een goed alternatief dat er zou moeten zijn als je een van de pineuten bent waar die app niet werkt.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

angel1978 schreef:
08 jul 2021 10:14
Maar waar heb je deze dan zo ontzettend snel voor nodig?
Vaccinatiebewijs op papier? Leuk zo'n papiertje, maar als die nergens wordt geaccepteerd omdat het zo te kopiëren is, wat heb je er dan aan?
Zolang de Nederlandse app en de website coronacheck.nl niet werken, moeten ze dat papiertje toch maar accepteren. Zeker in Nederland. Ze zijn al meer dan een week overtijd en het is hartstikke druk bij teststraten https://www.nu.nl/coronavirus/6144368/h ... lt-op.html

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door angel1978 »

Wie moet dat? Het buitenland? Denk je dat die overtuigd zijn door een post van een Cornelis7 op het trosradar forum?
Of de eigenaar van een evenement die zeker wil weten dat mensen gevaccineerd of getest zijn?

Wie moet dat en hoe denk je die te overtuigen?
Het buitenland lacht je vierkant uit.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door angel1978 »

Hermoso schreef:
08 jul 2021 11:57
Vaccinatiebewijs op papier? Leuk zo'n papiertje, maar als die nergens wordt geaccepteerd omdat het zo te kopiëren is, wat heb je er dan aan?
Aan een papiertje dat nergens wordt geaccepteerd heb je idd niks. Wel aan een goed alternatief dat er zou moeten zijn als je een van de pineuten bent waar die app niet werkt.
[/quote]

Maar jij kwam met dat waardeloze papiertje aan.
En nu dan? Wat is dan dat goede alternatief dat overal geaccepteerd wordt?

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Jablan »

Cornelis7 schreef:
08 jul 2021 17:17
Ze zijn al meer dan een week overtijd
Tijd voor een over-tijd-behandeling?

Zonder te overdrijven: het gele boekje, een testuitslag op papier, het wordt allemaal geaccepteerd, zolang alle gegevens er maar op staan. Testlocatie, eventueel laboratorium als het een PCR-test is, jouw gegevens en die laatste moeten wel hetzelfde zijn als op je ID.

Hermoso
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 jul 2021 09:36

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Hermoso »

Het gele boekje is geen officieel coronapaspoort of vaccinatiebewijs en daarom wordt het helaas niet overal als zodanig geaccepteerd.
Een alternatief voor de niet werkende digitale QR code zou bijvoorbeeld heel eenvoudig een juiste en volledige QR code op papier kunnen zijn, die verstrekt wordt door de GGD als je volledig beschermd bent. Hoe moeilijk kan het zijn?
Als een bewijs om ergens binnen te komen verplicht is, moet het toch mogelijk zijn om dat bewijs te krijgen als je er recht op hebt?

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Jablan »

Hermoso schreef:
08 jul 2021 18:53
Het gele boekje is geen officieel coronapaspoort of vaccinatiebewijs en daarom wordt het helaas niet overal als zodanig geaccepteerd.
Een standpunt, dat in de praktijk totale onzin is gebleken.

Het wordt internationaal geaccepteerd en is een officieel document.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jablan schreef:
08 jul 2021 19:01
Hermoso schreef:
08 jul 2021 18:53
Het gele boekje is geen officieel coronapaspoort of vaccinatiebewijs en daarom wordt het helaas niet overal als zodanig geaccepteerd.
Een standpunt, dat in de praktijk totale onzin is gebleken.

Het wordt internationaal geaccepteerd en is een officieel document.
Het is inderdaad een officieel document van de (WHO) waarin wordt bijgehouden welke vaccinaties iemand heeft gehad. Er zijn landen waar je alleen in komt als je met dat boekje in de hand kunt aantonen dat je bijvoorbeeld bent gevaccineerd tegen gele koorts of cholera.
Het is een internationaal erkend bewijs van inenting, maar niet internationaal erkend als inentingsbewijs met een coronavaccin. Al wordt het in enkele landen op dit moment wel geaccepteerd. Het ligt er dus net aan naar welk land u wilt reizen.
Wat u zegt is dus iets te kort door de bocht.

evatelaat
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2021 16:48

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door evatelaat »

Het duurt altijd even voordat je hem krijgt, ik moest ook nog een paar nachten slapen, en toen kreeg ik hem. Yes!!

Edwin118
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2021 11:16

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Edwin118 »

Hoi Henriette, allemaal,

Ik heb hetzelfde: op 30 juni mijn tweede (Pfizer) vaccinatie gehad en nog altijd niet zichtbaar in de CoronaCheck app waardoor het niet mogelijk is om een QR code te maken.

Contact gehad met GGD en daar zien ze wel mijn twee vaccinaties. Ze hebben een ticket gemaakt wat vervolgens door een collega zou worden behandeld. Ze konden mijn geen ticketnummer geven. Jammer, want als ik nu met de GGD bel, moet ik helemaal mijn verhaal opnieuw uitleggen en ze kunnen mij niet vertellen wat de huidige status van het ticket is.

Ik ben overgeleverd aan Hugo; kan niks anders doen dan wachten...en me maar laten testen voordat ik naar een evenement ga of op vakantie.

Tenzij jullie tips hebben?

Gr. Edwin

Gesloten