CoronaCheck-app: combinatie herstelbewijs en vaccinatie werkt niet

-Anne Mieke-
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2021 17:10

CoronaCheck-app: combinatie herstelbewijs en vaccinatie werkt niet

Ongelezen bericht door -Anne Mieke- »

Corona doorgemaakt in februari en eenmaal gevaccineerd in mei. De vaccinatie staat er in, echter eenmaal van de GGD en eenmaal van het RIVM op dezelfde datum. Het herstelbewijs kan na bijna 5 maanden niet opgehaald worden. App geinstalleerd, geupdate, eraf gehaald en opnieuw geinstalleerd, al vele malen.
Bellen; het telefoonnummer biedt 2 opties
1. getest en gevaccineerd door de GGD of
2. getest en gevaccineerd door een andere instantie.
Mensen met de combinatie getest door huisarts/lokaal lab en gevaccineerd door GGD of getest door GGD en gevaccineerd door de huisarts vallen niet onder de opties. Dus kiezen voor 2. maar dan word je er sowieso uitgegooid en de verbinding verbroken. Met het intoetsen van 1. gebeurt er niets, wordt de verbinding verbroken omdat het te druk is of hang je eindeloos aan de telefoon. Dit is inmiddels zo al 18 dagen zo; ik heb nog helemaal niemand gesproken.

Als je corona hebt gehad en niet getest door GGD dan wordt je blijkbaar dubbel gestraft. Er zijn (tien?) duizenden mensen waarvan de test door een ander lab gedaan is, inclusief die in het ziekenhuis hebben gelegen of die positief bleken toen ze via een commerciële instantie een test deden voor hun reis en positief bleken te zijn. Alle labs en huisartsen hebben een meldplicht.
Mijn besmetting én herstel is bekend bij de GGD; ik ben na de besmetting diverse malen gebeld door de GGD ter begeleiding.
Ik zag het probleem al aankomen en heb daarover in juni al 9 keer gebeld met huisarts, lab, GGD en RIVM. Er is een vaccinatie bekend, er is een besmetting bekend en er is herstel bekend. Niemand voelt zich verantwoordelijk om een vinkje achter mijn naam te zetten, met andere woorden, het is bekend maar iedereen stelt zich op van “het is mijn probleem, mijn taak, mijn verantwoordelijkheid niet”.

Met mij, zoals gezegd duizenden mensen. Het probleem is bekend, moet bekend zijn, dat kan niet anders. Niemand doet wat. Intussen tikt de tijd door en lijk ik mijn vakantie in augustus wel te kunnen vergeten. Want corona doorgemaakt, gevaccineerd en door ontbreken van gegevens tot een (dure) test verplicht zijn (met nog de vraag of die op tijd komt) gaat mij te ver.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: CoronaCheck-app: combinatie herstelbewijs en vaccinatie werkt niet

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Er zijn veel mensen die hierover klagen, maar er is geen oplossing voor. Bewaar in ieder geval de papieren die je van de GGD gekregen hebt.

Op dit moment is testen voor vakantie gratis, al gaat het daar ook niet goed en moet je alsnog betalen voor je gezondheid test.

Misschien is een oplossing om toch voor de 2de prik te gaan? In sommige landen (bijvoorbeeld Malta) moet je een 2de prik gehad hebben (minstens 2 weken voor aankomst). 1 prik plus herstelt van Corona is niet voldoende.
Ook zijn er landen waar je een PCR test moet doen, of je gevaccineerd bent of niet. Elk land heeft zijn eigen regels die elke dag kunnen veranderen. Zie website van buitenlandse zaken bij reisadvies.

(Er zijn ook klachten dat mensen na de 2de prik geen vaccinatie bewijs hebben gekregen (zie viewtopic.php?f=162&t=197074 ), misschien staat daar nuttige informatie in)

mimu
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:15

Re: CoronaCheck-app: combinatie herstelbewijs en vaccinatie werkt niet

Ongelezen bericht door mimu »

Ik heb vorig jaar 2 vaccinatie gehad en daarmee een vaccinatiebewijs, net als mijn partner.
Dit jaar heb ik corona gehad, net als mijn partner, en wil een herstelbewijs, zodat ik geen booster nodig heb om mijn QR-code voor een jaar te verlengen voor Nederland en een half jaar voor het buitenland.

Helaas krijg ik bij het aanvragen van het herstelbewijs via de corona check app de foutmelding:"Geen positieve testuitslag beschikbaar".

Ondanks dat de officiële sites aangeven dat je met de corona check app meteen een herstelbewijs kan opvragen, (die wel pas na 11 dagen actief wordt) en ondanks dat mijn vriendin wel meteen een herstelbewijs heeft kunnen aanmaken, blijft de GGD en het RIVM mij wijsmaken dat ik pas over 11 dagen een herstelbewijs kan aanvragen via de Corona check app. Inmiddels 90 minuten gebeld met verschillende GGD-disiplines, het RIVM en gemaild met het RIVM.

Zelfs als ik hen er mee confronteer dat hun eigen website-info aangeeft dat een herstelbewijs niet pas na 11 dagen opgevraagd kan worden, maar meteen, wordt volgehouden dat dat niet kan. Ik moet hen uitleggen wat de juiste informatie is, maar helaas.

Volgens de GGD staan al mij gegeven wel juist en volledig geregistreerd, maar volgens de app zou er zelfs geen positieve testuitslag bekend zijn, laat staan dat er een herstelbewijs gemaakt kan worden.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: CoronaCheck-app: combinatie herstelbewijs en vaccinatie werkt niet

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik lees het volgende op de site van het RIVM:

“U krijgt een herstelbewijs voor gebruik in Nederland als:

-u positief werd getest door de GGD. Of een andere testaanbieder in Nederland. Een zelftest of serologische test (bloedtest) telt niet.
-uw positieve coronatest tenminste 11 dagen geleden was;
-uw positieve coronatest niet langer dan 365 dagen geleden was.”

Daar maak ik toch uit op dat u 11 dagen moet wachten voordat u een herstelbewijs kunt krijgen.

Gesloten