CoronaCheck app kan RIVM gegevens niet vinden

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

CoronaCheck app kan RIVM gegevens niet vinden

Ongelezen bericht door grun »

Ik ben al maanden geleden volledig gevaccineerd, in het ziekenhuis. De gegevens staan ook correct vermeld bij het RIVM. Dat kun je zelf controleren via onderstaande link. Maar de CoronaCheck app zegt herhaaldelijk dat het de gegevens niet kan vinden. Er worden wel een paar mogelijke oorzaken aangegeven, maar daarvan is niet 1 op mij van toepassing. Ik vraag me nu af bij wie ik hierover aan de bel kan trekken om het op te lossen?

https://mijn.rivm.nl/vaccinaties/login

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: CoronaCheck app kan RIVM gegevens niet vinden

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

De app is nog niet volledig doorontwikkeld. Deze gegevens zijn pas na 1 juli laadbaar.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: CoronaCheck app kan RIVM gegevens niet vinden

Ongelezen bericht door grun »

J. Deltoer schreef:
24 jun 2021 23:44
De app is nog niet volledig doorontwikkeld. Deze gegevens zijn pas na 1 juli laadbaar.
Dat is niet wat op onderstaande site staat. In de app kun je twee QR codes aanmaken: een om te reizen (vanaf 1 juli) en een voor toegang tot evenementen. Die laatste zou ook nu al moeten kunnen, begrijp ik.

https://coronacheck.nl/nl/

Dirkie
Berichten: 2921
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: CoronaCheck app kan RIVM gegevens niet vinden

Ongelezen bericht door Dirkie »

grun schreef:
24 jun 2021 23:32
Ik ben al maanden geleden volledig gevaccineerd, in het ziekenhuis. De gegevens staan ook correct vermeld bij het RIVM. Dat kun je zelf controleren via onderstaande link. Maar de CoronaCheck app zegt herhaaldelijk dat het de gegevens niet kan vinden. Er worden wel een paar mogelijke oorzaken aangegeven, maar daarvan is niet 1 op mij van toepassing. Ik vraag me nu af bij wie ik hierover aan de bel kan trekken om het op te lossen?

https://mijn.rivm.nl/vaccinaties/login
Wat voor melding geeft de CoronaCheck app precies. Het is namelijk zeer druk en het kan dat het hele proces niet goed loopt en daardoor afbreekt. En het is ook heel moeilijk om te beoordelen of een van die oorzaken mogelijk van toepassing is (ook al denk je zelf van niet).
Bij mij kreeg ik na vele (fout)meldingen ineens wel de QR code. Wat grun schrijft klopt niet want de gegevens zijn gewoon op te halen als het werkt. Alleen pas vanaf 1 juli kan er een internationale versie van QR code getoond worden.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: CoronaCheck app kan RIVM gegevens niet vinden

Ongelezen bericht door grun »

Het is zojuist gelukt om de QR code voor toegang tot evenementen aan te maken. Geen idee waarom het eerder op de avond niet lukte, ik heb het minstens 5x geprobeerd.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: CoronaCheck app kan RIVM gegevens niet vinden

Ongelezen bericht door Jablan »

Het was te druk, de gegevens konden niet genoeg afstand houden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: CoronaCheck app kan RIVM gegevens niet vinden

Ongelezen bericht door sjohie »

grun schreef:
25 jun 2021 00:06
Het is zojuist gelukt om de QR code voor toegang tot evenementen aan te maken. Geen idee waarom het eerder op de avond niet lukte, ik heb het minstens 5x geprobeerd.
En dat deden dus veel meer mensen, ondanks alle waarschuwingen dat nou niet te doen, want je hebt die QR code in veel gevallen pas per 01-07 nodig. Kortom, simpele overbelasting, wat als de nieuwigheid wat is weggeëbd, als sneeuw voor de zon zal verdwijnen.

Bigpapa
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 okt 2008 14:39

Re: CoronaCheck app kan RIVM gegevens niet vinden

Ongelezen bericht door Bigpapa »

Heeft helemaal niets met drukte te maken. De app is onvolledig en de achterliggende data is niet compleet. Ik heb corona gehad en één prik, en volgens de app ben ik niet volledig gevaccineerd. Daarnaast heb ik op 30 Juni en test laten doen, daar kwam uit dat ik negatieve getest was maar helaas nog geen QR Code. Ik heb diverse telefoontjes gepleegd maar de RIVM en/of GGD en en ben niet goed geholpen door helpdeskmedewerkers. Jij als inwoner van NL zit daar wel mooi mee. Je heb geen bewijs en NL loopt erg achter. Behalve als je 2 prikken heb gehad dan gaat het allemaal goed. Zodra het te moeilijk wordt dan krijg je problemen.

rrvvww
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 aug 2015 14:19

Re: CoronaCheck app kan RIVM gegevens niet vinden

Ongelezen bericht door rrvvww »

Het printen van het vaccinatiebewijs met QR code lukt wel maar via de app lukt het niet om een QR code te maken.
Ik trek daaruit de conclusie dat mijn gegevens bij het RIVM zijn verwerkt en ok zijn bevonden. Waarom lukt het dan niet met de app? Na het intoetsen van de 6 cijferige code stopt de app er mee.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: CoronaCheck app kan RIVM gegevens niet vinden

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Bigpapa schreef:
02 jul 2021 11:38
Heeft helemaal niets met drukte te maken. De app is onvolledig en de achterliggende data is niet compleet. Ik heb corona gehad en één prik, en volgens de app ben ik niet volledig gevaccineerd. Daarnaast heb ik op 30 Juni en test laten doen, daar kwam uit dat ik negatieve getest was maar helaas nog geen QR Code. Ik heb diverse telefoontjes gepleegd maar de RIVM en/of GGD en daar krijg je helpdesk medewerkers aan de lijn die nog dommer zijn als een pak nootjes. Jij als inwoner van NL zit daar wel mooi mee. Je heb geen bewijs en NL loopt erg achter. Behalve als je 2 prikken heb gehad dan gaat het allemaal goed. Zodra het te moeilijk wordt dan krijg je problemen.
Uiteraard. Het is altijd de schuld van die kutoverheid. Het kan nooit de schuld zijn van burgers die allemaal tegelijkertijd hun QR code willen ophalen. En als diezelfde overheid de boel zo ver opschaalt dat iedereen het tegerlijkertijd kan doen kunnen we weer lekker gaan klagen dat het geld over de balk wordt gesmeten.

En als NL zo achter loopt, heb je voorbeelden van landen waar ze ver voorop lopen? En ook lekker vriendelijk over de medewerkers van RIVM/GGD. Ik snap dat niet iedereen zo superintelligent kan zijn als jij , maar als je zo superintelligent bent maar geen begrip kunt opbrengen voor mensen die dat niet zijn heb je ook niets aan je intelligentie. Dan ben je zelf gewoon een lompe hork.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: CoronaCheck app kan RIVM gegevens niet vinden

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bigpapa schreef:
02 jul 2021 11:38
Daarnaast heb ik op 30 Juni en test laten doen, daar kwam uit dat ik negatieve getest was maar helaas nog geen QR Code.
Maar waar heb je die test gedaan? Testen van de GGD zijn namelijk niet de testen die zo'n QR code geven. Dat zijn alleen die van testen voor toegang.

Kees murre
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jul 2021 12:48

Re: CoronaCheck app kan RIVM gegevens niet vinden

Ongelezen bericht door Kees murre »

inmiddels bijna na 8 keer bellen een volledige dag in de wacht en met het kluitje het riet in gestuurd , en weer uit moeten leggen twee x 8 mei in de Corona check app en nog steeds niks nada noppes geregeld( ONACCEPTABEL)
Heb duidelijk aangeven dat ze alles mogen doorgeven bij RIVM.
Amateuristisch gedoe dat is het.
Heb het ook gemeld bij Max vakantieman.
Je wordt hier zo moe van elke keer in de wacht en nog erger is het dat je na 45 min er zo uit gebonjourd wordt .
Wat kunnen we nu nog meer doen , ik weetjes niet meer.

Merel77
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2021 17:51

Re: CoronaCheck app kan RIVM gegevens niet vinden

Ongelezen bericht door Merel77 »

Ik heb een raar probleem. Ik heb de Corona-app op mijn telefoon staan, en ik heb alleen e mogelijkheid om mij aan te melden via digi-d met een gebruikrsnaam en wachtwoord. Maar als ik dat doe, staat er: bij de webdienst moet u inloggen met de DigiD app of sms controle. Ga terug om in te loggen met uw digiD app of activeer de sms controle in Mijn DigiD. \Ik kan op OK klikken, maar dan nog kan ik enkel aanmelden met een gebruikersnaam en wachtwoord, ik kom dan in een soort loepje terecht! Ik heb al een paar keer geprobeerd om te bellen, maar dan zeggen ze dat het te druk is, en wordt de verbinding verbroken!

Ik heb de app er ook al een paar keer af gegooid om opnieuw te installeren, maar steeds kom ik in hetzelfde loepje terecht!
Ik word er echt radeloos van.

Wie kan mij helpen?

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: CoronaCheck app kan RIVM gegevens niet vinden

Ongelezen bericht door Lowieze »

Merel77 schreef:
05 aug 2021 17:58
Ik heb een raar probleem. Ik heb de Corona-app op mijn telefoon staan, en ik heb alleen e mogelijkheid om mij aan te melden via digi-d met een gebruikrsnaam en wachtwoord. Maar als ik dat doe, staat er: bij de webdienst moet u inloggen met de DigiD app of sms controle. Ga terug om in te loggen met uw digiD app of activeer de sms controle in Mijn DigiD. \Ik kan op OK klikken, maar dan nog kan ik enkel aanmelden met een gebruikersnaam en wachtwoord, ik kom dan in een soort loepje terecht! Ik heb al een paar keer geprobeerd om te bellen, maar dan zeggen ze dat het te druk is, en wordt de verbinding verbroken!

Ik heb de app er ook al een paar keer af gegooid om opnieuw te installeren, maar steeds kom ik in hetzelfde loepje terecht!
Ik word er echt radeloos van.

Wie kan mij helpen?
U heeft de sms controle in Digid waarschijnlijk niet geactiveerd.
U kunt dit zo doen (of controleren):

“Ga naar de website www.digid.nl
Klik rechtsboven op Inloggen Mijn DigiD
Selecteer de optie: Ik wil inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord.
Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op Inloggen
Ga naar Controle via sms en kijk of deze op Actief staat.

Staat deze op Inactief? Klik dan op Sms-controle aanvragen en volg de stappen die dan volgen op het scherm.
Staat er Actief? Controleer dan of uw telefoonnummer nog klopt door onder het kopje Persoonlijke gegevens uw telefoonnummer te bekijken. Is het telefoonnummer niet juist? Klik op Telefoonnummer wijzigen.“

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: CoronaCheck app kan RIVM gegevens niet vinden

Ongelezen bericht door sjohie »

Simpel gezegd, voor toegang tot bepaalde typen gegevens met DigiD is zogenoemde 2-factor (2FA) authentication nodig, dat is een extra laag veiligheid bovenop een username en wachtwoord. Denk aan de DigiD app op een telefoon, of smsjes met codes. Banken gebruiken er vaak de bankpas + randomreader voor.

Medische gegevens vallen daar onder, en dat betekent dus ook vaccinatiegegevens. Dat wordt bepaald door de overheid, en 2FA is zelf in te stellen via "mijn DigiD" zoals hierboven al uitgelegd. Dat niveau van beveiliging heeft in principe niks van doen met de coronacheck app. Een app van zeg je zorgverzekeraar zal ook zoiets vragen, want medische gegevens.

mimu
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:15

Re: CoronaCheck app kan RIVM gegevens niet vinden

Ongelezen bericht door mimu »

Ik heb vorig jaar 2 vaccinatie gehad en daarmee een vaccinatiebewijs, net als mijn partner.
Dit jaar heb ik corona gehad, positief door de GGD getest, net als mijn partner, en wil een herstelbewijs, zodat ik geen booster nodig heb om mijn QR-code voor een jaar te verlengen voor Nederland en een half jaar voor het buitenland.

Helaas krijg ik bij het aanvragen van het herstelbewijs via de corona check app de foutmelding:"Geen positieve testuitslag beschikbaar". Volgens de GGD staan al mij gegeven wel juist en volledig geregistreerd. Ook heb ik de positieve uitslag van hen gekregen.

Ondanks dat de officiële sites aangeven dat je met de corona check app meteen een herstelbewijs kan opvragen, (die wel pas na 11 dagen actief wordt) en ondanks dat mijn vriendin wel meteen een herstelbewijs heeft kunnen aanmaken, blijft de GGD en het RIVM mij wijsmaken dat ik pas over 11 dagen een herstelbewijs kan aanvragen via de Corona check app. Inmiddels 90 minuten gebeld met verschillende GGD-disiplines, het RIVM en gemaild met het RIVM.

Zelfs als ik hen er mee confronteer dat hun eigen website-info aangeeft dat een herstelbewijs niet pas na 11 dagen opgevraagd kan worden, maar meteen, wordt volgehouden dat dat niet kan. Ik moet hen uitleggen wat de juiste informatie is, maar helaas.

Volgens de GGD staan al mij gegeven wel juist en volledig geregistreerd, maar volgens de app zou er zelfs geen positieve testuitslag bekend zijn, laat staan dat er een herstelbewijs gemaakt kan worden.

Ze sturen je willen en wetens met een kluitje het riet in, nadat ze je eerst van het kastje naar de muur hebben gestuurd. Vervolgens liegt de helpdeskmedewerker die boel bij elkaar, in opdracht van zijn of haar meerdere. Schandalig gewoon.

Gesloten