Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Die ' korte lontjes ' is een groeiend probleem, wel of geen pandemie. :(

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Doe doordeweeks boodschappen tussen 9 en 12. Zijn de kinderen naar school.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Schandalig.. kleine kinderen zouden alleen thuis gelaten moeten worden ipv dat ze meegenomen worden naar een winkel.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

snellie schreef:
24 apr 2021 13:51
Nou, kinderen van om en nabij 12 jaar kunnen idd best thuisblijven hoor. En partners ook. Maar blijkbaar is de AH een uitje.
Niet zoveel op anderen letten, helpt ook.

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Een voordeel van al die ellende is dat steeds meer mensen gaan bewegen.
Ik zie tenminste hele horde`s wandelaars,fietesers,renners en skaters enzo.
En aan velen is te zien dat ze dit nog niet zolang doen,ook qua model zeg maar.
Maar ja,als je alleen tussen 7 en 19 uur buiten mag komen en niet verder dan 10km van je huis weg mag,zoek je vanzelf wat andere afleiding.
Tot voor kort mocht je zelfs niet langer dan1 uur van huis weg.
Nu is dat max.10km,en voor boodschappen enz.30 km.
Een stuk strenger dan in Nederland dus.
En in dicht bevolkte gebieden zoals veel steden ook buiten;mondkapje verplicht.

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

snellie schreef:
24 apr 2021 13:51
Nou, kinderen van om en nabij 12 jaar kunnen idd best thuisblijven hoor. En partners ook. Maar blijkbaar is de AH een uitje.
Mensen moeten toch wat? Ik meen het al eerder geschreven te hebben. Laatst een paar legpuzzels verkocht aan iemand in een stad hier verderop. Komen ze met het complete gezin: man, vrouw, 2 peuterkinderen. Terwijl het advies toch echt is: één persoon. Van de week hetzelfde: één puzzel verkocht, komt er een stel langs om het ding op te halen.

Mensen hebben niks meer te doen. En dan doen ze dat.

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
24 apr 2021 12:25
Waarom vlg week versoepelen terwijl de verpleegkundigen op hun tandvlees lopen en Gommers al spreekt over code zwart? Voor de bühne?
Die Ernst Kuipers zei dan weer het tegenovergestelde. Die zei in het begin van de week dat het aantal nieuwe opnames vrij stabiel is de laatste tijd, waardoor hij ook verwacht dat er binnenkort een daling gaat plaatsvinden in de ic-bezetting. Het probleem is vooral dat mensen er langere tijd liggen en je dus pas na een aantal weken die cijfers gaat zien dalen. Echter zag hij ook dat er meer besmettingen waren, maar dat het deel dat daarvan in het ziekenhuis kwam ook kleiner is, omdat een groot deel van de kwetsbaren langzaamaan gevaccineerd is.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

snellie schreef:
24 apr 2021 14:03
Die maatregelen zijn toch niet te handhaven? Of heeft iedereen een prikklok en tachograaf? :lol:

In andere landen heb je maar te luisteren daar zijn ze niet zo soft als in Nederland.......
En in dicht bevolkte gebieden zoals veel steden ook buiten;mondkapje verplicht.


Moet je toch niet aan denken ook buiten een mondkapje.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Duitsland overweegt nu de vluchten uit India te weren. Deze Indiase variant is extra besmettelijk.
Waar wachten wij nu weer op??

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

snellie schreef:
24 apr 2021 15:51
reggie2 schreef:
24 apr 2021 15:48
Moet je toch niet aan denken ook buiten een mondkapje.

Het eerste wat ik doe als ik een winkel uitkom is dat zweterige ding afdoen en wegstoppen. Vreselijk.
In zo'n blauw standaard ding, moet je dat witte spul aan de binnenkant wegknippen. Dat lucht op, en oom agent merkt niets

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

16again schreef:
24 apr 2021 18:19
snellie schreef:
24 apr 2021 15:51
reggie2 schreef:
24 apr 2021 15:48
Moet je toch niet aan denken ook buiten een mondkapje.

Het eerste wat ik doe als ik een winkel uitkom is dat zweterige ding afdoen en wegstoppen. Vreselijk.
In zo'n blauw standaard ding, moet je dat witte spul aan de binnenkant wegknippen. Dat lucht op, en oom agent merkt niets
U draagt het mondkapje voor oom agent?

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door juliomariner »

Sorry maar wat een achtelijk idee om de mondkapjes aan te passen. Wees dan een kerel en zet ze helemaal niet op en betaal de boete.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
24 apr 2021 17:04
Duitsland overweegt nu de vluchten uit India te weren. Deze Indiase variant is extra besmettelijk. Waar wachten wij nu weer op??
Op een nieuwe regering. :mrgreen:
Het is definitief. Duitsland geeft India het etiket 'virusvariantengebied' en vanaf maandag mogen alleen nog mensen uit India het land in als ze een verblijfsvergunning of Duits paspoort hebben - inclusief 10 dagen quarantaineplicht en die wordt bij deze groep zeker gecontroleerd.
reggie2 schreef:
24 apr 2021 12:28
Denk dat het hard nodig is om een beetje te versoepelen. Als je hoort wat een kort lontje sommigen hebben. Trouwens..... mondkapje, afstand , geen visite , hoe kan het zo oplopen?
Kort lontje merk ik weinig van. Kan natuurlijk ook komen, omdat veel mensen zich nog een keer omdraaien als wij langslopen ^^

De cijfers lopen zo op door de Britse variant:
- langere incubatietijd (eigenlijk is 5 dagen quarantaine te kort, zou weer 10 dagen moeten zijn)
- echt besmettelijker (heel fijn in slecht geventileerde gebouwen)

Persoonlijk heb ik het idee, dat bij de versoepelingen de opnameduur in de ziekenhuizen fors onderschat is. Nu worden vooral mensen van 20-59 jaar opgenomen, maar ze liggen net zo lang in het ziekenhuis als de groep 60+ een half jaar geleden.

In de dagelijkse cijferbrij mis ik de laatste tijd aandacht voor de incidentie oftewel het aantal gevallen per 100.000 inwoners. Dat maakt het iets makkelijker om alles op relevantie of waarde te schatten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

snellie schreef:
24 apr 2021 15:36
Je maakt mij niet wijs dat degenen die nu tegen de versoepelingen zijn vanaf volgende week ook netjes thuis blijven en hun aankopen nog steeds online blijven doen....
Nou dan ben ik zeker een brave Miep ,dus ja .....ik blijf mondkapjes dragen, was mn handen iedere keer , houd afstand en ga 1x per week nd supermarkt.
Kleding koop ik niet, mijn kasten puilen uit.
De pandemie is nog steeds niet onder controle.... wereldwijd nog zoveel besmettingen en doden.
Hier is straks iedereen hopelijk gevaccineerd en pas dan zou ik zelf aan versoepelen denken.
Ik houd het nog prima vol!

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik ga persoonlijk ook nog niet naar het terras. Een maat van me vroeg of ie moest reserveren voor zaterdagmiddag. Dus ik zei tegen m dat we dan beter op mijn balkon konden gaan zitten, dan kunnen we ook met 3 of 4 man daar zitten.

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

snellie schreef:
24 apr 2021 14:03
Die maatregelen zijn toch niet te handhaven? Of heeft iedereen een prikklok en tachograaf? :lol:
Zo te zien en horen is de controle niet zo heel erg strikt,maar omkritiek van de puristen onder ons te voorkomen,dat is slechts mijn eigen waarneming.

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

reggie2 schreef:
24 apr 2021 15:48
snellie schreef:
24 apr 2021 14:03
Die maatregelen zijn toch niet te handhaven? Of heeft iedereen een prikklok en tachograaf? :lol:

In andere landen heb je maar te luisteren daar zijn ze niet zo soft als in Nederland.......
En in dicht bevolkte gebieden zoals veel steden ook buiten;mondkapje verplicht.


Moet je toch niet aan denken ook buiten een mondkapje.
Was vorige week samen met mijn vrouw boodschappen aan het doen toen we zagen dat er in die plaats ook markt was.
Nou,dat leek ons wel wat,tot we er achter kwamen dat ook in dit dorp van niks het kapje in de kern verplicht was.
Direct rechtsomkeert en geen markt dus.
Sommige dingen gaan ons net iets te ver.

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
24 apr 2021 19:02
16again schreef:
24 apr 2021 18:19
snellie schreef:
24 apr 2021 15:51



Het eerste wat ik doe als ik een winkel uitkom is dat zweterige ding afdoen en wegstoppen. Vreselijk.
In zo'n blauw standaard ding, moet je dat witte spul aan de binnenkant wegknippen. Dat lucht op, en oom agent merkt niets
U draagt het mondkapje voor oom agent?
Nee,ik draag dat ding in een winkel om de winkel eigenaar niet met een prent op te zadelen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

En voor je medemens mag ik hopen @ scharrelschipper.👍

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik denk dat weinig mensen het voor de medemens draagt. Vooral omdat het moet. Als het niet verplicht was, dan zouden de meesten het denk ik niet dragen.

Gesloten