Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
04 mei 2021 22:16
Een gezonde puber moet als het goed is toch wel een stootje kunnen hebben ,zelfs met ruim een jaar met beperkingen, mits de thuissituatie warm is?
Of het thuis nu koud of warm is, na ruim een jaar met beperkingen praten we niet meer over een stootje, maar over forse deuken. Het maakt totaal niet uit of ik nu andere ouders of mensen, die voor hun beroep met jongeren omgaan, spreek. Stuk voor stuk zien ze de veranderingen in het gedrag.
Maar goed, dit is een zijstraat van mijn opmerking, dat het veel zinvoller is om van jong naar oud te vaccineren, zodat alles sneller op gang komt dan met de huidige aanpak. Hoe sneller de voorraad vaccins groot genoeg is om zonder prioriteit te gaan prikken, hoe beter het is.

*

Vaccins.

Sputnik V is in Brazilië afgekeurd, omdat één van de twee gebruikte Adenovirussen zich niet als transportmiddel gedraagt, maar in staat blijkt zichzelf te vermenigvuldigen en dat is precies wat je niet wilt als zo'n virus wordt gebruikt als verpakking voor een vaccin.
Bij de EMA wacht men nog op heel veel data van de producent.

Heterologeen vaccineren is het gebruik van twee verschillende vaccins om bescherming te bereiken. In het VK loopt de belangrijkste studie hiernaar, tot nu toe zonder publicaties van tussenresultaten of conclusies. In Duitsland wordt deze methode nu gebruikt voor de mensen, die al AstraZeneca hebben gekregen en de tweede prik met Moderna of BionTech krijgen. De Duitsers durven het aan op basis van dierproeven. Eerste indrukken - dat zijn losse waarnemingen van artsen: een combinatie lijkt tot een nog betere bescherming te leiden. Sowieso zijn de Corona-vaccins krachtiger dan andere vaccins tegen andere ziektes.

Over het vaccineren van kinderen wordt langzaam aan meer duidelijk. De bedoeling is om de bestaande vaccins vanaf 12 jaar toegelaten te krijgen (andere gebruiksaanwijzing dan vanaf 16/18 jaar) en voor t/m 11 jaar komt er een aangepaste versie.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

snellie schreef:
05 mei 2021 17:24
Conclusie: mensen en kinderen worden nog steeds als proefkonijn gebruikt.
Als het niet op mensen getest mag worden, hoe kom je dan tot een veilig vaccin?
Vind je hetzelfde van het pokken-vaccin?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jose2501 schreef:
05 mei 2021 17:58


Waar haal je dat vandaan? Ik heb nergens iemand zien dreigen maar misschien heb ik iets gemist?
Ik zag een leuke huldiging van Ajax die dik verdiend kampioen zijn geworden. De spelers en trainer genoten ervan. De supporters ook. Mag het aub?
Nee dat mag niet, niet in deze tijd dat er zoveel mensen nog niet gevaccineerd zijn en sowieso dat je mensen kan besmetten die niks met de huldiging of Ajax van doen hebben.

En ja , ik vind het leuk dat Ajax kampioen is, maar de rest vind ik te bizar voor woorden.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jose2501 schreef:
05 mei 2021 18:13
@angel1978 het pokkenvaccin heeft wel wat langer geduurd dan de coronavaccins om die te ontwikkelen.
Bron: https://www.pfizer.nl/kindervaccins/bij ... an-vaccins
Waar staat in dit hele verhaal de tijdsduur en waarom mag het bij een lange duur dan wel op kinderen getest worden? Waarom is dat überhaupt een argument?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jose2501 schreef:
05 mei 2021 18:17


@reggie wat voor last heb jij er persoonlijk van?



Wat dacht je zelf??? als de besmettingen weer uit de hand gaan lopen, mogen wij weer er voor boeten.

Zoals minder versoepelingen, ook kan ik iemand tegen de pet lopen die daar is geweest en besmet is.
Genoeg zo? Iedereen moet zich aan de regels houden dus ook Ajax en supporters en aanhang daarvan.

16again
Berichten: 16032
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Jose2501 schreef:
05 mei 2021 18:17
@reggie wat voor last heb jij er persoonlijk van?
Wellicht beter in algemeen belang te denken:
Extra besmettingen door onverantwoord gedrag kunnen op de IC belanden. En er zo voor zorgen dat reguliere zorg nog langer stil staat.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... bc0a9b33f/

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jose2501 schreef:
05 mei 2021 18:23

Waar maak je je druk om. Op Koningsdag was het overal veel drukker. Daar zien we toch ook nauwelijks effect van in de dagelijkse cijfers? Tenminste die cijfers stijgen niet tot nu toe.
Ook dat was asociaal, en de effecten zijn nog niet eens bekend.

Wel eens van saamhorigheid gehoord Jose?? Deze pandemie moeten we samen door komen en nee geen feestje op welke dag dan ook.

Wat een egoisme weer. Lees je ook de link van @16 again, waar duidelijk in staat dat de reguliere zorg weer wordt stopgezet vanwege dit domme gedrag?

Je hebt het gelezen zie ik, en ja .....ik voel mij wel geroepen om idioten te zeggen dat ze geen feestjes moeten geven/houden.
Laatst gewijzigd door reggie2 op 05 mei 2021 18:28, 2 keer totaal gewijzigd.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Jose2501 schreef:
05 mei 2021 18:05
@jablan soms praat je echt onzin. Het Russische vaccin heeft bewezen net zo effectief te zijn als andere vaccins. Hier de studie waarop ook de EMA een beslissing gaat nemen. Bron: https://www.thelancet.com/journals/lanc ... 4/fulltext
Ik wil het woordje 'onzin' alleen met onderbouwing lezen, niet zomaar in de ruimte gegooid, want juist dan zet je je eigen domheid-onwetendheid in de etalage.

Jouw onderbouwing is alweer achterhaald. De Braziliaanse toelatingsinstantie heeft Sputnik V afgekeurd. Hier één van de vele bronnen over deze beslissing CBS News

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Dat denk jij , jij bent ook een van de virologen? Dream on.

Zinloos om met jou in discussie te gaan, het egoisme druipt er weer vanaf.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jose2501 schreef:
05 mei 2021 18:19
angel1978 schreef:
05 mei 2021 18:15
Jose2501 schreef:
05 mei 2021 18:13
@angel1978 het pokkenvaccin heeft wel wat langer geduurd dan de coronavaccins om die te ontwikkelen.
Bron: https://www.pfizer.nl/kindervaccins/bij ... an-vaccins
Waar staat in dit hele verhaal de tijdsduur en waarom mag het bij een lange duur dan wel op kinderen getest worden? Waarom is dat überhaupt een argument?
Misschien om de effecten op wat langere termijn te onderzoeken?

In je link werden koeiepokken op de arm van een achtjarige gesmeerd en dat als allereerste test. Is dat je idee bij effecten op de langere termijn?

In de historie bij de ontwikkeling van vaccins is nooit gewacht tot de effecten op langere termijn duidelijk waren.. geen enkel argument.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik wil het woordje 'onzin' alleen met onderbouwing lezen
Niet echt relevant wat jij wil.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

snellie schreef:
05 mei 2021 17:24
Conclusie: mensen en kinderen worden nog steeds als proefkonijn gebruikt.
Er is weinig keuze hierin. Vond het al bijzonder dat er met twee vaccins gewerkt gaat worden, dat is een out-of-the-box benadering, wijkt totaal af van wat binnen de geneeskunde gangbaar is. Net zo bijzonder is de melding, dat dit al voorbij het stadium met dierproeven is. Aangezien er tot nu toe geen merkwaardige dingen zijn gebeurd, ben ik heel benieuwd naar de publicaties hierover, die hopelijk snel komen.

Zelf zijn we wat chagrijnig. Vaccineren heeft voor ons alleen zin, wanneer het virus verder muteert. Toch doen we het, zodat het reizen gemakkelijker wordt. Vanuit Israël en de VS komt een observatie: als je al Covid19 hebt gehad, dan heb je bovengemiddeld veel kans om een paar dagen ziek van het vaccin te worden. Heel fijn vooruitzicht. :evil:

Sopi
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 mei 2021 17:38

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Sopi »

Deze corona heeft duidelijk gemaakt in de wereld, het egoisme en arrogantie... wat je ook in sport ziet me WK of olympische spelen..
Alleen ikke, ikke... Er sterven mensen in Afrika e arme landen, maar onze vrienden uit USA, Canada, GB hebben geen last van.. hebben de monopoly op alles.... Zij kunnen makkelijk overal ter wereld vaccin laten maken en de corona indammen... maar gewin gaat boven mensenlevens en leed...

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

snellie schreef:
05 mei 2021 18:56
Tjonge, misschien een paar dagen ziek. Je gaat er toch niet dood aan? En dan reis je maar wat minder in deze crisistijd.
We zijn wat internationaler dan gemiddeld. Minder reizen is geen optie, sommige dingen moeten nu eenmaal ter plaatse en in persoon worden gedaan.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
04 mei 2021 20:49
Dat jongeren andere jongeren nodig hebben om zich te ontwikkelen en zich aan te conformeren klopt natuurlijk wel, dat is van alle tijden.
Maar nu ruim een jaar met beperkingen leren omgaan is , op zich , ook vormend . Niet verkeerd lijkt mij.
Goed voor de ruggengraat.
Er is natuurlijk veel meer dan de ontwikkeling van de persoonlijkheid. De hele seksuele ontwikkeling die je doormaakt tussen je 12e en laten we zeggen 21e die ligt nu helemaal stil. Waar je normaal tussen die tijd ergens bij een soos of in de kroeg of discotheek iemand leert kennen en daar allemaal dingetjes mee uit gaat proberen, is de sociale kring nu heel erg beperkt in die zin. Die jeugd loopt daar nu gewoon een achterstand in op die echt wel belangrijk is voor de rest van hun leven en daarbij waarschijnlijk ook flink wat onzekerheid en frustratie.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jose2501 schreef:
05 mei 2021 20:21


Het enige: ze droegen geen mondkapjes. Vind je dat heel erg?
Heel erg, er is een mondkapjes plicht, of ben je het al weer vergeten.

Ach ja....kan jou het bommen wie er besmet wordt toch?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

snellie schreef:
05 mei 2021 20:41
Ben jij ongesteld of zo?
😅
Denk eerder enorm met zichzelf bezig.

Helaas, die zijn er ook.
Mensen die denken dat de regels er niet voor hun zijn.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En gezellige volle bedden in het ziekenhuis. :mrgreen:

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
05 mei 2021 20:36
Jose2501 schreef:
05 mei 2021 20:21


Het enige: ze droegen geen mondkapjes. Vind je dat heel erg?
Heel erg, er is een mondkapjes plicht, of ben je het al weer vergeten.

Ach ja....kan jou het bommen wie er besmet wordt toch?
Buiten toch niet?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

@ nijogeth, klopt buiten niet.
Maar serieus, het was toch niet normaal hoe ze daar met zijn allen waren in deze tijd?
Klopt @ snelle, wel 1,5 meter, wat ze ook niet deden.

Gesloten