Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik zie de beelden op het internet. Gewapend met paraplu's, stokken e.d bestoken deze demonstranten ook de politie. Een agent is zelfs tegen zn hoofd getrapt. :o
Waar gaat dit toch allemaal over?? Protest tegen de maatregelen, rellen om het rellen.
Altijd hetzelfde soort tuig. Wegwezen na de waarschuwingen!
Ik verafschuw dit!

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Bob Schurkjens schreef:
08 mei 2021 21:34
Mensen met bijvoorbeeld een IFNM "perskaart" zullen wel vaker niet als "pers" worden beschouwd door de autoriteiten. Iedereen kan een perskaart maken.
Nou,dat van die perskaart zegt me niet zoveel,ook niet dat vervalsen enzo.
Maar dat was mijn vraag niet.
Mijn vraag was eigenlijk waarom een agent iemand die een reportage maakt van een protest mars (wat je daar ook van mag vinden) zo te zien uit het niets begint te meppen.
Begrijp me goed;ik was er niet bij,dus ik heb ook nog geen oordeel hierover (voor wat dat waard is of zou zijn)
In het nieuws,als er al iets over gemeld wordt,is dat alleen over misdragingen tegen de politie.
Want laten we wel wezen,en hier heb ik wel een oordeel/mening over,we zien in een flink aantal landen dat demonstraties met geweld door de overheid beantwoord worden.
Dat lijkt me niet zo`n goed idee.
Geweld roept geweld op.
En als ik dan zie dat een aantal politiewagens van een parkeer plaats komen en een auto die op een doorgaande weg rijd aanhouden en een bekeuring geven omdat die volgens hun het verkeer gehinderd heeft,begin ik me toch wat dingen af te vragen.
Voor de goede orde,ik ben wel gezagsgetrouw,zo ben ik opgevoed,maar als ik zulke zaken zie en hoor begin ik toch wel wat te twijfelen.

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

moederslink schreef:
08 mei 2021 21:58
Ik zie de beelden op het internet. Gewapend met paraplu's, stokken e.d bestoken deze demonstranten ook de politie. Een agent is zelfs tegen zn hoofd getrapt. :o
Waar gaat dit toch allemaal over?? Protest tegen de maatregelen, rellen om het rellen.
Altijd hetzelfde soort tuig. Wegwezen na de waarschuwingen!
Ik verafschuw dit!
Geweld deugd niet,ben ik het mee eens.
Ik zag de mars in Barneveld,zag je daar geweld tegen de politie?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

scharrelschipper schreef:
08 mei 2021 22:59
Ik zag de mars in Barneveld,zag je daar geweld tegen de politie?
Ja....toets maar in : Barneveld en je ziet genoeg filmpjes.
Even voor de goede orde : ik zie ook vaak zat buitenproportioneel ' geweld ' en gemep vd politie en dat wordt dan ook nog vergoeilijkt door ' hun chefs ' op tv in een praatprogramma .... ook niet goed te praten dus!
Geweld lokt geweld uit. Het zijn toch testosteronbommen al die mannetjes en eenieder gaat er waarschijnlijk met gestrekt been in , vol agressie .

Het protesteren tegen de maatregelen mag , maar ik zie dit idiote gedoe als rellen om het rellen.
Laatst gewijzigd door moederslink op 08 mei 2021 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Aar vaak zie je niet wat er aan vooraf gaat.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Revoked »

Klopt.
Maar steeds vaker blijkt dat politieagenten dingen "vergeten" te vermelden, en er zelfs hele verhalen bij verzinnen. Het zijn de ergste sneeuwvlokjes die er zijn. En zie daar maar eens iets tegen te doen. Blijkt het ineens gelegaliseerde Mafia. Ook dat moet echt stoppen. Het wantrouwen groeit. Ook bij de politie, want de goedkope BOA's gaan nòg meer taken overnemen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
08 mei 2021 23:28


Het protesteren tegen de maatregelen mag , maar ik zie dit idiote gedoe als rellen om het rellen.


Dat ziet denk ik iedereen maar ik zie ook dat de politie veel geweld gebruikt, misschien in sommige gevallen terecht........ maar soms vraag ik mij af of het nodig is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Klopt, dat zie ik ook , ook de politie staat op scherp en gaat er ook met gestrekt been in.
Vaak disproportioneel en dat wordt aan de tafels bij de talkshows dan weer vergoeilijkt door div korpschefs. Ook niet goed! :evil:
Maar die protesteerders moeten per definitie niet komen opdagen met vele honderden en wegwezen na de waarschuwingen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
09 mei 2021 12:34


Maar die protesteerders moeten per definitie niet komen opdagen met vele honderden en wegwezen na de waarschuwingen.


Helemaal met je eens, maar zag net een flimpje op facebook voorbij komen dat in Barneveld een demonstrant werd aangereden door een politiebus, dat vind ik niet normaal van de politie.

Daarom zeg ik ook, ze gebruiken soms echt buitensporig geweld. Je auto mag nooit een wapen worden. Hoe kwaad een mens ook kan zijn.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dit soort demonstraties waarvoor geen vergunning is aangevraagd, trekt allerlei verkeerd volk aan. Op last van de burgemeester gold er een noodbevel. De demo was onaangekondigd en dat is verboden.

Op foto's zie je figuren die hun gezicht hebben afgeschermd met de o.a. de vlag van Facebook-club "Defend Rotterdam". De politie is bekogeld met stenen van het spoortalud. ME was onderbemand. Geen reguliere demonstratie. Dat is de context.

Je zal maar rustig in Barneveld wonen en onaangekondigd deze reltrappers "op de koffie" krijgen. Het doet mij denken aan de rellen in Haren in 2012. Het kan volledig uit de hand lopen.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 09 mei 2021 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bob Schurkjens schreef:
09 mei 2021 16:00
Dit soort demonstraties waarvoor geen vergunning is aangevraagd, trekt allerlei verkeerd volk aan. Op last van de burgemeester gold er een noodbevel. De demo was onaangekondigd en dat is verboden.
Ook dan mag een demonstratie volgens de grondwet niet zomaar beëindigd worden. Daarvoor moet de veiligheid in het geding zijn en volgens mij raakt die bij de meeste demonstraties pas in het geding als de politie in grote getale aan komt zetten.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Met die uitleg leg je de oorzaak bij de politie. Dat is dan jouw zienswijze. Volgens mij ligt de oorzaak toch echt bij de "Defend" types, die in Barneveld niets te zoeken hebben.

https://www.barneveldsekrant.nl/lokaal/ ... ry1&pid=11

Dat zijn geen vreedzame demonstranten. Wel jammer dat ze het verpesten voor de rest.

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bob Schurkjens schreef:
09 mei 2021 16:16
Met die uitleg leg je de oorzaak bij de politie.
Nee, toch niet. Ik zeg alleen dat je escalatie kan voorkomen door een demonstratie niet op te breken. De oorzaak is het niet tolereren van de demonstratie, waar we gewoon een grondrecht toe hebben.

In veel gevallen denk ik dat het een veel betere uitkomst geeft als de politie in plaats van met geweld en wapenstokken komt, gewoon gezellig met bierkratten en muziek komt aanzetten. En dan een plein omturnen tot festival, waar die mensen waarschijnlijk wel behoefte aan hebben. Maar ja, coronamaatregelen über alles.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
09 mei 2021 17:26


In veel gevallen denk ik dat het een veel betere uitkomst geeft als de politie in plaats van met geweld en wapenstokken komt, gewoon gezellig met bierkratten en muziek komt aanzetten. En dan een plein omturnen tot festival, waar die mensen waarschijnlijk wel behoefte aan hebben. Maar ja, coronamaatregelen über alles.
In deze tijd denk jij er wel weer vrij simpel over, er zijn nog genoeg mensen in het ziekenhuis.

Inderdaad .....corona het woord wat de meesten zowat niet meer kunnen horen , maar wat een feit is.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

reggie2 schreef:
09 mei 2021 17:56
Nijogeth schreef:
09 mei 2021 17:26


In veel gevallen denk ik dat het een veel betere uitkomst geeft als de politie in plaats van met geweld en wapenstokken komt, gewoon gezellig met bierkratten en muziek komt aanzetten. En dan een plein omturnen tot festival, waar die mensen waarschijnlijk wel behoefte aan hebben. Maar ja, coronamaatregelen über alles.
In deze tijd denk jij er wel weer vrij simpel over, er zijn nog genoeg mensen in het ziekenhuis.
En die lagen er ook, toen vorige week op nog grotere schaal een kampioensschap werd gevierd. Met de politie opzettelijk als afwezige.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ja en ....wat is je punt @16again?

Daar heb ik namelijk dezelfde mening over geuit, ook nog steeds dezelfde gedachten daarover.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Dat de politie het momenteel niet goed kan doen?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien moet de politie voor dat tuig ook nog wat pizza’s meebrengen?

witte angora
Berichten: 30566
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zou eerder aan een kopje thee denken.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien hier eens naar luisteren.

https://youtu.be/ME7GnQiG9zA

Gesloten