Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ga naar buiten in de zon en laat die muizenissen uit uw hoofd waaien.

We zitten helemaal niet op lijken te wachten, er zijn al genoeg doden gevallen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
31 mei 2021 18:11
Lees net dat de Europese Unie Pfizer heeft goedgekeurd voor 12-jarigen en ouder. In Nederland is er nog geen beslissing gevallen. Dan kun je je afvragen: hoe ga je dat regelen. Buiten schooltijd een afspraak bij de GGD maken en dan met Pa en/of Moe erheen? Of... op school? Daar zitten ze allemaal bij elkaar, heb je de hele buts in één keer. Kan er van tevoren ook nog een lesje aan worden besteed. Briefje mee van huis dat het ok is of juist niet, en prikken maar. Is dat een idee?
Op zich wel, maar ik denk, dat het midden in de zomervakantie wordt, wanneer de vaccins voor de groep 12-15/17 jaar worden vrijgegeven èn voldoende op voorraad zijn.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Ik_weet_niet_alles schreef:
31 mei 2021 13:47
Zojuist weer in de supermarkt geweest. Karretje of mandje verplicht. Dus eerst mandje pakken, daarna handvat mandje ontsmetten en dan zijn de handen aan de beurt. Denk je dat je je handen kunt ontsmetten staat er een eenvoudig flesje handgel, niet desinfecterend.
Ik ben benieuwd hoeveel forumleden hetzelfde tegenkomen als zij ergens bij een winkel naar binnen gaan, dus gewone handgel i.p.v. desinfecterend handgel.
Er even van uitgaand dat het virus op van alles zit ga ik zeker niet aan zo`n knijp/spuit/druk flesje zitten.
Het lijkt mij dat het op de zelfde manier overgedragen kan worden als een griepvirus,dus als je alle risico`s wil vermijden,moet je nergens meer heen gaan en je niet meer onder de mensen begeven.
Maar ja,dat is ook geen leven.
Kom weinig in winkels,maar maak nooit gebruik van die gel.

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

https://www.nu.nl/coronavirus/6136741/a ... ijgen.html

Goed nieuws voor de zestig plussers die geen AstraZeneca vaccin wilden.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scontra »

Lowieze schreef:
01 jun 2021 08:17
https://www.nu.nl/coronavirus/6136741/a ... ijgen.html

Goed nieuws voor de zestig plussers die geen AstraZeneca vaccin wilden.
Het betreft 60 t/m 64 jarigen !!!

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

scontra schreef:
01 jun 2021 11:35
Lowieze schreef:
01 jun 2021 08:17
https://www.nu.nl/coronavirus/6136741/a ... ijgen.html

Goed nieuws voor de zestig plussers die geen AstraZeneca vaccin wilden.
Het betreft 60 t/m 64 jarigen !!!
‘t Is toch wat hè, ik denk altijd dat mensen zelf ook nog kunnen nadenken en niet alles hoef voor te kauwen.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik hoop wel dat ze die uiteindelijk achter de rest plakken en niet voor laten schieten bij mensen die nog niet aan de beurt zijn geweest.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
01 jun 2021 13:19
Ik hoop wel dat ze die uiteindelijk achter de rest plakken en niet voor laten schieten bij mensen die nog niet aan de beurt zijn geweest.
Jij bent /was toch tegen vaccinatie? dus wat maakt het dan uit.

Of laat je je nu wel vaccineren? :lol:

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik ben nooit tegen vaccinatie geweest. Dat moet iedereen lekker zelf weten. Ik zie er voor mij het nut niet in.

Ik ben wel tegen oneerlijkheid en ik vind dit een beetje lijken op mensen die voor mogen schieten bij een andere rij, terwijl ze in hun eigen rij vooraan stonden. Laat ik het zo zeggen. Mijn collega wil zich laten vaccineren en is nog niet aan de beurt, maar mijn andere collega heeft al voor de tweede keer de mogelijkheid, omdat hij het de eerste keer niet het juiste vaccin vond, terwijl die collega die graag gevaccineerd wil worden met elk vaccin blij is.

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nijogeth schreef:
01 jun 2021 14:43
Ik ben nooit tegen vaccinatie geweest. Dat moet iedereen lekker zelf weten. Ik zie er voor mij het nut niet in.

Ik ben wel tegen oneerlijkheid en ik vind dit een beetje lijken op mensen die voor mogen schieten bij een andere rij, terwijl ze in hun eigen rij vooraan stonden. Laat ik het zo zeggen. Mijn collega wil zich laten vaccineren en is nog niet aan de beurt, maar mijn andere collega heeft al voor de tweede keer de mogelijkheid, omdat hij het de eerste keer niet het juiste vaccin vond, terwijl die collega die graag gevaccineerd wil worden met elk vaccin blij is.
En u heeft al uitgerekend hoeveel dagen extra wachttijd dit op gaat leveren? Misschien wel 1,5 of 2 dagen?
Overigens geldt de inhaalronde niet alleen voor de 60 plussers, maar is het de bedoeling dat dit voor alle groepen gaat gelden.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Daar gaat het toch niet om? Wat was het probleem om die mensen die voorheen niet gevaccineerd wilden worden achteraan te laten sluiten? Volgens mij geldt dat voor iedereen die een vaccinatie geweigerd heeft, maar blijkbaar niet voor deze groep.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:Dit statement nog maar een keertje naar boven halen. We hebben nog 9 dagen. Ik denk inderdaad dat mijn uitspraak redelijk goed geschat gaat zijn en dat we dadelijk minder dan de helft van het aantal mensen aan het begin van de maand erin hebben liggen. Als we onder de 1000 komen, dan claim ik dit toch wel als uitgekomen voorspelling
Uitspraak en voorspelling dus volledig mislukt?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
01 jun 2021 15:27
Daar gaat het toch niet om? Wat was het probleem om die mensen die voorheen niet gevaccineerd wilden worden achteraan te laten sluiten? Volgens mij geldt dat voor iedereen die een vaccinatie geweigerd heeft, maar blijkbaar niet voor deze groep.
Het is geen probleem dit zijn mensen die de AstraZeneca niet wilden hebben. En terecht tenslotte is het hun lijf en niet die van de overheid.

Wat dan nog als ze binnen nu en een x aantal weken worden gevaccineerd, word jij daar slechter van dan?

By the way......ik zelf denk , maar als ik het mis heb moet je het ff zeggen :lol: dat jij je ook laat vaccineren.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scontra »

Lowieze schreef:
01 jun 2021 12:14
scontra schreef:
01 jun 2021 11:35
Lowieze schreef:
01 jun 2021 08:17
https://www.nu.nl/coronavirus/6136741/a ... ijgen.html

Goed nieuws voor de zestig plussers die geen AstraZeneca vaccin wilden.
Het betreft 60 t/m 64 jarigen !!!
‘t Is toch wat hè, ik denk altijd dat mensen zelf ook nog kunnen nadenken en niet alles hoef voor te kauwen.
Tegen zoveel logica kan geen weldenkend mens iets inbrengen en dat probeer ik dan ook maar niet.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
01 jun 2021 15:30
Nijogeth schreef:Dit statement nog maar een keertje naar boven halen. We hebben nog 9 dagen. Ik denk inderdaad dat mijn uitspraak redelijk goed geschat gaat zijn en dat we dadelijk minder dan de helft van het aantal mensen aan het begin van de maand erin hebben liggen. Als we onder de 1000 komen, dan claim ik dit toch wel als uitgekomen voorspelling
Uitspraak en voorspelling dus volledig mislukt?
Ja, het is net of je een 3-1 overwinning voorspelt en het een 2-0 overwinning wordt. Ik voorspel voor deze maand dat Jong Oranje het EK onder 21 gaat winnen en dat Oranje de halve finales van het EK gaat halen. O ja, ook de ziekenhuizen zijn bijna leeg (ja, misschien iets voller dan nu het geval is, maar dat komt omdat men weer normaal ziekenhuisje gaat spelen met operaties en behandelingen en zo) aan het einde van de maand, net zoals ze nu het leegste zijn sinds half oktober.

Maar, Angel, wat wil je hier nu mee bereiken? Behalve mij dan een beetje bashen, omdat ik een positieve voorspelling ertussen heb zitten en jij nog nooit een eigen mening of een eigen gedachte hier neer hebt durven zetten. Want het is natuurlijk een stuk makkelijker om commentaar te leveren zonder zelf iets zinnigs toe te voegen.

Ach voila, dan is je uitspraak toch gelukt. Proficiat!

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
01 jun 2021 19:02
angel1978 schreef:
01 jun 2021 15:30
Nijogeth schreef:Dit statement nog maar een keertje naar boven halen. We hebben nog 9 dagen. Ik denk inderdaad dat mijn uitspraak redelijk goed geschat gaat zijn en dat we dadelijk minder dan de helft van het aantal mensen aan het begin van de maand erin hebben liggen. Als we onder de 1000 komen, dan claim ik dit toch wel als uitgekomen voorspelling
Uitspraak en voorspelling dus volledig mislukt?
Ja, het is net of je een 3-1 overwinning voorspelt en het een 2-0 overwinning wordt. Ik voorspel voor deze maand dat Jong Oranje het EK onder 21 gaat winnen en dat Oranje de halve finales van het EK gaat halen. O ja, ook de ziekenhuizen zijn bijna leeg (ja, misschien iets voller dan nu het geval is, maar dat komt omdat men weer normaal ziekenhuisje gaat spelen met operaties en behandelingen en zo) aan het einde van de maand, net zoals ze nu het leegste zijn sinds half oktober.

Maar, Angel, wat wil je hier nu mee bereiken? Behalve mij dan een beetje bashen, omdat ik een positieve voorspelling ertussen heb zitten en jij nog nooit een eigen mening of een eigen gedachte hier neer hebt durven zetten. Want het is natuurlijk een stuk makkelijker om commentaar te leveren zonder zelf iets zinnigs toe te voegen.

Ach voila, dan is je uitspraak toch gelukt. Proficiat!
Tja, had ik toch nog even gedacht dat je gewoon een kerel zou zijn en achter je uitspraken zou gaan staan. Gewoon even toegeven dat je iets te enthousiast was geweest en dat later ( toen je het heel selectief wel nog even als statement naar boven wilde halen ) nog even wilde verbloemen door met de cijfertjes te goochelen.
Kan gebeuren een keer, maar dit lijkt nu veel meer op kop in het zand en als niemand het gemerkt heeft, dan kom ik er toch mooi weer mee weg..
Kan je de volgende keer als iedereen het weer vergeten is gewoon weer opnieuw hebben over dat anderen geen mening hebben en dat je nooit goochelt met getallen.. zoiets?

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Sopi schreef:
31 mei 2021 19:38
Zonder bronnen weten wij 1 ding zeker... wij kunnen geen 2de ramp aan.. Deze corona heeft blootgesteld amateurs in overheid en RIVM..
Men was meer bezig zichzelf voor de camera promoten dan corona bestrijden...
Meneer van Dissel zegt: mondkapje voegt weinig toe, zegt de baas van het RIVM..??????!!!!!!!!!!!!!
Hoeveel mensen (oa in de zorg) zijn onnodig besmet geraakt en ook doodgegaan door deze uitspraak begin van de corona...

Laat een parlementaire onderzoek naar de aanpak houden... dan komen er nog meer lijken uit de kast dan met toeslagen...
Wat is er dan allemaal zo ontzettend verkeerd gedaan? En hoe kan het dat het beleid in zo'n beetje alle landen behoorlijk vergelijkbaar was? Zitten in alle regeringen amateurs? En hoe had jij het gedaan als je het voor het zeggen had? Jij had zeker beleid gevoerd waarbij je nooit was teruggekomen op eerdere beslissingen en uitspraken? Nooit voortschrijdend inzicht tonen?

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Ik_weet_niet_alles schreef:
31 mei 2021 13:47
Zojuist weer in de supermarkt geweest. Karretje of mandje verplicht. Dus eerst mandje pakken, daarna handvat mandje ontsmetten en dan zijn de handen aan de beurt. Denk je dat je je handen kunt ontsmetten staat er een eenvoudig flesje handgel, niet desinfecterend.
Ik ben benieuwd hoeveel forumleden hetzelfde tegenkomen als zij ergens bij een winkel naar binnen gaan, dus gewone handgel i.p.v. desinfecterend handgel.
Gewoon mandje of karretje pakken, je handen niet in je neus of mond stoppen en zodra het kan handen wassen. Het is allemaal niet zo moeilijk. Dat dit soort dingen nog steeds een onderwerp zijn na bijna anderhalf jaar coronacrisis.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

witte angora schreef:
30 mei 2021 21:38
Jablan schreef:
30 mei 2021 20:45
Maar toch ... zolang een regering hier geen aandacht aan besteedt, zal het virus rond blijven gaan. Om precies te zijn tussen de landen, want om de zoveel tijd gaan ze even naar huis.
De oplossing is dus 'integratie'. Zolang dat niet gebeurt zul je dit blijven houden. Maar er zijn er intussen wel zoveel die moeten integreren, stuk voor stuk met een achtergrond, een verhaal... Het openstellen voor andere culturen moet van twee kanten komen, en in mijn ervaring gaat het dus van twee kanten niet altijd even goed.
Laat bejaarden dan ook meteen meeintegreren. Ieder bankje bij ons in de stad en het winkelcentrum zit vol met bejaarden die ook niets gehoord lijken te hebben in het afgelopen jaar.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Voel me niet aangesproken hoor :D ben al 2 dagen met zweet op de kop mijn tuin zomerklaar aan het maken :D.
Én houd afstand én draag mondkapjes én was nog steeds mijn handen én ontvang geen hordes bezoek :D.
Én al 2x gevaccineerd.

Gesloten