Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
03 jun 2021 16:28
16again schreef:
03 jun 2021 16:13
Kijk je wat anderen schrijven?
Welnee joh, de bekende plaat .....:-)
Zo mooi dit, nota bene uit de mond van degene die aan het begin van de discussie schreef "ik las", om vervolgens iets te schrijven wat duidelijk niet gelezen, maar verzonnen was :lol: :lol: :lol:

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Heel veel mis, maar ach.....moneytje denkt dat hij tegenwoordig alles mag zeggen, nogmaals.....de bekende plaat.:-)

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Radar »

Ja, hier is het iets te warm voor in mijn thuiskantoor... Graag stoppen met dit gekibbel en terug naar de inhoud. Dank u zeer. ^YB

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

[Bericht verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jun 2021 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is nog steeds warm hier

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jose2501 schreef:
03 jun 2021 16:35
Er is toch wel een en ander mis gegaan als ik de berichtgeving hierover lees. Al is het voornamelijk verhaal van familie van de man.
Dat lijkt mij ook. Al is het maar in de opvolging van de noodtelefoontjes, uitgaande van wat de familie weergeeft.

Maar de vaccinatie-link is niets meer dan dat het voorval na de tweede prik plaatsvond. Er is geen enkel concreet argument om het aan die vaccinatie te linken. De man kan allerhande medische issues gehad hebben, die totaal losstaan van Corona(vaccinaties).

Daarom is desinformatie ook zo schadelijk: er staat een niet-onderbouwd tendentieus artikel in de krant, en voor je het weet heb je allerhande roeptoeters die rondbazuinen dat er iemand is overleden aan de vaccinatie.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Reden: Het is nog steeds warm hier
:lol: :lol:

Over de warmte en de benauwdheid moeten 'we' maar in de huiskamer verder denk ik. :wink:

Hier maar iets heel anders: is het/vindt jij het belangrijk dat je vaccinatie in het gele boekje komt te staan? Welk gele boekje trouwens? Dat ding dat je al vanaf je geboorte mee hebt gekregen? Geen idee waar het is.

DIscussiebron: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -niet-hebt

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
03 jun 2021 16:46
Hier maar iets heel anders: is het/vindt jij het belangrijk dat je vaccinatie in het gele boekje komt te staan?
Mwah. Eigenlijk niet. ik vind het hooguit handig, maar niet belangrijk.

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Voor sommige mensen is een geel boekje belangrijk, dan zou ik deze vaccinatie er zeker bij laten zetten.
Het kaartje van vroeger vanaf je geboorte heeft weinig nut meer. Persoonlijk vind ik een registratiekaart voldoende.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Heel veel mensen hebben dat ding niet ( meer ) of nooit gehad.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
03 jun 2021 16:46
is het/vind jij het belangrijk dat je vaccinatie in het gele boekje komt te staan? Welk gele boekje trouwens? Dat ding dat je al vanaf je geboorte mee hebt gekregen? Geen idee waar het is.
We hebben ze al in huis sinds Pasen. Voor ons belangrijk bij grenscontroles (digitaal is leuk, maar het rivm heeft niet van iedereen de gegevens ^^). Nu nog die prikken, stickers, stempels, handtekeningen graag :mrgreen:

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
03 jun 2021 16:40
Daarom is desinformatie ook zo schadelijk: er staat een niet-onderbouwd tendentieus artikel in de krant, en voor je het weet heb je allerhande roeptoeters die rondbazuinen dat er iemand is overleden aan de vaccinatie.
Als dit zo tendentieus artikel is, wat is er dan mis met de samenvatting van Reggie?

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als in tal van landen het gele boekje goed genoeg is voor de voor reizigers verplichte vaccinaties tegen gele koorts, vlektyfus, builenpest en wat al niet, dan kan de SARS-CoV-2 vaccinatie daar toch ook wel bij? Het lijkt me heel verstandig dat de GGD's daar nu wel aan meewerken.

Voor wie het heeft kan de handmatige registratie in het gele boekje gewoon naast de nog te ontwikkelen Europese app, lijkt me.

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

16again schreef:
03 jun 2021 18:15
Moneyman schreef:
03 jun 2021 16:40
Daarom is desinformatie ook zo schadelijk: er staat een niet-onderbouwd tendentieus artikel in de krant, en voor je het weet heb je allerhande roeptoeters die rondbazuinen dat er iemand is overleden aan de vaccinatie.
Als dit zo tendentieus artikel is, wat is er dan mis met de samenvatting van Reggie?
Als een artikel al tendentieus is, hoef je daar zelf toch nog niet een schepje bovenop te doen?

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door joep873 »

Erthanax schreef:
03 jun 2021 18:15
Voor wie het heeft kan de handmatige registratie in het gele boekje gewoon naast de nog te ontwikkelen Europese app, lijkt me.
Het gele boekje heeft vrij weinig te betekenen, iedereen met een beetje handigheid kan zelf een sticker printen en die in zijn gele boekje plakken.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Inderdaad. En analoog daaraan: als de mods duidelijk aangeven dat die discussie niet meer gevoerd mag worden, dan kan het ook geen kwaad als men zich daaraan zou houden.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erthanax »

16again schreef:
03 jun 2021 18:15
Moneyman schreef:
03 jun 2021 16:40
Daarom is desinformatie ook zo schadelijk: er staat een niet-onderbouwd tendentieus artikel in de krant, en voor je het weet heb je allerhande roeptoeters die rondbazuinen dat er iemand is overleden aan de vaccinatie.
Als dit zo tendentieus artikel is, wat is er dan mis met de samenvatting van Reggie?
Wel, hierom:
reggie2 schreef:
03 jun 2021 12:37
Ik las dat iemand in Gelderland waarschijnlijk is overleden aan de 2 de prik van pfizer.
De opening van het artikel is
Omroep Gelderland schreef:Een man van 77 uit Arnhem is overleden, uren nadat hij voor de tweede keer een covidvaccinatie kreeg. Een verband staat nog niet vast.
Het artikel is tendentieus, maar houdt gelukkig nog een slag om de arm. Reggie2 gaat met "waarschijnlijk" een flinke en ongefundeerde stap verder.

Eigenlijk gaat het artikel over de telefonische communicatie met de HAP en 112, die buitengewoon frustrerend kan verlopen voor familieleden van patiënten die in grote nood verkeren.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erthanax »

joep873 schreef:
03 jun 2021 18:24
Erthanax schreef:
03 jun 2021 18:15
Voor wie het heeft kan de handmatige registratie in het gele boekje gewoon naast de nog te ontwikkelen Europese app, lijkt me.
Het gele boekje heeft vrij weinig te betekenen, iedereen met een beetje handigheid kan zelf een sticker printen en die in zijn gele boekje plakken.
En dat kan niet met dat printje dat ik van de GGD meekreeg?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Moneyman schreef:
03 jun 2021 18:25
Inderdaad. En analoog daaraan: als de mods duidelijk aangeven dat die discussie niet meer gevoerd mag worden, dan kan het ook geen kwaad als men zich daaraan zou houden.
Ah, moneytje bevordert zichzelf tot mod??

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Erthanax schreef:
03 jun 2021 18:27
joep873 schreef:
03 jun 2021 18:24
Erthanax schreef:
03 jun 2021 18:15
Voor wie het heeft kan de handmatige registratie in het gele boekje gewoon naast de nog te ontwikkelen Europese app, lijkt me.
Het gele boekje heeft vrij weinig te betekenen, iedereen met een beetje handigheid kan zelf een sticker printen en die in zijn gele boekje plakken.
En dat kan niet met dat printje dat ik van de GGD meekreeg?
Dat printje heeft geen waarde volgens mij, of zit er een werkende QR code in? Dat maakt het al anders en ook niet meer te printen.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door joep873 »

Erthanax schreef:
03 jun 2021 18:27
En dat kan niet met dat printje dat ik van de GGD meekreeg?
Jawel, en daarom is dat printje ook geen sluitend vaccinatiebewijs.

Gesloten