Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Daar is de Delta variant weer aanwezig, weet ff niet wat die andere naam is.
Weer meer besmettingen.


witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Je kunt hem ook iedere week naar de GGD sturen voor een prik.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

reggie2 schreef:
12 jun 2021 23:07
Daar is de Delta variant weer aanwezig, weet ff niet wat die andere naam is.
Weer meer besmettingen.
De varianten hebben allemaal nieuwe namen gekregen. Is inclusiever, politiek correcter en niet stigmatiserend. Ik vraag me alleen af wat deze deugende actie van de WHO de belastingbetaler weer gekost heeft. Probleem signaleren, taskforce instellen, consultants contracteren, mediaadviseurs inhuren...en dan zal ik nog wel de helft zijn vergeten.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Wat is je punt?

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door piet44m »

Moneyman schreef:
08 mar 2021 13:58
Lowieze schreef:
08 mar 2021 13:54
Het gaat dus niet per se om een vaccinatiebewijs!
Belangrijke nuance. Een "veilig-app" vind ik een stuk positiever dan een vaccinatie-app.
allereerst ,de tests waarom zijn de test terug naar 28 cycli ipv 40 ,want dat ben je minder gauw positief . 2 velen zijn gewoon genezen van corona met en nu bekent geworden jarenlange immuniteit , en om dan een vaccin te nemen is volgens vele (hoog opgeleide )gevaarlijk. Vanwege de spike proteines die overal schade aan richten
ingeente blijven besmettelijk ,en kunnen volgens de rivm niet ziek worden ,dus waarom zou je dan bang moeten zijn voor een niet gevaccineerde . en aldus zijn die pasjes grote onzin.
de tijd zal het leren wie de grote oplichters waren.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Helder verhaal Piet :D maar wat je precies probeert te zeggen en hoe dat slaat op mijn tekst van maanden geleden die je hebt gequote, ontgaat me nog.

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Gezondheidsupdate.

Na anderhalf jaar weinig kunnen doen en zo'n 6 kilo aan te zijn gekomen verwacht je dat je conditie hopeloos achteruit is gegaan. Wel - het lijkt mee te vallen.

Het zwemmen, afgelopen week tweede keer, is eigenlijk niet achteruit gegaan. In 45 minuten 44 baantjes zwemmen, dat was voor Corona eigenlijk ook al.

Fietsen blijkt redelijk goed te doen: na een paar proefritjes blijkt een kilometer of tien enkele reis haalbaar, mits iets aangepast tempo. Dat kan nog wat beter, maar slecht is het niet.

Bleef de hamvraag over: het wandelen. Want voor Corona was 25 kilometer op een dag vermoeiend, maar wel haalbaar. En de eerste resultaten van de afgelopen weken waren niet echt bemoedigend. Gisteren dus 14 kilometer gelopen, waarvan de laatste drie met een verzwikt bovenbeen. Wel een aangepast tempo. Zoals altijd na afloop flink spierpijn, maar an sich, en zonder de blessure, had ik nog wel een kilometer of 5 zonder al te veel problemen door kunnen lopen.

Eigenlijk denk ik dat het allemaal nog wel meevalt. De verloren gegane conditie is redelijk snel op te pakken. Kwestie van de boel weer oppakken, wel in een iets aangepast tempo. Nu nog die 6 kilo er af, en liefst nog een kilo of vijf meer, en dan is het eigenlijk net of er nooit iets is gebeurd.

Het enige wat je nu nog duidelijk merkt is de omgeving: de trein was rustig, de looproute was rustig (waar was iedereen?), sommige tegenliggers hielden angstvallig met de anderhalve meter rekening, anderen niet; de mondkapjes zijn nog wel in de meerderheid, ook in het OV, maar er wordt eigenlijk niet meer gehandhaafd. En dus zie je dat ook dat langzaam aan begint te verminderen, tot de grote meute iets krijgt van: 'laat maar'. En dan gaan die dingen in rap tempo af, en waarom ook niet?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Cornelis7 schreef:
11 jun 2021 18:29
Maar wat te doen als de administratie van het RIVM nog niet in orde is?
Daarvoor bestaat het gele vaccinatieboekje.
Overigens wordt er hard gewerkt om de administratie op orde te krijgen voor1 juli.
PeterPeters1966 schreef:
12 jun 2021 08:54
Even puur uit interesse: wat is het probleem van een tweede prik? Ik lees dat vaker maar ik zie zelf het probleem niet zo. Kost maar een half uurtje of zo.
Wie al Covid19 heeft gehad, heeft in principe genoeg aan 1 prik van de vaccins.

In het algemeen: mensen willen op vakantie en proberen het zo te plannen, dat ze voor die tijd al volledig gevaccineerd zijn. Een tweede prik na max. twaalf weken betekent extra testen om op reis te kunnen gaan of ter plaatse wat meer te mogen. En als je zelfs voor een toiletbezoek een negatieve testuitslag nodig hebt ...
reggie2 schreef:
12 jun 2021 20:01
Nog maar afwachten hoe het hier gaat lopen. Als ik dat in Groot Brittannië zie, word je wel wat moedeloos.
Gelukkig zijn er verschillen. In Engeland is gekozen voor eerst één prik met AstraZeneca Vaxzevria, daardoor is de bescherming binnen de bevolking minder goed. Dat zie je nu terug. Heel hoog zijn de cijfers niet, wel binnen de groepen met banden met India. Voor Nederland of continentaal Europa is de verspreidingsroute interessanter: opnieuw via de scholen. Dat pleit er voor om de vaccins voor de groep 12-17 jaar vrij te geven. Wie wil, moet een vaccin kunnen krijgen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

J. Deltoer schreef:
13 jun 2021 19:29
De varianten hebben allemaal nieuwe namen gekregen. Is inclusiever, politiek correcter en niet stigmatiserend. Ik vraag me alleen af wat deze deugende actie van de WHO de belastingbetaler weer gekost heeft. Probleem signaleren, taskforce instellen, consultants contracteren, mediaadviseurs inhuren...en dan zal ik nog wel de helft zijn vergeten.
Actie heeft nul euro gekost. Het Griekse alfabet is wat makkelijker te onthouden dan de technische namen. Bovendien ontstaan op verschillende plekken op de wereld onafhankelijk van elkaar nieuwe varianten, die op dezelfde punten afwijken van het origineel. Dan heeft het geen zin meer om een variant de naam te geven van de plek, waar-ie het eerste is ontdekt. (Britse variant bijv. is vermoedelijk in Kameroen ontstaan).
piet44m schreef:
14 jun 2021 10:12
allereerst ,de tests waarom zijn de test terug naar 28 cycli ipv 40 ,want dat ben je minder gauw positief .
2 velen zijn gewoon genezen van corona met en nu bekent geworden jarenlange immuniteit , en om dan een vaccin te nemen is volgens vele (hoog opgeleide )gevaarlijk. Vanwege de spike proteines die overal schade aan richten
ingeente blijven besmettelijk ,en kunnen volgens de rivm niet ziek worden ,dus waarom zou je dan bang moeten zijn voor een niet gevaccineerde . en aldus zijn die pasjes grote onzin.
1 gaat over de PCR-tests. Het aantal cycli hangt af van de fabrikant en de machines in het laboratorium. Als je met minder cycli hetzelfde resultaat haalt, dan zijn de extra cycli minder waardevol. Kiezen voor een test met minder cycli betekent ook, dat laboratoriumcapaciteit vrijkomt voor andere testen. Verder zijn er genoeg sneltesten beschikbaar, die zijn een prima alternatief naast de pcr-testen.

2 Er is momenteel nog veel te weinig informatie beschikbaar en daarom wordt tenminste één dosis van een vaccin aanbevolen voor wie Covid19 heeft gehad. Dit advies leunt op anekdotisch bewijs:
- op verschillende plaatsen is gezien, dat mensen na Covid19 klachten houden en opknapten na een dosis vaccin.
- er is veel onzekerheid over hoe lang je immuun bent. Aangezien de vaccins voor bijna iedereen veilig zijn, is de keuze snel gemaakt: met vaccin extra bescherming.

3 Momenteel staat wel vast, dat de vaccins zorgen voor een milder verloop van een besmetting en een kleinere verspreiding.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Jablan schreef:
14 jun 2021 10:46
Cornelis7 schreef:
11 jun 2021 18:29
Maar wat te doen als de administratie van het RIVM nog niet in orde is?
Daarvoor bestaat het gele vaccinatieboekje.
Overigens wordt er hard gewerkt om de administratie op orde te krijgen voor1 juli.
Toen ik geprikt werd, gaf de GGD geen stempels in het gele boekje.
Kan dat nu met terugwerkende kracht, en zo ja, hoe?
Accepteren dierentuinen, het buitenland, e.d. het gele boekje?

IK zie op de site van het RIVM niets dat er op wijst dat het RIVM zijn fouten gaat verbeteren. Er wordt alleen naar de zorgverleners (de prikkers) gewezen. Als het RIVM iets niet heeft geregistreerd, dan zou dat niet aan het RIVM liggen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

Cornelis7 schreef:
14 jun 2021 13:09
Jablan schreef:
14 jun 2021 10:46
Cornelis7 schreef:
11 jun 2021 18:29
Maar wat te doen als de administratie van het RIVM nog niet in orde is?
Daarvoor bestaat het gele vaccinatieboekje.
Overigens wordt er hard gewerkt om de administratie op orde te krijgen voor1 juli.
Toen ik geprikt werd, gaf de GGD geen stempels in het gele boekje.
Kan dat nu met terugwerkende kracht, en zo ja, hoe?
Accepteren dierentuinen, het buitenland, e.d. het gele boekje?

IK zie op de site van het RIVM niets dat er op wijst dat het RIVM zijn fouten gaat verbeteren. Er wordt alleen naar de zorgverleners (de prikkers) gewezen. Als het RIVM iets niet heeft geregistreerd, dan zou dat niet aan het RIVM liggen.
Hoe dat kan met terugwerkende kracht, staat op de site van het RIVM, 1e hit op googlen "rivm bijschrijven vaccinatiepaspoort". Zal het je even makkelijk maken, de informatie hierover staat op de site van de GGD waar je geprikt bent. Die hier in de regio, heeft aparte bijstempelspreekuren aangekondigd, waar je langs kan gaan. Zoiets zal vml bij jou ook het geval zijn, maar hoe, wat en waar, kan dus per GGD verschillen.

In Nederland en de EU wordt het die check-app in eerste instantie, buiten de EU zal het vaccinatiepaspoort, net als altijd al, het hulpmiddel hier voor zijn. BuZa heeft overigens een goede app met veel info, dus check bij hen ook zeker even een specifiek land. Wij moesten vorig jaar februari met ons vaccinatiepaspoort bijvoorbeeld in Tanzania bewijzen dat we ingeënt waren tegen gele koorts. Voor dat soort landen is een analoog iets, de beste oplossing. Voor het registeren van testresultaten etc is het niet geschikt, want niet uniform in de wereld, en iedereen met een pen kan er wat inzetten, vandaar de keuze voor die app.

Het RIVM krijgt prikgegevens vanuit de prikkers, dus de huisartsen, GGD's, ziekenhuizen, en in sommige gevallen, instellingsartsen van bijvoorbeeld een groter zorgcentrum of bejaardentehuis. Als die de administratie wat laten sloffen, omdat de hele praktijk aan het prikken is, kan het even duren voordat hun gegevens bekend zijn bij het RIVM. Dat soort vertragingen kan je het RIVM niet echt aanwrijven zoals jij wel doet, wat ze niet weten, kunnen ze niet registreren.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

sjohie schreef:
14 jun 2021 13:43
Het RIVM krijgt prikgegevens vanuit de prikkers, dus de huisartsen, GGD's, ziekenhuizen, en in sommige gevallen, instellingsartsen van bijvoorbeeld een groter zorgcentrum of bejaardentehuis. Als die de administratie wat laten sloffen, omdat de hele praktijk aan het prikken is, kan het even duren voordat hun gegevens bekend zijn bij het RIVM. Dat soort vertragingen kan je het RIVM niet echt aanwrijven zoals jij wel doet, wat ze niet weten, kunnen ze niet registreren.
De GGD hier ter plaatse laat de administratie niet sloffen, maar heeft vorige maand binnen 1 dag zowel mijn 2e prik als die van mijn vrouw doorgegeven (dit is telefonisch door de GGD bevestigd, we zijn tegelijk geprikt). Mijn 2e prik stond binnen een dag online bij het RIVM, die van mijn vrouw na 3 weken nog steeds niet. De eerste prikken van ons staan wel allebei bij het RIVM geregistreerd (we hebben bij online aanmelding toestemming gegeven). Het probleem ligt dus bij het RIVM, dat al 3 weken niets doet met de prikmelding van de GGD.

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Vreemd. Als ik hier in het dorp ben is het rustig. Als ik in Utrecht ben is het rustig. Zondag langs de Kromme Rijn: rustig. Maar het Veiligheidsberaad houdt rekening met een zomer vol overlast van jongeren die er uit moeten, die het binnen zitten zat zijn.

Hoe kan het dat ik een heel ander beeld, een heel andere perceptie heb?

https://www.binnenlandsbestuur.nl/openb ... 7130.lynkx

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Dat is niet zo vreemd, Nederland is groter dan alleen de plaatsen waar u komt.
Zoals u in het artikel kunt lezen, heeft Nijmegen er wel problemen mee.

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij is Utrecht toch echt een van de drukste steden.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
15 jun 2021 07:10
Volgens mij is Utrecht toch echt een van de drukste steden.
Die indruk kunt u hebben, maar u bent ook niet op alle plekken tegelijk in heel Utrecht

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar jij weet niet waar in Utrecht ik kom. ;)

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Hoe kan het dat ik een heel ander beeld, een heel andere perceptie heb?
Dat is volkomen in lijn met de vorige 1500 pagina's

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
15 jun 2021 07:12
Maar jij weet niet waar in Utrecht ik kom. ;)
Hier dan zeker niet? :D

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3347097 ... t-centraal

Gesloten