Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
16 jul 2021 09:40
Ach, de schade wordt toch wel vergoed door de overheid, en die mensen houden hun vrije uitzicht. Ja toch?

Net als met Corona, mocht iemand in het ziekenhuis belanden, wat uiteraard nooit gebeurt, dan worden alle kosten toch wel vergoed, ja toch?
Zou dat laatste dan ook gedacht worden door mensen die al 2 vaccinaties hebben gehad en zich nu 100% veilig wanen?
Ik hoor dit namelijk steeds meer dat ze nu overal naar toe reizen, zich in drukke winkelstraten gaan begeven etc.
Terwijl er nog steeds een redelijk risico is dat ze besmet worden of iemand anders kunnen besmetten.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen idee wat anderen denken, Lowieze. Ik denk niet meer zoveel, wordt er zo moedeloos van. Het ging zo goed, en kijk nu eens...

Wat mezelf betreft: ik heb dus beide vaccinaties, maar zit er toch over te denken definitief met het vrijwilligerswerk te stoppen. Ben er al in geen maanden geweest omdat we de anderhalve meter niet in acht kunnen nemen, en de cliënten van het project hebben nu eenmaal voorrang. En die anderhalve meter is nog heel lang een blijvertje, gevaccineerd of niet. Had met een jaar of anderhalf, twee toch al willen stoppen, maar hoe lang gaat dit nu nog duren?

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

fonsflons schreef:
16 jul 2021 09:32
Het erge is dat een gedeelte van de overstromingen in het zuiden het gevolg zijn van mensen die de Maas versterkingen bewust tegen hebben gehouden omdat ze geen wal in hun achtertuin wilden.
Zo'n dijk stuwt alleen het water nog hoger op, en is dus ook het verplaatsen van het probleem.
Probleem is de capaciteit om water af te kunnen voeren, dijken verhogen die capaciteit niet.
Vroeger hadden we uiterwaarden, die we gebruikten als overloop zodra afvoer capaciteit tekort schiet, maar die zijn nu vaak bebouwd.
Nog een snufje klimaatverandering toevoegen, en alles wat resteert is dweilen.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Compleet logisch dat het rampenfonds ingeschakeld wordt voor de gevolgen van deze overstromingen, dat is niet of nauwelijks te verzekeren. Maar het zal een tegemoetkoming zijn in het schadebedrag. Uiteraard geen totale vergoeding.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
16 jul 2021 10:07
Geen idee wat anderen denken, Lowieze. Ik denk niet meer zoveel, wordt er zo moedeloos van. Het ging zo goed, en kijk nu eens...

Wat mezelf betreft: ik heb dus beide vaccinaties, maar zit er toch over te denken definitief met het vrijwilligerswerk te stoppen. Ben er al in geen maanden geweest omdat we de anderhalve meter niet in acht kunnen nemen, en de cliënten van het project hebben nu eenmaal voorrang. En die anderhalve meter is nog heel lang een blijvertje, gevaccineerd of niet. Had met een jaar of anderhalf, twee toch al willen stoppen, maar hoe lang gaat dit nu nog duren?
Niet moedeloos worden hoor van wat nu niet kan. Tegen de tijd dat vrijwilligerswerk weer mogelijk is, komt er wellicht weer wat anders op uw pad. Er zijn, wat dat werk betreft, zoveel mogelijkheden.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
16 jul 2021 09:48
Zou dat laatste dan ook gedacht worden door mensen die al 2 vaccinaties hebben gehad en zich nu 100% veilig wanen? Ik hoor dit namelijk steeds meer dat ze nu overal naar toe reizen, zich in drukke winkelstraten gaan begeven etc. Terwijl er nog steeds een redelijk risico is dat ze besmet worden of iemand anders kunnen besmetten.
Terechte vraag. Denken dat een vaccin jou én de mensen om je heen volledig beschermt, is wat mij betreft net zo dom als denken dat een vaccin je niet beschermt.
16again schreef:
16 jul 2021 10:14
Vroeger hadden we uiterwaarden, die we gebruikten als overloop zodra afvoer capaciteit tekort schiet, maar die zijn nu vaak bebouwd.
De uiterwaarden worden juist nog volop gebruikt. Sterker, ze zijn essentieel.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
16 jul 2021 11:43
16again schreef:
16 jul 2021 10:14
Vroeger hadden we uiterwaarden, die we gebruikten als overloop zodra afvoer capaciteit tekort schiet, maar die zijn nu vaak bebouwd.
De uiterwaarden worden juist nog volop gebruikt. Sterker, ze zijn essentieel.
Dat laatste blijkt nu maar al te duidelijk.
Maar bouwgrond verkopen was en is lucratief, ook als bewoners kans hebben op natte voeten
https://www.trouw.nl/nieuws/kopers-en-h ... ~bf48f139/
Paywall, 2 maanden terug:
https://www.ftm.nl/artikelen/arnhem-wil ... ivier-rijn

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Uit de link van trouw:
goedkope grond
En daar kon wel eens het probleem zitten. Je ziet het overal trouwens. Bij de WestFriese omringdijk zijn in vroeger tijden ook een soort uiterwaarden aangelegd om de dijk te beschermen tegen de zee. De golven konden daardoor worden gebroken. En raad eens wat? Exact.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

In zoverre dat mensen risico's nemen die ze niet zouden moeten nemen. Er is dus niks nieuws onder de zon.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

breien schreef:
16 jul 2021 13:51
Vandaag had de praktijk de mondkapjesplicht weer ingesteld. Was me niet verteld, dus was ik in overtreding.
Kan en mag dat, zo'n plicht op eigen houtje instellen? Of dienen gewoon van hogerhand verstrekte richtlijnen gevolgd te worden?
Als je eerst telefonisch afspraak maakt, zou het handig zijn geweest om je vooraf op mondkapjesplicht te wijzen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook ZH Rijnstate in Arnhem heeft per direct weer de mondkapjes verplicht gesteld.
Personeel, bezoekers, iedereen.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Het verbaast me niks. Maar toch goed om hier te vermelden, als je van niks weet en je staat voor de deur, dan sta je dus voor de deur. Want je komt niet verder.

Volgende week of zo moet ik ook naar het ziekenhuis, het afspreken ging mwoh... maar over mondkapjes is niks gezegd. Bij de apotheek ook niet, waar ik me van de week heb ingeschreven. Zal ze toch maar meenemen.

Langzamerhand ga ik er toch over denken die dingen uit eigen beweging vaker te gaan dragen, al is het maar in de supermarkt of andere plekken waar mensen geen weet meer hebben van de bestaande regels.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Verstandig! Ik heb ook weer 2 dozen online besteld en gekregen.
Ze kosten nu ook geen drol meer .

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
16 jul 2021 14:33
Het verbaast me niks. Maar toch goed om hier te vermelden, als je van niks weet en je staat voor de deur, dan sta je dus voor de deur. Want je komt niet verder.
Bij het ziekenhuis waar ik regelmatig kom, krijg je bij de ingang (na het desinfecteren van je handen) altijd een mondkapje aangereikt. Eigen mondkapjes mogen niet eens.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Apart, Moneyman. Ben benieuwd hoe het gaat, ik moet naar Utrecht.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef: Bij het ziekenhuis waar ik regelmatig kom, krijg je bij de ingang (na het desinfecteren van je handen) altijd een mondkapje aangereikt. Eigen mondkapjes mogen niet eens.
Hier ook hoor, eigen mondkapje weggooien en je krijgt er een van hun aangereikt.
Hoe dan ook, het moet ( dus weer ).

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Net als een hele hoop andere mensen. Reden dus voor een aantal supers er van die plastic muntjes in te stoppen.

Dat is het nadeel als je alleen maar kunt pinnen: geen muntjes meer voor de karretjes.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ziekenhuizen hier waar je sinds kort een begeleider mocht meenemen, hebben die maatregel nu weer terug gedraaid.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als die begeleider nodig is, dan mocht het en mag dat nog steeds.

Ook in het ziekenhuis waar ik kom, staat bij de desinfectie spullen een doos mondkapjes klaar.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

16again schreef:
16 jul 2021 13:56
Kan en mag dat, zo'n plicht op eigen houtje instellen? Of dienen gewoon van hogerhand verstrekte richtlijnen gevolgd te worden?
Als je eerst telefonisch afspraak maakt, zou het handig zijn geweest om je vooraf op mondkapjesplicht te wijzen.
Zorgverleners mogen zelf bepalen of een mondkapje verplicht is, dus het is handig als je er altijd eentje bij je hebt.

Gesloten