Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jablan schreef:
23 jul 2021 17:18
Het is de mening of gedachte van een groep, die liever geen vaccin wil. Deze groep komt vanzelf in aanraking met Sars-CoV2. Daarna komt de spijt.

*

.
Wat een onzin en het klinkt ook nog alsof je ze het toewenst.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Je weet wat ik van het woord onzin denk? *grijns*

Meer serieus: onder virologen is het geen vraagteken meer, maar een vast gegeven. Sneller dan verwacht komt iedereen in aanraking met dit virus.
Kijk je verder naar de toelichtingen op de nieuwe besmettingen, opnames en ic-verblijf, dan vind je daar de bevestiging: de groep ongevaccineerden is oververtegenwoordigd. Hetzelfde zie ik terug in de ziektegevallen in mijn werk - als het Covid is, dan geldt: of ze wilden geen vaccin of ze waren nog niet aan de beurt voor een prik.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
23 jul 2021 15:31
Maar nergens heb ik een reden gehoord waarom die kleine groep geweigerd moet worden.

Ze kunnen mensen die gevaccineerd besmetten, maar dat kunnen gevaccineerden ook. Waar ga je de grens leggen? Die mensen nemen in mijn ogen zelf dat risico, omdat in hun ogen de vaccinatie gevaarlijker is dan het virus. Dat risico is dan ook voor die mensen zelf, dat risico geldt niet voor mensen met een vaccinatie.
Je maakt er weer een heel cryptisch verhaal van.

Maar om het even simpel te maken ( voor zover ik je begrijp ), kan ik een heel eind met je mee dat je zegt dat iemand die bewust kiest om gevaccineerd te worden zelf dit risico neemt en dat we daar dus ook geen rekening mee hoeven te houden.. Dat gaat echter pas op als iedereen die gevaccineerd wil worden, ook daadwerkelijk gevaccineerd is. Daar zijn we nu echter nog niet!

Op het moment dat iedereen die dat wil gevaccineerd is ( volledig ) en we alleen nog mensen over hebben die het vaccin niet willen en we zitten hoog genoeg in de bescherming, dan kan wat mij betreft ook alles open. Ja dan lopen nog steeds mensen een klein risico ( vaccin werkt niet 100% ), maar de kans op ernstige complicaties is erg klein, behalve voor de groep die hier zelf voor kiest.

Tot die tijd zullen we de mensen die mig niet volledig gevaccineerd zijn nog moeten beschermen en kan dus nog niet alles open. Testen is dan de enige manier om bepaalde zaken mogelijk te maken.
Overigens zie je nu de nachtclubs en evenementen er weer af zijn de besmettingen ook weer dalen, dus die relatie is er overduidelijk. Verder is al heel veel mogelijk op dit moment.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jablan schreef:
23 jul 2021 17:43


Meer serieus: onder virologen is het geen vraagteken meer, maar een vast gegeven. Sneller dan verwacht komt iedereen in aanraking met dit virus.
Boeit mij niet hoe jij over het woord onzin denkt.

Ik vind jouw antwoord nogal bizar.....alsof je hoopt dat iemand corona krijgt of besmet wordt..
Niks is een vast gegeven de gevaccineerden kunnen ook besmet raken.
Respecteer eens dat sommige mensen het niet willen hebben.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
23 jul 2021 17:46
Maar om het even simpel te maken ( voor zover ik je begrijp ), kan ik een heel eind met je mee dat je zegt dat iemand die bewust kiest om gevaccineerd te worden zelf dit risico neemt en dat we daar dus ook geen rekening mee hoeven te houden.. Dat gaat echter pas op als iedereen die gevaccineerd wil worden, ook daadwerkelijk gevaccineerd is. Daar zijn we nu echter nog niet!

Op het moment dat iedereen die dat wil gevaccineerd is ( volledig ) en we alleen nog mensen over hebben die het vaccin niet willen en we zitten hoog genoeg in de bescherming, dan kan wat mij betreft ook alles open. Ja dan lopen nog steeds mensen een klein risico ( vaccin werkt niet 100% ), maar de kans op ernstige complicaties is erg klein, behalve voor de groep die hier zelf voor kiest.

Tot die tijd zullen we de mensen die mig niet volledig gevaccineerd zijn nog moeten beschermen en kan dus nog niet alles open. Testen is dan de enige manier om bepaalde zaken mogelijk te maken.
Overigens zie je nu de nachtclubs en evenementen er weer af zijn de besmettingen ook weer dalen, dus die relatie is er overduidelijk. Verder is al heel veel mogelijk op dit moment.
Maar we hebben het toch gewoon over het moment dat dingen weer open gaan, niet over nu direct. Dus eigenlijk zijn we het gewoon eens.

En dat van de nachtclubs en evenementen is logisch. Er wordt weer een stuk minder getest.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nee Nijogeth, er wordt niet minder getest. Er wordt nu zelfs misschien wel meer getest.
Daar lag het ook niet aan, stop toch eens met het nablaten van die Baudet.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
23 jul 2021 19:06
En dat van de nachtclubs en evenementen is logisch. Er wordt weer een stuk minder getest.
Heb je het over de toegangstesten? Dat zal inderdaad een stuk minder zijn. Maar volgens mij zitten die cijfers niet in de RIVM-cijfers, of wel?

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Die cijfers zitten er wel bij in maar verklaren maar een klein de explosieve stijging van het aantal positieve testen. Het gros komt gewoon van mensen die ziek/verkouden zijn geworden ( wellicht na een horeca-bezoek ) en zich daarna laten testen en positief blijken.

Als de stijging echt aan de tvt had gelegen zouden deze cijfers ook ingestort zijn nadat de boel weer op slot ging, er werd immers ineens niet meer getest voor toegang, maar dat bleek helemaal niet het geval. De stijging zette alleen maar door. Pas nadat er een aantal dagen verstreken waren na het op slot gaan van het nachtleven zie je dat iedereen die hier ziek is geworden in inmiddels getest is en dat er geen nieuwe positieve gevallen door bezoek aan een club of disco er meer bij komen en daalt het aantal weer.
Er wordt nu o.a. Voor vakanties minstens zoveel getest als in de tijd van TVT.

"Maar de stijging ligt niet aan het 'testen voor toegang'. Slechts 10 procent van de positieve testen komt daar vandaan", vertelt vaccinatieteller en data-analist Yorick Bleijenberg aan EditieNL. En dat terwijl, sinds er gebruik wordt gemaakt van testen voor toegang, wél twee keer zo veel getest wordt.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

breien schreef:
23 jul 2021 19:51
Ik heb wel twee maal een vaccinatie gekregen. Ik vertik het om de vaccinatie-app op mijn telefoon te zetten.
Ik ben het er niet mee eens dat ik om ergens binnen te komen moet bewijzen dat ik ingeënt ben.
Dat gaat de ander niet aan.
Principes hebben betekent consequenties aanvaarden. Prima toch.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Dit vind ik overigens wel een aardige: mensen in de Bible-Belt die wel willen maar het niet openlijk durven doen, kunnen bij de huisarts terecht op het gewone spreekuur. https://nos.nl/artikel/2390497-onzichtb ... ten-deuren

Dan zal het vast ooit wel een keer bespreekbaar worden.

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
23 jul 2021 19:59
Dit vind ik overigens wel een aardige: mensen in de Bible-Belt die wel willen maar het niet openlijk durven doen, kunnen bij de huisarts terecht op het gewone spreekuur. https://nos.nl/artikel/2390497-onzichtb ... ten-deuren

Dan zal het vast ooit wel een keer bespreekbaar worden.
Wat triest toch dat heimelijk vaccineren. Bang voor het oordeel van een ander…..

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat is zoals het is, Lowieze. Er gebeurt wel meer in die contreien dat niet naar buiten mag komen. Overigens is dat laatste niet alleen in de Bible-Belt.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

reggie2 schreef:
23 jul 2021 18:34
Ik vind jouw antwoord nogal bizar.....alsof je hoopt dat iemand corona krijgt of besmet wordt..
Niks is een vast gegeven de gevaccineerden kunnen ook besmet raken.
Respecteer eens dat sommige mensen het niet willen hebben.
Voor het geval je het vergeten bent: we waren al aan de beurt in de eerste ronde en de laatste prognose voor volledig herstel is ergens eind volgend jaar. Als alles meezit en we ondertussen niet met iets anders ziek worden.

Wat de virologen en ook wij denken: vroeger of later kom je in aanraking met het virus. Dat is een realistische bril. Ik was verrast, dat de virologen in de NDR-podcast dit hardop uitspraken, want tot nu toe is elke voorspelling van Christian Drosten en Sandra Ciesek uitgekomen. Op dit punt waren ze erg stellig, absoluut alles behalve terughoudend of voorzichtig.
Deze blik in de toekomst is iets anders dan iedereen dit toewensen. Zeker met Long-Covid en/of PMS nadat mensen al genezen zijn verklaard.

Het is bij mij wel zo, dat ik elke nieuwe week iets minder respect of geduld heb met mensen, die een vaccin blijven weigeren, dan de week ervoor. Dat is de groep, die het noodlot over zichzelf afroept.
De andere kant hiervan: er zijn mensen, die op medische gronden geen vaccin kunnen krijgen en ik probeer hun werk zo te organiseren, dat de kans op besmetting zo klein mogelijk is.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Gelukkig is de wereld niet afhankelijk van wat "jij wilt".

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

breien schreef:
23 jul 2021 21:13
Bij de Public in Volos werd de temperatuur gemeten bij het desinfecteren van de handjes. Bij een verhoging kon men de klant de toegang weigeren. In Nederland kunnen de Horeca, musea, theaters en dergelijke het systeem toepassen.
Veel beter dan de app.
(Grieken zijn echt zo slim)
Niemand voor je in de huiskamer?

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

breien schreef:
23 jul 2021 21:13
Bij de Public in Volos werd de temperatuur gemeten bij het desinfecteren van de handjes. Bij een verhoging kon men de klant de toegang weigeren. In Nederland kunnen de Horeca, musea, theaters en dergelijke het systeem toepassen.
Veel beter dan de app.
(Grieken zijn echt zo slim)
Nou ja, slim….. je kunt ook het virus bij je dragen zonder verhoging te hebben.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
23 jul 2021 20:29
reggie2 schreef:
23 jul 2021 18:34
Ik vind jouw antwoord nogal bizar.....alsof je hoopt dat iemand corona krijgt of besmet wordt..
Niks is een vast gegeven de gevaccineerden kunnen ook besmet raken.
Respecteer eens dat sommige mensen het niet willen hebben.
Voor het geval je het vergeten bent: we waren al aan de beurt in de eerste ronde en de laatste prognose voor volledig herstel is ergens eind volgend jaar. Als alles meezit en we ondertussen niet met iets anders ziek worden.

Wat de virologen en ook wij denken: vroeger of later kom je in aanraking met het virus. Dat is een realistische bril. Ik was verrast, dat de virologen in de NDR-podcast dit hardop uitspraken, want tot nu toe is elke voorspelling van Christian Drosten en Sandra Ciesek uitgekomen. Op dit punt waren ze erg stellig, absoluut alles behalve terughoudend of voorzichtig.
Deze blik in de toekomst is iets anders dan iedereen dit toewensen. Zeker met Long-Covid en/of PMS nadat mensen al genezen zijn verklaard.

Het is bij mij wel zo, dat ik elke nieuwe week iets minder respect of geduld heb met mensen, die een vaccin blijven weigeren, dan de week ervoor. Dat is de groep, die het noodlot over zichzelf afroept.
De andere kant hiervan: er zijn mensen, die op medische gronden geen vaccin kunnen krijgen en ik probeer hun werk zo te organiseren, dat de kans op besmetting zo klein mogelijk is.
Jablan,je bekijkt het nogal zakelijk,en dat snap ik, als je personeel in je zaak hebt moet dat ook.
Maar in het algemeen: ik wil geen vaccinatie,maar ik vind mensen die dat wel willen niet dom of wereldvreemd of wat dan ook.
Ik noem ze ook geen wappies of complotdenkers enz.
ik zou graag zien dat het andersom ook zo was,maar helaas.....
Iedereen maakt zijn eigen afwegingen en tot nog toe hebben we die vrijheid.
Maar het begint er steeds meer op te lijken dat we die vrijheid kwijt gaan raken.
In het land waar ik me nu bevind,gaat het nog een graadje sneller/harder,niet dat ik er tot nu toe persoonlijk iets van merk,maar er zou een tijd kunnen komen dat ik hier dus niet meer naar de bakker mag om een stokbroodje te kopen.
En dat is geen vrolijk vooruitzicht.........

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dan krijg je drugsdealers die er stokbroodjes bij gaan doen.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Of mevrouw scharrelschipper naar de bakker sturen. Die is waarschijnlijk verstandiger.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
23 jul 2021 19:40
Nijogeth schreef:
23 jul 2021 19:06
En dat van de nachtclubs en evenementen is logisch. Er wordt weer een stuk minder getest.
Heb je het over de toegangstesten? Dat zal inderdaad een stuk minder zijn. Maar volgens mij zitten die cijfers niet in de RIVM-cijfers, of wel?
De positieve gevallen werden gewoon meegeteld. Het aantal testen werd niet geteld. Zoals dat eigenlijk altijd ging met testen buiten de GGD om.

Gesloten