Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Er is aan jou een prima statisticus verloren gegaan, Nijo. Al zou ik de berekeningen zelf heel anders maken.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Bij de viruslast is er een ander verschil: gevaccineerden hebben maar kort die piek in het aantal virusdeeltjes (berg op, berg af) en bij ongevaccineerden duurt dit meerdere dagen (berg op, hoogvlakte oversteken, berg af).

Door dit verschil is een ongevaccineerde langer besmettelijk voor anderen dan een gevaccineerde en daarmee een groter risico voor de omgeving.
reggie2 schreef:
06 aug 2021 17:36
Waanzin ,dat is wat gevaccineerden krijgen van de spuit. Sommigen dan.
Beweer je nu dat je van een vaccin besmet raakt?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nee, ik beweer dat mensen een vorm van "waanzin" krijgen na vaccinatie.
Gelukkig niet allemaal, maar het gros wel.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je hebt dat toch wel gemeld bij het Lareb?

https://meldformulier.lareb.nl/Forms/Co ... 6eef3d8948

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Bob Schurkjens schreef:
06 aug 2021 19:18
Je hebt dat toch wel gemeld bij het Lareb?

https://meldformulier.lareb.nl/Forms/Co ... 6eef3d8948
😄 Laat ik aan anderen over.
Hij is wel goed Bob👍

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

reggie2 schreef:
06 aug 2021 19:10
Nee, ik beweer dat mensen een vorm van "waanzin" krijgen na vaccinatie.
Gelukkig niet allemaal, maar het gros wel.
:D
Dat stukje, dat jij waanzin noemt, is direct vertaald uit de NDR Podcast, uitspraak of voorspelling van de viroloog Drosten. Duikt nog regelmatig op in andere media en van wat ik van de wereld meekrijg, klopt het.

Ergens zou een vaccinatieplicht goed zijn. Nieuwe varianten hebben weinig kans dan en tegelijk komen de ziekenhuizen en andere zorgverleners weer toe aan de patiënten, die nu iedere keer opzij worden geschoven.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Vaccinatie plicht moet niemand willen.
Gaat er ook niet komen.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Dit verhaal overstijgt de loopgraven alhier:
https://nos.nl/artikel/2392896-zij-will ... -ze-je-aso

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Tja ... bekend patroon in de smoesjes. Nee, ik ben geen anti-vaxxer en daarna komen dezelfde argumenten langs, die vanuit die groep de wereld zijn ingeslingerd.
Wees eerlijk tegen jezelf: je bent een langzame beslisser, vetrouwt het nog niet en daarom durf je het nu nog niet aan. Niks mis mee. Asociaal is het niet, eerder risicomijdend gedrag.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik ben gevaccineerd maar blijf een tegenstander van dat gedram dat mensen moeten.....van wie.... iedereen gaat over zijn eigen lijf

Ik heb respect voor mensen die gewoon eerlijk zeggen dat zij zich niet laten vaccineren, dat zijn niet de wappies of andere gestoorden.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 aug 2021 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: De belediging heb ik even uit de reactie gehaald. Groeten, Radar^SK

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
06 aug 2021 20:16
Tja ... bekend patroon in de smoesjes.....
Bekende loopgraven.

Al terminale mensen krijgen nog even de doodsoorzaak corona. Ondanks vaccinatie:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/08/06 ... -nossegem/

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

16again schreef:
06 aug 2021 20:04
Dit verhaal overstijgt de loopgraven alhier:
https://nos.nl/artikel/2392896-zij-will ... -ze-je-aso
Maar een raar stuk. Gaat het eerst over jongeren maar dan komen ze met drie voorbeelden van mensen boven de veertig.

Ze hebben allemaal braaf de vaccinaties als kind gehad en de vaccinaties genomen die voor sommige landen verplicht waren. Vroeger kreeg “gewoon” ieder kind de mazelen of de bof en ga maar door. En daar gingen ze gelukkig niet allemaal aan dood. :mrgreen: :evil:

De derde zet zelfs haar “principes” voor niet vaccineren opzij voor een vakantie naar Frankrijk en beweert dat er gevraagd werd of zij vrijwillig kwam. :shock:

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

16again schreef:
06 aug 2021 20:27
Jablan schreef:
06 aug 2021 20:16
Tja ... bekend patroon in de smoesjes.....
Bekende loopgraven.

Al terminale mensen krijgen nog even de doodsoorzaak corona. Ondanks vaccinatie:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/08/06 ... -nossegem/
Even lezen. Één patient was terminaal, en één palliatief.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lady1234 schreef:
06 aug 2021 20:33
16again schreef:
06 aug 2021 20:27
Jablan schreef:
06 aug 2021 20:16
Tja ... bekend patroon in de smoesjes.....
Bekende loopgraven.

Al terminale mensen krijgen nog even de doodsoorzaak corona. Ondanks vaccinatie:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/08/06 ... -nossegem/
Even lezen. Één patient was terminaal, en één palliatief.
Waar is het woordje ‘lijkt’?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

snellie schreef:
06 aug 2021 20:39
Waarom zouden dit smoesjes zijn? Het is gewoon een mening. Dat jij die niet deelt, maakt het nog geen smoesje.
Dit zijn mensen, die zichzelf voor de gek houden.

Kijk, jij gelooft erin dat je immuunsysteem sterk genoeg is om geen vaccin te nemen. Dat is helder, direct en duidelijk. Bovendien heb jij als vrouw de natuur aan jouw kant staan: het dna van je afweer ligt op de x-chromosomen en daar hebben vrouwen er twee van, mannen slechts één. Het immuunsysteem van vrouwen is per defenitie sterker dan dat van mannen.

De mensen, die in het artikel langskomen, gebruiken andere argumenten, die je stuk voor stuk kunt weerleggen en pas als ze geen kant meer uit kunnen, gaan de ogen open en ontdekken ze zelf, dat hun huidige weigering gebaseerd is op angst en die angst kun je alleen wegnemen door het risico aan te gaan.
Hier komt het nadeel van alle beperkingen boven water: te weinig direct contact met andere mensen en daardoor vastlopen in de denkwijze. Lady heeft dit hierboven al benoemd met voorbeelden.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
06 aug 2021 20:27
16again schreef:
06 aug 2021 20:04
Dit verhaal overstijgt de loopgraven alhier:
https://nos.nl/artikel/2392896-zij-will ... -ze-je-aso
Maar een raar stuk. Gaat het eerst over jongeren maar dan komen ze met drie voorbeelden van mensen boven de veertig.

De derde zet zelfs haar “principes” voor niet vaccineren opzij voor een vakantie naar Frankrijk en beweert dat er gevraagd werd of zij vrijwillig kwam. :shock:
Het verhaal van die 3e was mij ook niet geheel duidelijk,
ik las het alsof de 3e zich alsnog bedacht, in die rij. Met wel een heel belangrijk punt. Het moet vrijwillig gebeuren, en niet met verkapte verplichting of drang.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het verhaal van die 3e was mij ook niet geheel duidelijk,
ik las het alsof de 3e zich alsnog bedacht, in die rij. Met wel een heel belangrijk punt. Het moet vrijwillig gebeuren, en niet met verkapte verplichting of drang
.


Wat een gehuilebalk. Een volwassene die zich niet wil laten vaccineren, zou tegen een medewerker zeggen dat zij daar niet vrijwillig komt? Zat ze in een dwangbuis? Welnee, ze wilde op vakantie naar het buitenland en had blijkbaar geen zin in dat testgedoe. Dus de verkapte verplichting of drang kwam van haarzelf.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Lady1234 schreef:
06 aug 2021 21:42
Wat een gehuilebalk. Een volwassene die zich niet wil laten vaccineren, zou tegen een medewerker zeggen dat zij daar niet vrijwillig komt? Zat ze in een dwangbuis? Welnee, ze wilde op vakantie naar het buitenland en had blijkbaar geen zin in dat testgedoe. Dus de verkapte verplichting of drang kwam van haarzelf.
Dat verhaal slaat nergens op want er wordt helemaal niet gevraagd bij het vaccineren of je vrijwillig komt. Los daarvan mag je geen beperkingen hebt enkel alleen komen voor het vaccineren dus dan ben je er altijd vrijwillig.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
06 aug 2021 21:42
Het verhaal van die 3e was mij ook niet geheel duidelijk,
ik las het alsof de 3e zich alsnog bedacht, in die rij. Met wel een heel belangrijk punt. Het moet vrijwillig gebeuren, en niet met verkapte verplichting of drang
.


Wat een gehuilebalk. Een volwassene die zich niet wil laten vaccineren, zou tegen een medewerker zeggen dat zij daar niet vrijwillig komt? Zat ze in een dwangbuis? Welnee, ze wilde op vakantie naar het buitenland en had blijkbaar geen zin in dat testgedoe. Dus de verkapte verplichting of drang kwam van haarzelf.
Iets met gevolg en oorzaak haal je door elkaar. Zie je dat niet, of wil je dat niet zien?

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ja, die onzin stukjes vullen lekker de kranten en de “nieuws”berichten. Ze moeten toch wat.

Gesloten