Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

snellie schreef:
13 aug 2021 21:18
Ik begreep niet zozeer betalen voor tests, maar gewoon betalen om naar binnen te mogen. Dus hogere prijzen voor niet gevaccineerden. Was bij het NOS journaal, maar er zat iemand naast me doorheen te l*llen, dus ik kon het niet helemaal volgen.
Ik kijk het vanavond nog wel een keer terug.
Dus je hebt iets half gehoord en gaat het daarna als waarheid op een forum plaatsen, hierdoor krijg je dus complet theorieën. Ik kan ook nergens iets vinden van een toeslag, enkel dat testen voor toegang niet altijd gratis zal blijven, maar dit lijkt me ook logische. Waarom zou de maatschappij moeten opdraaien voor je eigen keus.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Laat de organisatie van een festival lekker zelf bepalen wie er binnen mogen en of er een test nodig is. Als we daadwerkelijk op 1 november van de maatregelen af willen, dan is de maatregel om jezelf te laten testen toch al weg.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Laat de organisatie van een festival lekker zelf bepalen wie er binnen mogen en of er een test nodig is
Huh? Van je geloof gevallen?
Mag men nu ineens wel onderscheid maken en dus ook bijvoorbeeld zeggen dat men alleen gevaccineerden toe wil laten? Of ben je nu weer heel selectief?

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Yep, de eigen bijdrage zijn de kosten voor de toegangstest.
Niet alleen slecht gehoord, maar daarna ook nog eens verkeerd uitgelegd.

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

angel1978 schreef:
17 aug 2021 11:38
Yep, de eigen bijdrage zijn de kosten voor de toegangstest.
Niet alleen slecht gehoord, maar daarna ook nog eens verkeerd uitgelegd.
Dat is inderdaad wel een verschil. Een eigen bijdrage van 7,50 voor een sneltest.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

snellie schreef:
17 aug 2021 12:56


Dat heeft dus niets met de kosten van een zelftest te maken, maar, zoals ik al eerder aangaf, een extra bijdrage voor niet gevaccineerden.


Dat je er nog op ingaat @snellie, gewoon negeren dat soort domme antwoorden.:-)

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

angel1978 schreef:
17 aug 2021 11:38
Yep, de eigen bijdrage zijn de kosten voor de toegangstest.
Niet alleen slecht gehoord, maar daarna ook nog eens verkeerd uitgelegd.

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

snellie schreef:
17 aug 2021 12:56
Lowieze schreef:
17 aug 2021 12:11
angel1978 schreef:
17 aug 2021 11:38
Yep, de eigen bijdrage zijn de kosten voor de toegangstest.
Niet alleen slecht gehoord, maar daarna ook nog eens verkeerd uitgelegd.
Dat is inderdaad wel een verschil. Een eigen bijdrage van 7,50 voor een sneltest.
Jullie hebben het NOS journaal niet geluisterd. Hugo zegt letterlijk: "een eigen bijdrage om ergens binnen te komen". Hij doelt op theaters en musea.

Dat heeft dus niets met de kosten van een zelftest te maken, maar, zoals ik al eerder aangaf, een extra bijdrage voor niet gevaccineerden.

Ik zal de link er maar even bijdoen, voor alle doven en slechthorenden op dit forum

https://www.uitzendinggemist.net/afleve ... rnaal.html#

Na ongeveer 4 a 5 minuten komen de gewraakte woorden. GOED luisteren lowieze en angel. Is moeilijk, afze*ken is eenvoudiger.
Ik heb (weer) even geluisterd en het onderwerp, waar dit over gaat, is “een coronabewijs nodig hebben” .
Heb je dus geen coronabewijs, dan vindt de Jonge dat die mensen een eigen bijdrage moeten betalen. Je kunt er natuurlijk een eigen draai aan geven, maar hij heeft het er al eerder over gehad, maar die bijdrage is dan voor een testbewijs.
Hij vindt die bijdrage een stimulans om dan toch maar liever te laten vaccineren, want dat kost je dan niets om binnen te komen omdat je niet meer getest hoeft te worden.

Edit: https://nos.nl/artikel/2393773-toegangs ... atieplicht

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
17 aug 2021 11:24
Laat de organisatie van een festival lekker zelf bepalen wie er binnen mogen en of er een test nodig is
Huh? Van je geloof gevallen?
Mag men nu ineens wel onderscheid maken en dus ook bijvoorbeeld zeggen dat men alleen gevaccineerden toe wil laten? Of ben je nu weer heel selectief?
Het onderscheid maken moet in elk geval niet opgelegd worden door de staat. Wat betreft festivals verandert er eigenlijk niets, want voorheen mochten die ook zelf bepalen wie ze binnen lieten en wie niet.

Ik ben ooit naar een festival geweest waar geen toegangskaarten voor waren en waar je alleen voor uitgenodigd kon worden. Stond toch 5000 man binnen, gekozen door de organisatie.

In principe verwacht ik dat wanneer festivalorganisaties de vrijheid krijgen zelf te bepalen, ze allemaal ervoor kiezen iedereen binnen te laten zonder bewijs.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

En net daarvoor zegt ie dat de kosten voor dit testen ( dat tot nu toe gratis was ) niet door de samenleving betaald zou moeten worden, maar dat niet-gevaccineerden hiervoor een eigen bijdrage moeten leveren ( de test betalen dus ).
Volkomen helder!

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lowieze schreef:
17 aug 2021 13:21





Hij vindt die bijdrage een stimulans om dan toch maar liever te laten vaccineren, want dat kost je dan niets om binnen te komen omdat je niet meer getest hoeft te worden.

Edit: https://nos.nl/artikel/2393773-toegangs ... atieplicht
Dan zeg je dus precies hetzelfde als @snellie hier steeds zegt.

Alsnog zouden mensen de niet gevaccineerden wat serieuzer moeten nemen, met die domme "extra stimulans".

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

reggie2 schreef:
17 aug 2021 13:32
Lowieze schreef:
17 aug 2021 13:21





Hij vindt die bijdrage een stimulans om dan toch maar liever te laten vaccineren, want dat kost je dan niets om binnen te komen omdat je niet meer getest hoeft te worden.

Edit: https://nos.nl/artikel/2393773-toegangs ... atieplicht
Dan zeg je dus precies hetzelfde als @snellie hier steeds zegt.

Alsnog zouden mensen de niet gevaccineerden wat serieuzer moeten nemen, met die domme "extra stimulans".
Het is niet erg als u iets niet begrijpt, maar om dan gelijk maar te roepen dat het “domme antwoorden” zijn gaat wel ver.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lowieze schreef:
17 aug 2021 13:33







Het is niet erg als u iets niet begrijpt, maar om dan gelijk maar te roepen dat het “domme antwoorden” zijn gaat wel ver.
Ik snap waarschijnlijk iets meer dan je lief is :lol:

Voor de rest vind ik inderdaad dat er domme antwoorden gegeven worden om maar " gelijk " te krijgen.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
17 aug 2021 13:31
En net daarvoor zegt ie dat de kosten voor dit testen ( dat tot nu toe gratis was ) niet door de samenleving betaald zou moeten worden, maar dat niet-gevaccineerden hiervoor een eigen bijdrage moeten leveren ( de test betalen dus ).
Volkomen helder!
Persoonlijk ben ik daar tegen. Om normale dingen te kunnen doen legt de staat ineens allemaal regels op voor een bepaalde minderheid en deze minderheden mogen er persoonlijk voor opdraaien.

Kan me niet voorstellen dat mensen dat in februari 2020 hadden goedgekeurd als iemand dat had voorgesteld:
'we hebben dus een kleine groep mensen, die zich vanaf nu aan regeltjes moeten gaan houden, anders mogen ze niet naar festivals, musea en dergelijke. De kosten van deze regeltjes mogen ze persoonlijk dragen. De rest van de bevolking heeft zich niet aan deze regels te houden en kunnen gewoon hun gang gaan'.

Daar had je echt niet mee moeten komen anderhalf jaar terug. Wat is de volgende stap? Ongevaccineerde personen krijgen een oortag zoals bij koeien?

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ze leggen niet ineens regels op voor een minderheid.
Er zijn bepaalde regels voor kinderen die naar de kinderopvang gaan, er zijn regels voor milieuzones etc.
We hebben het hier al zo vaak over gehad, maar alleen de regels voor deze crisis blijven blijkbaar hangen.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar die regels gelden voor iedereen. Dat testen gaat alleen gelden voor mensen die niet gevaccineerd zijn en dat is toch echt een kleine groep.

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nijogeth schreef:
17 aug 2021 13:45
Maar die regels gelden voor iedereen. Dat testen gaat alleen gelden voor mensen die niet gevaccineerd zijn en dat is toch echt een kleine groep.
Een kleine groep met grote risico’s voor de rest, daarom zijn bepaalde maatregelen wel op zijn plaats.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lowieze schreef:
17 aug 2021 13:47
Nijogeth schreef:
17 aug 2021 13:45
Maar die regels gelden voor iedereen. Dat testen gaat alleen gelden voor mensen die niet gevaccineerd zijn en dat is toch echt een kleine groep.
Een kleine groep met grote risico’s voor de rest, daarom zijn bepaalde maatregelen wel op zijn plaats.
Wat zijn die grote risico's dan? De rest is namelijk gevaccineerd en die kunnen zelfs het virus krijgen van andere gevaccineerde personen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
17 aug 2021 13:45
Maar die regels gelden voor iedereen. Dat testen gaat alleen gelden voor mensen die niet gevaccineerd zijn en dat is toch echt een kleine groep.
Klopt, op deze manier proberen ze toch de niet gevaccineerden over te halen. Heel misselijk van de overheid.

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nijogeth schreef:
17 aug 2021 13:51


Wat zijn die grote risico's dan? De rest is namelijk gevaccineerd en die kunnen zelfs het virus krijgen van andere gevaccineerde personen.
Het is allemaal al meer dan eens hier gezegd, maar goed:

“ Uit het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu -onderzoek blijkt nu dat ook de overdracht van het virus na vaccinatie een stuk lager ligt.”

https://www.rivm.nl/nieuws/vaccinatie-v ... t-covid-19

Gesloten