Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Banken hebben verwijtbaar gehandeld waar ze terecht boetes voor hebben gekregen.

En daarom moeten ze ook nu verwijtbaar handelen door nepnieuwsverspreiders en opruiiers te faciliteren?

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Bob Schurkjens schreef:
18 aug 2021 14:07
Banken hebben verwijtbaar gehandeld waar ze terecht boetes voor hebben gekregen.

En daarom moeten ze ook nu verwijtbaar handelen door nepnieuwsverspreiders en opruiiers te faciliteren?
Wat is daar verwijtbaar aan? Er is geen wet die de bank verplicht een rekening te beindigen zodra een onwelgevallige mening wordt verkondigd.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Banken en maatschappelijke verantwoordelijkheid in een zin. Een gotspe !
Prima, helemaal mee eens. Maar dan zijn banken dus gewoon commerciële instellingen / bedrijven met als doel om geld te genereren. Niet om iets te faciliteren voor Nederland of de Nederlanders, maar gewoon voor hun eigen klanten die ze dan ook zelf mogen kiezen.
De banken zijn er wat mij betreft om het betaalverkeer te faciliteren. Niet om zelf eigen rechter te spelen, met waarde oordelen over op zich legale zaken.
Keuzes mogen ze dan ook zelf maken en of ze willen oordelen of niet is ook gewoon aan het bedrijf.

Dat gemengde gedoe waarbij een bank soms een maatschappelijke instelling met een maatschappelijk doel is en op andere momenten op commerciële motieven wordt afgerekend mag wat mij betreft stoppen.

Als Nederland zo nodig een maatschappelijke bank moet hebben, dan komt er maar een echte staatsbank, gefaciliteerd en betaald door de belastingbetaler. Daar mag je dan allerlei eisen aan stellen zoals bijvoorbeeld het moeten accepteren van iedereen die maar wil.

Techneut71
Berichten: 219
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Techneut71 »

16again schreef:
18 aug 2021 14:17
Bob Schurkjens schreef:
18 aug 2021 14:07
Banken hebben verwijtbaar gehandeld waar ze terecht boetes voor hebben gekregen.

En daarom moeten ze ook nu verwijtbaar handelen door nepnieuwsverspreiders en opruiiers te faciliteren?
Wat is daar verwijtbaar aan? Er is geen wet die de bank verplicht een rekening te beindigen zodra een onwelgevallige mening wordt verkondigd.
Maar in uw ogen is er dus wel een wet die ze verbiedt om dit te doen?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

16again schreef:
18 aug 2021 14:17
Bob Schurkjens schreef:
18 aug 2021 14:07
Banken hebben verwijtbaar gehandeld waar ze terecht boetes voor hebben gekregen.

En daarom moeten ze ook nu verwijtbaar handelen door nepnieuwsverspreiders en opruiiers te faciliteren?
Wat is daar verwijtbaar aan? Er is geen wet die de bank verplicht een rekening te beindigen zodra een onwelgevallige mening wordt verkondigd.
Je maakt er een bagatel van. Het gaat helemaal niet om "onwelgevallige mening" maar om het verspreiden van desinformatie en opruiing. Bijvoorbeeld de voorman van Viruswaarheid die oproept tot het fotograferen van priklocatiemedewerkers.

Etcetera https://www.destentor.nl/algemeen/doods ... ~a0d75be6/

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ach, dan is het hek van de dam. Het begint met het blokkeren van die wappies van viruswaarheid en waar eindihgt het? Dat je alleen nog maar een betaalrekening mag hebben als je lid bent van d66?

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Bob Schurkjens schreef:
18 aug 2021 14:30
Je maakt er een bagatel van. Het gaat helemaal niet om "onwelgevallige mening" maar om het verspreiden van desinformatie en opruiing. Bijvoorbeeld de voorman van Viruswaarheid die oproept tot het fotograferen van priklocatiemedewerkers.

Etcetera https://www.destentor.nl/algemeen/doods ... ~a0d75be6/
Nu lees ik in je link niets over het fotograferen van zorgmedewerkers.
Dan nog is aangifte en de rechter de geeigende weg. Niet eigen rechter spelen.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door kuklos »

16again schreef:
18 aug 2021 15:49
Bob Schurkjens schreef:
18 aug 2021 14:30
Je maakt er een bagatel van. Het gaat helemaal niet om "onwelgevallige mening" maar om het verspreiden van desinformatie en opruiing. Bijvoorbeeld de voorman van Viruswaarheid die oproept tot het fotograferen van priklocatiemedewerkers.

Etcetera https://www.destentor.nl/algemeen/doods ... ~a0d75be6/
Nu lees ik in je link niets over het fotograferen van zorgmedewerkers.
Dan nog is aangifte en de rechter de geeigende weg. Niet eigen rechter spelen.
Eigen rechter spelen duidt op het begaan van strafbare feiten. Daar is geen sprake van als de bank een bankrekening opzegt.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

snellie schreef:
18 aug 2021 12:10
reggie2 schreef:
18 aug 2021 12:06
Wel zegt van Dissel dat ieder mens die niet gevaccineerd is , eens corona krijgt, afwachten maar.
Dat weet ik eigenlijk wel zeker. Een virus van een dermate grote omvang, daar is geen ontkomen aan.

Ik ben totaal niet bang om corona te krijgen. Een stiekem deel van mij denkt zelfs dat ik het al een keer heb gehad, omdat ik een tijd geleden wat merkwaardige klachten had, die ik op dat moment niet in verband bracht met corona.
Vandaar dat ik wel geïnteresseerd ben in zo'n zelftest op antilichamen, maar die werden door Jablan afgeraden.
Ah, van Dissel herhaalt alleen wat virologen al bijna een half jaar denken.

Op mijn werk zijn we terughoudend over de zelftesten, omdat die een bepaalde motorische vaardigheid vragen. Het lukt niet iedereen. Proberen kan altijd.

Als je wilt checken of je Covid19 hebt gehad, neem contact met je huisarts op. Hou er wel rekening mee, dat de antilichamen vrij snel worden afgebouwd. Vraag daarom ook naar een bloedtest als het langer dan een paar maanden geleden is geweest.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

J. Deltoer schreef:
18 aug 2021 15:22
Ach, dan is het hek van de dam. Het begint met het blokkeren van die wappies van viruswaarheid en waar eindihgt het? Dat je alleen nog maar een betaalrekening mag hebben als je lid bent van d66?
In jouw ideale wereld is dat toch de pvv?

Kan trouwens niet zeggen dat welke politieke partij dan ook consequent is met de ideeën hoe om te gaan met dit virus. Geen nieuws, de meeste politici moesten eerst bij de basis beginnen: wat is een echt, levend virus?

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

En weer maken dezelfde personen er een politieke discussie van terwijl het dat helemaal niet was en hoeft te zijn. Heeft er namelijk niets mee te maken.

Gebrek aan inhoud?

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Jablan schreef:
18 aug 2021 17:10
J. Deltoer schreef:
18 aug 2021 15:22
Ach, dan is het hek van de dam. Het begint met het blokkeren van die wappies van viruswaarheid en waar eindihgt het? Dat je alleen nog maar een betaalrekening mag hebben als je lid bent van d66?
In jouw ideale wereld is dat toch de pvv?

Kan trouwens niet zeggen dat welke politieke partij dan ook consequent is met de ideeën hoe om te gaan met dit virus. Geen nieuws, de meeste politici moesten eerst bij de basis beginnen: wat is een echt, levend virus?
Mijn ideale wereld bestaat niet. Waar het mij om gaat is dat iedereen gewoon voor zijn mening kan uitkomen. En als er zaken plaatsvinden die echt niet kunnen is daar justitie voor en niet een bank.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
18 aug 2021 17:20
Waar het mij om gaat is dat iedereen gewoon voor zijn mening kan uitkomen. En als er zaken plaatsvinden die echt niet kunnen is daar justitie voor en niet een bank.
Da's een prima mening. En zoals je ziet prima weer te geven zonder D66-sneren te maken.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ach de een vind het leuk om pvv sneren uit te delen, ik heb dan weer niks met die d66 club. Ja, toen Van Mierlo meer democratie in Nederland wilde , toen wel, maar nu zijn nazaten bezig zijn dit alles om zeep te helpen is mijn tic om daar naar te sneren Vergeef het me.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

kuklos schreef:
18 aug 2021 16:08
Eigen rechter spelen duidt op het begaan van strafbare feiten. Daar is geen sprake van als de bank een bankrekening opzegt.
Onrechtmatige daad?
De energieleverancier kan ook wel aansluiten, en meneer Engel in het donker zetten.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

16again schreef:
18 aug 2021 17:30

De energieleverancier kan ook wel aansluiten, en meneer Engel in het donker zetten.


Dat zou niet slecht voor die mafklapper zijn. :-)

Maar ik snap je punt, een bank hoort zich niet te bemoeien met vaccineren of niet vaccineren en daarmee mensen uit te sluiten.
het wordt er niet leuker op in ons land.
Laatst gewijzigd door reggie2 op 18 aug 2021 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door kuklos »

16again schreef:
18 aug 2021 17:30
kuklos schreef:
18 aug 2021 16:08
Eigen rechter spelen duidt op het begaan van strafbare feiten. Daar is geen sprake van als de bank een bankrekening opzegt.
Onrechtmatige daad?
De energieleverancier kan ook wel aansluiten, en meneer Engel in het donker zetten.
Volgens mij ook niet.
Doch voordat je denkt dat ik het goedkeur,
kuklos schreef:
18 aug 2021 12:00
Lady1234 schreef:
18 aug 2021 11:33
Het gaat over organisaties die donaties ontvangen. Niet over particulieren en hun privé betaalrekening.

En natuurlijk mogen banken dat doen. Ze zijn niet verplicht een rekening aan te bieden.
Deze ben ik niet helemaal met je eens. Wat als geen enkele bank een rekening aan wil bieden, wat dan? Geven we banken daarmee het recht om te beslissen of een organisatie mag bestaan? Is dat wat we willen?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Doet een bank eens iets goeds, is het weer niet goed. 🤬

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Wat is er goed aan Lady??

Dit vind jij dan ook vast goed??https://www.ad.nl/enschede/zonder-vacci ... NUQ1rIl3II

Gezellig gaat het worden, niet normaal meer.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door kuklos »

Lady1234 schreef:
18 aug 2021 17:50
Doet een bank eens iets goeds, is het weer niet goed. 🤬
Okee, laten we stellen dat dit goed is. Wat is het volgende dat de bank doet wat goed is? En wanneer is het iets minder goed? En wanneer is het dan weer ietsje minder goed?
Het probleem is dat je een glijdende schaal introduceert waarvan je niet weet waar die eindigt. Deze actie snap ik. En ik snap ook dat een bank zelf wil bepalen wie klant mogen zijn. Maar in de huidige maatschappij kan je niet meer zonder bankrekening. Dus als iemand of een organisatie nergens meer een bankrekening kan krijgen maak je zo iemand feitelijk kapot.
Daarom ben ik toch geen voorstander van deze actie. Tenminste, niet zolang er een alternatief is waar mensen altijd terecht kunnen om te kunnen bankieren.

Gesloten