Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Lowieze schreef:
19 aug 2021 07:22
Ik hoorde gisteren een verhaal van een EHBO’er dat de voorzitter en degene die cursussen en opleidingen begeleid van de plaatselijke EHBO allebei niet gevaccineerd zijn uit principe, want die vaccinatie campagne is een complot van de overheid. Het is niet erger dan een griepje, de overheid doet dit alleen om er aan te verdienen (?) en het vaccin is echt niet te vertrouwen etc.
Het zijn dus wel mensen die cursussen geven, op evenementen e.d. staan om Eerste Hulp te verlenen.

Zoiets zou toch niet moeten kunnen? Als je zulk vrijwilligerswerk doet, zou je tijdelijk aan de kant gezet moeten worden vind ik.
via via via...en het verhaal wordt steeds sterker. En toch gelijk een niet mis te verstane oplossing uit de hoge hoed toveren

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

16again schreef:
19 aug 2021 07:50
Lowieze schreef:
19 aug 2021 07:22
Ik hoorde gisteren een verhaal van een EHBO’er dat de voorzitter en degene die cursussen en opleidingen begeleid van de plaatselijke EHBO allebei niet gevaccineerd zijn uit principe, want die vaccinatie campagne is een complot van de overheid. Het is niet erger dan een griepje, de overheid doet dit alleen om er aan te verdienen (?) en het vaccin is echt niet te vertrouwen etc.
Het zijn dus wel mensen die cursussen geven, op evenementen e.d. staan om Eerste Hulp te verlenen.

Zoiets zou toch niet moeten kunnen? Als je zulk vrijwilligerswerk doet, zou je tijdelijk aan de kant gezet moeten worden vind ik.
via via via...en het verhaal wordt steeds sterker. En toch gelijk een niet mis te verstane oplossing uit de hoge hoed toveren
Toevallig ken ik al deze mensen al jaren heel goed. Het is dus niet via via via, misschien zelf niet te snel oordelen?
Laatst gewijzigd door Lowieze op 19 aug 2021 07:56, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

16again schreef:
18 aug 2021 12:14
reggie2 schreef:
18 aug 2021 12:06
Wel zegt van Dissel dat ieder mens die niet gevaccineerd is , eens corona krijgt, afwachten maar.
Niets nieuws. Dat was ook de strekking van de allereerste persconferentie , 15 maart 2020:
De realiteit is ook dat de komende tijd een groot deel van de Nederlandse bevolking met het virus besmet zal raken.
reggie2 schreef:
18 aug 2021 12:15
Tja, ik meld het ff , of het nieuws is of niet. Staat vandaag op de site dus zodoende.
Het was ook geen nieuws, maar een verkapte boodschap "laat je vaccineren."

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Jose2501 schreef:
19 aug 2021 08:03
Oxford University publiceerde gisteren resultaten uit studie naar effectiviteit van de vaccins. 3 maanden nadat de volledige vaccinatieprik is gezet is de effectiviteit van de vaccins tegen de Delta variant gedaald naar tussen de 60 tot 70 procent. Waar eerder 93 procent bescherming werd gezien.

Bovendien hadden gevaccineerden zelfde aantal virusdeeltjes in neus en mond dan nog niet gevaccineerden. En beide groepen konden in gelijke mate anderen besmetten. Vooral bij ouderen liepen de antistoffen sterk terug en waren al snel veel minder beschermd.

Zo staat in liveblog van nos.nl vanmorgen.
Vergelijkbare (dezelfde?) cijfers, die ik vorige week al uit israelische media aanhaalde, en die nu wellicht minder wantrouwd worden.
Bob Schurkjens schreef:
13 aug 2021 09:20
Je verwijst naar een artikel in "The Epoch Times" dat je alleen kan lezen wanneer je je inschrijft. De inhoud en strekking wantrouw ik al op voorhand. Een of ander extreemrechts medium.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Epoch_Times
Belangrijkste quote uit mijn eerder bericht:
algemeen-f162/coronavirus-algemeen-topi ... l#p2844709
An Israeli doctor says that the majority of COVID-19 patients hospitalized at his hospital are fully vaccinated and those with severe illness have also been vaccinated.
Als vaccinatie bij een op de 3 personen is uitgewerkt, maakt het niet meer zoveel uit dat 1 op de 10 niet gevaccineerd is.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

snellie schreef:
19 aug 2021 08:15
Die eigen bijdrage voor toegangstest voor niet gevaccineerden is niet helemaal eerlijk. De vaccinaties hebben een hoop geld gekost, ik schat met de hele logistiek eromheen dat een prik toch al gauw richting 100 euro per prik per persoon gaat. Die kosten hebben de niet gevaccineerden niet gemaakt. Maar dan wel betalen voor toegangstests?
En 74% van de huidig opgenomen patiënten zijn niet of niet volledig gevaccineerd dit kost per patiënt circa € 2500 per dag, als je niet gevaccineerd op de IC komt te liggen kost je de samenleving dus € 2500 per dag!

Die kosten maken gevaccineerde vrijwel niet meer, valt dit dan ook niet onder vrije keus? Immers kies je als ongevaccineerde voor het risico dat je op de IC komt.

Zeg niet dat we het op deze manier moeten doen, maar breng dit als tegenstelling dat je de indruk wekt dat ongevaccineerde ons geld opleveren.
snellie schreef:
19 aug 2021 08:15
Dus toch een niet zo verkapte manier om mensen richting vaccinatie te duwen.
Deels wel, maar een vrije keus kan ook gevolgen hebben en waarom zou de samenleving deze gevolgen moet financieren? Er zijn genoeg vrije keuzes die geld kosten, vind de eigen bijdrage van € 7,50 nog aan de lage kant.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef:
19 aug 2021 08:15
Als vaccinatie bij een op de 3 personen is uitgewerkt, maakt het niet meer zoveel uit dat 1 op de 10 niet gevaccineerd is.
Natuurlijk maakt die 1 op de 10 wel uit dit maakt de risico groep enkel groter.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
18 aug 2021 20:23
Bob Schurkjens schreef:
18 aug 2021 19:43
16again schreef:
18 aug 2021 15:49
Nu lees ik in je link niets over het fotograferen van zorgmedewerkers.
Dan nog is aangifte en de rechter de geeigende weg. Niet eigen rechter spelen.
Eerst je oren volproppen met peterselie en dan vragen: "Wat zeg je?"

Je weet toch wel wie Willem Engel is, wat hij doet en waar hij voor staat?
euhh... ik dacht dat ie Marcel Engel heet :D Nee, ik volg hem niet.
Als je iets roept met een link erbij, dan verwacht ik in die link te lezen waarom je dat roept.
Van die links die niet te lezen zijn achter een paywall bedoel je?
Of een rechts extremistische site achter een paywall zodat je zelfs onbedoeld bijdraagt aan het bestaan van die site als je het gelinkte wilt lezen..

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef:
19 aug 2021 08:46
16again schreef:
19 aug 2021 08:15
Als vaccinatie bij een op de 3 personen is uitgewerkt, maakt het niet meer zoveel uit dat 1 op de 10 niet gevaccineerd is.
Natuurlijk maakt die 1 op de 10 wel uit dit maakt de risico groep enkel groter.
Klopt getalsmatig:
Vaccinatiegraad 90% met 66% effectief vaccin: 60% beschermd
Vaccinatiegraad 100% met 66% effectief vaccin: 66% beschermd
Wat duidelijk maakt dat de meeste winst te behalen valt met een beter vaccin.

Mogelijk zijn het vooral jongeren die vaccins weigeren, waardoor risico beperkt is

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
19 aug 2021 09:39
16again schreef:
18 aug 2021 20:23
Als je iets roept met een link erbij, dan verwacht ik in die link te lezen waarom je dat roept.
Van die links die niet te lezen zijn achter een paywall bedoel je?
Of een rechts extremistische site achter een paywall zodat je zelfs onbedoeld bijdraagt aan het bestaan van die site als je het gelinkte wilt lezen..
Er stond ook een openbare youtube link tussen. Dat vergeet je voor het gemak.
En ook bij youtube zie je reclame, waardoor je onbedoeld bijdraagt aan het bestaan van youtube

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

die vergeet ik niet. Youtube is net zo ongeschikt als bron. Leuk als entertainment, maar meer niet.
Of iemand dan de reclame voor lief neemt, moet iemand zelf weten.
Maar je hebt kritiek op de links die een ander geeft waarin je de informatie die je verwacht niet kan vinden, maar je vergeet in de spiegel te kijken. Het overgrote gedeelte van de door jezelf geposte links zijn voor een groot gedeelte helemaal niet in te zien tenzij ze ervoor gaan betalen.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
19 aug 2021 10:55
die vergeet ik niet. Youtube is net zo ongeschikt als bron. Leuk als entertainment, maar meer niet.
Of iemand dan de reclame voor lief neemt, moet iemand zelf weten.
Maar je hebt kritiek op de links die een ander geeft waarin je de informatie die je verwacht niet kan vinden, maar je vergeet in de spiegel te kijken. Het overgrote gedeelte van de door jezelf geposte links zijn voor een groot gedeelte helemaal niet in te zien tenzij ze ervoor gaan betalen.
Maar bij mijn links staat de informatie waar het om gaat tenminste in de link, daar gaat het om.
Wat ieder met wel toegang kan checken.
Liefst link ik naar info die wel openbaar is

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jose2501 schreef:
19 aug 2021 11:08
Wat mij het belangrijkste lijkt uit die nieuwe studie is het gegeven dat iedereen of ze nu wel of niet gevaccineerd waren gelijke hoeveelheid virusdeeltjes in neus en mond hadden. Dus doorgeven van besmettingen wordt door vaccins onvoldoende geremd blijkbaar.
Waarbij het vooral ging om gevaccineerden met Pfizer en AstraZeneca en om de Deltavariant. De meest voorkomende vaccinatie én de meest voorkomende variant momenteel. Inderdaad slecht nieuws!

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Maar bij mijn links staat de informatie waar het om gaat tenminste in de link, daar gaat het om.
Dat zeg jij.. Ik kan het niet controleren en ook niet lezen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Jose2501, je goede bedoelingen ten spijt, maar niet iedere Nederlander is goed in het Engels lezen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

angel1978 schreef:
19 aug 2021 12:28
Maar bij mijn links staat de informatie waar het om gaat tenminste in de link, daar gaat het om.
Dat zeg jij.. Ik kan het niet controleren en ook niet lezen.
In dat extreemrechtse blaadje waar nog heel veel meer schadelijke onzin in staat.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
19 aug 2021 12:28
Maar bij mijn links staat de informatie waar het om gaat tenminste in de link, daar gaat het om.
Dat zeg jij.. Ik kan het niet controleren en ook niet lezen.
Ik mis het woord gratis in die zin.
Bob Schurkjens schreef:
19 aug 2021 12:57
In dat extreemrechtse blaadje waar nog heel veel meer schadelijke onzin in staat.
Ik linkte aan een corona verhaal, waar verder niets rechts extreems aan is. Terwijl vandaag andere berichten hier verschijnen, die de inhoud bevestigen. In ieder geval deels.
Sowieso is het verstandig Israelis corona nieuws te volgen: Zie liepen ver voor met vaccinaties.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

16again schreef:
19 aug 2021 09:43
sylvesterb schreef:
19 aug 2021 08:46
16again schreef:
19 aug 2021 08:15
Als vaccinatie bij een op de 3 personen is uitgewerkt, maakt het niet meer zoveel uit dat 1 op de 10 niet gevaccineerd is.
Natuurlijk maakt die 1 op de 10 wel uit dit maakt de risico groep enkel groter.
Klopt getalsmatig:
Vaccinatiegraad 90% met 66% effectief vaccin: 60% beschermd
Vaccinatiegraad 100% met 66% effectief vaccin: 66% beschermd
Wat duidelijk maakt dat de meeste winst te behalen valt met een beter vaccin.

Mogelijk zijn het vooral jongeren die vaccins weigeren, waardoor risico beperkt is
Wat ik hier mis is eigenlijk hoeveel het vaccin nog beschermd tegen zo ziek worden dat je in het ziekenhuis komt. Dat je het virus nog kan krijgen, dat maakt in principe niet uit, zolang mensen maar uit de ziekenhuizen blijven en volgens mij was dat in de UK en de US wel redelijk hoog gebleven (ergens in de mid 90% voor alle vaccins).

En nee, ik las vorige maand ergens dat de groep 18-28 jarigen binnen een maand al bijna net zoveel eerste vaccinaties had als de groep 50-65 op datzelfde moment had, terwijl die toch al veel eerder afspraken konden maken.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik ben trouwens een beetje onverantwoord geweest met mijn gezondheid. Dinsdag met een maat in de regen buiten gaan karten. In mijn t shirt natuurlijk. Kletsnat, koude wind en nu dus ziek. Laat ik het zo stellen, dan liever een coronabesmetting, dat was toch wat minder vervelend voor me.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
19 aug 2021 13:11
Laat ik het zo stellen, dan liever een coronabesmetting, dat was toch wat minder vervelend voor me.
Geen idee wat jouw leeftijd is, in sommige reacties denk ik wel een 6 jaar :D
Maar denk niet dat jij je moet vergissen in hoe ziek een mens kan worden, ook jongeren , dus jouw leeftijd ook.
Je zal wel gewoon een flinke kou opgelopen hebben.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, maar toen ik dus corona had, voelde ik me veel minder beroerd, ik had eigenlijk alleen koorts en ik voelde me iets minder fit. Nu zit alles dicht en heb ik verschrikkelijk veel last van mijn keel. Dan had ik liever dat eerste nog een keer gehad, dan wat ik nu heb, ook al is dat iets wat bij andere mensen ingrijpender is dan bij mij. Vandaar ook altijd mijn mening dat het vaccin voor mij eigenlijk redelijk nutteloos is. Ik ben net zo besmettelijk (bron: NOS), kan er amper minder ziek van worden en tegen de tijd dat ik aan de beurt was, waren alle kwetsbare mensen toch al enigszins aan de beurt geweest. Daarom dat ik ben gevaccineerd, omdat mijn baas daar blij van werd, dat was me meer waard, dan wat het voor mij aan minimale extra bescherming zou zijn.

Gesloten