Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

piet44m schreef:
23 aug 2021 14:04
... dat men deze kennis niet gemakkelijk vind is simpel , censuur , kleine groep beleggers hebben de tv stations ,soc media ,kranten in handen en ook de pharma. simpel dus . maar zoek maar via de vrije browsers
... maar wat linkjes is teveel gevraagd...? Mensen die stevige theorieën verspreiden met als argument "zoek zelf maar" neem ik sowieso niet serieus.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

piet44m schreef:
23 aug 2021 14:04
want veel wetenschappers en artsen verwachten dat die mrna vaccins juist mutaties veroorzaken....
Niet veroorzaken. Maar in de hand werken. Daar hoef je geen wetenschapper voor te zijn, maar simpel Darwin theorie te kennen.
Natuurlijke selectie: Een spontaan ontstane mutatie, welke ongevoelig is voor vaccin heeft groot voordeel op andere/originele variant , waar het vaccin wel tegen beschermd.
Heeft niets met complotdenken te maken.

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door piet44m »

Moneyman schreef:
23 aug 2021 14:20
piet44m schreef:
23 aug 2021 14:04
... dat men deze kennis niet gemakkelijk vind is simpel , censuur , kleine groep beleggers hebben de tv stations ,soc media ,kranten in handen en ook de pharma. simpel dus . maar zoek maar via de vrije browsers
... maar wat linkjes is teveel gevraagd...? Mensen die stevige theorieën verspreiden met als argument "zoek zelf maar" neem ik sowieso niet serieus.
nou het is beter om ze zelf te vinden ,want dan blijven ze langer in de lucht . en neem dan fauci serieus , wuhan niks mee te maken zei dioe ,bleek anders . mondkapjes niet nodig ,later wel en toen 2 over mekaar . een aanval op fauci was een aanval op de wetenschap zei die ,terwijl hun alles bannen ,dokters de licentie afpakken ,de uitvinder van het rMna met de patenten ,van internet censureren .,dr robert malone . en iedereen die wat anders weet of vind dan de paar vaccinmakers ,waar de regeringen achter aan lopen .

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Is goed hoor Piet :D

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij is de GGZ overbelast, alles loopt vrij rond.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lowieze schreef:
23 aug 2021 13:15
Ik krijg steeds meer de indruk dat mensen die zich niet willen laten vaccineren zich drukker maken en meer ergeren dan mensen die zich wel hebben laten vaccineren.
Ik krijg steeds meer een gevoel van een tweedeling. Groep A zit links, Groep B zit rechts en maar een enkeling zit in het midden.

Mensen die zich hebben laten vaccineren lijken zich steeds vaker verheven te voelen, weten exact wat goed is voor een mens en kijken neer op mensen die geen vaccinatie hebben gehad of willen.

Aan de andere kant heb je mensen die geen vaccin willen en doen alsof zij weten wat het beste is voor een mens en neerkijken op mensen die wel een vaccin hebben genomen.

De mensen ertussenin zien 2 kanten en willen gewoon dat groep A en groep B normaal tegen elkaar doen en elkaar laat leven. Die groep wordt met de dag kleiner.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

“De mensen ertussenin zien 2 kanten en willen gewoon dat groep A en groep B normaal tegen elkaar doen en elkaar laat leven. “

Hier ben ik het helemaal mee eens 👍

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
23 aug 2021 15:52
Ik krijg steeds meer een gevoel van een tweedeling.
Wat mij betreft is die extreme polarisatie (die je overigens helaas niet alleen bij Coropna-discussies ziet, maar bij vrijwel ieder onderwerp) een veel groter gevaar voor de geestelijke volksgezondheid dan Corona op zichzelf.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
23 aug 2021 12:46
scharrelschipper schreef:
22 aug 2021 21:34
Moneyman schreef:
21 aug 2021 23:27
Mwah. Een stuk van een gerenommeerd journalist zonder ook maar enig inhoudelijk argument afdoen als “ook maar een mening” vind ik een aardig zwaktebod.
Zoals ik al schreef;goed geschreven.
En waarom noem je dat een zwaktebod?
Ik heb er toch geen commentaar op?
Natuurlijk wel. Je hele verhaal ademt de sfeer dat je het artikel wegzet als onjuist, en "ook maar een mening". Je geeft alleen geen enkel argument. Dat is wat ik een zwaktebod noem.

Als je af wilt dingen op wat iemand schrijft, doe dat dan met argumenten, en niet met nietszeggende oneliners.

Ik zou bijna zeggen...
scharrelschipper schreef:
22 aug 2021 21:34
Dat kun je beter :wink:
Dat vind ik dan weer een zo als jij dat noemt zwaktebod.
waarom zou ik dat stuk van deze journalist moeten becommentarieeren of weerleggen?
jou interpretatie is dat ik het stuk onjuist zou vinden en dat is niet zo.
Ben het er niet mee eens,maar is dat erg?
Het is zijn mening/idee/overtuiging of wat dan ook,en dat is prima.
Ik denk er anders over, maar dat wil niet zeggen dat ik zijn mening/idee niet respecteer.
Jij schijnt mijn mening niet te respecteren en dat vind ik jammer.
Wat mij betreft is deze discussie die nergens heen gaat gesloten.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Heb je zelf ook in de gaten dat je jezelf tegenspreekt?

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Moneyman, het is goed zo.
Nijogeth schreef:
23 aug 2021 15:52
Ik krijg steeds meer een gevoel van een tweedeling. Groep A zit links, Groep B zit rechts en maar een enkeling zit in het midden.
De groepen zijn ongelijk groot. Die tweedeling ervaar ik zelf niet zo, lijkt mij meer online dan offline te zijn.
Het enige probleem zijn de niet-rationele hardcore-weigeraars. Witte Angora ontdekte in een ander topic er twee en in alle eerlijkheid: ik steek er geen energie meer in, maar begin nu over wat ze op hun telefoon (nooit tablet of pc) aan informatie binnenkrijgen en hoe ze dat zelf breder kunnen krijgen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
23 aug 2021 22:34
Moneyman, het is goed zo.
Helemaal niet. Juist bij onderwerpen als dit is die niet-onderbouwde stemmingmakerij ongewenst - die is er al veel te veel.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik ben gevaccineerd. Mijn hele omgeving is, gelukkig, gevaccineerd. Ik ontmoet mijn familie, vrienden en kennissen weer zoals vanouds.

Ik begrijp de weigeraars niet. Ik vind het, persoonlijk gesproken, jammer voor hen, dat dat weigeren van de vaccinatie hen problemen bezorgd.

Maar verder kan ik me echt niet druk maken over die personen. Het is hun keuze. Het zij zo.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
23 aug 2021 23:41
Ik ben gevaccineerd. Mijn hele omgeving is, gelukkig, gevaccineerd. Ik ontmoet mijn familie, vrienden en kennissen weer zoals vanouds.

Ik begrijp de weigeraars niet. Ik vind het, persoonlijk gesproken, jammer voor hen, dat dat weigeren van de vaccinatie hen problemen bezorgd.

Maar verder kan ik me echt niet druk maken over die personen. Het is hun keuze. Het zij zo.
Ook ik ben gevaccineerd, mijn kinderen, familie, vrienden ook.
Van kennissen ben ik niet altijd zeker.

Wanneer je op basis van gezondheidsrisico's een vaccinatie weigert, kan ik het best begrijpen.
Wat ik moeilijk kan begrijpen zijn de zeer gelovigen die zeggen dat alles in Gods hand ligt en zich daarom beslist niet laten vaccineren. Ik kan het niet veroordelen, maar ik heb er toch moeite mee.
Zij laten zich nergens mee inënten en ook hun kinderen worden nergens tegen ingeënt.

Ik maak me er niet echt druk over, maar het belemmert wél mij en andere gevaccineerden weer in onze vrijheid ; hun "vrijheid" begrenst onze vrijheid ( als je begrijpt wat ik bedoel )😉

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

moederslink schreef:
24 aug 2021 00:18
Ik maak me er niet echt druk over, maar het belemmert wél mij en andere gevaccineerden weer in onze vrijheid ; hun "vrijheid" begrenst onze vrijheid ( als je begrijpt wat ik bedoel )😉
Vrijheid....?
Ik zie al die vliegtuigstrepen in de lucht, en denk dan "laat nog maar een variantje vrij."
Was het oude normaal, waar iedereen naar hunkert, wel zo normaal?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

@ moeders link.....welke vrijheid word jij dan in belemmerd?

Ik vind dat mensen hun keus moet gerespecteerd worden.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

moederslink schreef:
24 aug 2021 00:18
Wanneer je op basis van gezondheidsrisico's een vaccinatie weigert, kan ik het best begrijpen.
Wat ik moeilijk kan begrijpen zijn de zeer gelovigen die zeggen dat alles in Gods hand ligt en zich daarom beslist niet laten vaccineren. Ik kan het niet veroordelen, maar ik heb er toch moeite mee.
Zij laten zich nergens mee inënten en ook hun kinderen worden nergens tegen ingeënt.

Ik maak me er niet echt druk over, maar het belemmert wél mij en andere gevaccineerden weer in onze vrijheid ; hun "vrijheid" begrenst onze vrijheid ( als je begrijpt wat ik bedoel )😉
Ik ben christen, en heb me 2 x laten prikken. Laten we niet onderschatten dat er nog veel andere redenen zijn dan religieuze om je niet te laten inenten: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/239489 ... iftigd-ben

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

@moederslink “…..maar het belemmert wél mij en andere gevaccineerden weer in onze vrijheid ….”

Wij wonen in Nederland, wat hebben we op dit moment te klagen over een belemmering in onze vrijheid?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lowieze schreef:
24 aug 2021 09:57
@moederslink “…..maar het belemmert wél mij en andere gevaccineerden weer in onze vrijheid ….”

Wij wonen in Nederland, wat hebben we op dit moment te klagen over een belemmering in onze vrijheid?
Dat bedoel ik ook, je kan gaan en staan waar je wil.....alleen festivals of dergelijke kan nog niet. Moederslink lijkt mij niet echt een type dat nog naar festivals gaat, gezien dat ze hier vertelde dat ze de jongste niet meer is.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

reggie2 schreef:
24 aug 2021 08:36
@ moeders link.....welke vrijheid word jij dan in belemmerd?

Ik vind dat mensen hun keus moet gerespecteerd worden.
Net als met meer dingen in de grondwet, denk aan vrijheid van meningsuiting die ophoudt waar het smaad voor een ander wordt, is dat ook in dit geval niet zo lekker zwart/wit. Als iemand zich kan laten vaccineren, maw er is geen medische reden om dit niet te doen, en er om subjectieve eigen redenen alsnog voor kiest om dit niet te doen, dan heeft dat gevolgen voor anderen.

Dit hele verhaal valt in het grijze gebied, immers de keuze van een werknemer om zich niet te laten vaccineren, heeft gevolgen, lees risico's, voor de andere collega's. Waarvoor een werkgever een veilige werkplek moet voorzien.

Ik heb een collega met verminderde immuniteit door een transplantatie, die wil ook graag wel weer eens op kantoor werken, maar ik weet dat er collega's zijn die zich niet laten inenten. Als hij die tegenkomt, loopt die collega door de rondrazende delta variant serieus risico, meer dan als alle collega's om die collega heen wel ingeënt zouden zijn. En aan de neus van iemand kan je het niet zien, sterker nog, het is een medisch gegeven wat niemand met een werkgever hoeft te delen.

Gesloten