Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
06 sep 2021 12:05
Lowieze schreef:
06 sep 2021 11:49
Oké, dus deze mensen komen voor hun eigen belang op. Prima, maar dan ook geen commentaar hebben als gevaccineerden voor hún eigen belangen opkomen.
Als ze dat echt deden, stonden ze op de barricaden, uit protest tegen klimaatverandering. In plaats van zich te verdringen bij Schiphol voor de volgende vlucht naar het volgende groene plekje. Groen op de Corona atlas.
Je verwart nu (weer) je eigen belang en je eigen wereldbeeld met dat van anderen. Naast dat het niets met dit topic te maken heeft (weer).

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

reggie2 schreef:
06 sep 2021 12:01


Doen ze dat al niet?? door zo te drammen dat ongevaccineerden nergens meer in mogen zonder testen of dergelijke , ?? ze zijn onderhand verketterd.

Klopt daar heb jij gelijk in dat ik het allemaal noemde en niet jij.
De beslissing dat je alleen met een vaccinatiebewijs of test ergens mag binnen komen, wordt niet door “de gevaccineerden” genomen.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Lowieze schreef:
06 sep 2021 12:10
De beslissing dat je alleen met een vaccinatiebewijs of test ergens mag binnen komen, wordt niet door “de gevaccineerden” genomen.
En zeker niet door de ongevaccineerden ! Door wie dan wel?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lowieze schreef:
06 sep 2021 12:10


De beslissing dat je alleen met een vaccinatiebewijs of test ergens mag binnen komen, wordt niet door “de gevaccineerden” genomen.


Klopt , maar ze zijn het er dubbel en dwars mee eens als je het zo om je heen hoort.

Ik ben zelf gevaccineerd , maar vind dat ongevaccineerden dezelfde rechten als mij hebben.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

dezelfde rechten
Weer iets vergeten: ‘ en plichten’

Als ik

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
06 sep 2021 12:09
16again schreef:
06 sep 2021 12:05
Als ze dat echt deden, stonden ze op de barricaden, uit protest tegen klimaatverandering. In plaats van zich te verdringen bij Schiphol voor de volgende vlucht naar het volgende groene plekje. Groen op de Corona atlas.
Je verwart nu (weer) je eigen belang en je eigen wereldbeeld met dat van anderen. Naast dat het niets met dit topic te maken heeft (weer).
‘Corona is een meteoriet, klimaatverandering een botsing tussen planeten’
Eigen wereldbeeld? Deze quote is van een Directielid van DNB (De Nederlandsche Bank)
En ik ben liever verward (althans, volgens anderen) , dan ziende blind.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dat er ergens een woord corona in een tekst staat betekent niet automatisch dat het niet offtopic is.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
06 sep 2021 09:05
Nijogeth schreef:
06 sep 2021 00:09
Hypocriet is het wel. Goedkeuren dat je met 100.000 mensen door een stad wandelt, op elkaar gepakt als sardientjes. Maar ondertussen mogen festivals met 10.000 mensen in een door zelf gecreëerde stad geen doorgang vinden. En mogen ze doorgang vinden, dan komen er maatregelen bij kijken. Misschien moeten ze dat in steden ook doen of misschien moeten ze niet zo moeilijk doen over festivals en mensen lekker hun gang laten gaan, zoals in steden.
Dan verbied je het door de stad wandelen toch ook, of alleen met extra maatregelen. Word je daar wel blij van?
Ik word helemaal nergens blij van. Maar het staat wel in mijn reactie dat we dat misschien maar moeten doen.

Maar misschien kunnen we stoppen moeilijk te doen over festivals, zeker buiten en mensen gewoon weer hun ding laten doen. Tegenwoordig moet alles gereguleerd worden.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Met je eens @Nijogeth,.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik hoop niet op een waarschuwing. Het is een generalisatie die niet echt kwetsend is, totdat je het zelf als kwetsend ervaart. Als Daemon die mensen over 1 kam wil scheren, dan mag dat gewoon.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Overigens is het wel een duidelijk voorbeeld over de tweedeling waar hier al vaker over is gepraat. De groep gevaccineerden die zich schijnbaar verheven voelen boven de ongevaccineerden, de ongevaccineerden die zich verzetten tegen de elitaire gevaccineerden.

Het mooie is dat de mensen die neerkijken op de ongevaccineerden zichzelf erg sociaal noemt, omdat men dat doet om de medemens te beschermen. Terwijl het juist erg asociaal is een veel grotere groep buiten te sluiten dan de groep die je probeert te beschermen.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gelukkig is de groep ongevaccineerden aanzienlijk kleiner dan de gevaccineerden. En wie zegt dat de gevaccineerden zich “verheven” voelen?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

"De elitaire gevaccineerden". Die 85%

Voor het eerst in de geschiedenis van de mensheid vormt de meerderheid kennelijk "de elite".

Of je begrijpt niet wat het woord elite betekent. De elite vormt namelijk altijd een kleine minderheid.

Met andere woorden: je redenering snijdt geen hout.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
06 sep 2021 18:32
Overigens is het wel een duidelijk voorbeeld over de tweedeling waar hier al vaker over is gepraat. De groep gevaccineerden die zich schijnbaar verheven voelen boven de ongevaccineerden, de ongevaccineerden die zich verzetten tegen de elitaire gevaccineerden.

Het mooie is dat de mensen die neerkijken op de ongevaccineerden zichzelf erg sociaal noemt, omdat men dat doet om de medemens te beschermen. Terwijl het juist erg asociaal is een veel grotere groep buiten te sluiten dan de groep die je probeert te beschermen.
Ik ben het dikwijls met je eens,maar deze moet ik toch nog even laten bezinken denk ik.
ik snap het niet helemaal.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Bob Schurkjens schreef:
06 sep 2021 18:55
"De elitaire gevaccineerden". Die 85%

Voor het eerst in de geschiedenis van de mensheid vormt de meerderheid kennelijk "de elite".

Of je begrijpt niet wat het woord elite betekent. De elite vormt namelijk altijd een kleine minderheid.

Met andere woorden: je redenering snijdt geen hout.
Als je zelf vindt dat je elitair bent of als je zo genoemd wordt wil dat nog niet zeggen dat je tot de elite behoort.
Maar we dwalen af......

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik begrijp je punt niet. Wanneer Nijogeth een bevolkingsgroep van 85% bestempelt als "elitair", dan snijdt zijn redenering geen hout.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bob Schurkjens schreef:
06 sep 2021 18:55
"De elitaire gevaccineerden". Die 85%

Voor het eerst in de geschiedenis van de mensheid vormt de meerderheid kennelijk "de elite".

Of je begrijpt niet wat het woord elite betekent. De elite vormt namelijk altijd een kleine minderheid.

Met andere woorden: je redenering snijdt geen hout.
Of je pakt het woordenboek erbij en leert meteen dat elitair ook arrogant of hooghartig betekent. Lekker belerend ook weer.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus eigenlijk zijn de niet-gevaccineerden de elite die de gevaccineerden hun wil willen opleggen: 'aanvaard onze besmetting of sterf'.

Dus ja, daar zijn de gevaccineerden, het gewone volk, het niet zo mee eens.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
06 sep 2021 18:44
. En wie zegt dat de gevaccineerden zich “verheven” voelen?
Ik zou zeggen, ....leg je oor eens te luister, dan kom je erachter.

Gevaccineerden denken echt dat ze mee mogen praten over wat er met ongevaccineerden moet gebeuren.
En dat zegt iemand die gevaccineerd is:-)

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
06 sep 2021 19:50
Dus eigenlijk zijn de niet-gevaccineerden de elite die de gevaccineerden hun wil willen opleggen: 'aanvaard onze besmetting of sterf'.

Dus ja, daar zijn de gevaccineerden, het gewone volk, het niet zo mee eens.
Witte angora,je bent eigenlijk altijd redelijk in je commentaren.
Maar deze vind ik wel heel ver gaan.
Misschien kun je er nog eens over nadenken?
Of was het satirisch bedoeld?
Dan nog vind ik het niet kunnen.

Gesloten