Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Voor context en duiding wat informatie over de bron die bert888 hier gebruikt:

One America News Network

Vertaald uit het Engels
One America News Network, ook wel bekend als One America News, is een extreemrechts, Trumpistisch kabelkanaal, opgericht door Robert Herring Sr. en eigendom van Herring Networks, Inc., dat op 4 juli 2013 werd gelanceerd.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/One_Ame ... ws_Network

https://www.allsides.com/news-source/on ... media-bias

16again
Berichten: 16085
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef:
09 mar 2021 00:28
De conclusie is juist dat het dragen van mondkapjes in restaurants kan helpen bij het beperken van Corona.
Dat geloof ik graag. Wie gaat er dan nog naar een restaurant? Moeilijk eten met zo'n ding voor

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
08 mar 2021 19:30
Vielen we hier een paar maanden niet over het plan van Trump eerst de mensen in de VS te vaccineren voordat er vaccins naar het buitenland geëxporteerd zouden worden? Wat dat betreft zijn we toch allemaal hypocriet. Als Australië meer betaald heeft om eerder geleverd te krijgen, dan moeten we dat gewoon kunnen accepteren. Misschien hadden we het in Europa toch gewoon individueel in moeten kopen en niet als geheel, want daardoor beperken we onszelf te veel.
Het gaat er om, voor zover te volgen is met de spaarzame informatie die openbaar is, dat de fabrikant contractuele afspraken met de EU, die daarvoor grof vooraf hebben geïnvesteerd in een toen nog onbekend vaccin, niet nakomt. Dit omdat land X of Y láter een lucratiever contract met ze heeft afgesloten. Contracten hebben start en einddata, en dat betekent dat ze deze niet zomaar het een even kunnen parkeren, om het (lucratievere) andere contract eerst even uit te voeren.

Ook schijnt in die contracten te staan, dat in EU gefabriceerde vaccins, voor de EU bestemd zijn totdat hún orders zijn vervuld, en pas daarna buiten de EU geleverd mogen worden. En er zijn sterke aanwijzingen dat er dus zendingen vanuit de EU naar oa het VK, en nu ook Australië gaan, of gepland zijn, terwijl de EU orders nog lang niet vervuld zijn.

Nijogeth
Berichten: 9959
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar het is toch al lang bekend dat de EU geen voorrang heeft afgedwongen? Daar hebben ze een kort geding over gehad en daar bleek alleen dat er afspraken waren om een bepaald aantal vaccins voor eind december 2021 te leveren.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
09 mar 2021 10:57
Maar het is toch al lang bekend dat de EU geen voorrang heeft afgedwongen? Daar hebben ze een kort geding over gehad en daar bleek alleen dat er afspraken waren om een bepaald aantal vaccins voor eind december 2021 te leveren.
De contractuele term is "Best Reasonable Effort", te lezen in pdf 2 op deze pagina. Dat begrip wordt eerder in het contract gespecificeerd, en betekent een inspanning vergelijkbaar aan wat een ander farmaceutisch bedrijf in dezelfde tak, en van dezelfde grootte, zou kunnen. Als je kijkt dat de andere twee leveranciers, Pfizer en Moderna, die weliswaar ook hiaten hebben in de productie, maar in de 30 tot 50% bandbreedte én niet zo structureel, en AstraZenica in sommige weken nog geen 10% kon leveren, oftewel 90% minder, dan is er iets aan de hand. Ofwel ze zijn een stuk minder professioneel, ofwel hun productieproces kent veel meer uitval, ofwel die vaccins worden zoals gevreesd middels lucratievere (nieuwere) contracten aan anderen geleverd.

Voor die eerste twee opties/redenen hebben ze een klein jaar de kans gehad om dit op te tuigen, en bijvoorbeeld Pfizer met hun -80 graden eis, heeft het op dat vlak een stuk moeilijker, en die lukt het wel. Kortom, er zijn een aantal valide redenen om tenminste twijfel te hebben, of ze die Best Reasonable Effort wel leveren.

Overigens wordt in dat contract ook aangestipt, dat productie in de EU de voorkeur heeft, maar dat ook vaccins geproduceerd buiten de EU ingezet mogen worden om aan de contractuele verplichtingen te kunnen voldoen. Ook dát doen ze volgens mij niet.

Moneyman
Berichten: 30034
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik ben wel benieuwd naar de betrouwbaarheid. Hoeveel % pikken ze eruit? Als dat een hoog percentage is, zijn er wel situaties te bedenken waarin inzet logisch zou zijn.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dat vergt wel de nodige tijd. En alsof die honden, en hun opleiding, niets kosten.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Qua kosten is het vergelijkbaar met de opleiding tot hulp- of drugshond plus de beloning voor het vinden. Het is wel een mooie gedachte, zeker voor de toekomst bruikbaar. Toegang tot Pinkpop? Eerst langs de honden.


Nog over de vaccins: BionTech heeft naast Pfizer met een tweede producent en distributeur een contract afgesloten. Sanofi gaat in Frankfurt/Main produceren, de fabriek daar wordt momenteel voor dit vaccin omgebouwd. Eerste leveringen worden in de zomer verwacht.


Nijogeth
Berichten: 9959
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nou, het r-getal blijft dus met minder maatregelen onder de 1, zelfs met een overheersende Britse variant.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

sylvesterb schreef:
09 mar 2021 00:28
Sorry Bert [...] Het zou je sieren om een keer inhoudelijk te reageren.
Doet hij niet, ik heb al 2 keer gevraagd waarom hij dit soort berichten plaatst zonder reactie. Twee opties:
1 Deze gebruiker is oprecht bezorgd over de vaccins en zoekt meer informatie, maar op de verkeerde plek. Deels herken ik het wel, ik ben overgestapt op de ndr als primaire bron voor alles over het virus omdat deze organisatie wel de diepte durft in te gaan en tegelijk de ontwikkelingen goed samengevat.
2 Deze gebruiker probeert stemming te maken. Aanwijzing is het taalgebruik als reactie op een pb van de moderatoren. Dat komt direct uit de pvv-fvd hoek en de landelijke verkiezingen zijn volgende week.

Hoe dan ook, ik wil Sylvester, Nijogeth, Sjohie en anderen bedanken voor het weerleggen van de geplaatste onzin.


Terug naar de vaccins. De Vlaamse krant De Morgen had een artikel over het vaccineren in België met een topbestuurder van Curevac. Twee opvallende dingen
- Ook het vaccineren in België is geregionaliseerd, wat het tempo enorm vertraagd.
- Curevac komt met een mRNA-vaccin, naar verwachting in mei, productie door GSK (bekend van Paradontax) en Bayer. Dit vaccin bevat 12 microgram mRNA, dat van Moderna 30 en BionTech 100.
Die verschillende doses mRNA haal ik eruit, omdat hier misschien een verklaring ligt voor de soms heftige bijwerkingen. BionTech was als eerste toegelaten, wordt het langst gebruikt en daar zijn ook de meeste publicaties over, bij Moderna hebben veel minder bijwerkingen het nieuws gehaald. Is dit een goede invalshoek of zit ik nu zelf op een dwaalspoor?

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat hebben die twee politieke partijen te maken met die compleet foute bijdragen van Bert?

Moneyman
Berichten: 30034
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

sylvesterb schreef:
09 mar 2021 00:28
Het zou je sieren om een keer inhoudelijk te reageren.
Dat gaat niet gebeuren, want Bert is niet meer onder ons.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Moneyman schreef:
09 mar 2021 20:33
sylvesterb schreef:
09 mar 2021 00:28
Het zou je sieren om een keer inhoudelijk te reageren.
Dat gaat niet gebeuren, want Bert is niet meer onder ons.
Corona? Zo snel? (Sorry flauw, zie nu de reactie op mijn meldingen)

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Lady1234 schreef:
09 mar 2021 19:02
Wat hebben die twee politieke partijen te maken met die compleet foute bijdragen van Bert?
In 1 reactie spreek hij zich over Rutte uit, deze uitspraak is erg vergelijkbaar met hoe Wilders en Baudet over Rutte spreken en valt in de toon van de persoonlijke aanvallen die beide politici graag gebruiken.

En FvD heeft zich de afgelopen maanden wel echt geprofileerd als de partij voor de "wappies". Jammer want eigenlijk tot de speech tijdens de provinciale verkiezingen stond ik niet eens zo negatief tegenover de partij. De frisse manier van debatten voeren, vooral door Theo Hiddema spraken mij persoonlijk wel aan.

Wilders behoort tot mijn mening niet tot de wappie groep, die roept gewoon altijd B als Rutte A roept. In maart 2020 was hij nog voor complete lock-down en nu hebben we die complete lock-down en nu wilt hij weer geen lock-down.

Maar nog een weekje en we weten wie de verkiezingen gaan winnen.

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

sylvesterb schreef:
09 mar 2021 21:10
Lady1234 schreef:
09 mar 2021 19:02
Wat hebben die twee politieke partijen te maken met die compleet foute bijdragen van Bert?
In 1 reactie spreek hij zich over Rutte uit, deze uitspraak is erg vergelijkbaar met hoe Wilders en Baudet over Rutte spreken en valt in de toon van de persoonlijke aanvallen die beide politici graag gebruiken.

En FvD heeft zich de afgelopen maanden wel echt geprofileerd als de partij voor de "wappies". Jammer want eigenlijk tot de speech tijdens de provinciale verkiezingen stond ik niet eens zo negatief tegenover de partij. De frisse manier van debatten voeren, vooral door Theo Hiddema spraken mij persoonlijk wel aan.

Wilders behoort tot mijn mening niet tot de wappie groep, die roept gewoon altijd B als Rutte A roept. In maart 2020 was hij nog voor complete lock-down en nu hebben we die complete lock-down en nu wilt hij weer geen lock-down.

Maar nog een weekje en we weten wie de verkiezingen gaan winnen.
Waarom toch iedereen die een iets afwijkende mening heeft gelijk een wappie noemen?
Ik vond de posts van Bert nou ook niet zo heel mooi,en als je onzin verkondigd mag dat gezegd worden,maar een ieder die niet volmondig beaamt wat onze overheid zegt en doet wordt ook hier op dit forum zeer snel een wappie genoemd.
Als dat zo door gaat denk ik dat ook deze 2e versie snel gesloten gaat worden.
Je bent voorstander van vaccineren of je bent het niet,je bent voor de lockdown of niet enz.
ik zou graag zien dat mensen hun mening, evt onderbouwd met artikelen uit de media of medische publicatie`s,hier geven zodat ik mijn mening daaraan kan toetsen.
En daar zou ik dan wat wijzer van kunnen worden en er misschien wat van kunnen leren.
(moeilijk,want ik ben nogal eigenwijs) :wink:

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

sylvesterb schreef:
09 mar 2021 21:10
Lady1234 schreef:
09 mar 2021 19:02
Wat hebben die twee politieke partijen te maken met die compleet foute bijdragen van Bert?
In 1 reactie spreek hij zich over Rutte uit, deze uitspraak is erg vergelijkbaar met hoe Wilders en Baudet over Rutte spreken en valt in de toon van de persoonlijke aanvallen die beide politici graag gebruiken.

En FvD heeft zich de afgelopen maanden wel echt geprofileerd als de partij voor de "wappies". Jammer want eigenlijk tot de speech tijdens de provinciale verkiezingen stond ik niet eens zo negatief tegenover de partij. De frisse manier van debatten voeren, vooral door Theo Hiddema spraken mij persoonlijk wel aan.

Wilders behoort tot mijn mening niet tot de wappie groep, die roept gewoon altijd B als Rutte A roept. In maart 2020 was hij nog voor complete lock-down en nu hebben we die complete lock-down en nu wilt hij weer geen lock-down.

Maar nog een weekje en we weten wie de verkiezingen gaan winnen.
Bert sprak hier uit zijn eigen naam. Hij heeft geen een keer, volgens mij, verwezen naar standpunten van partijen. Dus de uitlatingen van Bert kan je niet iemand anders aanwrijven.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

scharrelschipper schreef:
09 mar 2021 21:36
Waarom toch iedereen die een iets afwijkende mening heeft gelijk een wappie noemen?
Ik definieer een "wappie" als iemand die teksten aanpast met eigen stukjes tekst om een punt te maken over Corona. Bert valt voor mij erg binnen die groep, hij deponeerde informatie en past die aan met duidelijk weerlegbare feiten. Dit noem je gewoon het verspreiden van fake nieuws. Mooi voorbeeld was het klooster verhaal, nergens maar dan ook nergens is er iets te vinden dat vaccinatie ermee te maken heeft, dit deel heeft Bert binnen een echt nieuws verhaal gestopt om zijn "gelijk" te halen.

Willem Engel is geen wappie, deze man is gewoon gevaarlijk. Hij heeft hele andere motieven dan mensen waarschuwen voor Corona en misbruikt deze "wappies" in zijn strijd tegen de overheid.

Als je een andere benaming hebt voor deze groep sta ik ervoor open.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Er is nog geen wappie wiki. Zou wel verhelderend zijn.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

Bob Schurkjens schreef:
10 mar 2021 09:18
Er is nog geen wappie wiki. Zou wel verhelderend zijn.
Je herkent het meestal vrij vlot als er met youtube filmpjes gekomen wordt als bewijs.. :wink:

Gesloten