Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Dan krijg je ook geen antwoord.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Tja, dan vraag ik mij wel af , waarom je zo aan de discussie meedoet om de ongevaccineerden bij te staan.

ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
29 okt 2021 11:32
lievemarie schreef:
29 okt 2021 11:23
Maar als het in Trouw staat wel? Die krant is populair op dit forum, dacht ik.

https://www.trouw.nl/zorg/britse-studie ... ~bd641bc6/
En ook Trouw is niet erg zorgvuldig, want ze schrijven dit:

“De Gezondheidsraad is gevraagd om op 2 november met een advies te komen”

Uitnodigingen voor een derde prik zijn al de deur uit.

De GR is gevraagd uiterlijk 2 november met een advies te komen over een boostervaccinatie, niet te verwarren met een 3e vaccinatie.

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

lievemarie schreef:
29 okt 2021 11:30
Dit vind ik zo typerend. Op het moment dat een onderzoek iets uitwijst wat gevaccineerden in hun "voordeel" kunnen uitleggen wordt de uitslag voor waarheid aangenomen. Maar als een onderzoek iets in het "nadeel" van vaccineren uitwijst, wordt er meteen van alles uit de kast getrokken om zo'n onderzoek in diskrediet te brengen.
Raar forum hier.
Is dat een reactie op (ook) mijn bericht? Ik gebruik gewoon gezond verstand om zaken op waarde te schatten. 4 bladzijden terug werd ik nog als ongevaccineerde aangemerkt.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Erthanax schreef:
29 okt 2021 00:06
Vollopende IC's die niet bestaan, een hoop heisa om niks; en dan lees ik bv dit nieuwsbericht. En dan moet ik nog begrip hebben voor eigengereide walnoten, onnozelaars, dwaallichten en provocateurs die alleen maar kritische vragen stellen en onderzoek doen. Dat kost mij steeds meer moeite.
Ja, een ver van mijn bed situatie. Het kan in een regio inderdaad druk zijn op de IC en in de ziekenhuizen, maar er zijn ook regio's waar het nu heel erg rustig is in de ziekenhuizen. Het gekke is dat je daar nooit iets over hoort.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
28 okt 2021 23:37
Desalniettemin heb ik de beelden nog op mijn netvlies van bv de Frontberichten, Brazilië, Italië , New York , de wanhoop van de zorgmedewerkers , de verzorgingshuizen etc etc.
Het was en is dus geen griepje.
Die beelden zijn inderdaad verschrikkelijk, maar vaak ook meteen de grootste sensatie die er is. Slecht nieuws verkoopt gewoonweg beter dan goed nieuws, dus het wordt altijd negatief weg gezet.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
29 okt 2021 13:12

Die beelden zijn inderdaad verschrikkelijk, maar vaak ook meteen de grootste sensatie die er is. Slecht nieuws verkoopt gewoonweg beter dan goed nieuws, dus het wordt altijd negatief weg gezet.
Die sensatie is toch werkelijkheid, dus daar kan je niet omheen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
29 okt 2021 13:12
moederslink schreef:
28 okt 2021 23:37
Desalniettemin heb ik de beelden nog op mijn netvlies van bv de Frontberichten, Brazilië, Italië , New York , de wanhoop van de zorgmedewerkers , de verzorgingshuizen etc etc.
Het was en is dus geen griepje.
Die beelden zijn inderdaad verschrikkelijk, maar vaak ook meteen de grootste sensatie die er is. Slecht nieuws verkoopt gewoonweg beter dan goed nieuws, dus het wordt altijd negatief weg gezet.
HUH???
Dit waren beelden uit de levensechte en keiharde realiteit.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

lievemarie schreef:
29 okt 2021 11:30
Dit vind ik zo typerend. Op het moment dat een onderzoek iets uitwijst wat gevaccineerden in hun "voordeel" kunnen uitleggen wordt de uitslag voor waarheid aangenomen. Maar als een onderzoek iets in het "nadeel" van vaccineren uitwijst, wordt er meteen van alles uit de kast getrokken om zo'n onderzoek in diskrediet te brengen.
Raar forum hier.
Dat is niet het punt hier. Het onderzoek in de Lancet betreft besmettingen binnen 1 huishouden. Goedemorgen Nederland of jij hebben dat weggelaten. Bij jou vind ik dat niet erg, kan iedereen gebeuren, maar als GN dit heeft weggelaten, dan is het stemmingmakerij.

En zo nadelig voor gevaccineerden is deze uitkomst niet. Bevestigt eigenlijk wat iedereen zelf ook kan bedenken: eentje thuis ziek, er wordt minder geventileerd en dan is iedereen in huis aan de beurt. Iedereen? Nou, nee, om onduidelijke redenen is er vaak 1 gezinslid, waar het virus geen interesse in heeft en die meermaals negatief test, terwijl de rest van het gezin zich vreselijk ziek voelt en het virus naar de hel verwenst.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

De enigen die beter worden van de corona crisis zijn volgens mij de onderzoekers. Want mijn hemel, wat worden er veel onderzoeken gedaan. En wat een verschillende uitkomsten iedere keer. Gooi maar in mijn pet. Ik ga af op mijn gezonde verstand.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Jablan schreef:
29 okt 2021 14:18
eentje thuis ziek, er wordt minder geventileerd en dan is iedereen in huis aan de beurt. Iedereen? Nou, nee, om onduidelijke redenen is er vaak 1 gezinslid, waar het virus geen interesse in heeft en die meermaals negatief test, terwijl de rest van het gezin zich vreselijk ziek voelt en het virus naar de hel verwenst.
Dat is nou eens een interessant punt. Waarom testen sommige mensen negatief terwijl de rest van hun gezin besmet is? Dan is er toch iets beduidend anders aan hun immuunsysteem, zou je zeggen? En dat zouden de medici misschien kunnen gebruiken in het ontwikkelen van nieuwe medicijnen en vaccins.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

lievemarie schreef:
29 okt 2021 16:45


Dat is nou eens een interessant punt. Waarom testen sommige mensen negatief terwijl de rest van hun gezin besmet is? Dan is er toch iets beduidend anders aan hun immuunsysteem, zou je zeggen? En dat zouden de medici misschien kunnen gebruiken in het ontwikkelen van nieuwe medicijnen en vaccins.
Maar dat wordt al lang gedaan via een DNA-onderzoek. Een afwijking in de genen kan duidelijk maken of de werking van bepaalde medicijnen in uw geval goed werken.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Dan gebeurt het op individuele basis. Dus niet op grote schaal. Dat is jammer. Daardoor wordt in mijn ogen veel nuttige informatie gemist.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

lievemarie schreef:
29 okt 2021 17:06
Dan gebeurt het op individuele basis. Dus niet op grote schaal. Dat is jammer. Daardoor wordt in mijn ogen veel nuttige informatie gemist.
Aan de ene kant zeg je dat ze te veel onderzoeken en nu beweer je het tegenover gestelde.....tja zo kan je wel ff doorgaan.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

lievemarie schreef:
29 okt 2021 17:06
Dan gebeurt het op individuele basis. Dus niet op grote schaal. Dat is jammer. Daardoor wordt in mijn ogen veel nuttige informatie gemist.
Er is vorig jaar een onderzoek gestart naar een genafwijking bij jongeren, die erg ziek werden door corona. De uitslag van dat onderzoek weet ik helaas niet, maar als blijkt dat corona blijvend is, zal daar zeker verder onderzoek naar gedaan worden.
https://nos.nl/collectie/13824/artikel/ ... -verergert

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

reggie2 schreef:
29 okt 2021 17:40
lievemarie schreef:
29 okt 2021 17:06
Dan gebeurt het op individuele basis. Dus niet op grote schaal. Dat is jammer. Daardoor wordt in mijn ogen veel nuttige informatie gemist.
Aan de ene kant zeg je dat ze te veel onderzoeken en nu beweer je het tegenover gestelde.....tja zo kan je wel ff doorgaan.
Ik heb nergens gezegd dat er teveel wordt onderzocht, alleen dat veel onderzoekers flink beter lijken te worden van de corona crisis.

Toevallig vind ik dit een uitermate interessant en nuttig onderwerp in tegenstelling tot de meeste hier gelinkte onderzoeken.
Sorry hoor :roll:

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
29 okt 2021 14:08
Nijogeth schreef:
29 okt 2021 13:12
moederslink schreef:
28 okt 2021 23:37
Desalniettemin heb ik de beelden nog op mijn netvlies van bv de Frontberichten, Brazilië, Italië , New York , de wanhoop van de zorgmedewerkers , de verzorgingshuizen etc etc.
Het was en is dus geen griepje.
Die beelden zijn inderdaad verschrikkelijk, maar vaak ook meteen de grootste sensatie die er is. Slecht nieuws verkoopt gewoonweg beter dan goed nieuws, dus het wordt altijd negatief weg gezet.
HUH???
Dit waren beelden uit de levensechte en keiharde realiteit.
Ja, maar dan nog kan het sensatie zijn. Je kunt natuurlijk beelden pakken die een geheel realistisch beeld neerzetten of je pakt de ergste situatie en doet alsof het overal zo is. Laat de media nu net vaak het laatste doen, want dat levert kijkers op.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lowieze schreef:
29 okt 2021 17:43
lievemarie schreef:
29 okt 2021 17:06
Dan gebeurt het op individuele basis. Dus niet op grote schaal. Dat is jammer. Daardoor wordt in mijn ogen veel nuttige informatie gemist.
Er is vorig jaar een onderzoek gestart naar een genafwijking bij jongeren, die erg ziek werden door corona. De uitslag van dat onderzoek weet ik helaas niet, maar als blijkt dat corona blijvend is, zal daar zeker verder onderzoek naar gedaan worden.
https://nos.nl/collectie/13824/artikel/ ... -verergert
Dat was geloof ik inderdaad een genafwijking die ervoor zorgde dat het lichaam de antistoffen tegen corona als vijandige stof zag. Volgens mij was dat toen ook uit een onderzoek gebleken dat dat inderdaad zo was.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
29 okt 2021 18:14

Ja, maar dan nog kan het sensatie zijn. Je kunt natuurlijk beelden pakken die een geheel realistisch beeld neerzetten of je pakt de ergste situatie en doet alsof het overal zo is. Laat de media nu net vaak het laatste doen, want dat levert kijkers op.
Nieuws is altijd sensatie, krijgen ze geld voor.

Alsnog is de situatie die moederslink liet zien dieptriest.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
29 okt 2021 18:14
Ja, maar dan nog kan het sensatie zijn. Je kunt natuurlijk beelden pakken die een geheel realistisch beeld neerzetten of je pakt de ergste situatie en doet alsof het overal zo is. Laat de media nu net vaak het laatste doen, want dat levert kijkers op.
Denk niet dat je dit herhaalt bij onze familie in Noord-Italië, waar vorig jaar een gekoelde productiehal als mortuarium moest worden gebruikt. De beelden daarvan waren te schokkend voor de media.

Gesloten